Yeterlilik Kodu | TR0030015040 | |
Yeterlilik Adı | Zootekni Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bitki ve hayvancılık ürünleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 2132.31 ISCED (2013): 0811 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümde verilen her bir ders için bir ara sınavı, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK) https://zidek.org.tr/akredite-program-listesi/ 28.03.2022/ 30.09.2024 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | 2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin c fıkrası kapsamında öğrenciler, bir yıl süreli isteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl içinde tamamlamak ve 240 AKTS kredi almak zorundadır. Bir eğitim-öğretim yılında Lisans Programı için ders ve uygulama kredileri toplamının yıllık minimum 60 AKTS kredi olması gerekmektedir. Mezuniyet derecesini gösteren AGNO değerinin 2,00 veya üzerinde olması ile en az 240 AKTS kredisine sahip olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030015040
ISCO: 2132.31
ISCED (2013): 0811
ISCO: 2132.31
ISCED (2013): 0811
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Temel bilim, temel mühendislik ve ziraat mühendisliği konularında teorik ve uygulamalı temel bilgi,
- Hayvan yetiştirme, üreme, ıslah, barındırma, refah, besleme, yemler, yem teknolojisi, biyometri, genetik, yerli hayvan gen kaynaklarının korunması, biyoteknoloji, hayvansal ürünlerin işleme süreçleri konularında teorik ve uygulamalı yeterli bilgi,
- Sağlıklı hayvansal ürünler elde edilmesi, yem ve gıda güvenliği, sürdürülebilir hayvansal üretim, çevre koruma ve kırsal kalkınma konularında teorik ve uygulamalı yeterli bilgi; çağın ziraat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi,
- Edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak hayvansal üretimle ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilme; hayvansal üretim sisteminin bileşenlerini ve süreci analiz edebilme; edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenilirliği ve güncelliğini değerlendirebilme becerisi,
- Veri toplama, verileri analiz edebilme ve yorumlayabilme, sorunları tanımlayabilme, sorgulayabilme, risk yönetimi ve araştırmalara dayalı olarak çözüm önerileri geliştirebilme becerisi,
- Alanında etkin rapor yazabilme ve yazılı olan raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi,
- Hayvansal üretim ile ilgili konularda karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar ve bu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilme ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi,
- Hayvansal üretim ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme; hayvansal üretim süreçlerinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluk alabilme; disiplinler arası çalışma yapabilme,
- Yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
- Hayvansal üretimle ilgili bilgilere erişebilme, kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ile diğer bilgi kaynaklarını etkin kullanabilme, analitik düşünerek gerekli planlamaları yapabilme, stratejiler geliştirebilme,
- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olma ve bu gelişmeleri yakından izleyebilme; toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunabilme, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretebilme ve uygulayabilme; farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlayabilme,
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde kullanarak hayvansal üretim alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme,
- Hayvansal üretimle ilgili konularda çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak plan ve proje hazırlayabilme, uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme; alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme,
- Ziraat mühendisliği ve bu kapsamda hayvansal üretim alanında bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme; ilgili mevzuata hakim olma ve buna uygun davranma; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık,
- Ziraat mühendisliği ve bu kapsamda hayvansal üretim alanında insan sağlığı ve refahı, hayvan sağlığı ve refahı, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal adalet, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli duyarlılığa ve bilince sahip olmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bölümde verilen her bir ders için bir ara sınavı, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)
https://zidek.org.tr/akredite-program-listesi/
28.03.2022/ 30.09.2024
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift dal veya yan dal programlarına katılma hakkına sahiptir.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve yüksek lisans derecesi ile mezun olanlar ilgili şartları sağlamaları halinde doktora programlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015040 | |
Qualification Title | Animal Science Bachelor's Degree | |
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Crop and livestock production | |
National Occupation Classification |
ISCO: 2132.31 ISCED (2013): 0811 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that encompasses a program of eight semesters based on secondary education qualifications and provides education aimed at a specific learning area or profession. | |
