Yeterlilik Kodu

TR0020001363

Yeterlilik Adı
Ön Büro Elemanı Kalfalık Belgesi
Sorumlu KurumMesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMilli Eğitim Bakanlığı Merkez Bina, Atatürk Bulvarı No 98 1. Kat A Blok Kızılay ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://mtegm.meb.gov.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi3
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 3
Sınıflandırma (Tematik Alan)Otel, restoranlar ve catering
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 : 4226.02

Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Ön büro elemanı için gerekli konaklama tesisleri, konukların karşılanması, konuk ihtiyaçları ve kayıtları ile ilgili konularda mesleki yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Bu yeterliliğe sahip kişi;

  • Anadolunun tarih öncesi çağlarını, Anadoluda yaşamış uygarlıkları ve Türkiyenin genel coğrafi özelliklerini, tarihi ve doğal güzelliklerini konuklara tanıtır.
  • İletişim tekniklerine göre konuk tiplerine uygun davranır.
  • Turizm hareketlerine uygun olarak paket tur hazırlar ve transferi gerçekleştirir, paket tur üretimi ön hazırlıklarını yapar ve paket tur içerisinde yer alan işletmeleri tanır.
  • Gelen giden belgelerin akışını izler, dosyalama sistemini ve arşivleme sistemini oluşturur.
  • Tekniğine uygun olarak konuk giriş ve çıkış işlemlerini eksiksiz yürütür.
  • Rezervasyon tekniğine uygun rezervasyon alır.
  • Vardiya devir teslimi, sabah ve akşam vardiyası gece ve gün sonu, işlemlerini yapar.
  • Ön büro organizasyonunu tanır, kişisel bakım yapar, konukları karşılar, konuk bagajlarını taşır, telefon hizmetlerini yürütür.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönelim: Mesleki

Kategori: Özel Amaçlı

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

En az ilköğretim veya ortaokul/imam hatip ortaokulu mezunu olmak ve açık liseye kayıt yaptırmak

Başarma ŞartlarıEğitim durumu; İlkokul, ortaokul, ilköğretim okulu mezunu veya lise terk olanlar 2 yıllık eğitimden sonra, en az ortaöğretim mezunu olanlar ise 1 yıllık eğitimden sonra girecekleri sınavından başarılı olmaları halinde Kalfalık Belgesi alırlar. Mesleğinde eğitim süresinin en az iki katı kadar çalıştığını belgelendirenler girecekleri sınavdan başarılı olmaları halinde Kalfalık Belgesi alırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Konaklama ve Seyahat Hizmetleri alanında yardımcı personel olarak çalışabilmek için tercih sebebidir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020001363


Yeterlilik Adı
Ön Büro Elemanı Kalfalık Belgesi

Sorumlu Kurum
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Bina, Atatürk Bulvarı No 98 1. Kat A Blok Kızılay ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 : 4226.02


AYÇ Seviyesi
3

TYÇ Seviyesi
3
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 : 4226.02


Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Ön büro elemanı için gerekli konaklama tesisleri, konukların karşılanması, konuk ihtiyaçları ve kayıtları ile ilgili konularda mesleki yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Bu yeterliliğe sahip kişi;

  • Anadolunun tarih öncesi çağlarını, Anadoluda yaşamış uygarlıkları ve Türkiyenin genel coğrafi özelliklerini, tarihi ve doğal güzelliklerini konuklara tanıtır.
  • İletişim tekniklerine göre konuk tiplerine uygun davranır.
  • Turizm hareketlerine uygun olarak paket tur hazırlar ve transferi gerçekleştirir, paket tur üretimi ön hazırlıklarını yapar ve paket tur içerisinde yer alan işletmeleri tanır.
  • Gelen giden belgelerin akışını izler, dosyalama sistemini ve arşivleme sistemini oluşturur.
  • Tekniğine uygun olarak konuk giriş ve çıkış işlemlerini eksiksiz yürütür.
  • Rezervasyon tekniğine uygun rezervasyon alır.
  • Vardiya devir teslimi, sabah ve akşam vardiyası gece ve gün sonu, işlemlerini yapar.
  • Ön büro organizasyonunu tanır, kişisel bakım yapar, konukları karşılar, konuk bagajlarını taşır, telefon hizmetlerini yürütür.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönelim: Mesleki

