Yeterlilik Kodu

TR0030024634

Yeterlilik Adı
Yönetim ve Organizasyon Bölümü İşletme Yönetimi Programı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇankırı Karatekin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karatekin.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Yönetim, bir ülkenin ekonomik sisteminde temel rol oynayan işletme organizasyonlarının küresel çevre koşulları da dikkate alınarak, etkinlikle  yönetilebilmeleri için gerekli olguları kapsayan bir bilim dalıdır. Bu  bağlamda Yönetim ve Organizasyon Bölümünün en temel amacı; işletme  dünyasına işletmeciliğin ilkelerini özümsemiş, karmaşık sorunlara çözüm  üreten, etkili iletişim kuran, yönetim ve organizasyon becerileri gelişmiş, analiz-sentez yeteneği güçlü ve etik değerlere bağlı nitelikli çalışanlar  kazandırmaktır. Bölüm; işletmelerdeki yönetim kademelerinde görev alan ya da bu alanda kariyer yapmak isteyenlere yönelik olup yönetim ve organizasyon disiplininin bilimsel bir platform içerisinde kavranmasına yöneliktir. Bölüm çerçevesinde öğrenciler yönetim ve organizasyon disiplinlerinin temel esasları, kavramları, ilgili teoriler ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Yönetim ve Organizasyon Bölümü İşletme Yönetimi Programında eğitim ve öğretim, teorik ve uygulamalı olarak örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir. Laboratuvarda yapılması gereken uygulamalı eğitimler Programımız Laboratuvarında gerçekleştirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

• Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

• Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.

• Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

• Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

• Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

• Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.

• Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme

• Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanma

• Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.

• Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.

• Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.

• Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.

• Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

• Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler
  • Liderlik yetkinliği
  • Yöneticilik yetkinliği
  • Takım kurma ve ekip oluşturma yetkinliği
  • Ekip olarak çalışma yetkinliği
  • Etkili iletişim kurabilme yetkinliği
  • Satış yönetimi etkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır.

Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı,ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınavlar 1 ara sınav (%40) ve final sınavı (%60) şeklinde gerçekleştirilmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi % 40’tır. Birden fazla ara sınavı veya diğer faaliyetler yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz.

Teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin ise %80’ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir. Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu mevzuat hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir.

Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından bu bağlamda; Yükseköğretim sisteminde kalite güvencesine ilişkin ulusal politika ve stratejileri belirlemek ve kamuoyu ile paylaşmak; yükseköğretim sisteminde kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için faaliyetlerde bulunmak;

Yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek ve bu konuda yükseköğretim kurumlarına rehberlik etmek; ulusal ve uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar gerçekleştirmek; dış değerlendirmede ve akreditasyonda uygulanacak ilkeleri, kalite göstergelerini ve bunlara ilişkin kuralları belirlemek; yükseköğretim kurumlarının; eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin değerlendirme programları kapsamında değerlendirmesini yapmak, kurumsal akreditasyon programına başvuran yükseköğretim kurumlarının değerlendirmesini yapmak ve bu değerlendirme kapsamında akreditasyon kararını vermek ve bu kararları başta Yükseköğretim Kurulu olmak üzere ilgili paydaşların bilgisine sunmak, ihtiyaç durumunda yükseköğretim programlarının değerlendirmesini yapmak; misyon farklılaşması ve ihtisaslaşma programı kapsamında yer alan yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerini değerlendirmek, izlemek ve buna ilişkin sonuçları Yükseköğretim Kuruluna sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyonda uygulanacak süreçlerle ilgili yükseköğretim kurumlarını bilgilendirmek üzere etkinlikler gerçekleştirmek ve yayınlar yapmak; yükseköğretim kurumlarının değerlendirme süreçleri, iç kalite güvencesi çalışmaları ve akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi süreçlerini değerlendirerek ulusal yükseköğretim alanında kalite iyileştirmelerine yönelik tavsiyeleri içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Güvencesi Durum Raporunu her yıl hazırlamak, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer paydaşların bilgisine sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş ilke ve kurallar çerçevesinde tescil almak üzere müracaat eden özel hukuk tüzel kişilerinin tescil müracaatlarını değerlendirerek karar vermek, bu kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekli gördüğünde bilgi almak, gerektiğinde uyarmak veya tescillerini iptal etmek; yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda uluslararası kuruluşlar nezdinde Türkiye’yi temsil etmek; yükseköğretim kalite güvence sistemine ilişkin konularda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Kuruluyla işbirliği yapmak; “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik’te yer alan hükümlerin yükseköğretim kurumlarında uygulanma düzeyini değerlendirme görevlerini ifa eder.

