Yeterlilik Kodu

TR0030001934

Yeterlilik Adı
Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanındaki temel kavram ve ilkeleri doğru yerde, doğru biçimde kullanabilmek.
  • Bu alandaki temel yaklaşımları, kuramları ve uygulama modellerini açıklayabilmek.
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanının başta yönetim, iletişim, sosyoloji, psikoloji, eğitim ve teknoloji olmak üzere farklı alanlarla etkileşim örüntülerini açıklayabilmek.
  • Açık ve uzaktan öğrenme ile karşılanabilecek ihtiyaçları saptayabilmek.
  • Öğrenme ve gelişim sorunlara yönelik açık ve uzaktan öğrenme sistemleri tasarımlamak.
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanında farklı teknolojileri kullanabilmek.
  • Açık ve uzaktan öğrenme projeleri geliştirerek yürütebilmek.
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanına ilişkin görev aldığı tasarım, üretim, uygulama, değerlendirme ya da yönetim ekiplerinde diğer ekip üyeleriyle uyumlu çalışabilmek.
  • Sorumlu olduğu ekip üyelerinin gerek açık ve uzaktan öğrenme gerekse kişisel gelişim bağlamında kendilerini geliştirmelerine fırsat sağlayacak ortamlar oluşturabilmek.
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanına ya da bir başka konuya yönelik duygu, düşünce ve görüşlerini, uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşabilmek.
  • Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını analiz ederek bu sorunların çözümüne yönelik projeler, etkinlikler düzenleyebilmek ve gerçekleştirebilmek.
  • İngilizce'yi kullanarak literatürü takip etmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurmak.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin toplam 75 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders ve dönem projesini başarmış olması ve aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları farklı kurum ve kuruluşların eğitim ya da insan kaynakları bölümlerinde ya da eğitim danışmanlık hizmeti sağlayan firmalarda öğretim tasarımcısı, e-öğrenme uzmanı, uzaktan eğitim uzmanı, içerik geliştirici ve benzeri unvanlarla çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001934


Yeterlilik Adı
Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanındaki temel kavram ve ilkeleri doğru yerde, doğru biçimde kullanabilmek.
  • Bu alandaki temel yaklaşımları, kuramları ve uygulama modellerini açıklayabilmek.
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanının başta yönetim, iletişim, sosyoloji, psikoloji, eğitim ve teknoloji olmak üzere farklı alanlarla etkileşim örüntülerini açıklayabilmek.
  • Açık ve uzaktan öğrenme ile karşılanabilecek ihtiyaçları saptayabilmek.
  • Öğrenme ve gelişim sorunlara yönelik açık ve uzaktan öğrenme sistemleri tasarımlamak.
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanında farklı teknolojileri kullanabilmek.
  • Açık ve uzaktan öğrenme projeleri geliştirerek yürütebilmek.
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanına ilişkin görev aldığı tasarım, üretim, uygulama, değerlendirme ya da yönetim ekiplerinde diğer ekip üyeleriyle uyumlu çalışabilmek.
  • Sorumlu olduğu ekip üyelerinin gerek açık ve uzaktan öğrenme gerekse kişisel gelişim bağlamında kendilerini geliştirmelerine fırsat sağlayacak ortamlar oluşturabilmek.
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanına ya da bir başka konuya yönelik duygu, düşünce ve görüşlerini, uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşabilmek.
  • Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını analiz ederek bu sorunların çözümüne yönelik projeler, etkinlikler düzenleyebilmek ve gerçekleştirebilmek.
  • İngilizce'yi kullanarak literatürü takip etmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurmak.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin toplam 75 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders ve dönem projesini başarmış olması ve aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları farklı kurum ve kuruluşların eğitim ya da insan kaynakları bölümlerinde ya da eğitim danışmanlık hizmeti sağlayan firmalarda öğretim tasarımcısı, e-öğrenme uzmanı, uzaktan eğitim uzmanı, içerik geliştirici ve benzeri unvanlarla çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001934

Qualification Title
Master's Diploma without Thesis in Distance Education
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Able to use the main concepts and principles of the field of open and distance learning in right place and in right format.
  • Able to explain the main approaches, theories and implementation models.
  • Able to explain the interactions between ODL and other fields such as management, communications, sociology, psychology, education and technology.
  • Able to diagnose the needs that can be fulfilled with ODL.
  • Able to design ODL systems addressing learning and development problems.
  • Able to use various ODL technologies.
  • Able to develop and manage ODL projects.
  • Able to work with other members effectively in the teams related to design, production, implementation, evaluation and management of ODL.
  • Able to create professional development opportunities in both open and distance learning and other areas for the team members s/he work with.
  • Able to share her/his thoughts, feelings and ideas related to ODL with the experts and the non-experts.
  • Able to analyse the problems of the community and to develop and implement projects addressing these problems.
  • Using English to follow the literature and to communicate with colleagues.
  • Able to act in accordance with scientific, cultural and ethical values in data collection, interpretation, implementation and reporting activities.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program may work in training or human resourses development departments of public or provite corporations as well as in training consultancy firms with instructional designer, e-learning expert, distance education expert, content developer or so forth titles.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001934


Qualification Title
Master's Diploma without Thesis in Distance Education

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Able to use the main concepts and principles of the field of open and distance learning in right place and in right format.
  • Able to explain the main approaches, theories and implementation models.
  • Able to explain the interactions between ODL and other fields such as management, communications, sociology, psychology, education and technology.
  • Able to diagnose the needs that can be fulfilled with ODL.
  • Able to design ODL systems addressing learning and development problems.
  • Able to use various ODL technologies.
  • Able to develop and manage ODL projects.
  • Able to work with other members effectively in the teams related to design, production, implementation, evaluation and management of ODL.
  • Able to create professional development opportunities in both open and distance learning and other areas for the team members s/he work with.
  • Able to share her/his thoughts, feelings and ideas related to ODL with the experts and the non-experts.
  • Able to analyse the problems of the community and to develop and implement projects addressing these problems.
  • Using English to follow the literature and to communicate with colleagues.
  • Able to act in accordance with scientific, cultural and ethical values in data collection, interpretation, implementation and reporting activities.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program may work in training or human resourses development departments of public or provite corporations as well as in training consultancy firms with instructional designer, e-learning expert, distance education expert, content developer or so forth titles.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address