Yeterlilik Kodu

TR0020018124

Yeterlilik Adı
Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi
Sorumlu KurumHayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hbogm.meb.gov.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 2
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kişisel beceriler ve gelişim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

1112   Kurum başkanı - kamu

1112   Kurum başkan üyeleri

1112   Kurum başkan yardımcısı - kamu

2310   Kurumlar sosyolojisi öğretim üyesi

2424   Kurum eğitimcisi

1112   İletişim dairesi başkanı

1120   Koordinatör - depolama, iletişim ve ulaştırma

1330   Bilgi ve iletişim teknolojisi hizmet müdürleri

1330   Bilgi işlem başkanı

1439   İletişim merkezi müdürü

3522   İletişim araç gereçleri operatörü

4222   Müşteri iletişim merkezi danışma elemanı

4222   İletişim merkezi danışma elemanları

4222   İletişim merkezi danışma elemanı

Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi;

Kurumsal iletişim süreci ve kavramlarını tanıma, bir kurumun çeşitli bölümleri arasında her türlü bilginin paylaşımını ve bu paylaşım süreci içinde kullanılan ileti biçimleri, teknik ve yöntemleri öğrenme, kurumsal iletişime temel yaklaşımları sıralayabilme, kurumsal iletişim sürecini ve kurumsal iklim kavramını tartışabilme, kurumsal iletişimde sözsüz iletişimi, çatışma kavramını ve halkla ilişkiler kavramlarını açıklayabilme, bilinçli bir şekilde kurumsal iletişim kavramlarına ve uygulamalarına hâkim olma ve bir işletmede gerekli teknikleri uygulayarak işletmenin sürekliliğini sağlayabilme ile ilgili bilgi ve becerileri kapsar.

Kazanımlar:

  1. Klasik yaklaşımı tanımlar.
  2. Klasik yaklaşımın tarihi geçmişini açıklar.
  3. Klasik yaklaşım kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
  4. Klasik yaklaşım ilkeleri ve kavramlarını açıklar.
  5. İnsan ilişkileri yaklaşımını tanımlar.
  6. İnsan ilişkileri yaklaşımının tarihi gelişimini izah eder.
  7. İnsan ilişkileri yaklaşımının kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
  8. İnsan ilişkileri yaklaşımının ilkeleri ve kavramlarını açıklar.
  9. İnsan kaynakları yaklaşımını tanımlar.
  10. İnsan kaynakları yaklaşımının tarihi gelişimini izah eder.
  11. İnsan kaynakları yaklaşımının kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
  12. İnsan kaynakları yaklaşımının ilkeleri ve kavramlarını açıklar.
  13. Sistem yaklaşımını tanımlar.
  14. Sistem yaklaşımının tarihi gelişimini izah eder.
  15. Sistem yaklaşımının kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
  16. Sistem yaklaşımının ilkeleri ve kavramlarını açıklar.
  17. Olasılık yaklaşımını tanımlar.
  18. Olasılık yaklaşımının tarihi gelişimini izah eder.
  19. Olasılık yaklaşımının kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
  20. Olasılık yaklaşımının ilkeleri ve kavramlarını açıklar.
  21. Tek yönlü – çift yönlü iletişim kavramlarını tanımlar.
  22. Tek yönlü iletişim ve özelliklerini açıklar.
  23. Çift yönlü iletişim ve özelliklerini açıklar.
  24. Kurumsal iletişimle ilgili özellikleri açıklar.
  25. İletişimin kural temelli olmasını izah eder.
  26. İletişimin kişiselliğini açıklar.
  27. İletişimin seriliğini izah eder.
  28. Kurumsal iklim kavramını açıklar.
  29. Destekleyici iklim kavramını izah eder.
  30. İkili ilişkilerin önemini açıklar.
  31. Kurumsal iletişim kavramlarını sıralar.
  32. Kurumsal iletişim ortamında çatışmayı açıklar.
  33. Pozitif güç olarak çatışmanın tanımını yapar.
  34. Negatif güç olarak çatışmanın tanımını yapar.
  35. Çatışmanın nedenlerini açıklar.
  36. Kurumlarda sözsüz iletişimi açıklar.
  37. Vücut hareketlerinin anlamlarını izah eder.
  38. Alan kullanımı kavramını tanımlar.
  39. Fiziksel özellikleri açıklar.
  40. Dil kullanımı kavramını açıklar.
  41. Dokunma kavramını tanımlar.
  42. Kurumlarda halkla ilişkileri izah eder.
  43. Kavram ve sorumlulukları açıklar.
  44. Halkla ilişkiler etkinliklerini listeler.
  45. İmaj yaratma kavramını izah eder.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönelim: Genel

