Yeterlilik Kodu

TR0030001706

Yeterlilik Adı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretim teknolojileri alanına özgü okuryazarlık becerilerine sahip olma.
  • Öğretim teknolojileri alanının diğer disiplenlerle olan ilişkisinin farkında olabilme.
  • Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerilerini geliştirebilme.
  • Öğretim teknolojileri alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerle birleştirebilme.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme ve tutum olarak sergileyebilme.
  • Alana özgü sorunları uygun bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilme.
  • Gerçekleştirdiği araştırmaları bilimsel etkinliklerde sunarak diğer araştırmacılarla paylaşabilme.
  • Öğretim teknolojileri alanında var olan uygulama sorunlarına yönelik çözüm üretebilme.
  • Bir araştırmada takım arkadaşlarıyla görev paylaşımı yaparak araştırma sürecinin belirli bir bölümünde aktif olarak rol alabilme.
  • Öğretim teknolojileri alanında uluslararası alanyazındaki kaynakları araştırıp faydalanabilecek kadar orta düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma.
  • Öğretim teknolojileri alanında mevcut bilgilere ve uygulamalara eleştirel bir gözle bakabilme.
  • İletişim ve araştırma amaçlı ileri düzey teknoloji becerisine sahip olma.
  • Bireysel çalışma veya takım çalışması gerçekleştirerek bir öğretim yazılımı ya da çevrim içi öğrenme ortamı tasarlayabilme.
  • Kurumların eğitim gereksinimlerini belirleyerek gereksinime uygun öğretim tasarımı geliştirebilme ve değerlendirebilme.
  • Akademik ve mesleki anlamda teknoloji kullanımı ve entegrasyonu ile ilgili veri toplayabilme, yorumlayabilme ve bilgi toplumu olma sürecinde toplumu bilgilendirebilme.
  • Teknolojiyi diğer alanlara entegre ederek disiplinerarası çalışmalara katkıda bulunabilme.
  • Öğretim teknolojileri alanındaki güncel eğilimleri takip edebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğretmen, bilgi işlem teknoloğu ya da üniversitelerde akademisyen olarak iş bulabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001706


Yeterlilik Adı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretim teknolojileri alanına özgü okuryazarlık becerilerine sahip olma.
  • Öğretim teknolojileri alanının diğer disiplenlerle olan ilişkisinin farkında olabilme.
  • Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerilerini geliştirebilme.
  • Öğretim teknolojileri alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerle birleştirebilme.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme ve tutum olarak sergileyebilme.
  • Alana özgü sorunları uygun bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilme.
  • Gerçekleştirdiği araştırmaları bilimsel etkinliklerde sunarak diğer araştırmacılarla paylaşabilme.
  • Öğretim teknolojileri alanında var olan uygulama sorunlarına yönelik çözüm üretebilme.
  • Bir araştırmada takım arkadaşlarıyla görev paylaşımı yaparak araştırma sürecinin belirli bir bölümünde aktif olarak rol alabilme.
  • Öğretim teknolojileri alanında uluslararası alanyazındaki kaynakları araştırıp faydalanabilecek kadar orta düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma.
  • Öğretim teknolojileri alanında mevcut bilgilere ve uygulamalara eleştirel bir gözle bakabilme.
  • İletişim ve araştırma amaçlı ileri düzey teknoloji becerisine sahip olma.
  • Bireysel çalışma veya takım çalışması gerçekleştirerek bir öğretim yazılımı ya da çevrim içi öğrenme ortamı tasarlayabilme.
  • Kurumların eğitim gereksinimlerini belirleyerek gereksinime uygun öğretim tasarımı geliştirebilme ve değerlendirebilme.
  • Akademik ve mesleki anlamda teknoloji kullanımı ve entegrasyonu ile ilgili veri toplayabilme, yorumlayabilme ve bilgi toplumu olma sürecinde toplumu bilgilendirebilme.
  • Teknolojiyi diğer alanlara entegre ederek disiplinerarası çalışmalara katkıda bulunabilme.
  • Öğretim teknolojileri alanındaki güncel eğilimleri takip edebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğretmen, bilgi işlem teknoloğu ya da üniversitelerde akademisyen olarak iş bulabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001706

Qualification Title
Master's Diploma with Thesis in Computer Education and Instructional Tec
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have literacy skills peculiar to the field of instructional technologies.
  • Be aware of the relationship of instructional technologies with other disciplines.
  • Develop literacy skills peculiar to the field of instructional technology.
  • Integrate information in the field instructional technologies with other disciplines.
  • Be aware of the need for lifelong learning.
  • Solve problems peculiar to the field by using proper scientific research methods.
  • Present their research in scientific settings and share them with other researchers.
  • Produce solutions to problems in the field instructional technologies.
  • Play an active role in a specific part of the research process by sharing the task with team mates.
  • Have foreign language proficiency at the intermediate level and seek and use international resources related to the field of instructional technologies.
  • Adopt a critical approach to current information and applications in the field of instructional technologies.
  • Have high level technology skills for communication and research purposes.
  • Design an instructional software or online learning environment through individual or team work.
  • Develop and evaluate instructional technologies that meet institutions educational needs.
  • Gather and interpret data related to technology use and integration for academic and professional purposes and inform the society in the process of being an information society.
  • Contribute to interdisciplinary research with the integration of technology into other fields.
  • Follow current trends in the field of instructional technology.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program can be employed in the Ministry of Education (MEB) as a teacher, in areas related with information processing as a technologist and in universities as an academician.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001706


Qualification Title
Master's Diploma with Thesis in Computer Education and Instructional Tec

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have literacy skills peculiar to the field of instructional technologies.
  • Be aware of the relationship of instructional technologies with other disciplines.
  • Develop literacy skills peculiar to the field of instructional technology.
  • Integrate information in the field instructional technologies with other disciplines.
  • Be aware of the need for lifelong learning.
  • Solve problems peculiar to the field by using proper scientific research methods.
  • Present their research in scientific settings and share them with other researchers.
  • Produce solutions to problems in the field instructional technologies.
  • Play an active role in a specific part of the research process by sharing the task with team mates.
  • Have foreign language proficiency at the intermediate level and seek and use international resources related to the field of instructional technologies.
  • Adopt a critical approach to current information and applications in the field of instructional technologies.
  • Have high level technology skills for communication and research purposes.
  • Design an instructional software or online learning environment through individual or team work.
  • Develop and evaluate instructional technologies that meet institutions educational needs.
  • Gather and interpret data related to technology use and integration for academic and professional purposes and inform the society in the process of being an information society.
  • Contribute to interdisciplinary research with the integration of technology into other fields.
  • Follow current trends in the field of instructional technology.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program can be employed in the Ministry of Education (MEB) as a teacher, in areas related with information processing as a technologist and in universities as an academician.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address