Yeterlilik Kodu

TR0020221287

Yeterlilik Adı
Müşteri Hizmetleri Satış Ve Hizmet Yetkilisi Kurs Bitirme Belgesi
Sorumlu KurumHayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hbogm.meb.gov.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 2
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:4419.13 Müşteri Hizmetleri Satış ve Hizmet Yetkilisi

KategoriAna
Kredi Değeri12
Programın Normal Süresi 289 Saat
Program Profili (Amaç)

Müşteri Hizmetleri Satış ve Hizmet Yetkilisi Kurs Programı’nı bitiren bireyin;

  • İş sağlığı ve güvenliğinin amacı ve önemini açıklar ve tehlikelerden kaynaklanacak risklere karşı gerekli önlemleri alması,
  • Sesleri ve kelimeleri doğru telaffuz ederek güzel konuşma yapması,
  • Beden dilini kullanarak topluluk karşısında ve bulunduğu ortamlarda hitabet kurallarına uygun anlatım yapması,
  • Kişiler arası ve ikna edici iletişim kurma yöntemleri ile etkin iletişim kurması,
  • Kişiler arası iletişim yöntemlerini kullanarak sağlıklı iletişim kurması,
  • Müşteri özelliklerini tespit etmesi,
  • Müşteri memnuniyetini sağlaması,
  • Karşılaştığı problem çerçevesinde uygun yöntemleri kullanarak topladığı bilgi ve veriler doğrultusunda proje hazırlaması,
  • Tanıtım yazıları, davetiye, açılış konuşması, broşür, el ilanı, afiş, basın bülteni, basın bildirisi, basın kiti ve raporunu kurallarına göre hazırlaması,
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda uygun programları kullanarak belge ve sunu hazırlaması

amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İş sağlığı ve güvenliğinin amacı ve önemini açıklar ve tehlikelerden kaynaklanacak risklere karşı gerekli önlemleri alır.
  • Sesleri ve kelimeleri doğru telaffuz ederek güzel konuşma yapar.
  • Beden dilini kullanarak topluluk karşısında ve bulunduğu ortamlarda hitabet kurallarına uygun anlatım yapar.
  • Kişiler arası ve ikna edici iletişim kurma yöntemleri ile etkin iletişim kurar.
  • Kişiler arası iletişim yöntemlerini kullanarak sağlıklı iletişim kurar.
  • Müşteri özelliklerini tespit eder.
  • Müşteri memnuniyetini sağlar.
  • Karşılaştığı problem çerçevesinde uygun yöntemleri kullanarak topladığı bilgi ve veriler doğrultusunda proje hazırlar.
  • Tanıtım yazıları, davetiye, açılış konuşması, broşür, el ilanı, afiş, basın bülteni, basın bildirisi, basın kiti ve raporunu kurallarına göre hazırlar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda uygun programları kullanarak belge ve sunu hazırlar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her modül sonrasında değerlendirme yapılmalıdır.
  • Başarım ölçütleri bilgi, beceri ve yeterlikler bazında açıklanmalıdır.
  • Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kursun amaçları ve kazanımları ile uyumlu olmalıdır.
  • Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
    1. Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri,
    2. Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
    3. Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar, 100 puan üzerinden yapılır.
  • Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar ve/veya varsa ödev-projelere göre yapılmalıdır. Puanlama yapılırken teorik ve uygulamalı kısmın değerlendirmedeki ağırlığı kurs programının özelliğine göre eğitici tarafından belirlenmelidir. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
  • Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
  • Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  1. Okuryazar olmak,
  2. 13 yaşını tamamlamış olmak,
  3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak.
Başarma ŞartlarıMüşteri Hizmetleri Satış ve Hizmet Yetkilisi HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “……………. Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “…………………. Kurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Müşteri Hizmetleri Satış ve Hizmet Yetkilisi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Müşteri Hizmetleri Satış ve Hizmet Yetkilisi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.

