Yeterlilik Kodu

TR0030222953

Yeterlilik Adı
Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtılım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.atilim.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Siyaset bilimleri ve yurttaşlık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bu program bir Uluslararası İlşkiler Yüksek Lisans programıdır. Programın amacı Siyasi Tarih, Uluslararası İlşkiler Teorisi, Dış Politika ve Uluslararası Hukuk bağlamında öğrencileri sahanın temel bilgileri ile donatmanın yanında Araştırma Yöntem ve Teknikleri'nin detaylı şekilde kazandırılması yolu ve program dahilinde alınacak dört seçmeli ders aracılığı ile mezunlarının saha çapında uzmanlaşmasını sağlamaktır. 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  1. Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisi kazanır
  2. Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisi kazanır
  3. Güncel küresel ve ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisi kazanır
  4. Uluslararası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olur
  5. Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapma yeteneği kazanır
  6. Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirir
  7. Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirir
  8. Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirir
  9. Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirir
  10. Eleştirel analiz, yorum ve tartışma becerilerini geliştirerek açık fikirli bir öğrenme yaklaşımını benimser
  11. Argüman geliştirme yeteneğini kazanır.
  12. Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliğ

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, Üniversitemiz programlarına öğrenci kabulü Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı'nca (ÖSYM) düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

Lisansüstü, yatay geçiş, uluslararası öğrenci, çift anadal başvuruları ile ilgili bilgi almak için  yönetmelik ve yönergeler sayfasındaki bilgileri incelemenizi öneririz.

Yönetmelik ve Yönergeler

Başarma ŞartlarıBu programdaki bir öğrencinin Y. Lisans derecesi ile mezuniyeti için 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olması ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S/EX notu alarak başarılı olması gerekmektedir (Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 20-21). Mezuniyet için kazanılması gereken en az AKTS kredisi 90’dır. Mezuniyet için, Tezli programda Tez çalışması ve Seminer dersi ve Tezsiz programda Bitirme Projesi koşullarının da yerine getirilmesi gerekmektedir.  
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programın mezunları dört ana sahada istihdam sahibi olmaktadırlar. Birincisi devlet sektörüdür. Burada Dışişleri Bakanlığı'na ek olarak Türkiye'deki tüm bakanlıkların ve devlet kurumlarının dış ilişkiler ve AB genel müdürlükleri bu program mezunlarına açıktır. Ayrıca devlet sektöründeki ana bakanlık (kültür, savunma, ekonomi, vs.) dış temsilcilikleri ile MİT, Diyanet İşleri Başkanlığı gibi kurumlar da bu program mezunlarına açıktır. İkinci saha özel sektördür. Bu sektörde küresel piyasalarla irtibatlı büyük-küçük tüm şirketlerin yanı sıra medya sektörü, yabancı dil ve saha bilgisi olan personele yönelik büyük ihtiyaçtan dolayı bu programın mezunlarının sıklıkla istihdam edildiği alanlardan biridir. Üçüncü saha ise uluslararası örgütler ve sivil toplum kuruluşlarıdır. Uluslararası örgütler artık sayıları yüzlerle ifade edilen çoklukta organizasyonlardır. En bilinenleri Birleşmiş Milletler çatısı altında faaliyet gösteren UNESCO, UNICEF, UNDP, UNHCR gibi kuruluşlardır. Bunların yanında Kızılay gibi STK lar da bulunmaktadır. STK'lar açısından bu program mezunlarının en fazla tercih ettikleri istihdam sahalarından biri de think-tank olarak adlandırılan düşünce kuruluşlarıdır. Bunlar arasında Türkiye çapında SAM, DPE, SETA, TEPAV, ASAM, 21YYTE vs. gibi büyük düşünce kuruluşlarını saymak mümkündür. Son olarak ise bu program mezunlarının bir kısmı da akademik hayatına devam etmeyi ve Atılım Üniversitesi, diğer Türk üniversiteleri veya yurtdışındaki doktora programlarından birinde Doktora derecesi almaya yönelik çalışmalarına başlamaktadır. 

