Yeterlilik Kodu | TR0030022133 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Bursa Uludağ Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.uludag.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | MİSYON Atatürk ilke ve inkılapları ile evrensel değerlere bağlı; yeniliğe açık, girişimci, düşünen ve sorgulayan, toplumsal duyarlığı olan sınıf öğretmenleri yetiştirmektir. VİZYON İlkokul düzeyindeki öğrencilere yönelik eğitim, öğretim ve araştırma yapabilen öğretmen ve akademisyenler yetiştiren, ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilen bir eğitim programı olmaktır. AMAÇLAR ve HEDEFLER Amaç 1. Eğitim ve öğretim kalitesi yüksek bir program olmak, Hedef 1.1. Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek, Hedef 1.2. Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimin bilincinde olmak, Hedef 1.3. Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek, Amaç 2. 21.yüzyıl becerileri ile donatılmış öğretmenler yetiştirmek, Hedef 2.1. Sınıf öğretmenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek, Hedef 2.2. Üst bilişsel farkındalıkla alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirmek ve öğrenmeyi yönlendirmek, Hedef 2.3. Alanındaki uygulamalarda karşılaştığı beklenmedik durumlarda sorumluluk alarak yeni stratejiler geliştirmek ve çözüm üretmek, Hedef 2.4. Yabancı uyruklu öğrencilerin oranını arttırmak için uluslararası ilişkileri güçlendirmek, Hedef 2.5. Alan yeterliliklerini kazandırmak için sınıf öğretmenliği programdaki derslerin kapsamını ve işleyişini düzenlemek, Hedef 2.6. Ulusal düzeydeki program geliştirme çalışmalarına etkin olarak katılmak, Hedef 2.7. Öğretim elemanları ile öğrencilerin ortaklaşa yürütebilecekleri, bilimsel ve sosyal etkinliklere teşvik etmek, Hedef 2.8. Mezun öğrencilerin aidiyet duygusunu güçlendirecek etkinlik sayısını arttırmak, Hedef 2.9. Öğretim elemanlarını yeni yaklaşım ve tekniklerden haberdar etme amacıyla sürdürülebilir eğitimler düzenlemek, Hedef 2.10. Mezunların lisansüstü programlara devam etmelerini sağlamak, Amaç 3. Sosyal sorumluluk bilinciyle topluma katkı sağlamak, Hedef 3.1.Toplumsal farkındalık oluşturacak etkinlik sayısını artırmak, Hedef 3.2. Dezavantajlı gruplara destek sağlayan projeleri arttırmak, Hedef 3.3. Sosyal girişimciliği teşvik eden etkinlikleri arttırmak, Hedef 3.4. Sosyal sorumluluk projelerine katılan gönüllü öğrenci sayısını arttırmak | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya gerekli durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 01.05.2024 / Bitiş: 01.05.2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan sınavda yeterli puanı almış ve yerleşmiş olması gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | a) Lisans programında en az 240 AKTS kredilik derste başarılı olmak. b)GANO’nun en az 2.00 olması ve programa ait alması gereken tüm derslerin yükümlülüklerini yerine getirmek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sınıf öğretmenliği programını tamamlayan öğrencilere "Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Lisans Diploması" verilir. Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumları bünyesindeki ilköğretim okullarının 1-4. sınıf düzeyinde sınıf öğretmeni olarak çalışabilirler. Çalışma hayatına başladıktan sonra gerekli koşulları sağladıkları takdirde "uzman öğretmen" sonrasında "başöğretmen" ünvanlarını alarak öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselebilirler. Lisansüstü çalışmalar yapıp üniversitelerde akademik kadrolarda görev alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030022133
ISCO 08
ISCO 08
MİSYON
Atatürk ilke ve inkılapları ile evrensel değerlere bağlı; yeniliğe açık, girişimci, düşünen ve sorgulayan, toplumsal duyarlığı olan sınıf öğretmenleri yetiştirmektir.
VİZYON
İlkokul düzeyindeki öğrencilere yönelik eğitim, öğretim ve araştırma yapabilen öğretmen ve akademisyenler yetiştiren, ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilen bir eğitim programı olmaktır.
AMAÇLAR ve HEDEFLER
Amaç 1. Eğitim ve öğretim kalitesi yüksek bir program olmak,
Hedef 1.1. Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek,
Hedef 1.2.