Yasal Dayanağı
  1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’ de Yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
  2. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
  3. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarih ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı.
  4. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı “Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.
  5. 15.05.2013 tarihli ve 28648 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik.
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020221287


Yeterlilik Adı
Müşteri Hizmetleri Satış Ve Hizmet Yetkilisi Kurs Bitirme Belgesi

Sorumlu Kurum
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:4419.13 Müşteri Hizmetleri Satış ve Hizmet Yetkilisi


AYÇ Seviyesi
2

TYÇ Seviyesi
2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:4419.13 Müşteri Hizmetleri Satış ve Hizmet Yetkilisi


Kategori
Ana

Kredi Değeri
12

Programın Normal Süresi
289 Saat

Program Profili (Amaç)

Müşteri Hizmetleri Satış ve Hizmet Yetkilisi Kurs Programı’nı bitiren bireyin;

  • İş sağlığı ve güvenliğinin amacı ve önemini açıklar ve tehlikelerden kaynaklanacak risklere karşı gerekli önlemleri alması,
  • Sesleri ve kelimeleri doğru telaffuz ederek güzel konuşma yapması,
  • Beden dilini kullanarak topluluk karşısında ve bulunduğu ortamlarda hitabet kurallarına uygun anlatım yapması,
  • Kişiler arası ve ikna edici iletişim kurma yöntemleri ile etkin iletişim kurması,
  • Kişiler arası iletişim yöntemlerini kullanarak sağlıklı iletişim kurması,
  • Müşteri özelliklerini tespit etmesi,
  • Müşteri memnuniyetini sağlaması,
  • Karşılaştığı problem çerçevesinde uygun yöntemleri kullanarak topladığı bilgi ve veriler doğrultusunda proje hazırlaması,
  • Tanıtım yazıları, davetiye, açılış konuşması, broşür, el ilanı, afiş, basın bülteni, basın bildirisi, basın kiti ve raporunu kurallarına göre hazırlaması,
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda uygun programları kullanarak belge ve sunu hazırlaması

amaçlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İş sağlığı ve güvenliğinin amacı ve önemini açıklar ve tehlikelerden kaynaklanacak risklere karşı gerekli önlemleri alır.
  • Sesleri ve kelimeleri doğru telaffuz ederek güzel konuşma yapar.
  • Beden dilini kullanarak topluluk karşısında ve bulunduğu ortamlarda hitabet kurallarına uygun anlatım yapar.
  • Kişiler arası ve ikna edici iletişim kurma yöntemleri ile etkin iletişim kurar.
  • Kişiler arası iletişim yöntemlerini kullanarak sağlıklı iletişim kurar.
  • Müşteri özelliklerini tespit eder.
  • Müşteri memnuniyetini sağlar.
  • Karşılaştığı problem çerçevesinde uygun yöntemleri kullanarak topladığı bilgi ve veriler doğrultusunda proje hazırlar.
  • Tanıtım yazıları, davetiye, açılış konuşması, broşür, el ilanı, afiş, basın bülteni, basın bildirisi, basın kiti ve raporunu kurallarına göre hazırlar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda uygun programları kullanarak belge ve sunu hazırlar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her modül sonrasında değerlendirme yapılmalıdır.
  • Başarım ölçütleri bilgi, beceri ve yeterlikler bazında açıklanmalıdır.
  • Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kursun amaçları ve kazanımları ile uyumlu olmalıdır.
  • Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
    1. Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri,
    2. Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
    3. Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar, 100 puan üzerinden yapılır.
  • Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar ve/veya varsa ödev-projelere göre yapılmalıdır. Puanlama yapılırken teorik ve uygulamalı kısmın değerlendirmedeki ağırlığı kurs programının özelliğine göre eğitici tarafından belirlenmelidir. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
  • Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
  • Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  1. Okuryazar olmak,
  2. 13 yaşını tamamlamış olmak,
  3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak.

Başarma Şartları
Müşteri Hizmetleri Satış ve Hizmet Yetkilisi HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “……………. Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “…………………. Kurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Müşteri Hizmetleri Satış ve Hizmet Yetkilisi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Müşteri Hizmetleri Satış ve Hizmet Yetkilisi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.


Yasal Dayanağı
  1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’ de Yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
  2. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
  3. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarih ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı.
  4. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı “Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.
  5. 15.05.2013 tarihli ve 28648 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020221287

Qualification Title
Awarding BodyMinistry of National Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationOccupational
EQF Level2
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 2
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value12
Program Duration289 Saat
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0020221287


Qualification Title

Awarding Body
Ministry of National Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
2

TQF Level
2
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
12

Program Duration
289 Saat

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address