Yeterlilik Kodu

TR0030005325

Yeterlilik Adı
Yerel Yönetimler Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili temel bilgileri edinir.
  • Edindiği bilgileri yaşam boyu geliştirecek öğrenme becerisini kazanır ve alanla ilgili kurum ve kuruluşların problemlerini çözmede kullanır.
  • Kentleşme ve çevreyle ilgili öğrendiği kavram ve yaklaşımları yerel, ulusal ve uluslararası sorunların çözümünde uygular.
  • Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavram ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapar ve uygular.
  • Kamu yönetimi alanında katılım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerini bilir ve uygular.
  • Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini bilir ve bu alanda yaşanan sorunlara eleştirel olarak müdahale eder.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu hukuku ve özel hukuk alanlarında kurumsal ve uygulamalı bilgiye ve donanıma sahip olur.
  • Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
  • Kamu yönetimi alanında iç ve dış paydaşlarla etkili iletişim kurar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrenci derslere, uygulamalara, laboratuvar, proje, seminer, atölye, dönem içi çalışmaları, mezuniyet projelerine katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az % 70 ve uygulamalı ve laboratuvar çalışmalarının ise en az % 80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak, öğretim elemanı sözlü sınav yapılmasına da karar verebilir. Derslerin içeriğine göre, bilgi formu üzerinde belirtilmek şartıyla öğrenciler proje çalışmasına da yönlendirilebilir. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanları tarafından yapılmaktadır. Mazeret sınavları mazereti olan öğrencilere ara sınav bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde ilgili yönetim kurulu onayı ile yapılabilir. Ön lisans Derecesi almak için azami öğrenim süresinde sınırlama yoktur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yükseköğretime Öğrenci kabulü için ülke çapında yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) girmiş olması veya sınavsız geçiş sınavına başvuru yapmak zorundadır. Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) yılda bir kez Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılmaktadır. Öğrenci Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS)’den alınan puan ve lise not ortalamalarına göre Yüksek Öğretim kurumlarındaki bölümlere yerleştirilir.

Başarma ŞartlarıÖn lisans Derecesi almak için azami öğrenim süresinde sınırlama yoktur. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yerel Yönetimler Programından mezun olan öğrenciler, yerel ve merkezi kamu kurum ve kuruluşlarının genel idare hizmetleri sınıfında çalıştırılmak üzere kadrolu veya sözleşmeli olarak iş olanağı bulmaktadırlar. Özellikle iki dönem yapılan mesleki uygulama kapsamındaki zorunlu stajın sonucunda birçok öğrenci bu kurumlarda sözleşmeli personel olarak istihdam edilmektedir. Mahalli idareler, merkez ve taşra teşkilatı birimleri dışında çeşitli kamu kurumlarının personel işleri, yazı işleri, halkla ilişkiler, insan kaynakları gibi bölümleri ile başta büro elemanı olarak özel sektörde de öğrencilerimiz istihdam olanağına sahiptirler. Ayrıca mezun öğrencilerimizden, belediyelerde memur ve sözleşmeli personel olarak çalışanların yanında, Belediye Başkanlarına Danışmanlık yapan, Ticaret ve Sanayi Odalarında, İl Özel İdaresi ve Kaymakamlıklarda ilgili birimlerde ve birçok kamu kurum ve kuruluşlarında kamu görevlisi olarak çalışanlar bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005325