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

    1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin

            Yönetmelik

    1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

    2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222953


Yeterlilik Adı
Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atılım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bu program bir Uluslararası İlşkiler Yüksek Lisans programıdır. Programın amacı Siyasi Tarih, Uluslararası İlşkiler Teorisi, Dış Politika ve Uluslararası Hukuk bağlamında öğrencileri sahanın temel bilgileri ile donatmanın yanında Araştırma Yöntem ve Teknikleri'nin detaylı şekilde kazandırılması yolu ve program dahilinde alınacak dört seçmeli ders aracılığı ile mezunlarının saha çapında uzmanlaşmasını sağlamaktır. 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  1. Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisi kazanır
  2. Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisi kazanır
  3. Güncel küresel ve ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisi kazanır
  4. Uluslararası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olur
  5. Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapma yeteneği kazanır
  6. Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirir
  7. Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirir
  8. Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirir
  9. Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirir
  10. Eleştirel analiz, yorum ve tartışma becerilerini geliştirerek açık fikirli bir öğrenme yaklaşımını benimser
  11. Argüman geliştirme yeteneğini kazanır.
  12. Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliğ


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, Üniversitemiz programlarına öğrenci kabulü Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı'nca (ÖSYM) düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

Lisansüstü, yatay geçiş, uluslararası öğrenci, çift anadal başvuruları ile ilgili bilgi almak için  yönetmelik ve yönergeler sayfasındaki bilgileri incelemenizi öneririz.

Yönetmelik ve Yönergeler


Başarma Şartları
Bu programdaki bir öğrencinin Y. Lisans derecesi ile mezuniyeti için 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olması ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S/EX notu alarak başarılı olması gerekmektedir (Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 20-21). Mezuniyet için kazanılması gereken en az AKTS kredisi 90’dır. Mezuniyet için, Tezli programda Tez çalışması ve Seminer dersi ve Tezsiz programda Bitirme Projesi koşullarının da yerine getirilmesi gerekmektedir.  

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programın mezunları dört ana sahada istihdam sahibi olmaktadırlar. Birincisi devlet sektörüdür. Burada Dışişleri Bakanlığı'na ek olarak Türkiye'deki tüm bakanlıkların ve devlet kurumlarının dış ilişkiler ve AB genel müdürlükleri bu program mezunlarına açıktır. Ayrıca devlet sektöründeki ana bakanlık (kültür, savunma, ekonomi, vs.) dış temsilcilikleri ile MİT, Diyanet İşleri Başkanlığı gibi kurumlar da bu program mezunlarına açıktır. İkinci saha özel sektördür. Bu sektörde küresel piyasalarla irtibatlı büyük-küçük tüm şirketlerin yanı sıra medya sektörü, yabancı dil ve saha bilgisi olan personele yönelik büyük ihtiyaçtan dolayı bu programın mezunlarının sıklıkla istihdam edildiği alanlardan biridir. Üçüncü saha ise uluslararası örgütler ve sivil toplum kuruluşlarıdır. Uluslararası örgütler artık sayıları yüzlerle ifade edilen çoklukta organizasyonlardır. En bilinenleri Birleşmiş Milletler çatısı altında faaliyet gösteren UNESCO, UNICEF, UNDP, UNHCR gibi kuruluşlardır. Bunların yanında Kızılay gibi STK lar da bulunmaktadır. STK'lar açısından bu program mezunlarının en fazla tercih ettikleri istihdam sahalarından biri de think-tank olarak adlandırılan düşünce kuruluşlarıdır. Bunlar arasında Türkiye çapında SAM, DPE, SETA, TEPAV, ASAM, 21YYTE vs. gibi büyük düşünce kuruluşlarını saymak mümkündür. Son olarak ise bu program mezunlarının bir kısmı da akademik hayatına devam etmeyi ve Atılım Üniversitesi, diğer Türk üniversiteleri veya yurtdışındaki doktora programlarından birinde Doktora derecesi almaya yönelik çalışmalarına başlamaktadır. 


