Yeterlilik Kodu

TR0030011878

Yeterlilik Adı
Yönetim ve Organizasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://nevsehir.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
  • Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
  • Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
  • Kamu ve özel kesimde karşılaşılan İnsan kaynakları yönetimi uygulamaları kapsamında yer alan; iş analizi, insan kaynakları temini ve seçimi ile kariyer ve performans değerlendirme ve ücretlendirme gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve çalışma yaşamında bunlardan yararlanır.
  • Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur.
  • Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek.
  • Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur.
  • Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur.
  • Öğrenciler, İKY ve iş hayatı ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine ve becerisine sahiptir.
  • Öğrenciler, İKY alanındaki sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
  • Öğenciler İKY uygulamaları için gerekli olan iş süreçlerini seçer ve kullanır.
  • Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar.
  • İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde özgün araştırmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar.
  • İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir.
  • İşletmelerde insan davranışlarını birey, grup ve örgüt bağlamında analiz etme ve değerlendirme becerisi kazandırır.
  • Yeni işletmelerin oluşturulması amacıyla öğrencilere girişimcilik becerileri kazandırır ve örgüt kültürünü analiz etme beceresi kazanır.
  • İşletmelerde stratejik yönetim ve işbirlikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırır.
  • Öğrencilerin iş ahlakı ve sosyal sorumluluk bilinci gelişir.
  • Öğrenciler yönetim ve organizasyon faaliyetleriyle ilgili bilimsel bilgiyi araştırma, analiz etme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönetim ve Organizasyon yüksek lisans programı ulusal ve uluslararası düzeyde kamu ve özel kesimin gereksinim duyduğu, çağın gereklerine uygun işletmecilik, girişimcilik ve yöneticilik formasyonu ve becerileriyle donatılmış insan kaynağını hazırlama ve yetiştirmeyi amaçlamaktadır. İşletme Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon ve belirlediği misyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. İşletme Bölümü, öğrencilerini kamu ve özel sektöre yönelik olarak birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. İşletme Bölümünün etkileşim halinde olduğu paydaşlar; SPK, DPT, Sanayi bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlar ile Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler şeklinde özetlenebilir. İşletme bölümü sahip olduğu zengin ve nitelikli öğretim elemanı kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümde BAP ve TUBITAK destekli projeler yürütülmektedir. İşletme bölümü, gerçekleştirdiği akademik çalışmaları ile ülke ve dünya bilimine, yetiştirdiği vasıflı öğrencilerle ülkemiz istihdam piyasasına ve bölgesel bazda faaliyet gösteren işletmelerle kurduğu ilişkilerle de üniversite sanayi işbirliğine önemli katkılar sağlamaya devam etmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türkiye'de lisansüstü eğitime giriş için ALES sınavında en az 55 puan almış olması ve lisans mezuniyet notunun en az 55 puan olması gerekmektedir. Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lisans diploması, 2 - ALES sonuç belgesi. (Eşit ağırlıklı puan türü kabul edilecektir.) 3 – Not döküm belgesi (transkript) 4 – Yabancı Dil Belgesi (YDS, YÖKDİL, TOEFL vb.)

Başarma ŞartlarıYönetim ve organizasyon alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken en az 24 kredilik dersleri iki dönemde vermeleri ve yüksek lisans tezlerini hazırlayıp başarı ile savunmaları gerekmektedir. Zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 70 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yönetim ve Organizasyon Yüksek Lisans Programından mezunların iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Bankalar, küçük orta ve büyük ölçekli işletmeler başta olmak üzere özel sektör kuruluşlarının yanı sıra maliye, DPT, sanayi ve ticaret bakanlığı, çalışma bakanlığı üniversiteler vb. kamu bürokrasisinin üst düzey kadroları ile kamu kurumlarındaki diğer memuriyet kadroları. Ayrıca bu programdan mezun olanlar girişimsel bir faaliyet olarak kendi işlerini de kurabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011878