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimin bilincinde olmak,
Hedef 1.3. Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek,
Amaç 2. 21.yüzyıl becerileri ile donatılmış öğretmenler yetiştirmek,
Hedef 2.1. Sınıf öğretmenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek,
Hedef 2.2. Üst bilişsel farkındalıkla alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirmek ve öğrenmeyi yönlendirmek,
Hedef 2.3. Alanındaki uygulamalarda karşılaştığı beklenmedik durumlarda sorumluluk alarak yeni stratejiler geliştirmek ve çözüm üretmek,
Hedef 2.4. Yabancı uyruklu öğrencilerin oranını arttırmak için uluslararası ilişkileri güçlendirmek,
Hedef 2.5. Alan yeterliliklerini kazandırmak için sınıf öğretmenliği programdaki derslerin kapsamını ve işleyişini düzenlemek,
Hedef 2.6. Ulusal düzeydeki program geliştirme çalışmalarına etkin olarak katılmak,
Hedef 2.7. Öğretim elemanları ile öğrencilerin ortaklaşa yürütebilecekleri, bilimsel ve sosyal etkinliklere teşvik etmek,
Hedef 2.8. Mezun öğrencilerin aidiyet duygusunu güçlendirecek etkinlik sayısını arttırmak,
Hedef 2.9. Öğretim elemanlarını yeni yaklaşım ve tekniklerden haberdar etme amacıyla sürdürülebilir eğitimler düzenlemek,
Hedef 2.10. Mezunların lisansüstü programlara devam etmelerini sağlamak,
Amaç 3. Sosyal sorumluluk bilinciyle topluma katkı sağlamak,
Hedef 3.1.Toplumsal farkındalık oluşturacak etkinlik sayısını artırmak,
Hedef 3.2. Dezavantajlı gruplara destek sağlayan projeleri arttırmak,
Hedef 3.3. Sosyal girişimciliği teşvik eden etkinlikleri arttırmak,
Hedef 3.4. Sosyal sorumluluk projelerine katılan gönüllü öğrenci sayısını arttırmak
Eğitim ve öğretim örgün veya gerekli durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Öğrencilerinin öğrenme stillerini göz önünde bulundurarak öğrenme ortamları düzenlemek, öğrenme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrencilerinin etkin katılımını sağlamak.
- Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenlemek.
- Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek için merak etme, veri toplama, sonuç çıkarma ve sonuçları değerlendirme basamaklarını hedef alan probleme dayalı öğrenme stratejiler konusunda gelişimlerini desteklemek.
- Öğrencilerinin günlük yaşantısında ve derslerinde akıl yürütme, üst düzey düşünme becerilerini geliştiren etkinliklere katılımını sağlamak.
- Öğrenme-öğretme sürecinde yer alan etkinlikleri, öğretim yöntem ve teknikleri ile araçlarını, öğrenme ortamında özel gereksinimi olan ve özel eğitim gerektiren öğrencilerine göre uyarlayarak zengin öğrenme ortamları oluşturmak.
- Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme aracının içeriğini öğrencileriyle birlikte, ölçme etkinliğinin amacı ve programdaki kazanımları dikkate alarak belirleyerek sürece yönelik değerlendirme yapmak.
- Öz-değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimi için gereksinimleri doğrultusunda hizmetiçi eğitim programlarına gönüllü ve etkin bir şekilde katılmak.
- Öğrencilerinin yaratıcılıklarını ve estetik bakış açılarını yansıtan çalışmalarını okul içinde ve dışında sergilenmesini; Atatürk’ün sanata verdiği önemi öğrencilerinin içselleştirmesini sağlayacak etkinlikler düzenler veya etkinliklere katılımını sağlamak.
- Öğrencilerinin Türkçeyi doğru ve etkili şekilde ifade edebilmeleri için onlara yazınsal, işitsel ve görsel ürünleri değerlendirme becerisi kazandırmak.
- Öğrencileriyle birlikte onların kendini ve yakın çevresini tanıyacak etkinlikler düzeyerek bu yolla çevreyi koruma ve çevreye duyarlı olma bilincini geliştirmek.
- Öğrencileriyle gruplar oluşturarak ritim eğitimiyle dans figürlerini uygulayabilmeleri için ortamlar oluşturmak; bireysel ve takım sporlarını yapma konusunda uygun etkinlikler düzenlemek.
- Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek, değişiklikleri öğrenme sürecine yansıtmak.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyöğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:
Sayısal Sınav Notu |
Harf Notu |
Ağırlıklı Katsayı |
Başarı Derecesi |
90-100 |
AA |
4.00 |
Mükemmel |
85-89 |
BA |
3.50 |
Pekiyi |
80-84 |
BB |
3.00 |
İyi |
75-79 |
CB |
2.50 |
Orta |
70-74 |
CC |
2.00 |
Geçer |
60-69 |
DC |
1.5 |
Koşullu Geçer |
50-59 |
DD |
1.0 |
Koşullu Geçer |
40-49 |
FD |
0.5 |
Başarısız |
39 ve altı |
FF |
0.0 |
Başarısız |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 01.05.2024 / Bitiş: 01.05.2027
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan sınavda yeterli puanı almış ve yerleşmiş olması gerekir.
Sınıf öğretmenliği programını tamamlayan öğrencilere "Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Lisans Diploması" verilir. Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumları bünyesindeki ilköğretim okullarının 1-4. sınıf düzeyinde sınıf öğretmeni olarak çalışabilirler. Çalışma hayatına başladıktan sonra gerekli koşulları sağladıkları takdirde "uzman öğretmen" sonrasında "başöğretmen" ünvanlarını alarak öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselebilirler. Lisansüstü çalışmalar yapıp üniversitelerde akademik kadrolarda görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030022133 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Primary Education | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Bursa Uludağ University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.uludag.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | MISSION To train primary school teachers who are committed to Atatürk's principles and revolutions and universal values; open to innovation, entrepreneurial, thinking and questioning, and have social sensitivity. VISION To be a nationally and internationally preferred education program that trains teachers and academicians who can conduct education, training and research for primary school students. AIMS and OBJECTIVES Aim 1. To be a program with high quality education and training, Objective 1.1. To have theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field of primary education, to develop and deepen this knowledge, Objective 1.2. To be aware of the interaction between the disciplines that make up the field of primary education, Objective 1.3. Use, develop and deepen the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the field of classroom teaching, Aim 2. To train teachers equipped with 21st century skills, Objective 2.1. Propose solutions to problems requiring expertise in primary education by using scientific research methods and processes, Objective 2.2. Evaluate the information related to the field with a critical eye and direct learning with metacognitive awareness, Objective 2.3. To develop new strategies and produce solutions by taking responsibility in unexpected situations encountered in practices in the field, Objective 2.4. Strengthen international relations to increase the ratio of foreign students, Objective 2.5. Regulate the content and procedures of the courses in the primary education program in order to gain field competencies, Objective 2.6. Participate effectively in program development activities at the national level, Objective 2.7. To encourage scientific and social activities that can be carried out collaboratively by faculty members and students, Objective 2.8. Increase the number of activities that will strengthen the sense of belonging of graduated students, Objective 2.9. To organize sustainable trainings in order to inform lecturers about new approaches and techniques, Objective 2.10. To enable graduates to continue graduate programs, Aim 3. To contribute to society with a sense of social responsibility, Objective 3.1. Increase the number of activities that will raise social awareness, Objective 3.2. Increase projects that provide support to disadvantaged groups, Objective 3.3. Increase activities that promote social entrepreneurship, Objective 3.4. Increase the number of student volunteers participating in social responsibility projects. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal or, if required, distance education. Furthermore, practical trainings are carried out as teaching practice in educational institutions. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues • Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. • Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success. Point equivalents and coefficients of letter grades are given in the table below:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum:
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. This program has also been accredited by EPDAD (Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association) for 3 years between 01.05.2024-01.05.2027. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Candidates must have a high school or equivalent school diploma and must have received enough points in the exam held by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and must be placed. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | a)To be successful in the undergraduate program students should succeed in at least 240 ECTS credits. b) To have at least 2.00 GPA and to fulfill the obligations of all the courses required for the program. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who complete the primary education program are awarded “Bursa Uludağ University Faculty of Education Undergraduate Diploma”. Graduates can work as a primary school teacher at the 1st-4th grade level of primary schools within the public and private educational institutions affiliated to the Ministry of National Education. After starting to work life, if they meet the necessary conditions, they can rise in the teaching career ladder by taking the title of “expert teacher” and then “head teacher”. They can do postgraduate studies and take part in academic positions in universities. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030022133
ISCO 08
ISCO 08
MISSION
To train primary school teachers who are committed to Atatürk's principles and revolutions and universal values; open to innovation, entrepreneurial, thinking and questioning, and have social sensitivity.
VISION
To be a nationally and internationally preferred education program that trains teachers and academicians who can conduct education, training and research for primary school students.
