Yeterlilik Kodu | TR0030001889 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmetler Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda 24 gün staj zorunluluğu bulunmaktadır.Bu yeterliliğe yalnızca açıköğretim yoluyla ulaşılabilmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler sosyal çalışmacıların görev aldığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kuruluşların çeşitli birimlerinde (İl/ilçe müdürlükleri, çocuk yuvaları, sevgi evleri, çocuk evleri, bakım ve rehabilitasyon merkezleri, vb.), Kredi ve Yurtlar Müdürlüğünde, Sağlık Bakanlığına bağlı resmi ve özel hastanelerde, kamu hastaneler birliklerinde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı rehberlik araştırma merkezlerinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, kreş ve gündüz bakımevlerinde, kamu ve özel sektöre ait huzurevlerinde, sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarında, yerel yönetimlerin sosyal yardım ve hizmet birimlerinde, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüklerinde, sivil toplum kuruluşlarında sosyal çalışmacılara yardımcı olarak sosyal hizmetler yardımcı elemanı olarak çalışabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001889
ISCO: 08
ISCO: 08
- Sosyal hizmetler alanında bilgi sahibi olma ve kullanma becerisi.
- Sosyal sorunlara çözüm olacak toplumsal kaynakları araştırma becerisi.
- Etik ilkelere bağlı kalarak çalışma becerisi.
- Amaçlar çerçevesinde plan yapma, plan uygulama ve sonuçları eleştirel olarak değerlendirebilme becerisi.
- Kendi kişisel-mesleki gelişimlerini sürekli olarak denetleme becerisi.
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi.
- Alanında geçerli bir yabancı dilde mesleki iletişim kurma becerisi.
- Alanıyla ilgili temel bilgisayar teknolojisini kullanabilme becerisi.
- İnsanlara çevreleri ile ilişkinin başlatılması ve geliştirilmesinde yardım etme becerisi.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma becerisi.
- Farklı mesleklerden gelen kişilerin getirdiği katkıların farkında olma, takım ruhuna sahip ve takımın bir üyesi olmanın bilinciyle etkin bir şekilde sorumluluk alabilme becerisi.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler sosyal çalışmacıların görev aldığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kuruluşların çeşitli birimlerinde (İl/ilçe müdürlükleri, çocuk yuvaları, sevgi evleri, çocuk evleri, bakım ve rehabilitasyon merkezleri, vb.), Kredi ve Yurtlar Müdürlüğünde, Sağlık Bakanlığına bağlı resmi ve özel hastanelerde, kamu hastaneler birliklerinde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı rehberlik araştırma merkezlerinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, kreş ve gündüz bakımevlerinde, kamu ve özel sektöre ait huzurevlerinde, sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarında, yerel yönetimlerin sosyal yardım ve hizmet birimlerinde, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüklerinde, sivil toplum kuruluşlarında sosyal çalışmacılara yardımcı olarak sosyal hizmetler yardımcı elemanı olarak çalışabilir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001889 | |
Qualification Title | Associate Diploma in Social Services | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. This program requires 24 days of practical training.This qualification is only available through open education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program can work as social service assistants to assist social workers in various units of institutions under the Ministry of Family and Social Policies (provincial / district offices, kindergartens, child welfare houses, daycare centers, etc.), Credit and Housing Directorate, public and private hospitals under the Ministry of Health, public hospitals, the guidance and research centers under the Ministry of Education, special education and rehabilitation centers, nursery schools and daycare centers, public and privately owned nursing homes, social assistance and solidarity foundations, local government outreach and service units, Provincial Disaster and Emergency Directorates, and non-governmental organizations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001889
ISCO: 08
ISCO: 08
- To have knowledge related to social services.
- To examine societal sources that offer solutions to social problems.
- To work in accordance with ethical principles.
- To make and implement a plan in view of objectives, and to make a critical evaluation of results.
- To supervise their personal and professional development.
- To inform relevant people and institutions, using basic knowledge and skills related to the field; and to communicate their solutions to problems and ideas in oral or written form.
- To communicate effectively in a foreign language.
- To use basic computer technologies.
- To help people start and develop relationships with their environment.
- To participate in and comply with the processes of quality management.
- To be aware of the contributions of people from different professions.
- To build a team spirit and to take responsibility effectively as a team member.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Graduates of this program can work as social service assistants to assist social workers in various units of institutions under the Ministry of Family and Social Policies (provincial / district offices, kindergartens, child welfare houses, daycare centers, etc.), Credit and Housing Directorate, public and private hospitals under the Ministry of Health, public hospitals, the guidance and research centers under the Ministry of Education, special education and rehabilitation centers, nursery schools and daycare centers, public and privately owned nursing homes, social assistance and solidarity foundations, local government outreach and service units, Provincial Disaster and Emergency Directorates, and non-governmental organizations.
Qualification is valid indefinetely.