Yeterlilik Kodu | TR0030221458 | |
Yeterlilik Adı | Zootekni Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bitki ve hayvancılık ürünleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Program, Hayvan Yetiştirme ve Islahı, Yemler ve Hayvan Besleme ve Biyometri-Genetik alanlarından oluşmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisansüstü programlarda alınan herhangi bir derse yarıyıl içinde en az % 70 devam etmek zorunludur. Başarı; yıl içi başarı ölçümü (ödevler, ara sınavlar) ve yıl sonu sınavı ile ölçülür. Sınavlar; yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak çeşitli türlerde yapılır. Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Derslerdeki başarının ölçme ve değerlendirmesi ile ilgili detaylı açıklamalar Ders Bilgi Paketi sayfasında yer almaktadır. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarı notu, ara sınav not ortalamasının % 30 u ile yarıyıl sonu sınavı veya bütünleme sınavının % 70 inin toplamı alınarak hesaplanır. Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında başarı notu, 100 puan üzerinden en az 65 puan, 4 üzerinden 2 (CC) puandır. Kredisiz dersler, uzmanlık alan dersi, seminer ve tez çalışmasının başarı ile tamamlanması halinde G (Geçer) veya B (Başarılı) ifadesi kullanılır. Ortalama başarı notu hesaplamasında; Geçer (G), Başarılı (B) ve Muaf (M) ile ifade edilen dersler değerlendirmeye alınmaz. Anabilim Dalında yüksek lisans ve doktora derecesi elde etmek için gerekli şartlar yönetmelik ve senato kararları ile belirlenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Başvuru ve kayıt için istenen belgelerin aslı veya Enstitü tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır. Kesin kayıt hakkını kazanan adaylardan başvuru sırasında teslim ettiği belgeler tekrar istenmez. Anabilim dalına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversite ve YÖK tarafından belirlenen akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ilgili süreçleri tamamlamış ve öngörülen sınavlardan yeterlilik sağlamış olmalıdır. Yurtiçi veya yurtdışı diğer üniversiteler eşdeğer programlarda öğrenimine başlamış ya da üniversitemiz başkaca programlarında öğrenimine başlamış öğrenciler anabilim dalı ve üniversitemiz enstitümüzce belirlenen şartlar altında Anabilim dalına yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü, dönem başlamadan önce her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı alan dikkate alınarak incelenir ve usulünce değerlendirilir. Programa öğrenci kabul ve kayıt koşulları her yıl güz ve bahar dönemi başlamadan önce üniversitemiz tarafından kendi web sayfasında duyurulur. | |
Başarma Şartları | Anabilim Dalında yüksek lisans ve doktora derecesi elde etmek için gerekli şartlar yönetmelik ve senato kararları ile belirlenir. Programı tamamlamak için 120 (yüksek lisans) ve 240 (Doktora) AKTS kredisinin alınmış olması ve bu programlarda derslerin başarıyla tamamlanmış olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Gıda, Tarım ve Hayvancılık bakanlığı, Çevre ve Orman bakanlığı, Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan çiftliklerde, Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar genel müdürlüğüne bağlı araştırma merkezlerinde, özel çiftliklerde, yem fabrika ve laboratuarlarında, damızlık sığır yetiştiricileri birlikleri, damızlık koyun ve keçi yetiştirme birliklerinde, Tarım Satış kooperatifleri ve Birlikleri, Tarım Kredi Kooperatifleri, Devlet Planlama Teşkilatı, Devlet İstatistik Enstitüsü, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığı, Milli Prodüktivite Merkezi, İhracatı Geliştirme Merkezi, Ticaret Odaları, Ticaret Borsaları, Sanayi Odaları, İhracatçı Birlikleri, Tarımsal ilaç, gübre, yem ve tohumluk üretimi ve pazarlamasını yapan firmalar ve Tarım ürünleri dış ticareti yapan firmalarda çalışabilirler ve kendileri özel çiftlik işletme kurabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221458
ISCO 08
ISCO 08
Program, Hayvan Yetiştirme ve Islahı, Yemler ve Hayvan Besleme ve Biyometri-Genetik alanlarından oluşmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Zootekni Anabilim Dalı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme ve uygulama.
- Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi beceri ve yetkinlikler üzerine Lisans döneminde inşa edilmiş ve kendi alanının en yeni bilgilerini içeren ders malzemeleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve kullanabilme.
- Analitik problemleri formüle edebilme, çözüm yolları üretebilecek yetiye sahip olma.
- Mevcut hayvan varlığıyla verimin arttırılabilmesine yönelik çözüm yolları üretebilme.
- Zootekni uygulamaları için gerekli güncel bilimsel bilgiyi, çağdaş teknolojiyi, en uygun yöntemleri ve bilgi sistemlerini kullanabilme becerisini gösterebilme.
- Ulusal ve uluslar arası hayvancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayıp yöneticilik yapabilme.
