Yeterlilik Kodu

TR0030018534

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiZeyrek Mah. Büyükkaraman Cad. No:53 Fatih /İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.fsm.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Tam burslu eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrencilerin dinleme becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak..
  • Öğrencilerin konuşma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
  • Öğrencilerin okuma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
  • Öğrencilerin yazma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
  • Türkçe öğretimine ilişkin yapacağı ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleme, araç ve yöntemlerini kullanma yeteneğine sahip olmak.
  • Türkçe öğretimine yönelik uygulamalarda araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi.
  • Türkçe dil bilgisi öğrenme alanını geliştirme becerisi.
  • Türk ve dünya edebiyatı ile ilgili gerekli alan bilgisine sahip olmak.
  • Türkçe eğitiminin amaçlarına uygun eğitim zemini hazırlama becerisi.
  • Çocuğu orta öğretime hazırlayacak esas dil becerilerine sahip olmak.
  • Eğitim teknolojilerini takip etme ve bu gelişmeleri sınıfta kullanabilme becerisi.
  • Türkçe öğretimine yönelik özgün bilgi kaynaklarını kullanma becerisi.
  • Türk dilinin alfabelerin bilgisine sahip olup kullanma becerisi.
  • Türkçenin farklı lehçelerini kullanmasını geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzde her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine; uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.Türkçe Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması; YKS sınavından yeterli sözel puanı almış olması gerekir.

Başarma ŞartlarıTürkçe Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız “Türkçe Öğretmeni” unvanı alarak özel eğitim kurumları ve Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca mezunlarımız Türkçe Öğretmenliği, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türkoloji vb. alanlarda yurt içi ve yurt dışında lisansüstü eğitimlerine devam edebilir, üniversitelerin ilgili bölüm, enstitü ve araştırma merkezlerinde akademisyen ve uzman olarak görev alabilirler. Bunların yanı sıra Yunus Emre Enstitüsü bünyesinde dünyanın değişik ülkelerinde yabancı dil olarak Türkçe’nin öğretimi faaliyeti kapsamında uzman öğretici sıfatıyla çalışabilirler. Mezunlarımız diğer resmî ve özel kurumlarda, devlet arşivleri ve müzelerde, medya kuruluşları ve başka sektörlerde istihdam edilebilirler. Ayrıca yayınevi, gazete ve dergilerde editörlük yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018534


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Zeyrek Mah. Büyükkaraman Cad. No:53 Fatih /İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Tam burslu eğitim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrencilerin dinleme becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak..
  • Öğrencilerin konuşma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
  • Öğrencilerin okuma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
  • Öğrencilerin yazma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
  • Türkçe öğretimine ilişkin yapacağı ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleme, araç ve yöntemlerini kullanma yeteneğine sahip olmak.
  • Türkçe öğretimine yönelik uygulamalarda araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi.
  • Türkçe dil bilgisi öğrenme alanını geliştirme becerisi.
  • Türk ve dünya edebiyatı ile ilgili gerekli alan bilgisine sahip olmak.
  • Türkçe eğitiminin amaçlarına uygun eğitim zemini hazırlama becerisi.
  • Çocuğu orta öğretime hazırlayacak esas dil becerilerine sahip olmak.
  • Eğitim teknolojilerini takip etme ve bu gelişmeleri sınıfta kullanabilme becerisi.
  • Türkçe öğretimine yönelik özgün bilgi kaynaklarını kullanma becerisi.
  • Türk dilinin alfabelerin bilgisine sahip olup kullanma becerisi.
  • Türkçenin farklı lehçelerini kullanmasını geliştirme yeterliliğine sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzde her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine; uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.Türkçe Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması; YKS sınavından yeterli sözel puanı almış olması gerekir.


Başarma Şartları
Türkçe Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız “Türkçe Öğretmeni” unvanı alarak özel eğitim kurumları ve Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca mezunlarımız Türkçe Öğretmenliği, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türkoloji vb. alanlarda yurt içi ve yurt dışında lisansüstü eğitimlerine devam edebilir, üniversitelerin ilgili bölüm, enstitü ve araştırma merkezlerinde akademisyen ve uzman olarak görev alabilirler. Bunların yanı sıra Yunus Emre Enstitüsü bünyesinde dünyanın değişik ülkelerinde yabancı dil olarak Türkçe’nin öğretimi faaliyeti kapsamında uzman öğretici sıfatıyla çalışabilirler. Mezunlarımız diğer resmî ve özel kurumlarda, devlet arşivleri ve müzelerde, medya kuruluşları ve başka sektörlerde istihdam edilebilirler. Ayrıca yayınevi, gazete ve dergilerde editörlük yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018534