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

    1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin

            Yönetmelik

    1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

    2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222953

Qualification Title
International Relations English Master's Degree with Thesis
Awarding BodyAtilim University
Awarding Body ContactKızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey
Awarding Body Urlwww.atilim.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasPolitical sciences and civics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

This program is a International Relations graduate (master's) program. It aims to equip its students with the core curriculum based on Diplomatic History, International Relations Theory, Foreign Policy and International Law. There is also a comprehensive emphasis on Reserach Methods and Techniques. ESpecially with the completion of four elective courses in the curriculum, the program targets to specialize its students in the different fields of International relations. 

Learning Environments

Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.

Description
  1. Gains the ability to understand, explain, and apply the basic concepts and methodologies of international relations
  2. Gains the ability to analyze international relations at a theoretical level
  3. Gains the ability to interpret current global and national political issues through logical and informed analysis
  4. Gains the ability to adopt different perspectives on international relations
  5. Gains the ability to analyze the current and future positions of global and regional actors
  6. Develops relevant academic and applied research skills in political issues
  7. Develops the academic writing skills related to the field
  8. Develops the academic presentation skills related to the field
  9. Develops analytical thinking and independent research skills
  10. Develops critical analysis, interpretation, and discussion skills, and adopts an open-minded approach to learning
  11. Gains the ability to develop arguments.
  12. Recognizes the importance of lifelong learning
Key Competencies
Those who possess the keys listed below have advanced proficiency.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical solutions and science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal and social learning and learning competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural and literacy competence
Further Info
  1. Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
  2. Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
  3. Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions.

· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK.

· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:

 1. Creation and Authorization of Education Programs:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.

 2. Measurement and Evaluation: The  measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree.

4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.

Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), Atılım University admits students on the basis of the Higher Education Institution Examination (YKS) and the Student Transfer Examination (DGS) by the Directorate of Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). After notifying the ÖSYM of their desired programs to pursue, students are placed by the relevant center as per their exam scores into these programs.

Please refer to our Regulations and Directives page for details regarding graduate degree programs, transfer procedures, international student status, and double-major program applications.

Legislation

Conditions for SuccessTo graduate from the program, the student has to achieve a minimum of 3.00 out of 4.00 Grade Point Average and has to pass all of the courses in the curriculum with a minimum of CC/S/EX grade (Atilim University, Graduate School Social Sciences, Academic Regulations Concerning Graduate Study, Examinations and Assessment, Articles 20-21). A minimum of 90 ECTS credits have to be earned for graduation. In addition, the students have to give a seminar and complete a thesis in the program with Thesis option, and a Graduation Project in the program with Non-thesis option.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program are usually employed in four different sectors. First one is the state sector. This this sector, in addition to the ministry of foreign affairs, all ministries and state institutions in Turkey has got foreign affairs and EU departments, which keep their doors open to our graduates. Also the power ministries such as defense, culture and economy have representations in other countries and sources opf employment for our gradutes in addition to intelligence agencies as well as directorate of religious affairs like institutions.  Second sector is the private sector. All companies and corporate structures are naturally major magnets for our gradutes but the media sector with its constrant need for employees with foreign language and field knowledge is a special source of employment for the International Relations graduates.  Third sector can be called as the International Organizations and Civil Society NGOs. International organizations are very populous in our age. The most famous of them are the ones under the United Nations' umbrealla, such as the ones UNICEF, UNESCO, UNDP and UNHCR. Apart from them NGO's such as International Conferedarion of Red Crescent and Red Cross are also in this category. However, among the NGOs our graduates mostly prefer think-tanks for their employment. Among them the Turkish think-tanks such as SAM, DPE, SETA, TEPAV, ASAM, 21YYTE etc. quite large and powerful policy groups are the leading ones. Lastly, some of our graduates prefer to continue their academic life by pursuing a PhD program in our out of Turkey. 

