Yeterlilik Kodu | TR0030222125 | |
Yeterlilik Adı | Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gelişim Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://gelisim.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu Notlar MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur; a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar: Başarı Notu Katsayı Eş Değer Puan AA 4.00 90–100 BA 3.50 85–89 BB 3.00 75–84 CB 2.50 65–74 CC 2.00 60–64 DC 1.50 50–59 DD 1.00 45–49 FD 0.50 40–44 FF 0.00 00–39 b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır: 1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. 2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. 3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. (2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır. a) AKTS Notu İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu A AA B BA C CB D DC E DD FX FD F FF | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bölümlere dair kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan ilgili yönerge kapsamında düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
Uygulamalı Bilimler Fakültesi Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü 2019 yılı itibariyle Alman akreditasyon kuruluşu olan AQAS tarafından denetlenerek akredite bir bölüm olmuştur. Söz konusu akreditasyona ait olan sertifika bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır: Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS) Başlangıç: 15.05.2018 / Bitiş: 30.09.2024 | |
Giriş Şartı | Merkezi Yerleştirme Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler. ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sonucunda İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da İstanbul Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar. Ek Kontenjan ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde İstanbul Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar. Yatay Geçiş İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir. Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümü altında başarma/mezuniyet şartları tanımlıdır. Mezuniyet ve diploma MADDE 28 – (1) Öğretim programında gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş ve GANO’sunu en az 2.00 düzeyine çıkarmış ve mezuniyet koşulunu sağlamış öğrencilere, lisans veya ön lisans diploması ile diploma eki verilir. Yüksek onur ve onur belgesi almaya hak kazananların belgeleri de diplomaları ile birlikte verilir. (2) Diploma almaya hak kazanmış öğrencilerin, diplomalarını alabilmek için ilgili birimlerden ilişik kesme belgesi almaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030222125
ISCO 08
ISCO 08
- Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü, kişi, kurum ve kuruluşların işletme ve teknoloji alanındaki çalışmalarının yapılması, uygulamalarının yönetilmesi, denetlenmesi, sorunlara çözüm üretilebilmesi, teknolojinin işletmelere dahil edilmesi, bilişim teknolojileri aracılığıyla gerekli bilgi kaynağının oluşturulması ve işletme başarılarının sürdürülmesi gibi sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmektedir. Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü, bu amaçla hem işletme yönetimi hem de bilişim teknolojileri alanında öğrencilerine yetkinlikler kazandırmaktadır. Gerek işletme eğitim alanına ait ekonomi, işletme, yönetim organizasyon, pazarlama, finans, üretim yönetimi, maliye, muhasebe, istatistik, hukuk gibi derslerle gerekse teknoloji ile ilgili bilgisayar programlama, elektronik ticaret, e-pazarlama gibi dersler ile öğrencilerine bilgi ve beceriler kazandırmaktadır.
- Yönetim Bilişim Sistemleri bölümünde müfredatta yer alan teorik ve uygulamalı dersler, fakülte ve üniversitenin genel dersliklerinde, bilgisayar laboratuvarlarında yürütülmektedir.
- Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
- Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
- Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
- Alanında yazılım ve proje hazırlar.
- Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
- İş süreçlerinin analizini yapar.
- Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
- Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
- Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
- Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
- Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
- Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
- Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
- Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
- Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
- Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
- Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
- İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
- İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.
- Bölümden mezun olan öğrenciler çağın ve sektörlerin ihtiyacından ötürü hem kamuda hem özel sektörde bilişim teknolojilerinin kullanıldığı her birimde rahatlıkla iş bulma olanaklarına sahip olurlar. Mezunlarımız bilişim teknolojileri, finans, yazılım programlama, medya, iletişim ve yayıncılık, analiz raporlama, ticaret, ulaştırma, haberleştirme ve lojistik, iş ve yönetim gibi alanlarda farklı unvanlarla çalışabilirler. Oldukça yüksek iş potansiyeli olan Yönetim Bilişim Sistemleri mezunları dilerlerse kendi işlerini kurma imkanına da sahiptirler. Öğrenciler aynı zamanda bu alanda akademik olarak da ilerleyebilirler.
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”’nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.
- Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve 30 iş günü zorunlu yaz stajını da tamamlaması gerekmektedir.
- İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölüm başlığı altında yer alan kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yürütülür:
Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu
Notlar
MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur;
a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar:
Başarı Notu Katsayı Eş Değer Puan
AA 4.00 90–100
BA 3.50 85–89
BB 3.00 75–84
CB 2.50 65–74
CC 2.00 60–64
DC 1.50 50–59
DD 1.00 45–49
FD 0.50 40–44
FF 0.00 00–39
b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır:
1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.
(2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır.
a) AKTS Notu İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
FX FD
F FF
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme:
Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:
Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölümlere dair kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan ilgili yönerge kapsamında düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
- https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa
- https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf
Uygulamalı Bilimler Fakültesi Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü 2019 yılı itibariyle Alman akreditasyon kuruluşu olan AQAS tarafından denetlenerek akredite bir bölüm olmuştur. Söz konusu akreditasyona ait olan sertifika bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)
Başlangıç: 15.05.2018 / Bitiş: 30.09.2024
Merkezi Yerleştirme
Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler.
ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sonucunda İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da İstanbul Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar.
Ek Kontenjan
ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde İstanbul Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar.
Yatay Geçiş
İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir.
Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:
- Lise diploması
- Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
- Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
- Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222125 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Management Information Systems | |
Awarding Body | Istanbul Gelisim University | |
Awarding Body Contact | Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | - Although the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Course Introduction and Application Information", exams, measurement and evaluation and graduation requirements are basically organized / conducted according to the procedures and principles specified in the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this direction, the exams that the program students will / are likely to participate in are midterm exams, semester / year-end exams, make-up exams, single course exams and make-up exams. - The grade scale is applied as specified in the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. The student must have succeeded in all courses in the program and must not have a grade of FF or D. In this program, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and complete a compulsory summer internship of 30 working days. - Measurement and evaluation is carried out according to the criteria under the title of Section Four of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations: Grades, Exams and Success Status Notes ARTICLE 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade; a) Grades out of 100 as shown in the transcript: Success Grade Coefficient Equivalent Score AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 75-84 CB 2.50 65-74 CC 2.00 60-64 DC 1.50 50-59 DD 1.00 45-49 FD 0.50 40-44 FF 0.00 00-39 b) Grades not included in the average are as follows: 1) G (Pass) grade is given to students who are successful in non-credit courses in the curriculum. 2) K (Fail) grade is given to students who fail the non-credit courses in the curriculum. 3) Grade D (Absent) is given to students who fail because they cannot fulfill their obligations regarding attendance or course practices. D grade is treated like FF grade in grade point average calculation. (2) When converting ECTS grades into University grades, the following table is used. a) ECTS Grade Istanbul Gelisim University Grade A AA B BA C CB D DC E DD FX FD F FF | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Quality assurance for departments is regulated within the scope of the relevant directive prepared by the Quality Coordinatorship. The relevant directive is shared with the public via the link below:
As of 2019, the Faculty of Applied Sciences Management Information Systems department has been audited by the German accreditation organization AQAS and has become an accredited department. The certificate of accreditation is shared with the public through the department's web page via the link below: | |
Access Requirements | Central Placement The placement of students in associate and undergraduate programs is carried out within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council and through the central examination system. Students who graduate from secondary education institutions are placed in the programs they want to study according to the scores they get from the central exam. As a result of YGS (Higher Education Transition Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination) conducted by OSYM, students who prefer and settle in any program of Istanbul Gelisim Vocational School or Istanbul Gelisim University Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering or Faculty of Economics and Administrative Sciences are entitled to enroll in our school. Additional Quota After the central placement made by ÖSYM, the candidates who have not been placed in any higher education institution by ÖSYM to the vacant quotas in higher education institutions (except for the quota-free programs of AÖF) who want to apply to our school are required to include Istanbul Gelisim University in the preferences they will make on the dates to be announced by ÖSYM. Students who are placed in our school by OSYM gain the right to enroll. Horizontal Transfer Horizontal transfers to Istanbul Gelisim Vocational School are carried out according to the provisions of the "Regulation on the Principles of Horizontal Transfer between Higher Education Institutions at the Associate Degree Level". Horizontal transfer and acceptance procedures from other Vocational Schools to our school are made with the decision of the "Vocational School Board". Students can apply to the Registrar's Office for transfer to another program within the University within the periods specified in the academic calendar. Applications are finalized with the recommendation of the department the student wants to transfer to and the decision of the relevant board of directors. In addition, the following items are defined as general entry requirements: - High school diploma - To be placed through National Student Selection and Placement exams - For associate degree students who graduated from the same or similar departments of Vocational Schools, to be placed through the Vertical Transfer exam - For foreign students, to have applied and been placed directly to the University; to have been evaluated by the University in accordance with the publicly available national and institutional regulations as stated on the University's website | |
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution. Success/graduation requirements are defined under the Fourth Section of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. Graduation and diploma ARTICLE 28 - (1) Students who have succeeded in all of the courses in the curriculum and have raised their GPA to at least 2.00 and met the graduation requirements are awarded an undergraduate or associate degree diploma and a diploma supplement. The certificates of those who are entitled to receive high honor and honor certificates are also given together with their diplomas. (2) Students who are entitled to receive a diploma must obtain a dismissal certificate from the relevant units in order to receive their diplomas. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030222125
ISCO 08
ISCO 08
- The Department of Management Information Systems carries out education and training activities in order to provide solutions to problems such as conducting business and technology studies of individuals, institutions and organizations, managing and supervising their applications, producing solutions to problems, incorporating technology into businesses, creating the necessary information resources through information technologies and maintaining business success. For this purpose, the Department of Management Information Systems provides its students with competencies in both business management and information technologies. It provides knowledge and skills to its students with courses such as economics, business administration, management organization, marketing, finance, production management, finance, accounting, statistics, law, and courses related to technology such as computer programming, electronic commerce, e-marketing.
- The theoretical and practical courses in the curriculum of the Department of Management Information Systems are carried out in the general classrooms and computer laboratories of the faculty and university.