- Mühendislik uygulamalarında sürdürülebilir üretim yöntemleri ile çalışabilme.
- Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık ve liderlik becerisini gösterebilme.
- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili konularda açıklamalar yapabilme, onları bilgilendirme ve düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Lisansüstü programlarda alınan herhangi bir derse yarıyıl içinde en az % 70 devam etmek zorunludur. Başarı; yıl içi başarı ölçümü (ödevler, ara sınavlar) ve yıl sonu sınavı ile ölçülür. Sınavlar; yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak çeşitli türlerde yapılır. Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Derslerdeki başarının ölçme ve değerlendirmesi ile ilgili detaylı açıklamalar Ders Bilgi Paketi sayfasında yer almaktadır. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarı notu, ara sınav not ortalamasının % 30 u ile yarıyıl sonu sınavı veya bütünleme sınavının % 70 inin toplamı alınarak hesaplanır. Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında başarı notu, 100 puan üzerinden en az 65 puan, 4 üzerinden 2 (CC) puandır. Kredisiz dersler, uzmanlık alan dersi, seminer ve tez çalışmasının başarı ile tamamlanması halinde G (Geçer) veya B (Başarılı) ifadesi kullanılır. Ortalama başarı notu hesaplamasında; Geçer (G), Başarılı (B) ve Muaf (M) ile ifade edilen dersler değerlendirmeye alınmaz. Anabilim Dalında yüksek lisans ve doktora derecesi elde etmek için gerekli şartlar yönetmelik ve senato kararları ile belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Başvuru ve kayıt için istenen belgelerin aslı veya Enstitü tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır. Kesin kayıt hakkını kazanan adaylardan başvuru sırasında teslim ettiği belgeler tekrar istenmez. Anabilim dalına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversite ve YÖK tarafından belirlenen akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ilgili süreçleri tamamlamış ve öngörülen sınavlardan yeterlilik sağlamış olmalıdır. Yurtiçi veya yurtdışı diğer üniversiteler eşdeğer programlarda öğrenimine başlamış ya da üniversitemiz başkaca programlarında öğrenimine başlamış öğrenciler anabilim dalı ve üniversitemiz enstitümüzce belirlenen şartlar altında Anabilim dalına yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü, dönem başlamadan önce her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı alan dikkate alınarak incelenir ve usulünce değerlendirilir. Programa öğrenci kabul ve kayıt koşulları her yıl güz ve bahar dönemi başlamadan önce üniversitemiz tarafından kendi web sayfasında duyurulur.
Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Gıda, Tarım ve Hayvancılık bakanlığı, Çevre ve Orman bakanlığı, Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan çiftliklerde, Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar genel müdürlüğüne bağlı araştırma merkezlerinde, özel çiftliklerde, yem fabrika ve laboratuarlarında, damızlık sığır yetiştiricileri birlikleri, damızlık koyun ve keçi yetiştirme birliklerinde, Tarım Satış kooperatifleri ve Birlikleri, Tarım Kredi Kooperatifleri, Devlet Planlama Teşkilatı, Devlet İstatistik Enstitüsü, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığı, Milli Prodüktivite Merkezi, İhracatı Geliştirme Merkezi, Ticaret Odaları, Ticaret Borsaları, Sanayi Odaları, İhracatçı Birlikleri, Tarımsal ilaç, gübre, yem ve tohumluk üretimi ve pazarlamasını yapan firmalar ve Tarım ürünleri dış ticareti yapan firmalarda çalışabilirler ve kendileri özel çiftlik işletme kurabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030221458 | |
Qualification Title | Zootekni (DR) Doctorate | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Crop and livestock production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | being able to define the basic concepts related to animal science, utilizing and having a concept supported by teaching materials containing new aspects and other scientific sources and built on, at higher education capabilities and knowledge gained at undergraduate level in specific field, being able to formulate analytical problems and to have the abilities to come up with solutions, being able to provide solutions related to improving animal productivity by considering existing animal numbers, showing the ability to use new information systems, relevant methods, current scientific knowledge and contemporary technology required for animal husbandry practices, having managerial skills by understanding national and international livestock policies, laws and regulations, working with sustainable productions methods in engineering applications, showing leadership ability, creativity, taking initiative and acting independently, passing over knowledge or giving information to the expert or non-expert audience groups in their related fields, and presenting solution and problems in written and oral formats. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | It is compulsory to have at least 70% attendance for each graduate course in a semester . Achievement is measured through in term assessment (assignments, midterm exams) and with final exams. Examinations are applied in various ways as written, oral, or both written and oral, and/or practictise. At least one midterm exam is to be given for each course. Detailed explanations regarding the assessment and evaluation in the courses take place in the course information page. Examinations are assessed through grades out of 100. Passing grade is calculated by adding the 30% of the average of midterm exam grades to the 70% of the Final or make up exam. In Master’s Programs both with dissertation and without dissertation the passing grade is at least 65 out of 100 and 2 CC out of 4. Success in elective courses, special field courses, seminars and dissertation studies is indicated by using G (passed) or B (succeeded). While calculating average passing grade the courses defined as passed (G), succeeded (B) exempted (M) are not taken in to consideration. Conditions to obtain an MSc or a PhD degree are set by the laws and the regulations and the university senate resolutions. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Original documents or their copies approved by the Institute necessary for registration are accepted. Registration process is based upon the applicant’s declarations on the status of the compulsory military service and the judicial records. The documents presented for the application shall not be asked again from the applicants who are entitled for the registration. Applicants must fulfill the conditions and succeed the prerequisite exam(s) necessary set by university and the HEC, in order to register to a certain program. Students who are already enrolled to programs in other universities in Turkey or programs abroad can apply to be transferred to the corresponding program as long as fulfilling the conditions set by the program, Institute and the University. Evaluation procedure is carried out at the beginning of the semester according to the circumstance of the student and the program applied for. Conditions of acceptance and registration are pronounced in the web page before the beginning of each fall and spring semester of the year. | |
Conditions for Success | Conditions to obtain an MSc or a PhD degree are set by the laws and the regulations and the university senate resolutions. Courses necessary for a program must be taken and completed successfully totaling to 120 ECTS (MSc) or 240 ECTS (PhD). | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the department has many opportunities of employment in a variety of state and private companies. Mainly they may find jobs at ministry of agriculture, forestry and rural affairs, farms belongs to this ministry, research centers belongs to this ministry, private farms, miz feed producers and feed analyses laboratories, cattle breeders association, sheeep and goat breeders association, agricultural products cooperatives and associations, Agricultural credit cooperatives, State planning agency, state statistical institute, national productivity center, export developing center, commerce chambers, comemerce stock, industry chambers, exporter associations, agricultural pesticides, fertilizer, feed producing and selling firms, agricultural products exporting firms, or they can establish their own business. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221458
being able to define the basic concepts related to animal science, utilizing and having a concept supported by teaching materials containing new aspects and other scientific sources and built on, at higher education capabilities and knowledge gained at undergraduate level in specific field, being able to formulate analytical problems and to have the abilities to come up with solutions, being able to provide solutions related to improving animal productivity by considering existing animal numbers, showing the ability to use new information systems, relevant methods, current scientific knowledge and contemporary technology required for animal husbandry practices, having managerial skills by understanding national and international livestock policies, laws and regulations, working with sustainable productions methods in engineering applications, showing leadership ability, creativity, taking initiative and acting independently, passing over knowledge or giving information to the expert or non-expert audience groups in their related fields, and presenting solution and problems in written and oral formats.
It is compulsory to have at least 70% attendance for each graduate course in a semester . Achievement is measured through in term assessment (assignments, midterm exams) and with final exams. Examinations are applied in various ways as written, oral, or both written and oral, and/or practictise. At least one midterm exam is to be given for each course. Detailed explanations regarding the assessment and evaluation in the courses take place in the course information page. Examinations are assessed through grades out of 100. Passing grade is calculated by adding the 30% of the average of midterm exam grades to the 70% of the Final or make up exam. In Master’s Programs both with dissertation and without dissertation the passing grade is at least 65 out of 100 and 2 CC out of 4. Success in elective courses, special field courses, seminars and dissertation studies is indicated by using G (passed) or B (succeeded). While calculating average passing grade the courses defined as passed (G), succeeded (B) exempted (M) are not taken in to consideration. Conditions to obtain an MSc or a PhD degree are set by the laws and the regulations and the university senate resolutions.
Original documents or their copies approved by the Institute necessary for registration are accepted. Registration process is based upon the applicant’s declarations on the status of the compulsory military service and the judicial records. The documents presented for the application shall not be asked again from the applicants who are entitled for the registration. Applicants must fulfill the conditions and succeed the prerequisite exam(s) necessary set by university and the HEC, in order to register to a certain program. Students who are already enrolled to programs in other universities in Turkey or programs abroad can apply to be transferred to the corresponding program as long as fulfilling the conditions set by the program, Institute and the University. Evaluation procedure is carried out at the beginning of the semester according to the circumstance of the student and the program applied for. Conditions of acceptance and registration are pronounced in the web page before the beginning of each fall and spring semester of the year.
The graduates of the department has many opportunities of employment in a variety of state and private companies. Mainly they may find jobs at ministry of agriculture, forestry and rural affairs, farms belongs to this ministry, research centers belongs to this ministry, private farms, miz feed producers and feed analyses laboratories, cattle breeders association, sheeep and goat breeders association, agricultural products cooperatives and associations, Agricultural credit cooperatives, State planning agency, state statistical institute, national productivity center, export developing center, commerce chambers, comemerce stock, industry chambers, exporter associations, agricultural pesticides, fertilizer, feed producing and selling firms, agricultural products exporting firms, or they can establish their own business.
Qualification is continuous