Ayrıca, yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre:

•  Öğretim programlarının oluşturulması ve onaylanması için:

•   YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirlenir,

•    Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları  tarafından belirlenir,

•    Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

•    Ölçme ve değerlendirme için, her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

•    Belgelendirme için, ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

•    “Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme” için, yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıBu programa kaydolan öğrenciler yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezun olabilmeleri için öngörülen müfredatta, toplam 120 AKTS ders alırlar. Programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulamave stajlar, YÖK’ün belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Yönetim ve Organizasyon Bölümü İşletme Yönetimi Programında ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, 30 iş günü kamu yada özel sektörde staj öğretim çalışmasını yapması ve genel akademik not ortalamasının (4.00 üzerinden) en az 2.0 olması gerekir. Yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezuniyete hak kazanan öğrencilere yükseköğretim kurumu tarafından, ön lisans diploması verilir. Mezun olan öğrencilerin bitirdikleri program ismi diplomalarında belirtilir. Diplomalara ilişkin diğer hususlar yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

ÖSYM her yıl, bu bölümün mezunları ile o yıl son sınıfta olup staj dışındaki mezuniyet şartlarını yerine getirenlerin hangi lisans programlarına dikey geçiş için başvurabileceklerini, bu programların koşullarını ve bu programlara alınacak öğrenci sayılarını gösteren bir kılavuz hazırlamaktadır. Bu kılavuz, Yükseköğretim Kurulunun onayı ile yürürlüğe girer. ÖSYM, başvurma koşullarını taşıyan adayları, yerleştirme puanları ve lisans programlarının kontenjan ve koşullarını göz önünde tutarak, Üniversite Seçme Sınavı sonuçları açıklandıktan sonra yapacakları tercihleri göz önüne alınarak, lisans programlarına yerleştirir. Akademik not ortalamalarından elde edilecek ön lisans başarı puanlarının sınav puanlarına katılarak DGS Puanının nasıl hesaplanacağı ÖSYM tarafından belirlenir ve Dikey Geçiş Sınavı Kılavuzunda yer alır.

Programın öğrencileri ayrıca, yükseköğretim kurumunun açtığı çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift Anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.

Programdan mezun olan öğrencilerin örgün öğretim ve açıköğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmaları ve yerleştirilmeleriyle ilgili esas ve usullerin belirlendiği “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik ”in getirmiş olduğu hakları kullanabilir.

Yasal Dayanağı

Programın yasal dayanağı olarak, aşağıdaki mevzuat sıralanmıştır.

YÖK tarafından yürütülen:

  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (ve Ek Madde-35 vb. ilgili)  ekleri,
  • Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar

Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik, Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik,

  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği.
  • Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik,

Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanlığı tarafından yürütülen:

  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik,
  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik.

Çankırı Karatekin Üniversitesi tarafından yürütülen:

  • Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği. 
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024634


Yeterlilik Adı
Yönetim ve Organizasyon Bölümü İşletme Yönetimi Programı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çankırı Karatekin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Yönetim, bir ülkenin ekonomik sisteminde temel rol oynayan işletme organizasyonlarının küresel çevre koşulları da dikkate alınarak, etkinlikle  yönetilebilmeleri için gerekli olguları kapsayan bir bilim dalıdır. Bu  bağlamda Yönetim ve Organizasyon Bölümünün en temel amacı; işletme  dünyasına işletmeciliğin ilkelerini özümsemiş, karmaşık sorunlara çözüm  üreten, etkili iletişim kuran, yönetim ve organizasyon becerileri gelişmiş, analiz-sentez yeteneği güçlü ve etik değerlere bağlı nitelikli çalışanlar  kazandırmaktır. Bölüm; işletmelerdeki yönetim kademelerinde görev alan ya da bu alanda kariyer yapmak isteyenlere yönelik olup yönetim ve organizasyon disiplininin bilimsel bir platform içerisinde kavranmasına yöneliktir. Bölüm çerçevesinde öğrenciler yönetim ve organizasyon disiplinlerinin temel esasları, kavramları, ilgili teoriler ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Yönetim ve Organizasyon Bölümü İşletme Yönetimi Programında eğitim ve öğretim, teorik ve uygulamalı olarak örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir. Laboratuvarda yapılması gereken uygulamalı eğitimler Programımız Laboratuvarında gerçekleştirilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

• Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

• Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.

• Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

• Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

• Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

• Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.

• Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme

• Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanma

• Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.

• Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.

• Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.

• Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.

• Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

• Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.


Anahtar Yetkinlikler
  • Liderlik yetkinliği
  • Yöneticilik yetkinliği
  • Takım kurma ve ekip oluşturma yetkinliği
  • Ekip olarak çalışma yetkinliği
  • Etkili iletişim kurabilme yetkinliği
  • Satış yönetimi etkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır.

Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı,ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınavlar 1 ara sınav (%40) ve final sınavı (%60) şeklinde gerçekleştirilmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi % 40’tır. Birden fazla ara sınavı veya diğer faaliyetler yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz.

Teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin ise %80’ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir. Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu mevzuat hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir.

Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından bu bağlamda; Yükseköğretim sisteminde kalite güvencesine ilişkin ulusal politika ve stratejileri belirlemek ve kamuoyu ile paylaşmak; yükseköğretim sisteminde kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için faaliyetlerde bulunmak;

Yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek ve bu konuda yükseköğretim kurumlarına rehberlik etmek; ulusal ve uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar gerçekleştirmek; dış değerlendirmede ve akreditasyonda uygulanacak ilkeleri, kalite göstergelerini ve bunlara ilişkin kuralları belirlemek; yükseköğretim kurumlarının; eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin değerlendirme programları kapsamında değerlendirmesini yapmak, kurumsal akreditasyon programına başvuran yükseköğretim kurumlarının değerlendirmesini yapmak ve bu değerlendirme kapsamında akreditasyon kararını vermek ve bu kararları başta Yükseköğretim Kurulu olmak üzere ilgili paydaşların bilgisine sunmak, ihtiyaç durumunda yükseköğretim programlarının değerlendirmesini yapmak; misyon farklılaşması ve ihtisaslaşma programı kapsamında yer alan yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerini değerlendirmek, izlemek ve buna ilişkin sonuçları Yükseköğretim Kuruluna sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyonda uygulanacak süreçlerle ilgili yükseköğretim kurumlarını bilgilendirmek üzere etkinlikler gerçekleştirmek ve yayınlar yapmak; yükseköğretim kurumlarının değerlendirme süreçleri, iç kalite güvencesi çalışmaları ve akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi süreçlerini değerlendirerek ulusal yükseköğretim alanında kalite iyileştirmelerine yönelik tavsiyeleri içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Güvencesi Durum Raporunu her yıl hazırlamak, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer paydaşların bilgisine sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş ilke ve kurallar çerçevesinde tescil almak üzere müracaat eden özel hukuk tüzel kişilerinin tescil müracaatlarını değerlendirerek karar vermek, bu kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekli gördüğünde bilgi almak, gerektiğinde uyarmak veya tescillerini iptal etmek; yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda uluslararası kuruluşlar nezdinde Türkiye’yi temsil etmek; yükseköğretim kalite güvence sistemine ilişkin konularda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Kuruluyla işbirliği yapmak; “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik’te yer alan hükümlerin yükseköğretim kurumlarında uygulanma düzeyini değerlendirme görevlerini ifa eder.

Ayrıca, yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre:

•  Öğretim programlarının oluşturulması ve onaylanması için:

•   YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirlenir,

•    Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları  tarafından belirlenir,

•    Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

•    Ölçme ve değerlendirme için, her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

•    Belgelendirme için, ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

•    “Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme” için, yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Bu programa kaydolan öğrenciler yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezun olabilmeleri için öngörülen müfredatta, toplam 120 AKTS ders alırlar. Programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulamave stajlar, YÖK’ün belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Yönetim ve Organizasyon Bölümü İşletme Yönetimi Programında ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, 30 iş günü kamu yada özel sektörde staj öğretim çalışmasını yapması ve genel akademik not ortalamasının (4.00 üzerinden) en az 2.0 olması gerekir. Yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezuniyete hak kazanan öğrencilere yükseköğretim kurumu tarafından, ön lisans diploması verilir. Mezun olan öğrencilerin bitirdikleri program ismi diplomalarında belirtilir. Diplomalara ilişkin diğer hususlar yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