AIMS and OBJECTIVES
Aim 1. To be a program with high quality education and training,
Objective 1.1. To have theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field of primary education, to develop and deepen this knowledge,
Objective 1.2. To be aware of the interaction between the disciplines that make up the field of primary education,
Objective 1.3. Use, develop and deepen the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the field of classroom teaching,
Aim 2. To train teachers equipped with 21st century skills,
Objective 2.1. Propose solutions to problems requiring expertise in primary education by using scientific research methods and processes,
Objective 2.2. Evaluate the information related to the field with a critical eye and direct learning with metacognitive awareness,
Objective 2.3. To develop new strategies and produce solutions by taking responsibility in unexpected situations encountered in practices in the field,
Objective 2.4. Strengthen international relations to increase the ratio of foreign students,
Objective 2.5. Regulate the content and procedures of the courses in the primary education program in order to gain field competencies,
Objective 2.6. Participate effectively in program development activities at the national level,
Objective 2.7. To encourage scientific and social activities that can be carried out collaboratively by faculty members and students,
Objective 2.8. Increase the number of activities that will strengthen the sense of belonging of graduated students,
Objective 2.9. To organize sustainable trainings in order to inform lecturers about new approaches and techniques,
Objective 2.10. To enable graduates to continue graduate programs,
Aim 3. To contribute to society with a sense of social responsibility,
Objective 3.1. Increase the number of activities that will raise social awareness,
Objective 3.2. Increase projects that provide support to disadvantaged groups,
Objective 3.3. Increase activities that promote social entrepreneurship,
Objective 3.4. Increase the number of student volunteers participating in social responsibility projects.
Education and training is carried out in the form of formal or, if required, distance education. Furthermore, practical trainings are carried out as teaching practice in educational institutions.
- To organize learning environments by taking into account the learning styles of students, to ensure the active participation of students in the planning, implementation and assessment stages of the learning process.
- Organize individual and group activities to develop students' interpretation, evaluation, critical and creative thinking skills.
- Support the development of problem-based learning strategies that target the steps of curiosity, data collection, inference and evaluation of results in order to improve students' problem solving skills.
- To ensure that students participate in activities that develop reasoning and high-level thinking skills in their daily lives and lessons.
- Create rich learning environments by adapting the activities, teaching methods and techniques and tools in the learning-teaching process according to the students with special needs and special education in the learning environment.
- Evaluate the process by determining the content of the assessment tool to be used in the teaching process together with the students, taking into account the purpose of the measurement activity and the achievements in the program.
- Participate voluntarily and actively in in-service training programs in line with their needs for their individual and professional development through self-assessment.
- Ensure that students' works reflecting their creativity and aesthetic perspectives are exhibited inside and outside the school; to organize or ensure participation in activities that will enable students to internalize the importance Atatürk attaches to art.
- Provide students with the ability to evaluate literary, audio and visual products so that they can express Turkish correctly and effectively.
- Develop the awareness of environmental protection and environmental sensitivity through activities to recognize themselves and their immediate surroundings with their students.
- Create environments for students to practice dance figures with rhythm education by forming groups with their students; to organize suitable activities for individual and team sports.
- To follow the developments in the field and reflect the changes to the learning process.
- Recognize the Turkish National Education system, teaching profession and the field of educational sciences in all aspects.
- To know different learning approaches in line with the developmental characteristics of students.
- To plan, process and evaluate a specific lesson with the knowledge and skills acquired within the program.
- Comprehend the guidance duties of the teacher and the ways of recognizing the student.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues
• Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
• Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.
Point equivalents and coefficients of letter grades are given in the table below:
Scores |
Grades |
Coefficients |
Degree of Achievement |
90-100 |
AA |
4.00 |
Perfect |
85-89 |
BA |
3.50 |
Very good |
80-84 |
BB |
3.00 |
Good |
75-79 |
CB |
2.50 |
Avarage |
70-74 |
CC |
2.00 |
Passes |
60-69 |
DC |
1.5 |
Conditional Pass |
50-59 |
DD |
1.0 |
Conditional Pass |
40-49 |
FD |
0.5 |
Failed |
39 and below |
FF |
0.0 |
Failed |
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
This program has also been accredited by EPDAD (Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association) for 3 years between 01.05.2024-01.05.2027.
Candidates must have a high school or equivalent school diploma and must have received enough points in the exam held by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and must be placed.
Students who complete the primary education program are awarded “Bursa Uludağ University Faculty of Education Undergraduate Diploma”. Graduates can work as a primary school teacher at the 1st-4th grade level of primary schools within the public and private educational institutions affiliated to the Ministry of National Education. After starting to work life, if they meet the necessary conditions, they can rise in the teaching career ladder by taking the title of “expert teacher” and then “head teacher”. They can do postgraduate studies and take part in academic positions in universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is permanently valid.