Learning Environments | Learning takes place through formal, open, or distance education. Additionally, applied trainings are conducted in laboratories and workshops of higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions, and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info | For each course offered in the department, a midterm exam, quiz, homework and final exam are held. The impact of midterm exams, short-term exams and assignments on the success grade is 40%, and the final exam is 60%. In order to take the term exam, the student must meet the attendance requirements written in the regulations. All exams are evaluated out of 100 points and a relative evaluation system is applied in calculating students' success grades. In this evaluation; The instructor of the course takes into account the statistical results of the scores received by the students taking the course from the semester/year and final exams and the grades obtained are converted into a 4-letter system within the framework of the principles specified in the regulation. Those whose Weighted General Grade Point Average (CGPA), which is calculated from the grades the student has received, is below 2.00 for 2 consecutive semesters, cannot take courses in the next semester. A student who receives one of the AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is deemed to have succeeded that course. DC and DD grades received from a course are evaluated depending on the student's graduation CGPA. If the student's CGPA is above the success threshold, these courses are defined as successful. FF grade is given to students who fail the relevant course. The student who receives an FF grade must take this course in the first semester/year it is offered and meet the attendance and exam requirements. Courses awarded with success grades of M and G are not included in the evaluation when calculating CGPA. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
Name of Accreditation Body: Association for the Evaluation and Accreditation of Agricultural Faculties Education Programs (ZİDEK) https://zidek.org.tr/akredite-program-listesi/ 28.03.2022/ 30.09.2024 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | According to Article 44, paragraph (c) of Law No. 2547, students must complete programs of study with a maximum duration of seven years, starting from the semester in which they enrolled in the program, except for a one-year optional foreign language preparatory class, and must earn 240 ECTS credits. In a single academic year, the total course and application credits required for the degree program must be a minimum of 60 ECTS credits. They must have an AGNO value indicating graduation of 2.00 or above and possess at least 240 ECTS credits. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of License for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs 2. Law No. 2547 (Supplementary Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The document is always valid. | |
Url | Open Address |
TR0030015040
ISCO: 2132.31
ISCED (2013): 0811
ISCO: 2132.31
ISCED (2013): 0811
It is a higher education program that encompasses a program of eight semesters based on secondary education qualifications and provides education aimed at a specific learning area or profession.
Learning takes place through formal, open, or distance education. Additionally, applied trainings are conducted in laboratories and workshops of higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions, and workplaces.
- Theoretical and practical fundamental knowledge in basic sciences, basic engineering, and agricultural engineering.
- Theoretical and practical sufficient knowledge in animal breeding, reproduction, breeding, housing, welfare, nutrition, feeds, feed technology, biometrics, genetics, conservation of local animal gene resources, biotechnology, and processing processes of animal products.
- Theoretical and practical sufficient knowledge about obtaining healthy animal products, feed and food safety, sustainable animal production, environmental protection, and rural development; knowledge about issues reflected in contemporary agricultural engineering.
- The ability to use acquired theoretical and practical knowledge to analyze events and phenomena related to animal production using scientific methods and techniques; analyze the components and processes of the animal production system; evaluate the accuracy, reliability, and currency of acquired information.
- The ability to collect data, analyze and interpret data, define problems, question, develop solution proposals based on risk management and research.
- The ability to write effective reports in their field and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and understandable instructions.
- The ability to design a complex system, process, device, or product related to animal production to meet specific requirements, considering available resources and the current state of the field, and apply modern design methods for this purpose.
- The ability to conduct studies related to animal production independently; assume responsibility as an individual or team member to solve problems encountered in animal production processes; carry out interdisciplinary work.
- The ability to engage in lifelong learning, follow developments in science and technology, continuously renew oneself, and transfer innovations to animal production; awareness of entrepreneurship and innovation.
- The ability to access information related to animal production, conduct research, effectively use databases and other information sources, think analytically, make necessary plans, and develop strategies.
- Sensitivity to current events in society and the world, closely monitoring these developments; contributing to social awareness, producing and implementing projects for their social environment with a sense of social responsibility; ability to adapt to different cultures and social life.
