Yeterlilik Kodu

TR0020221911

Yeterlilik Adı
Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi
Sorumlu KurumHayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hbogm.meb.gov.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 2
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:3322.03 Pazarlamacı

KategoriAna
Kredi Değeri1
Programın Normal Süresi 24 Saat
Program Profili (Amaç)

Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme ve Uyum Eğitimi kurs programını bitiren bireyin,

  • Giderek artan rekabet ortamında istenilen amaca hizmet eden doğru pazarlama yönetimi ve marka yönetimi çalışmaları yapması,
  • İşletmelerin küresel pazarlama süreçlerinde elektronik pazarlamayı kullanma gerekliliklerini ve yöntemlerini kavraması, amaçlanmaktadır
Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışlarını kavrar. Küresel pazarlama yöntemlerini kavrar. Stratejik marka yönetimi usullerini kavrar Pazar analizi ve rakip analizi yöntemlerini kavrar
  • E-Pazarlama yöntemlerini kullanır. Bütünleşik pazarlama iletişimini kavrar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Kurslarda başarı, programın özelliğine göre ders öğretmeni tarafından değerlendirilir.
  • Değerlendirme; yazılı, uygulamalı sınavlar veya varsa ödev ya da projelere göre yapılır. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan kursun puanı, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan, kursun başarı puanı olarak değerlendirilir.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptıkları tüm öğrenme faaliyetleri de değerlendirme kapsamına alınabilir.
  • Her modülün sonunda başarı değerlendirmesi yapılır. Bireyin modüldeki başarısı öğrenme çıktılarının başarı oranları dikkate alınarak bütüncül biçimde değerlendirilir.
  • Ölçme araçlarında kullanılacak kriterler başarım ölçütlerinden oluşturulur. Öğrenme kazanımlarına ait başarım ölçütlerine modül bilgi sayfalarında yer verilmiştir.
  • Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
  • Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenme faaliyetleri ile kursiyere kurs sonunda yapılan yazılı, sözlü ve performansa dayalı (uygulamalı ) tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

18 yaşını tamamlamış olmak ve sağlık durumu kurs programı uygulamalarını yapmaya elverişli olmak şartıyla aşağıdaki koşullardan herhangi birini karşılayanlar kurs programına katılabilirler.

  • Meslek liselerinin veya dengi okulların ilgili bölümü mezunu olmak,
  • MYO ve fakültelerin ilgili bölüm öğrencisi veya mezunu olmak,
  • Okuryazar olup, işletmelerin ilgili bölümlerinde en az 6 ay çalışmış veya çalışıyor olmak.
Başarma ŞartlarıHBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi  Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

“Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi  Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi  Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.

Yasal Dayanağı

1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,

2. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,

3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 07.09.2005 tarih ve 324 sayılı “Meslekî ve Teknik Eğitim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) Kapsamında Geliştirilen Haftalık Ders Çizelgeleri ile 50 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları Değişiklik Yapılması” konulu kararı.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020221911


Yeterlilik Adı
Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi

Sorumlu Kurum
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:3322.03 Pazarlamacı


AYÇ Seviyesi
2

TYÇ Seviyesi
2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:3322.03 Pazarlamacı


Kategori
Ana

Kredi Değeri
1

Programın Normal Süresi
24 Saat

Program Profili (Amaç)

Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme ve Uyum Eğitimi kurs programını bitiren bireyin,

  • Giderek artan rekabet ortamında istenilen amaca hizmet eden doğru pazarlama yönetimi ve marka yönetimi çalışmaları yapması,
  • İşletmelerin küresel pazarlama süreçlerinde elektronik pazarlamayı kullanma gerekliliklerini ve yöntemlerini kavraması, amaçlanmaktadır

Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışlarını kavrar. Küresel pazarlama yöntemlerini kavrar. Stratejik marka yönetimi usullerini kavrar Pazar analizi ve rakip analizi yöntemlerini kavrar
  • E-Pazarlama yöntemlerini kullanır. Bütünleşik pazarlama iletişimini kavrar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Kurslarda başarı, programın özelliğine göre ders öğretmeni tarafından değerlendirilir.
  • Değerlendirme; yazılı, uygulamalı sınavlar veya varsa ödev ya da projelere göre yapılır. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan kursun puanı, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan, kursun başarı puanı olarak değerlendirilir.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptıkları tüm öğrenme faaliyetleri de değerlendirme kapsamına alınabilir.
  • Her modülün sonunda başarı değerlendirmesi yapılır. Bireyin modüldeki başarısı öğrenme çıktılarının başarı oranları dikkate alınarak bütüncül biçimde değerlendirilir.
  • Ölçme araçlarında kullanılacak kriterler başarım ölçütlerinden oluşturulur. Öğrenme kazanımlarına ait başarım ölçütlerine modül bilgi sayfalarında yer verilmiştir.
  • Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
  • Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenme faaliyetleri ile kursiyere kurs sonunda yapılan yazılı, sözlü ve performansa dayalı (uygulamalı ) tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

18 yaşını tamamlamış olmak ve sağlık durumu kurs programı uygulamalarını yapmaya elverişli olmak şartıyla aşağıdaki koşullardan herhangi birini karşılayanlar kurs programına katılabilirler.

  • Meslek liselerinin veya dengi okulların ilgili bölümü mezunu olmak,
  • MYO ve fakültelerin ilgili bölüm öğrencisi veya mezunu olmak,
  • Okuryazar olup, işletmelerin ilgili bölümlerinde en az 6 ay çalışmış veya çalışıyor olmak.

Başarma Şartları
HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi  Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

“Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi  Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Temel Pazarlama Yönetimi Geliştirme Ve Uyum Eğitimi  Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.


Yasal Dayanağı

1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,

2. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,

3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 07.09.2005 tarih ve 324 sayılı “Meslekî ve Teknik Eğitim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) Kapsamında Geliştirilen Haftalık Ders Çizelgeleri ile 50 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları Değişiklik Yapılması” konulu kararı.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020221911

Qualification Title
Awarding BodyMinistry of National Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationOccupational
EQF Level2
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 2
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value1
Program Duration24 Saat
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0020221911


Qualification Title

Awarding Body
Ministry of National Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
2

TQF Level
2
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
1

Program Duration
24 Saat

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address