Yeterlilik Adı
Yerel Yönetimler Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili temel bilgileri edinir.
  • Edindiği bilgileri yaşam boyu geliştirecek öğrenme becerisini kazanır ve alanla ilgili kurum ve kuruluşların problemlerini çözmede kullanır.
  • Kentleşme ve çevreyle ilgili öğrendiği kavram ve yaklaşımları yerel, ulusal ve uluslararası sorunların çözümünde uygular.
  • Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavram ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapar ve uygular.
  • Kamu yönetimi alanında katılım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerini bilir ve uygular.
  • Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini bilir ve bu alanda yaşanan sorunlara eleştirel olarak müdahale eder.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu hukuku ve özel hukuk alanlarında kurumsal ve uygulamalı bilgiye ve donanıma sahip olur.
  • Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
  • Kamu yönetimi alanında iç ve dış paydaşlarla etkili iletişim kurar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrenci derslere, uygulamalara, laboratuvar, proje, seminer, atölye, dönem içi çalışmaları, mezuniyet projelerine katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az % 70 ve uygulamalı ve laboratuvar çalışmalarının ise en az % 80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak, öğretim elemanı sözlü sınav yapılmasına da karar verebilir. Derslerin içeriğine göre, bilgi formu üzerinde belirtilmek şartıyla öğrenciler proje çalışmasına da yönlendirilebilir. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanları tarafından yapılmaktadır. Mazeret sınavları mazereti olan öğrencilere ara sınav bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde ilgili yönetim kurulu onayı ile yapılabilir. Ön lisans Derecesi almak için azami öğrenim süresinde sınırlama yoktur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yükseköğretime Öğrenci kabulü için ülke çapında yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) girmiş olması veya sınavsız geçiş sınavına başvuru yapmak zorundadır. Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) yılda bir kez Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılmaktadır. Öğrenci Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS)’den alınan puan ve lise not ortalamalarına göre Yüksek Öğretim kurumlarındaki bölümlere yerleştirilir.


Başarma Şartları
Ön lisans Derecesi almak için azami öğrenim süresinde sınırlama yoktur. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yerel Yönetimler Programından mezun olan öğrenciler, yerel ve merkezi kamu kurum ve kuruluşlarının genel idare hizmetleri sınıfında çalıştırılmak üzere kadrolu veya sözleşmeli olarak iş olanağı bulmaktadırlar. Özellikle iki dönem yapılan mesleki uygulama kapsamındaki zorunlu stajın sonucunda birçok öğrenci bu kurumlarda sözleşmeli personel olarak istihdam edilmektedir. Mahalli idareler, merkez ve taşra teşkilatı birimleri dışında çeşitli kamu kurumlarının personel işleri, yazı işleri, halkla ilişkiler, insan kaynakları gibi bölümleri ile başta büro elemanı olarak özel sektörde de öğrencilerimiz istihdam olanağına sahiptirler. Ayrıca mezun öğrencilerimizden, belediyelerde memur ve sözleşmeli personel olarak çalışanların yanında, Belediye Başkanlarına Danışmanlık yapan, Ticaret ve Sanayi Odalarında, İl Özel İdaresi ve Kaymakamlıklarda ilgili birimlerde ve birçok kamu kurum ve kuruluşlarında kamu görevlisi olarak çalışanlar bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005325

Qualification Title
Local Governments Associate Degree
Awarding BodyMugla Sıtkı Koçman University
Awarding Body ContactMuğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla
Awarding Body Urlhttp://www.mu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Theoretical knowledge in the field of public administration and local governments to use in working life and lifelong learning to be conscious.
  • To have the ability to use the functions of local government, public administration to adapt to contemporary approaches.
  • Problems encountered in professional practice to identify, analyze and propose solutions to have the ability to bring.
  • Professional legal regulations to be equipped, and keep track of changes, use the.
  • Local and collective needs, expectations, and to have knowledge about efficient service delivery.
  • Turkish political life, political orientations, political power, political culture and to have competence in matters of contemporary political ideologies.
  • Understanding of contemporary urbanism, urban planning, urban land management, housing and environmental issues and policies to be competent.
  • Decentralization, local democracy and civil society to gain competence on a case.
  • Having the necessary values in the field of professional ethics; written-verbal communication and correspondence with the field of information-communication technologies and be able to use.
  • Land use plans, zoning laws and regulations to have knowledge of subjects covered.
  • The process of globalization and the countrys internal dynamics, to analyze the process of democratization.
  • The Constitution, fundamental rights and freedoms, civil servants, law and public law legislation have sufficient knowledge about professional ethics.
Key Competencies-
Further Info

Each student must attend the courses, applied studies, laboratories, projects, seminars, workshops, graduation projects and other studies of the semester. Students who have not attended at least 70 % of theoretical courses and 80% of applied and laboratory studies are not allowed to take the final exam of those courses. Examinations are conducted generally in written form. However, the instructor of the course may decide to conduct the exam in the oral form. Taking into consideration the type of the course, the instructor can give extra tasks such as research projects or laboratories. Examinations are arranged and conducted by the instructors teaching the courses. The students should submit the relevant excuse document and application letter on the first day of finishing final examination in order to be entitled to take an excuse exam. There is no limitation on the maximum period of study.