ÖSYM her yıl, bu bölümün mezunları ile o yıl son sınıfta olup staj dışındaki mezuniyet şartlarını yerine getirenlerin hangi lisans programlarına dikey geçiş için başvurabileceklerini, bu programların koşullarını ve bu programlara alınacak öğrenci sayılarını gösteren bir kılavuz hazırlamaktadır. Bu kılavuz, Yükseköğretim Kurulunun onayı ile yürürlüğe girer. ÖSYM, başvurma koşullarını taşıyan adayları, yerleştirme puanları ve lisans programlarının kontenjan ve koşullarını göz önünde tutarak, Üniversite Seçme Sınavı sonuçları açıklandıktan sonra yapacakları tercihleri göz önüne alınarak, lisans programlarına yerleştirir. Akademik not ortalamalarından elde edilecek ön lisans başarı puanlarının sınav puanlarına katılarak DGS Puanının nasıl hesaplanacağı ÖSYM tarafından belirlenir ve Dikey Geçiş Sınavı Kılavuzunda yer alır.

Programın öğrencileri ayrıca, yükseköğretim kurumunun açtığı çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift Anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.

Programdan mezun olan öğrencilerin örgün öğretim ve açıköğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmaları ve yerleştirilmeleriyle ilgili esas ve usullerin belirlendiği “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik ”in getirmiş olduğu hakları kullanabilir.


Yasal Dayanağı

Programın yasal dayanağı olarak, aşağıdaki mevzuat sıralanmıştır.

YÖK tarafından yürütülen:

  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (ve Ek Madde-35 vb. ilgili)  ekleri,
  • Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar

Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik, Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik,

  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği.
  • Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik,

Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanlığı tarafından yürütülen:

  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik,
  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik.

Çankırı Karatekin Üniversitesi tarafından yürütülen:

  • Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği. 

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024634

Qualification Title
??letme Y?netimi
Awarding BodyKaratekin University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karatekin.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

Bulunamadi

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

-Understanding the basic principals of business--Have the ability to use the computer and the required packaged software--Explaining the management functions--Accounting department employees as subordinates in their performance and valuation measures to train professionals able to comprehend--Explaining the characteristics of business firms--To explain importances of issues related to research, development and execution as an individual or a group.--To know the legal responsibilities as a manager--Considering the legal rules regulating the legistlative framework of the business world--To recognize the commercial documents.--To recognize the basic concepts about economy.--To recognize the importance of foreign trade and related documents.--To use computer programmes related with accounting.--To have accounting knowledge.--Have quality awareness, competence and finalization ability

Key Competencies-
Further Info

By the instructor midterm exam, final exam, short-term exam, practice exam, make-up exam, the exemption exam and additional examination is performed. Assessment of these examinations are made?under??ank?r??Karatekin?University Undergraduate and Graduate Education Regulations.

Quality Assurance-
Access Requirements

To be a high school graduate and to be placed the program by OSYM.

Conditions for SuccessTo?complete 120 ECTS includes with internship.
Progression Paths (Relationship Type)

Bulunamadi

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Bulunamadi

Url Open Address
Qualification Code

TR0030024634


Qualification Title
??letme Y?netimi

Awarding Body
Karatekin University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

Bulunamadi


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

Bulunamadi


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

-Understanding the basic principals of business--Have the ability to use the computer and the required packaged software--Explaining the management functions--Accounting department employees as subordinates in their performance and valuation measures to train professionals able to comprehend--Explaining the characteristics of business firms--To explain importances of issues related to research, development and execution as an individual or a group.--To know the legal responsibilities as a manager--Considering the legal rules regulating the legistlative framework of the business world--To recognize the commercial documents.--To recognize the basic concepts about economy.--To recognize the importance of foreign trade and related documents.--To use computer programmes related with accounting.--To have accounting knowledge.--Have quality awareness, competence and finalization ability


Key Competencies
-

Further Info

By the instructor midterm exam, final exam, short-term exam, practice exam, make-up exam, the exemption exam and additional examination is performed. Assessment of these examinations are made?under??ank?r??Karatekin?University Undergraduate and Graduate Education Regulations.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To be a high school graduate and to be placed the program by OSYM.


Conditions for Success
To?complete 120 ECTS includes with internship.

Progression Paths (Relationship Type)

Bulunamadi


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Bulunamadi


Url
Open Address