Yeterlilik Adı
Yönetim ve Organizasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
  • Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
  • Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
  • Kamu ve özel kesimde karşılaşılan İnsan kaynakları yönetimi uygulamaları kapsamında yer alan; iş analizi, insan kaynakları temini ve seçimi ile kariyer ve performans değerlendirme ve ücretlendirme gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve çalışma yaşamında bunlardan yararlanır.
  • Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur.
  • Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek.
  • Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur.
  • Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur.
  • Öğrenciler, İKY ve iş hayatı ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine ve becerisine sahiptir.
  • Öğrenciler, İKY alanındaki sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
  • Öğenciler İKY uygulamaları için gerekli olan iş süreçlerini seçer ve kullanır.
  • Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar.
  • İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde özgün araştırmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar.
  • İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir.
  • İşletmelerde insan davranışlarını birey, grup ve örgüt bağlamında analiz etme ve değerlendirme becerisi kazandırır.
  • Yeni işletmelerin oluşturulması amacıyla öğrencilere girişimcilik becerileri kazandırır ve örgüt kültürünü analiz etme beceresi kazanır.
  • İşletmelerde stratejik yönetim ve işbirlikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırır.
  • Öğrencilerin iş ahlakı ve sosyal sorumluluk bilinci gelişir.
  • Öğrenciler yönetim ve organizasyon faaliyetleriyle ilgili bilimsel bilgiyi araştırma, analiz etme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönetim ve Organizasyon yüksek lisans programı ulusal ve uluslararası düzeyde kamu ve özel kesimin gereksinim duyduğu, çağın gereklerine uygun işletmecilik, girişimcilik ve yöneticilik formasyonu ve becerileriyle donatılmış insan kaynağını hazırlama ve yetiştirmeyi amaçlamaktadır. İşletme Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon ve belirlediği misyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. İşletme Bölümü, öğrencilerini kamu ve özel sektöre yönelik olarak birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. İşletme Bölümünün etkileşim halinde olduğu paydaşlar; SPK, DPT, Sanayi bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlar ile Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler şeklinde özetlenebilir. İşletme bölümü sahip olduğu zengin ve nitelikli öğretim elemanı kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümde BAP ve TUBITAK destekli projeler yürütülmektedir. İşletme bölümü, gerçekleştirdiği akademik çalışmaları ile ülke ve dünya bilimine, yetiştirdiği vasıflı öğrencilerle ülkemiz istihdam piyasasına ve bölgesel bazda faaliyet gösteren işletmelerle kurduğu ilişkilerle de üniversite sanayi işbirliğine önemli katkılar sağlamaya devam etmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türkiye'de lisansüstü eğitime giriş için ALES sınavında en az 55 puan almış olması ve lisans mezuniyet notunun en az 55 puan olması gerekmektedir. Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lisans diploması, 2 - ALES sonuç belgesi. (Eşit ağırlıklı puan türü kabul edilecektir.) 3 – Not döküm belgesi (transkript) 4 – Yabancı Dil Belgesi (YDS, YÖKDİL, TOEFL vb.)


Başarma Şartları
Yönetim ve organizasyon alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken en az 24 kredilik dersleri iki dönemde vermeleri ve yüksek lisans tezlerini hazırlayıp başarı ile savunmaları gerekmektedir. Zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 70 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yönetim ve Organizasyon Yüksek Lisans Programından mezunların iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Bankalar, küçük orta ve büyük ölçekli işletmeler başta olmak üzere özel sektör kuruluşlarının yanı sıra maliye, DPT, sanayi ve ticaret bakanlığı, çalışma bakanlığı üniversiteler vb. kamu bürokrasisinin üst düzey kadroları ile kamu kurumlarındaki diğer memuriyet kadroları. Ayrıca bu programdan mezun olanlar girişimsel bir faaliyet olarak kendi işlerini de kurabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011878

Qualification Title
Administration and Organization Post Graduate Diploma
Awarding BodyNevşehir Hacı Bektaş Veli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://nevsehir.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have advanced knowledge about the basic concepts of business administration, the basic functions of the business management science, the historical development of it, its relationships with other disciplines, businesses and the environment, business objectives, feasibility studies, business functions, cooperation between firms and entrepreneurship, and apply them and make administrative decisions on these issues.
  • Analyze and design at the organizational level, understand the functions of business management that are planning, organizing, execution, coordination and control, describe and apply them, and be acknowledged with modern management perspectives.
  • Have information about the basic concepts of strategic management, strategic management process and strategic analysis and strategy selection, implementation and control strategies.
  • Have advanced level of knowledge on topics such as job analysis, provision and assigning of human resources, career, performance evaluation and performance-based pricing which are within the scope of human resources management applications that are encountered in both public and private sector.
  • Have advanced level of knowledge on new concepts, techniques, and applications emerged in recent years in the field of organizational behavior along with topics such as human and human behavior in organizations, perception, attitude and personality.
  • Be able to interpret the theoretical discussions and contribute to relevant literature regarding the field of Management-Organization.
  • Be able to make use of other disciplines that form the basis for Management-Organization policies and have advanced knowledge about these disciplines.
  • Be able to analyze and interpret data and assess the concepts and ideas in the field by using scientific methods.
  • Students have sufficient knowledge and skills related to business and HRM, Students define and analyze problems in HRM, and develop solutions.
  • Students select and use business processes required for HRM practices, he student shares the novel studies with a search for development and follows the contemporary progress in the area together with contacting the colleagues in the related areas.
  • The student is able to conduct novel research on all fundamental functions of the business in accordance with scientific, institutional and social ethics and is able to report the results in a critical manner.
  • The student gains ability to solve the problems faced in business using the appropriate software and the easily adapts to the new solution methods and software.
  • Brings about the abilitis of analyzing and evaluating human behaviours in individual, group and organizational contexts in businesses.
  • Acquires the skills of entrepreneurship and the ability of analyzing organization culture for the creation of new businesses.
  • Acquires knowledge and skills about strategic management and collaboration in businesses.
  • Students develop a sense of business ethics and social responsibility.
  • Students will be able to research, analyze and interpret scientific knowledge about management and organization activities.
Key Competencies-
Further Info

The objective of the MBA program is to prepare the students giving them contemporary business knowledge for making scientific researches, reaching new information, assessing the knowledge, interpreting and producing original knowledge, and thus having important tasks and responsibilities in the management of institutions which have great impacts on the society and business life. The MBA program carries out its internal and external activities by means of rectorship as supreme institution. The department trains the students so as to work in many fields especially in the public and private sector. The stakeholders of the department are SPK (the capital market board), DPT (state planning organization), Ministry of Industry, Ministry of Labour, Ministry of Finance, Universities, Research Institutes and Institutes. The Business Department gives higher education to the students with qualified academic staff. In this department, the projects supported by BAP and TUBITAK are carried out.

Quality Assurance-
Access Requirements

In order to attend Management and Organization Master Program or MBA, the students are obliged to get at least 55 from ALES (Academic Staff and Graduate Education Entrance Examination) in Turkey and and the graduation grade must be at least 55 points. The foreign students are also accepted with limited quota according to YOS results (The examination for foreign student). Specific Admission Requirements: 1 – Bachelor’s degree, 2 - ALES Examination Result (ALES Equally Weighted.) 3 – Transcript (transkript) 4 – Foreign Language Examination Result (YDS, YÖKDİL, TOEFL etc.)

Conditions for SuccessIn order to graduate from this MBA program and earn the “Management Specialist” degree, the students have to complete all the lessons successfully with at least 120 ECTS or they have to get at least 70 (CC) cumulative grade point average from 100 gpa.
Progression Paths (Relationship Type)

Job opportunities of graduate students in MBA can be arranged like that: Banks, private sector enterprises, high-ranking staffs of public bureaucracy such as the treasury, state planning organization, ministry of industry and commerce and ministry of labour and other official duty positions. Also, graduates of this programme can set up their own businesses as an interventional activity.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Full-Time

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011878


Qualification Title
Administration and Organization Post Graduate Diploma

Awarding Body
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have advanced knowledge about the basic concepts of business administration, the basic functions of the business management science, the historical development of it, its relationships with other disciplines, businesses and the environment, business objectives, feasibility studies, business functions, cooperation between firms and entrepreneurship, and apply them and make administrative decisions on these issues.
  • Analyze and design at the organizational level, understand the functions of business management that are planning, organizing, execution, coordination and control, describe and apply them, and be acknowledged with modern management perspectives.
  • Have information about the basic concepts of strategic management, strategic management process and strategic analysis and strategy selection, implementation and control strategies.
  • Have advanced level of knowledge on topics such as job analysis, provision and assigning of human resources, career, performance evaluation and performance-based pricing which are within the scope of human resources management applications that are encountered in both public and private sector.
  • Have advanced level of knowledge on new concepts, techniques, and applications emerged in recent years in the field of organizational behavior along with topics such as human and human behavior in organizations, perception, attitude and personality.
  • Be able to interpret the theoretical discussions and contribute to relevant literature regarding the field of Management-Organization.
  • Be able to make use of other disciplines that form the basis for Management-Organization policies and have advanced knowledge about these disciplines.
  • Be able to analyze and interpret data and assess the concepts and ideas in the field by using scientific methods.
  • Students have sufficient knowledge and skills related to business and HRM, Students define and analyze problems in HRM, and develop solutions.
  • Students select and use business processes required for HRM practices, he student shares the novel studies with a search for development and follows the contemporary progress in the area together with contacting the colleagues in the related areas.
  • The student is able to conduct novel research on all fundamental functions of the business in accordance with scientific, institutional and social ethics and is able to report the results in a critical manner.
  • The student gains ability to solve the problems faced in business using the appropriate software and the easily adapts to the new solution methods and software.
  • Brings about the abilitis of analyzing and evaluating human behaviours in individual, group and organizational contexts in businesses.
  • Acquires the skills of entrepreneurship and the ability of analyzing organization culture for the creation of new businesses.
  • Acquires knowledge and skills about strategic management and collaboration in businesses.
  • Students develop a sense of business ethics and social responsibility.
  • Students will be able to research, analyze and interpret scientific knowledge about management and organization activities.

Key Competencies
-

Further Info

The objective of the MBA program is to prepare the students giving them contemporary business knowledge for making scientific researches, reaching new information, assessing the knowledge, interpreting and producing original knowledge, and thus having important tasks and responsibilities in the management of institutions which have great impacts on the society and business life. The MBA program carries out its internal and external activities by means of rectorship as supreme institution. The department trains the students so as to work in many fields especially in the public and private sector. The stakeholders of the department are SPK (the capital market board), DPT (state planning organization), Ministry of Industry, Ministry of Labour, Ministry of Finance, Universities, Research Institutes and Institutes. The Business Department gives higher education to the students with qualified academic staff. In this department, the projects supported by BAP and TUBITAK are carried out.


Quality Assurance
-

Access Requirements

In order to attend Management and Organization Master Program or MBA, the students are obliged to get at least 55 from ALES (Academic Staff and Graduate Education Entrance Examination) in Turkey and and the graduation grade must be at least 55 points. The foreign students are also accepted with limited quota according to YOS results (The examination for foreign student). Specific Admission Requirements: 1 – Bachelor’s degree, 2 - ALES Examination Result (ALES Equally Weighted.) 3 – Transcript (transkript) 4 – Foreign Language Examination Result (YDS, YÖKDİL, TOEFL etc.)


Conditions for Success
In order to graduate from this MBA program and earn the “Management Specialist” degree, the students have to complete all the lessons successfully with at least 120 ECTS or they have to get at least 70 (CC) cumulative grade point average from 100 gpa.

Progression Paths (Relationship Type)

Job opportunities of graduate students in MBA can be arranged like that: Banks, private sector enterprises, high-ranking staffs of public bureaucracy such as the treasury, state planning organization, ministry of industry and commerce and ministry of labour and other official duty positions. Also, graduates of this programme can set up their own businesses as an interventional activity.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Full-Time


Url
Open Address