Program süresi: 24 saat

Genel programının toplam eğitim süresi 24 saat olarak planlanmıştır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

18 yaşını tamamlamış olmak ve sağlık durumu kurs programı uygulamalarını yapmaya elverişli olmak şartıyla aşağıdaki koşullardan herhangi birini karşılayanlar, kurs programına katılabilirler.

a. Meslek liselerinin veya dengi okulların ilgili bölümü mezunu olmak,

b. MYO ve fakültelerin ilgili bölüm öğrencisi veya mezunu olmak,

c. Okuryazar olup, işletmelerin ilgili bölümlerinde en az 6 ay çalışmış veya çalışıyor olmak.

Başarma ŞartlarıHBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kursu” nu başarı ile tamamlayanlar, “Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” ni almaya hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020018124


Yeterlilik Adı
Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi

Sorumlu Kurum
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

1112   Kurum başkanı - kamu

1112   Kurum başkan üyeleri

1112   Kurum başkan yardımcısı - kamu

2310   Kurumlar sosyolojisi öğretim üyesi

2424   Kurum eğitimcisi

1112   İletişim dairesi başkanı

1120   Koordinatör - depolama, iletişim ve ulaştırma

1330   Bilgi ve iletişim teknolojisi hizmet müdürleri

1330   Bilgi işlem başkanı

1439   İletişim merkezi müdürü

3522   İletişim araç gereçleri operatörü

4222   Müşteri iletişim merkezi danışma elemanı

4222   İletişim merkezi danışma elemanları

4222   İletişim merkezi danışma elemanı


AYÇ Seviyesi
2

TYÇ Seviyesi
2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

1112   Kurum başkanı - kamu

1112   Kurum başkan üyeleri

1112   Kurum başkan yardımcısı - kamu

2310   Kurumlar sosyolojisi öğretim üyesi

2424   Kurum eğitimcisi

1112   İletişim dairesi başkanı

1120   Koordinatör - depolama, iletişim ve ulaştırma

1330   Bilgi ve iletişim teknolojisi hizmet müdürleri

1330   Bilgi işlem başkanı

1439   İletişim merkezi müdürü

3522   İletişim araç gereçleri operatörü

4222   Müşteri iletişim merkezi danışma elemanı

4222   İletişim merkezi danışma elemanları

4222   İletişim merkezi danışma elemanı


Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi;

Kurumsal iletişim süreci ve kavramlarını tanıma, bir kurumun çeşitli bölümleri arasında her türlü bilginin paylaşımını ve bu paylaşım süreci içinde kullanılan ileti biçimleri, teknik ve yöntemleri öğrenme, kurumsal iletişime temel yaklaşımları sıralayabilme, kurumsal iletişim sürecini ve kurumsal iklim kavramını tartışabilme, kurumsal iletişimde sözsüz iletişimi, çatışma kavramını ve halkla ilişkiler kavramlarını açıklayabilme, bilinçli bir şekilde kurumsal iletişim kavramlarına ve uygulamalarına hâkim olma ve bir işletmede gerekli teknikleri uygulayarak işletmenin sürekliliğini sağlayabilme ile ilgili bilgi ve becerileri kapsar.