Qualification Title
Türkçe Öğretmenliği License
Awarding BodyFatih Sultan Mehmet Vakif University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Students will have the ability to improve listening skills.Students will have the ability to improve speaking skills.Students will have the ability to improve reading skills.Students will have the ability to improve writing skills.Students will have the ability to use instruments and methods and to determine the purpose of measurement and evaluation implementations relevant to Turkish teaching.Students will have the skill to utilize research methods and techniques relevant to Turkish teaching.Students will have skills in Turkish language learning.Students will have the necessary field knowledge that is relevant to Turkish and world literature.Students will be able to prepare appropriate training skills that are relevant to the Turkish education.Students will be able to prepare children with the language skills that are essential for secondary education.Students will be able to follow developments in educational technology and to apply this to developments in the classroom.Students will develop the skills to use primary information sources for Turkish teaching.Students will have knowledge and skills in the Turkish alphabet.Students will be able to improve their use of different Turkish dialects.

Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. To succeed in a course, students must get at least 40 points from the final exam and have at least 50 points average. Students who get AA, AA, BA, BB, CB and CC are considered successful. DC and DD are notes that conditionally successful. Students have to attend 70% in theoretical, 80% of practical sessions of courses.To obtain bachelor´s degree in Computer Education and Instructional Technology program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates must have high school diploma and an eligible score from the University Entrance Exam.

Conditions for SuccessTo obtain bachelor´s degree in Computer Education and Instructional Technology program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0To complete the bachelor´s degree in Turkish Education program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can take the title of Turkish Teacher and teach at private and private schools affiliated to the Ministry of National Education. In addition, our graduates have Turkish Language Teaching, Turkish Language, Turkish Literature, Turcology and so on. They can continue their post-graduate training in the fields both at home and abroad, and they can work as academicians and experts in related departments, institutes and research centers of universities. In addition to these, they can work as specialist teachers in Yunus Emre Institute within the scope of teaching Turkish as a foreign language in various countries of the world. Our associates can be employed in other public and private institutions, in state archives and museums, in media organizations and in other sectors. They can also be editors in publishing houses, newspapers and magazines.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018534


Qualification Title
Türkçe Öğretmenliği License

Awarding Body
Fatih Sultan Mehmet Vakif University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Students will have the ability to improve listening skills.Students will have the ability to improve speaking skills.Students will have the ability to improve reading skills.Students will have the ability to improve writing skills.Students will have the ability to use instruments and methods and to determine the purpose of measurement and evaluation implementations relevant to Turkish teaching.Students will have the skill to utilize research methods and techniques relevant to Turkish teaching.Students will have skills in Turkish language learning.Students will have the necessary field knowledge that is relevant to Turkish and world literature.Students will be able to prepare appropriate training skills that are relevant to the Turkish education.Students will be able to prepare children with the language skills that are essential for secondary education.Students will be able to follow developments in educational technology and to apply this to developments in the classroom.Students will develop the skills to use primary information sources for Turkish teaching.Students will have knowledge and skills in the Turkish alphabet.Students will be able to improve their use of different Turkish dialects.


Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. To succeed in a course, students must get at least 40 points from the final exam and have at least 50 points average. Students who get AA, AA, BA, BB, CB and CC are considered successful. DC and DD are notes that conditionally successful. Students have to attend 70% in theoretical, 80% of practical sessions of courses.To obtain bachelor´s degree in Computer Education and Instructional Technology program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates must have high school diploma and an eligible score from the University Entrance Exam.


Conditions for Success
To obtain bachelor´s degree in Computer Education and Instructional Technology program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0To complete the bachelor´s degree in Turkish Education program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can take the title of Turkish Teacher and teach at private and private schools affiliated to the Ministry of National Education. In addition, our graduates have Turkish Language Teaching, Turkish Language, Turkish Literature, Turcology and so on. They can continue their post-graduate training in the fields both at home and abroad, and they can work as academicians and experts in related departments, institutes and research centers of universities. In addition to these, they can work as specialist teachers in Yunus Emre Institute within the scope of teaching Turkish as a foreign language in various countries of the world. Our associates can be employed in other public and private institutions, in state archives and museums, in media organizations and in other sectors. They can also be editors in publishing houses, newspapers and magazines.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address