Legal Basis

1. Higher Education Law no. 2547

    1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit

           Transfer for Higher Education Institutions

    1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35)

    2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222953


Qualification Title
International Relations English Master's Degree with Thesis

Awarding Body
Atilim University

Awarding Body Contact
Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

This program is a International Relations graduate (master's) program. It aims to equip its students with the core curriculum based on Diplomatic History, International Relations Theory, Foreign Policy and International Law. There is also a comprehensive emphasis on Reserach Methods and Techniques. ESpecially with the completion of four elective courses in the curriculum, the program targets to specialize its students in the different fields of International relations. 


Learning Environments

Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.


Description
  1. Gains the ability to understand, explain, and apply the basic concepts and methodologies of international relations
  2. Gains the ability to analyze international relations at a theoretical level
  3. Gains the ability to interpret current global and national political issues through logical and informed analysis
  4. Gains the ability to adopt different perspectives on international relations
  5. Gains the ability to analyze the current and future positions of global and regional actors
  6. Develops relevant academic and applied research skills in political issues
  7. Develops the academic writing skills related to the field
  8. Develops the academic presentation skills related to the field
  9. Develops analytical thinking and independent research skills
  10. Develops critical analysis, interpretation, and discussion skills, and adopts an open-minded approach to learning
  11. Gains the ability to develop arguments.
  12. Recognizes the importance of lifelong learning

Key Competencies
Those who possess the keys listed below have advanced proficiency.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical solutions and science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal and social learning and learning competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural and literacy competence

Further Info
  1. Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
  2. Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
  3. Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions.

· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK.

· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:

 1. Creation and Authorization of Education Programs:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.

 2. Measurement and Evaluation: The  measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree.

4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.


Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), Atılım University admits students on the basis of the Higher Education Institution Examination (YKS) and the Student Transfer Examination (DGS) by the Directorate of Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). After notifying the ÖSYM of their desired programs to pursue, students are placed by the relevant center as per their exam scores into these programs.

Please refer to our Regulations and Directives page for details regarding graduate degree programs, transfer procedures, international student status, and double-major program applications.

Legislation


Conditions for Success
To graduate from the program, the student has to achieve a minimum of 3.00 out of 4.00 Grade Point Average and has to pass all of the courses in the curriculum with a minimum of CC/S/EX grade (Atilim University, Graduate School Social Sciences, Academic Regulations Concerning Graduate Study, Examinations and Assessment, Articles 20-21). A minimum of 90 ECTS credits have to be earned for graduation. In addition, the students have to give a seminar and complete a thesis in the program with Thesis option, and a Graduation Project in the program with Non-thesis option.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program are usually employed in four different sectors. First one is the state sector. This this sector, in addition to the ministry of foreign affairs, all ministries and state institutions in Turkey has got foreign affairs and EU departments, which keep their doors open to our graduates. Also the power ministries such as defense, culture and economy have representations in other countries and sources opf employment for our gradutes in addition to intelligence agencies as well as directorate of religious affairs like institutions.  Second sector is the private sector. All companies and corporate structures are naturally major magnets for our gradutes but the media sector with its constrant need for employees with foreign language and field knowledge is a special source of employment for the International Relations graduates.  Third sector can be called as the International Organizations and Civil Society NGOs. International organizations are very populous in our age. The most famous of them are the ones under the United Nations' umbrealla, such as the ones UNICEF, UNESCO, UNDP and UNHCR. Apart from them NGO's such as International Conferedarion of Red Crescent and Red Cross are also in this category. However, among the NGOs our graduates mostly prefer think-tanks for their employment. Among them the Turkish think-tanks such as SAM, DPE, SETA, TEPAV, ASAM, 21YYTE etc. quite large and powerful policy groups are the leading ones. Lastly, some of our graduates prefer to continue their academic life by pursuing a PhD program in our out of Turkey. 


Legal Basis

1. Higher Education Law no. 2547

    1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit

           Transfer for Higher Education Institutions

    1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35)

    2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address