Yeterlilik Kodu | TR0030025448 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Ayvansaray Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayvansaray, Ayvansaray Cd. No:45 D:45, 34662 Fatih/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ayvansaray.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Tam burslu eğitim sağlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerin lise veya dengi okul diplomasına sahip olması ve Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı'ndan, YGS-1 Puan türünde yeterli puanı almış olması gerekir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. | |
Başarma Şartları | İlgili programdan mezun olacak öğrenci aşağıdaki şartları yerine getirmek durumundadır: Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması (120 AKTS) elde etmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon Programı’ndan mezun olan öğrenciler hem kamu hem de özel kuruluşlarda çalışabilmektedirler. Devlet kurumları ve özel kuruluşlar animasyon teknolojisi ile hareketli grafik tabanlı içerikler hazırlamakta ve kullanıcılarına web kanalı ile bilgi ulaştırmaktadırlar. Gerek günümüz sosyal ağları ve bu sosyal ağlar üzerinden yayılan reklam, duyuru vb. veri akışını kontrol etmek gerekse doğrudan TV reklamları üretmek gibi işlerde istihdam edilmek üzere programdan mezun olan öğrencilerin iş bulması mümkündür. Sinema filmlerinde yer alan görsel efektler, mobil cihazlarda ve bilgisayarlarda yer alan oyun veya uygulamalar, 2 boyutlu / 3 boyutlu yapımlar, şehir bölge planlama ve mimarlıkta kullanılan tasarımlar, canlandırmalar ve çizgi film üretimi istihdam edilebilecek alanlardır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025448
Tam burslu eğitim sağlamaktadır.
- Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilmek.
- Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilmek.
- Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilmek.
- Animasyon projeleri tasarlayabilmek.
- Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilmek.
- Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilmek.
- Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilmek.
- Video ve animasyon sanatını eşleştirebilmek.
- Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilmek.
- Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilmek.
- 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilmek.
- 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilmek.
- Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilmek.
- Animasyon projeleri tasarlayabilmek.
- Oyun projeleri tasarlayabilmek.
- Animasyonda, konsept tasarımı yapabilmek.
- Video ile animasyonu birlikte kullanabilmek.
- Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilmek.
- Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilmek.
- Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi.
- Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerin lise veya dengi okul diplomasına sahip olması ve Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı'ndan, YGS-1 Puan türünde yeterli puanı almış olması gerekir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon Programı’ndan mezun olan öğrenciler hem kamu hem de özel kuruluşlarda çalışabilmektedirler. Devlet kurumları ve özel kuruluşlar animasyon teknolojisi ile hareketli grafik tabanlı içerikler hazırlamakta ve kullanıcılarına web kanalı ile bilgi ulaştırmaktadırlar. Gerek günümüz sosyal ağları ve bu sosyal ağlar üzerinden yayılan reklam, duyuru vb. veri akışını kontrol etmek gerekse doğrudan TV reklamları üretmek gibi işlerde istihdam edilmek üzere programdan mezun olan öğrencilerin iş bulması mümkündür. Sinema filmlerinde yer alan görsel efektler, mobil cihazlarda ve bilgisayarlarda yer alan oyun veya uygulamalar, 2 boyutlu / 3 boyutlu yapımlar, şehir bölge planlama ve mimarlıkta kullanılan tasarımlar, canlandırmalar ve çizgi film üretimi istihdam edilebilecek alanlardır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025448 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |