Yeterlilik Kodu | TR0030222380 | |||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Anatomi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstinye Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.istinye.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | |||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 7 | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Programın amacı; Anatomi (Tıp) yüksek lisans programının oluşturulması ve devam ettirilmesindeki amacımız; anatomik ve morfolojik açıdan literatürü besleyebilen, bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilen; anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilen; bu tasarıdan elde ettiği deneyimleri olgunlaştırabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme yeteneğine sahip; anatomi alanında günceli takip ederek en yeni bilgilere ulaşabilen ve bunları belirli bir sistematik içerisinde değerlendirebilen; ilgili bilim alanında ve bir araştırma laboratuarında çalışabilecek yeterliliğe sahip uzmanlar yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1 - Bilgi Kuramsal - Olgusal 1) Anatomi Yüksek Lisans Programının temel amacı sağlıklı insan bedeninin morfolojik yapısının sistem bazında aktarılması, vücut boşlukların tanımlanması, organların yapılarının, bedendeki konumlarının, vücut yüzeyindeki izdüşümlerinin, birbirleriyle olan komşuluk ilişkilerinin, damarlanmaları ve inervasyonlarının işlevsel bazda irdelenmesi, sağlık alanında gerçekleştirilen rutin uygulamalar açısından önem taşımakta olan referans noktalarının tanımlanması, gözlenen varyasyonların tanımlanması, çeşitli lezyonların anatomik temelde değerlendiri, teorik bilgilerin uygulamalarla bütünleştirilmesidir. Yüksek lisans eğitiminin sonunda öğrencilerin ayrıca edindikleri bilgileri temel alarak projeler geliştirme yetisine sahip olmaları, bunun yanı sıra bilgileriniz özellikle pratik düzeyde aktarabilmeleri amaçlanmaktadır. 2) Anatomi Yüksek Lisans Programının temel amacı sağlıklı insan bedeninin morfolojik yapısının sistem bazında aktarılması, vücut boşlukların tanımlanması, organların yapılarının, bedendeki konumlarının, vücut yüzeyindeki izdüşümlerinin, birbirleriyle olan komşuluk ilişkilerinin, damarlanmaları ve inervasyonlarının işlevsel bazda irdelenmesi, sağlık alanında gerçekleştirilen rutin uygulamalar açısından önem taşımakta olan referans noktalarının tanımlanması, gözlenen varyasyonların tanımlanması, çeşitli lezyonların anatomik temelde değerlendiri, teorik bilgilerin uygulamalarla bütünleştirilmesidir. Yüksek lisans eğitiminin sonunda öğrencilerin ayrıca edindikleri bilgileri temel alarak projeler geliştirme yetisine sahip olmaları, bunun yanı sıra bilgileriniz özellikle pratik düzeyde aktarabilmeleri amaçlanmaktadır. 3) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 2 - Beceriler Bilişsel - Uygulamalı 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, - Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 2) Anatomi Anabilim Dalı, sağlık bilimleri alanında çalışabilecek, temel laboratuvar becerilerini kazanmış elemanlar yetiştirir. Ana araştırma faaliyetleri, insan anatomisi, kadavra diseksiyonu, eğitimdir. 3) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 2) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. Öğrenme Yetkinliği 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Alana Özgü Yetkinlik 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. - Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. - Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. - Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 2) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. - Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | |||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.
(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Yüksek lisans programlarına; lisans başarı düzeyi, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES), Bilim sınavı ve mülakat sonuçları değerlendirilerek öğrenci kabul edilir. Yüksek lisans öğrenimi yapmak isteyenlerin, lisans diplomasına sahip olmaları ve ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almaları gerekir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri Yüksek Öğretim Kurulunca onaylanmış olmalıdır. | |||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Mezun olabilmek için aşağıdaki koşulların sağlanması gerekir: a) Öğrencinin kayıtlı olduğu öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarı ile tamamlamış olmak. b) Tez sınavına girdiği dönemde mezun olacağı programda kayıt yenileme işlemini yapmış olmak. c) Tez sınavında başarılı olmak. ç) Enstitü Yönetim Kurulu tarafından önerilen ve Senato tarafından onaylanan yayın, proje, ödül gibi mezuniyet için gerekli diğer koşulları sağlamak. | |||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrenciler anatomi uzmanı unvanı alır. | |||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresizdir. | |||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222380
ISCO-08
ISCO-08
Programın amacı;
Anatomi (Tıp) yüksek lisans programının oluşturulması ve devam ettirilmesindeki amacımız; anatomik ve morfolojik açıdan literatürü besleyebilen, bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilen; anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilen; bu tasarıdan elde ettiği deneyimleri olgunlaştırabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme yeteneğine sahip; anatomi alanında günceli takip ederek en yeni bilgilere ulaşabilen ve bunları belirli bir sistematik içerisinde değerlendirebilen; ilgili bilim alanında ve bir araştırma laboratuarında çalışabilecek yeterliliğe sahip uzmanlar yetiştirmektir.
Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir.
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Anatomi Yüksek Lisans Programının temel amacı sağlıklı insan bedeninin morfolojik yapısının sistem bazında aktarılması, vücut boşlukların tanımlanması, organların yapılarının, bedendeki konumlarının, vücut yüzeyindeki izdüşümlerinin, birbirleriyle olan komşuluk ilişkilerinin, damarlanmaları ve inervasyonlarının işlevsel bazda irdelenmesi, sağlık alanında gerçekleştirilen rutin uygulamalar açısından önem taşımakta olan referans noktalarının tanımlanması, gözlenen varyasyonların tanımlanması, çeşitli lezyonların anatomik temelde değerlendiri, teorik bilgilerin uygulamalarla bütünleştirilmesidir. Yüksek lisans eğitiminin sonunda öğrencilerin ayrıca edindikleri bilgileri temel alarak projeler geliştirme yetisine sahip olmaları, bunun yanı sıra bilgileriniz özellikle pratik düzeyde aktarabilmeleri amaçlanmaktadır.
2) Anatomi Yüksek Lisans Programının temel amacı sağlıklı insan bedeninin morfolojik yapısının sistem bazında aktarılması, vücut boşlukların tanımlanması, organların yapılarının, bedendeki konumlarının, vücut yüzeyindeki izdüşümlerinin, birbirleriyle olan komşuluk ilişkilerinin, damarlanmaları ve inervasyonlarının işlevsel bazda irdelenmesi, sağlık alanında gerçekleştirilen rutin uygulamalar açısından önem taşımakta olan referans noktalarının tanımlanması, gözlenen varyasyonların tanımlanması, çeşitli lezyonların anatomik temelde değerlendiri, teorik bilgilerin uygulamalarla bütünleştirilmesidir. Yüksek lisans eğitiminin sonunda öğrencilerin ayrıca edindikleri bilgileri temel alarak projeler geliştirme yetisine sahip olmaları, bunun yanı sıra bilgileriniz özellikle pratik düzeyde aktarabilmeleri amaçlanmaktadır.
3) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, - Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
2) Anatomi Anabilim Dalı, sağlık bilimleri alanında çalışabilecek, temel laboratuvar becerilerini kazanmış elemanlar yetiştirir. Ana araştırma faaliyetleri, insan anatomisi, kadavra diseksiyonu, eğitimdir.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
2) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. - Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. - Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. - Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
2) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. - Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.
Harf Notu |
Katsayı |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
F |
00 |
DZ |
Devamsız |
DE |
Devam Ediyor |
BI |
Kredisiz dersler için başarılı |
BZ |
Kredisiz dersler için başarısız |
F |
Derse devam ettiği halde dersten başarısız olma |
(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek lisans programlarına; lisans başarı düzeyi, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES), Bilim sınavı ve mülakat sonuçları değerlendirilerek öğrenci kabul edilir. Yüksek lisans öğrenimi yapmak isteyenlerin, lisans diplomasına sahip olmaları ve ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almaları gerekir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri Yüksek Öğretim Kurulunca onaylanmış olmalıdır.
Mezun olan öğrenciler anatomi uzmanı unvanı alır.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Süresizdir.
Qualification Code | TR0030222380 | |||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Anatomy Master's Degree with Thesis | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstinye University | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | ||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | |||||||||||||||||||||||
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||
TQF Level | 7 | |||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Medicine | |||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||
Learning Environments | The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model. | |||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||
Further Info | Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.
(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required. | |||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to graduate, the following conditions must be met: a) To have successfully completed the credit courses and seminar course in the curriculum in which the student is enrolled. b) To have completed the registration renewal process in the program to be graduated during the thesis exam. c) To be successful in the thesis exam. d) To meet other requirements for graduation such as publications, projects, awards, etc. recommended by the Graduate School Executive Board and approved by the Senate. | |||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| |||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Indefinite. | |||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222380
ISCO-08
ISCO-08
Our aim in establishing and maintaining the Anatomy (Medicine) master's program; able to feed the literature in terms of anatomical and morphological aspects, and apply a known idea, method, design and application to the field of anatomy; able to design an original research process regarding anatomy using appropriate technologies; has the ability to mature, implement, finalize and manage the experiences gained from this project; able to follow the latest information in the field of anatomy and evaluate it in a systematic manner; to train experts who are competent to work in the relevant field of science and in a research laboratory. |
The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model.
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) The main purpose of the Anatomy Master's Program is to convey the morphological structure of the healthy human body on a system basis, to define body cavities, to examine the structures of organs, their positions in the body, their projections on the body surface, their neighborhood relations with each other, their vascularization and innervations on a functional basis, which are important in terms of routine practices in the field of health. Defining reference points, describing observed variations, evaluating various lesions on an anatomical basis, and integrating theoretical knowledge with applications. At the end of the master's degree, it is aimed that students will have the ability to develop projects based on the knowledge they have acquired, as well as to be able to transfer their knowledge, especially at a practical level. |
2) The main purpose of the Anatomy Master's Program is to convey the morphological structure of the healthy human body on a system basis, to define body cavities, to examine the structures of organs, their positions in the body, their projections on the body surface, their neighborhood relations with each other, their vascularization and innervations on a functional basis, which are important in terms of routine practices in the field of health. Defining reference points, describing observed variations, evaluating various lesions on an anatomical basis, and integrating theoretical knowledge with applications. At the end of the master's degree, it is aimed that students will have the ability to develop projects based on the knowledge they have acquired, as well as to be able to transfer their knowledge, especially at a practical level. |
3) Textbooks containing current information in the field, Having advanced theoretical and practical knowledge supported by application tools and other resources |
4) Ability to develop and deepen their knowledge at the level of expertise in the same or a different field, based on undergraduate qualifications. - Being able to understand the interdisciplinary interaction related to the field |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) Ability to use theoretical and practical knowledge at the level of expertise gained in the field. - Ability to interpret and create new information by integrating the information acquired in the field with information from different disciplines, - Ability to solve problems encountered in the field using research methods. |
2) Department of Anatomy trains staff who can work in the field of health sciences and have acquired basic laboratory skills. Main research activities are human anatomy, cadaver dissection, education. |
3) Ability to use advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field. Ability to interpret and evaluate data, identify and analyze problems, and develop solution suggestions based on research and evidence, using the advanced knowledge and skills acquired in the field. |
Communication and Social Competence |
1) Ability to independently carry out advanced study in the field |
2) To be able to systematically convey the current developments in the field and one's own studies to groups in the field and outside the field, in writing, verbally and visually, by supporting quantitative and qualitative data. |
Learning Competence |
1) Ability to critically evaluate the knowledge and skills acquired at the level of expertise in the field and direct his/her learning. |
2) To be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired at the level of expertise in the field and to guide his/her learning. |
Field Specific Competence |
1) Ability to supervise and teach social, scientific, cultural and ethical values during the collection, interpretation, application and announcement of data related to the field. - Ability to develop strategies, policies and implementation plans on issues related to the field and evaluate the results obtained within the framework of quality processes. - Ability to use the knowledge, problem solving and/or application skills they have absorbed in their field in interdisciplinary studies |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) Ability to independently carry out a study that requires expertise in the field. - Ability to develop new strategic approaches to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to the field and to produce solutions by taking responsibility. - Ability to lead in environments that require solving problems related to the field |
2) Ability to independently carry out a study that requires expertise in the field. - Ability to develop new strategic approaches to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to the field and to produce solutions by taking responsibility. - Ability to provide leadership in environments that require solving problems related to the field. |
Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.
Letter Grade |
Coefficient |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
F |
00 |
DZ |
Absentee |
DE |
Continues |
BI |
Successful for non-credit courses |
BZ |
Failed for non-credit courses |
F |
Failing the course despite attending the course |
(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Master's programs; Students are accepted by evaluating their undergraduate success level, Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination (ALES), Science exam and interview results. Those who want to study for a master's degree must have a bachelor's degree and get at least 55 standard points in the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination (ALES) conducted centrally by ÖSYM, in the score type of the program they are applying for. The equivalence of undergraduate diplomas obtained abroad must be approved by the Council of Higher Education. |
Graduating students receive the title of anatomy specialist. |
- Law No. 2547 on Higher Education
- ISU Graduate Education and Training Regulations
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Indefinite.