Yeterlilik Kodu

TR0030014090

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ibu.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Beden Eğitiminde motor becerileri etkili öğretebilmek için; planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip, alanındaki teknoloji ve materyali tanıyan ve kullanabilen, mesleği ile ilgili yerli ve yabancı yayınları takip edebilen, alanı ile ilgili bilimsel araştırmalar yapabilen ve yapılan bilimsel araştırma sonuçlarına göre program ve uygulama düzenleyebilen, beden eğitimi ve öğretimini daha bilimsel ve etkin duruma getirebilecek akademisyen ve uygulamacı öğretmenler yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanındaki çalışmaları bilimsel bakış açısı ile inceler.
  • Alanındaki sorunları tespit ederek çözüm önerileri geliştirir.
  • Olay ve durumlar karşısında çeşitli düşünme becerilerini kullanarak entellektüel yaklaşımlar sergiler.
  • Alanında bilimsel araştırma yaklaşımları ile araştırmalar planlar ve yürütür.
  • Diğer disiplinlerle inter disipliner çalışmalar planlar ve yürütür.
  • Teknolojik yenilikleri alanında kullanarak çağdaş çalışma ortamları yaratır.
  • Gerek özel, gerek sosyal, gerekse meslek hayatında özeleştiri yapmanın bir gereklilik olduğunu kabul eder.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili projelerde çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirlikli çalışmanın önemine inanır.
  • Alanı ile ilgili etik değerlere sahip çıkar.
  • Alanında bilimsel araştırma yaklaşımları ile araştırmalar planlar yapmayı sağlar.
  • Alanındaki sorunları tespit ederek çözüm önerileri sunar.
  • Diğer disiplinlerle inter disipliner çalışmalar planlar.
  • Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.
  • Olay ve durumlar karşısında çeşitli düşünme becerilerini kullanarak çözüm önerileri sunar.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili projelerde çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirlikli çalışma sağlar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları  Tezli Yüksek Lisans programı en az 24 kredilik (12 zorunlu, 12 seçimlik) ders, seminer ve tez çalışmasından oluşur. Programdaki dersler için 2 dönem, tez için 2 dönem olmak üzere 4 dönem süre tanınır. 2 dönem ek süre alınabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı tamamlayanlar; * Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında, özel okullarda, * Askeri Okullarda, * Polis Akademisi ve Kolejlerinde, *Üniversitelerin İlgili Bölümlerinde, * Türk Spor Teşkilatının çeşitli birimlerinde, * Belediyelerde ve çeşitli özel kuruluşlarda öğretmen, akademisyen, araştırmacı, yönetici ve uzman olarak görev alabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014090


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Beden Eğitiminde motor becerileri etkili öğretebilmek için; planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip, alanındaki teknoloji ve materyali tanıyan ve kullanabilen, mesleği ile ilgili yerli ve yabancı yayınları takip edebilen, alanı ile ilgili bilimsel araştırmalar yapabilen ve yapılan bilimsel araştırma sonuçlarına göre program ve uygulama düzenleyebilen, beden eğitimi ve öğretimini daha bilimsel ve etkin duruma getirebilecek akademisyen ve uygulamacı öğretmenler yetiştirmek.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanındaki çalışmaları bilimsel bakış açısı ile inceler.
  • Alanındaki sorunları tespit ederek çözüm önerileri geliştirir.
  • Olay ve durumlar karşısında çeşitli düşünme becerilerini kullanarak entellektüel yaklaşımlar sergiler.
  • Alanında bilimsel araştırma yaklaşımları ile araştırmalar planlar ve yürütür.
  • Diğer disiplinlerle inter disipliner çalışmalar planlar ve yürütür.
  • Teknolojik yenilikleri alanında kullanarak çağdaş çalışma ortamları yaratır.
  • Gerek özel, gerek sosyal, gerekse meslek hayatında özeleştiri yapmanın bir gereklilik olduğunu kabul eder.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili projelerde çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirlikli çalışmanın önemine inanır.
  • Alanı ile ilgili etik değerlere sahip çıkar.
  • Alanında bilimsel araştırma yaklaşımları ile araştırmalar planlar yapmayı sağlar.
  • Alanındaki sorunları tespit ederek çözüm önerileri sunar.
  • Diğer disiplinlerle inter disipliner çalışmalar planlar.
  • Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.
  • Olay ve durumlar karşısında çeşitli düşünme becerilerini kullanarak çözüm önerileri sunar.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili projelerde çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirlikli çalışma sağlar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
  Tezli Yüksek Lisans programı en az 24 kredilik (12 zorunlu, 12 seçimlik) ders, seminer ve tez çalışmasından oluşur. Programdaki dersler için 2 dönem, tez için 2 dönem olmak üzere 4 dönem süre tanınır. 2 dönem ek süre alınabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı tamamlayanlar; * Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında, özel okullarda, * Askeri Okullarda, * Polis Akademisi ve Kolejlerinde, *Üniversitelerin İlgili Bölümlerinde, * Türk Spor Teşkilatının çeşitli birimlerinde, * Belediyelerde ve çeşitli özel kuruluşlarda öğretmen, akademisyen, araştırmacı, yönetici ve uzman olarak görev alabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014090

Qualification Title
Awarding BodyBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014090


Qualification Title

Awarding Body
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address