- The ability to use a foreign language at least at the A2 level of the European Language Portfolio to access information related to animal production and communicate with colleagues.
- The ability to prepare, implement, manage, and monitor plans and projects related to animal production, considering environmental, technical, technological, and economic aspects; competence in using information and communication technologies at the required level for the field.
- Acting in accordance with scientific, cultural, and ethical values in agricultural engineering and animal production; mastery of relevant legislation and compliance with it; awareness of the legal implications of engineering solutions.
- Sufficient sensitivity and awareness regarding human health and welfare, animal health and welfare, environmental protection, occupational health and safety, social justice, quality culture, and preservation of cultural values in agricultural engineering and animal production.
Advanced level of the following key competencies:
- Literacy
- Multilingual competency
- Mathematical competency and competency in science, technology, and engineering
- Digital competency
- Personal, social, and learning-to-learn competency
- Citizenship competency
- Entrepreneurship competency
- Cultural awareness and expression competency
For each course offered in the department, a midterm exam, quiz, homework and final exam are held. The impact of midterm exams, short-term exams and assignments on the success grade is 40%, and the final exam is 60%. In order to take the term exam, the student must meet the attendance requirements written in the regulations. All exams are evaluated out of 100 points and a relative evaluation system is applied in calculating students' success grades. In this evaluation; The instructor of the course takes into account the statistical results of the scores received by the students taking the course from the semester/year and final exams and the grades obtained are converted into a 4-letter system within the framework of the principles specified in the regulation. Those whose Weighted General Grade Point Average (CGPA), which is calculated from the grades the student has received, is below 2.00 for 2 consecutive semesters, cannot take courses in the next semester. A student who receives one of the AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is deemed to have succeeded that course. DC and DD grades received from a course are evaluated depending on the student's graduation CGPA. If the student's CGPA is above the success threshold, these courses are defined as successful. FF grade is given to students who fail the relevant course. The student who receives an FF grade must take this course in the first semester/year it is offered and meet the attendance and exam requirements. Courses awarded with success grades of M and G are not included in the evaluation when calculating CGPA.
To ensure the quality of higher education programs:
• YÖK is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.
• Higher education institutions publish “University Monitoring and Evaluation Reports” prepared in accordance with the criteria set by YÖK each year. These reports contain quantitative and qualitative assessments of higher education institutions.
• An annual report containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published by YÖK. Reports on quantitative and qualitative assessments of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of bachelor's programs in higher education is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs” as follows:
- Formation and Approval of Teaching Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening bachelor's programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
1.2. The curriculum of the National Core Education Program is applied by higher education institutions after approval by YÖK, following acceptance by the Council of Deans. - Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each bachelor’s program will provide to students are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
- Certification: Students enrolled in bachelor’s programs receive a bachelor’s diploma upon successful completion of the credits and other requirements determined by higher education institutions.
- Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter their “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year as part of ongoing monitoring. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Moreover, accreditation decisions provided by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the qualifications of the programs are assured in quality. YÖKAK regularly conducts review activities regarding the qualifications set out by the legislation.
Name of Accreditation Body: Association for the Evaluation and Accreditation of Agricultural Faculties Education Programs (ZİDEK)
https://zidek.org.tr/akredite-program-listesi/
28.03.2022/ 30.09.2024
- To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized as equivalent by the Ministry of Education and to meet the admission requirements for bachelor's programs in higher education institutions.
- To be placed in the relevant bachelor's program of the higher education institution based on the results of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) as determined by YÖK.
- To be placed in bachelor’s programs that are of a continuing nature for associate degree graduates based on the results of the Vertical Transfer Exam (DGS) as determined by YÖK.
- Bachelor’s students have the right to participate in the double major or minor programs offered by their higher education institutions.
- Those holding a Bachelor’s degree may continue to master's programs, and those who graduate with a master's degree may continue to doctoral programs if they meet the relevant requirements.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of License for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs
2. Law No. 2547 (Supplementary Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council
The document is always valid.