- Defines the concepts of management and informatics.
- Analyzes the accuracy, reliability and validity of new information obtained from data.
- Reports the data obtained.
- Prepares software and projects in the field.
- Uses appropriate resources in data analysis related to processes.
- Analyzes business processes.
- Conducts a project as a member of a team.
- Applies materials, techniques and analyses in accordance with the subject in projects or workflows.
- Fulfills his/her responsibilities in both individual and team work in a result-oriented manner.
- Realizes what they know and what they do not know about their field.
- Apply theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
- Apply different methods and techniques with an innovative approach in their research.
- Apply the results obtained in projects based on volunteerism and social responsibility in the field.
- Establishes healthy communication with colleagues and colleagues.
- Share their analyzes and results with their colleagues.
- Establishes cooperation with colleagues at international level with foreign language competence.
- Acts in accordance with ethical values in data collection, analysis and reporting.
- Participates in the design of business processes and systems without compromising quality.
- Collaborates with other employees for the continuation of sustainability in his/her profession.
- Students who graduate from the department have the opportunity to find a job easily in every unit where information technologies are used both in the public and private sectors due to the needs of the age and sectors. Our graduates can work with different titles in fields such as information technologies, finance, software programming, media, communication and publishing, analysis and reporting, trade, transportation, communication and logistics, business and management. Graduates of Management Information Systems, which has a very high job potential, also have the opportunity to start their own business if they wish. Students can also progress academically in this field.
- Although the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Course Introduction and Application Information", exams, measurement and evaluation and graduation requirements are basically organized / conducted according to the procedures and principles specified in the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this direction, the exams that the program students will / are likely to participate in are midterm exams, semester / year-end exams, make-up exams, single course exams and make-up exams.
- The grade scale is applied as specified in the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. The student must have succeeded in all courses in the program and must not have a grade of FF or D. In this program, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and complete a compulsory summer internship of 30 working days.
- Measurement and evaluation is carried out according to the criteria under the title of Section Four of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations:
Grades, Exams and Success Status
Notes
ARTICLE 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade;
a) Grades out of 100 as shown in the transcript:
Success Grade Coefficient Equivalent Score
AA 4.00 90-100
BA 3.50 85-89
BB 3.00 75-84
CB 2.50 65-74
CC 2.00 60-64
DC 1.50 50-59
DD 1.00 45-49
FD 0.50 40-44
FF 0.00 00-39
b) Grades not included in the average are as follows:
1) G (Pass) grade is given to students who are successful in non-credit courses in the curriculum.
2) K (Fail) grade is given to students who fail the non-credit courses in the curriculum.
3) Grade D (Absent) is given to students who fail because they cannot fulfill their obligations regarding attendance or course practices. D grade is treated like FF grade in grade point average calculation.
(2) When converting ECTS grades into University grades, the following table is used.
a) ECTS Grade Istanbul Gelisim University Grade
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
FX FD
F FF
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Quality assurance for departments is regulated within the scope of the relevant directive prepared by the Quality Coordinatorship. The relevant directive is shared with the public via the link below:
- https://kalite.gelisim.edu.tr/en/administrative-homepage
- https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf
As of 2019, the Faculty of Applied Sciences Management Information Systems department has been audited by the German accreditation organization AQAS and has become an accredited department. The certificate of accreditation is shared with the public through the department's web page via the link below:
Central Placement
The placement of students in associate and undergraduate programs is carried out within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council and through the central examination system. Students who graduate from secondary education institutions are placed in the programs they want to study according to the scores they get from the central exam.
As a result of YGS (Higher Education Transition Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination) conducted by OSYM, students who prefer and settle in any program of Istanbul Gelisim Vocational School or Istanbul Gelisim University Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering or Faculty of Economics and Administrative Sciences are entitled to enroll in our school.
Additional Quota
After the central placement made by ÖSYM, the candidates who have not been placed in any higher education institution by ÖSYM to the vacant quotas in higher education institutions (except for the quota-free programs of AÖF) who want to apply to our school are required to include Istanbul Gelisim University in the preferences they will make on the dates to be announced by ÖSYM. Students who are placed in our school by OSYM gain the right to enroll.
Horizontal Transfer
Horizontal transfers to Istanbul Gelisim Vocational School are carried out according to the provisions of the "Regulation on the Principles of Horizontal Transfer between Higher Education Institutions at the Associate Degree Level". Horizontal transfer and acceptance procedures from other Vocational Schools to our school are made with the decision of the "Vocational School Board". Students can apply to the Registrar's Office for transfer to another program within the University within the periods specified in the academic calendar. Applications are finalized with the recommendation of the department the student wants to transfer to and the decision of the relevant board of directors.
In addition, the following items are defined as general entry requirements:
- High school diploma
- To be placed through National Student Selection and Placement exams
- For associate degree students who graduated from the same or similar departments of Vocational Schools, to be placed through the Vertical Transfer exam
- For foreign students, to have applied and been placed directly to the University; to have been evaluated by the University in accordance with the publicly available national and institutional regulations as stated on the University's website
- Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.