Quality Assurance-
Access Requirements

The students admission to Higher Education is based on a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS). The examination is held once in a year and administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The candidates are registered to Higher Education Institutions according to their examination scores and their high school grade point averages.

Conditions for SuccessThere is no limitation on the maximum period of study. To succeed in the programme, the students should complete successfully all courses (optional and compulsory) and average grade must be 2.0 out of 4.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from Local Administration Programme, general administrative services to local and central government agencies and institutions work as a class have a chance to run or under contract. Workplace Training within the scope of professional practice, especially in two periods I-II and as a result of compulsory internship, many students are employed as contract employees in these institutions. Local governments, central and local administration units, personnel affairs of various public institutions, editorial, public relations, human resources departments of employment in the private sector have the opportunity to our students.In addition, graduate students, municipalities, Chambers of Commerce and Industry, Special Provincial Administrations, as districts and public institutions, civil servants and contract staff are employed and those who Consultancy Mayor.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005325


Qualification Title
Local Governments Associate Degree

Awarding Body
Mugla Sıtkı Koçman University

Awarding Body Contact
Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Theoretical knowledge in the field of public administration and local governments to use in working life and lifelong learning to be conscious.
  • To have the ability to use the functions of local government, public administration to adapt to contemporary approaches.
  • Problems encountered in professional practice to identify, analyze and propose solutions to have the ability to bring.
  • Professional legal regulations to be equipped, and keep track of changes, use the.
  • Local and collective needs, expectations, and to have knowledge about efficient service delivery.
  • Turkish political life, political orientations, political power, political culture and to have competence in matters of contemporary political ideologies.
  • Understanding of contemporary urbanism, urban planning, urban land management, housing and environmental issues and policies to be competent.
  • Decentralization, local democracy and civil society to gain competence on a case.
  • Having the necessary values in the field of professional ethics; written-verbal communication and correspondence with the field of information-communication technologies and be able to use.
  • Land use plans, zoning laws and regulations to have knowledge of subjects covered.
  • The process of globalization and the countrys internal dynamics, to analyze the process of democratization.
  • The Constitution, fundamental rights and freedoms, civil servants, law and public law legislation have sufficient knowledge about professional ethics.

Key Competencies
-

Further Info

Each student must attend the courses, applied studies, laboratories, projects, seminars, workshops, graduation projects and other studies of the semester. Students who have not attended at least 70 % of theoretical courses and 80% of applied and laboratory studies are not allowed to take the final exam of those courses. Examinations are conducted generally in written form. However, the instructor of the course may decide to conduct the exam in the oral form. Taking into consideration the type of the course, the instructor can give extra tasks such as research projects or laboratories. Examinations are arranged and conducted by the instructors teaching the courses. The students should submit the relevant excuse document and application letter on the first day of finishing final examination in order to be entitled to take an excuse exam. There is no limitation on the maximum period of study.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The students admission to Higher Education is based on a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS). The examination is held once in a year and administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The candidates are registered to Higher Education Institutions according to their examination scores and their high school grade point averages.


Conditions for Success
There is no limitation on the maximum period of study. To succeed in the programme, the students should complete successfully all courses (optional and compulsory) and average grade must be 2.0 out of 4.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from Local Administration Programme, general administrative services to local and central government agencies and institutions work as a class have a chance to run or under contract. Workplace Training within the scope of professional practice, especially in two periods I-II and as a result of compulsory internship, many students are employed as contract employees in these institutions. Local governments, central and local administration units, personnel affairs of various public institutions, editorial, public relations, human resources departments of employment in the private sector have the opportunity to our students.In addition, graduate students, municipalities, Chambers of Commerce and Industry, Special Provincial Administrations, as districts and public institutions, civil servants and contract staff are employed and those who Consultancy Mayor.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address