Yeterlilik Kodu

TR0030023403

Yeterlilik Adı
Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumPamukkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Çamlaraltı, Kınıklı Yerleşkesi, Üniversite Cd. No:11, 20160 Pamukkale
Sorumlu Kurum URLhttp://www.pau.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik eğitimi alanında kuram ve kavramlar hakkında bilgisini artırır.
  • Alanında özgün öğrenme ortamları oluşturmada üst düzeyde becerilere sahiptir.
  • Etkili öğrenme-öğretme ortamları oluşturmak için çağdaş yöntemleri kullanmaya kararlıdır.
  • Bilişim ve iletişim teknolojilerini matematik öğretimi ve araştırmalarında etkin olarak kullanır.
  • Matematik eğitimi alanında bir problemi ortaya koyabilme, problemle ilgili araştırma yöntemi önerebilme, bu yöntemi uygulayabilme ve sonuçları değerlendirebilme yetkinliği kazanır.
  • Alanında meslektaşlarına öncülük eder.
  • Matematik eğitiminde mesleki gelişimi için güncel gelişmeleri takip etmede kararlılık gösterir.
  • Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır.
  • Bağımsız ve işbirliği içerisinde çalışma becerisine sahiptir.
  • Matematiğe ve matematik öğretmeye yönelik olumlu tutum ve özyeterliğe sahiptir.
  • Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
  • Bir araştırma projesini sonuçlandırır, projeye dayalı bir tez yazar ve tez komitesi önünde tezini savunur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir.
 

Başarma ŞartlarıProgramı tamamlamak için öğrencinin en az 3.00/4.00 akademik ortalamayla en az 21 kredilik ders yükünü tamamlamış; seminer sunumu yapmış ve yüksek lisans tezini başarıyla savunmuş olması gerekmektedir.  
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz doktora programına devam edebilmekte ve farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.
 

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023403


Yeterlilik Adı
Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Pamukkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Çamlaraltı, Kınıklı Yerleşkesi, Üniversite Cd. No:11, 20160 Pamukkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik eğitimi alanında kuram ve kavramlar hakkında bilgisini artırır.
  • Alanında özgün öğrenme ortamları oluşturmada üst düzeyde becerilere sahiptir.
  • Etkili öğrenme-öğretme ortamları oluşturmak için çağdaş yöntemleri kullanmaya kararlıdır.
  • Bilişim ve iletişim teknolojilerini matematik öğretimi ve araştırmalarında etkin olarak kullanır.
  • Matematik eğitimi alanında bir problemi ortaya koyabilme, problemle ilgili araştırma yöntemi önerebilme, bu yöntemi uygulayabilme ve sonuçları değerlendirebilme yetkinliği kazanır.
  • Alanında meslektaşlarına öncülük eder.
  • Matematik eğitiminde mesleki gelişimi için güncel gelişmeleri takip etmede kararlılık gösterir.
  • Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır.
  • Bağımsız ve işbirliği içerisinde çalışma becerisine sahiptir.
  • Matematiğe ve matematik öğretmeye yönelik olumlu tutum ve özyeterliğe sahiptir.
  • Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
  • Bir araştırma projesini sonuçlandırır, projeye dayalı bir tez yazar ve tez komitesi önünde tezini savunur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir.
 


Başarma Şartları
Programı tamamlamak için öğrencinin en az 3.00/4.00 akademik ortalamayla en az 21 kredilik ders yükünü tamamlamış; seminer sunumu yapmış ve yüksek lisans tezini başarıyla savunmuş olması gerekmektedir.  

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz doktora programına devam edebilmekte ve farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.
 


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023403

Qualification Title
Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023403


Qualification Title
Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address