Kategori: Özel Amaçlı


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

En az ilköğretim veya ortaokul/imam hatip ortaokulu mezunu olmak ve açık liseye kayıt yaptırmak


Başarma Şartları
Eğitim durumu; İlkokul, ortaokul, ilköğretim okulu mezunu veya lise terk olanlar 2 yıllık eğitimden sonra, en az ortaöğretim mezunu olanlar ise 1 yıllık eğitimden sonra girecekleri sınavından başarılı olmaları halinde Kalfalık Belgesi alırlar. Mesleğinde eğitim süresinin en az iki katı kadar çalıştığını belgelendirenler girecekleri sınavdan başarılı olmaları halinde Kalfalık Belgesi alırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Konaklama ve Seyahat Hizmetleri alanında yardımcı personel olarak çalışabilmek için tercih sebebidir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020001363

Qualification Title
Certificate of Journeyman for Frontdesk Personnel
Awarding BodyMinistry of National Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level3
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 3
Thematic AreasHotel, restaurants and catering
National Occupation Classification

ISCO 08: 4226.02

Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

It is the branch where training and education are provided to gain competencies in qualifications required for a front office personnel in matters related to accommodation facilities, guests' accommodation, guest needs and registrations. - To introduce the prehistoric ages of Anatolia, ancient Anatolian civilizations and the general geographical features of Turkey and its historical and natural beauties to the guests - Be able to behave according to the origins of the guests and in accordance with the communication techniques - Preparing package tours and performing transfer operations in accordance with tourism standards, making preliminary preparations for package tour planning and learning enterprises included in the package tours - Tracking incoming, outgoing documents, creating filing system and archiving system - Performing guest check-in and check-out procedures in accordance with the technique - Making reservations based on reservation technique - Performing shift changes, morning and evening shifts and night and end of day operations - Learning front desk organization, doing personal care, welcoming guests, carrying guest luggage, carrying out telephone services

Key Competencies-
Further Info

Orientation: Vocational

Category: Special Purposes

Quality Assurance-
Access Requirements

To have minimum primary or secondary school/imam hatip (religious secondary school) degree and having registered in open high school

Conditions for SuccessEducational Attainment; elementary school, secondary school, primary school graduates or high school drop outs are granted Journeyman's Certificate after successful pass from the examination following 2 years of training; graduates of minimum secondary school are granted Journeyman's Certificate after successful pass from the examination following 1 year training. Those who document that they had worked for minimum twice as long as the training period are granted Journeyman's Certificate should they pass the examination.
Progression Paths (Relationship Type)

Is an asset for working as auxiliary personnel in the field of Accommodation and Travel Services.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0020001363


Qualification Title
Certificate of Journeyman for Frontdesk Personnel

Awarding Body
Ministry of National Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification

ISCO 08: 4226.02


EQF Level
3

TQF Level
3
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08: 4226.02


Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

It is the branch where training and education are provided to gain competencies in qualifications required for a front office personnel in matters related to accommodation facilities, guests' accommodation, guest needs and registrations. - To introduce the prehistoric ages of Anatolia, ancient Anatolian civilizations and the general geographical features of Turkey and its historical and natural beauties to the guests - Be able to behave according to the origins of the guests and in accordance with the communication techniques - Preparing package tours and performing transfer operations in accordance with tourism standards, making preliminary preparations for package tour planning and learning enterprises included in the package tours - Tracking incoming, outgoing documents, creating filing system and archiving system - Performing guest check-in and check-out procedures in accordance with the technique - Making reservations based on reservation technique - Performing shift changes, morning and evening shifts and night and end of day operations - Learning front desk organization, doing personal care, welcoming guests, carrying guest luggage, carrying out telephone services


Key Competencies
-

Further Info

Orientation: Vocational

Category: Special Purposes


Quality Assurance
-

Access Requirements

To have minimum primary or secondary school/imam hatip (religious secondary school) degree and having registered in open high school


Conditions for Success
Educational Attainment; elementary school, secondary school, primary school graduates or high school drop outs are granted Journeyman's Certificate after successful pass from the examination following 2 years of training; graduates of minimum secondary school are granted Journeyman's Certificate after successful pass from the examination following 1 year training. Those who document that they had worked for minimum twice as long as the training period are granted Journeyman's Certificate should they pass the examination.

Progression Paths (Relationship Type)

Is an asset for working as auxiliary personnel in the field of Accommodation and Travel Services.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address