Kazanımlar:

  1. Klasik yaklaşımı tanımlar.
  2. Klasik yaklaşımın tarihi geçmişini açıklar.
  3. Klasik yaklaşım kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
  4. Klasik yaklaşım ilkeleri ve kavramlarını açıklar.
  5. İnsan ilişkileri yaklaşımını tanımlar.
  6. İnsan ilişkileri yaklaşımının tarihi gelişimini izah eder.
  7. İnsan ilişkileri yaklaşımının kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
  8. İnsan ilişkileri yaklaşımının ilkeleri ve kavramlarını açıklar.
  9. İnsan kaynakları yaklaşımını tanımlar.
  10. İnsan kaynakları yaklaşımının tarihi gelişimini izah eder.
  11. İnsan kaynakları yaklaşımının kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
  12. İnsan kaynakları yaklaşımının ilkeleri ve kavramlarını açıklar.
  13. Sistem yaklaşımını tanımlar.
  14. Sistem yaklaşımının tarihi gelişimini izah eder.
  15. Sistem yaklaşımının kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
  16. Sistem yaklaşımının ilkeleri ve kavramlarını açıklar.
  17. Olasılık yaklaşımını tanımlar.
  18. Olasılık yaklaşımının tarihi gelişimini izah eder.
  19. Olasılık yaklaşımının kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
  20. Olasılık yaklaşımının ilkeleri ve kavramlarını açıklar.
  21. Tek yönlü – çift yönlü iletişim kavramlarını tanımlar.
  22. Tek yönlü iletişim ve özelliklerini açıklar.
  23. Çift yönlü iletişim ve özelliklerini açıklar.
  24. Kurumsal iletişimle ilgili özellikleri açıklar.
  25. İletişimin kural temelli olmasını izah eder.
  26. İletişimin kişiselliğini açıklar.
  27. İletişimin seriliğini izah eder.
  28. Kurumsal iklim kavramını açıklar.
  29. Destekleyici iklim kavramını izah eder.
  30. İkili ilişkilerin önemini açıklar.
  31. Kurumsal iletişim kavramlarını sıralar.
  32. Kurumsal iletişim ortamında çatışmayı açıklar.
  33. Pozitif güç olarak çatışmanın tanımını yapar.
  34. Negatif güç olarak çatışmanın tanımını yapar.
  35. Çatışmanın nedenlerini açıklar.
  36. Kurumlarda sözsüz iletişimi açıklar.
  37. Vücut hareketlerinin anlamlarını izah eder.
  38. Alan kullanımı kavramını tanımlar.
  39. Fiziksel özellikleri açıklar.
  40. Dil kullanımı kavramını açıklar.
  41. Dokunma kavramını tanımlar.
  42. Kurumlarda halkla ilişkileri izah eder.
  43. Kavram ve sorumlulukları açıklar.
  44. Halkla ilişkiler etkinliklerini listeler.
  45. İmaj yaratma kavramını izah eder.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönelim: Genel

Program süresi: 24 saat

Genel programının toplam eğitim süresi 24 saat olarak planlanmıştır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

18 yaşını tamamlamış olmak ve sağlık durumu kurs programı uygulamalarını yapmaya elverişli olmak şartıyla aşağıdaki koşullardan herhangi birini karşılayanlar, kurs programına katılabilirler.

a. Meslek liselerinin veya dengi okulların ilgili bölümü mezunu olmak,

b. MYO ve fakültelerin ilgili bölüm öğrencisi veya mezunu olmak,

c. Okuryazar olup, işletmelerin ilgili bölümlerinde en az 6 ay çalışmış veya çalışıyor olmak.


Başarma Şartları
HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kursu” nu başarı ile tamamlayanlar, “Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” ni almaya hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Kurumsal İletişim Geliştirme ve Uyum Eğitimi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresiz.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020018124

Qualification Title
Awarding BodyMinistry of National Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level2
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 2
Thematic AreasPersonal skills and development
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0020018124


Qualification Title

Awarding Body
Ministry of National Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
2

TQF Level
2
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address