Yeterlilik Kodu

TR0030028072

Yeterlilik Adı
Yeni Medya ve İletişim Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Aydın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.aydin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Yeni Medya ve İletişim Programı, yeni medya alanı ile ilgili tüm bilgi, beceri ve yeteneklere sahip "yeni medya uzmanları" yetiştirmeyi hedefler. Yeni Medya ve İletişim Programı; bilişim, iletişim, reklam ajansları, kurumsal iletişim departmanları gibi alanlarda çalışabilecek uzmanlar yetiştirmeyi hedefler. Yeni Medya ve İletişim Programı, yeni medya alandaki kuramları iyi bilen ve yaşam boyunca öğrenmenin önemine inanan uzmanlar yetiştirmeyi hedefler. Yeni Medya ve İletişim Programı, öğrendiği kuramları iyi bir şekilde alandaki uygulamalara aktarabilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler.
  • Disiplinlerarası bir bakış açısıyla karşılaştırmalı ve eleştirel düşünebilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler. Mesleki anlamda küresel ve yerel farklı yaklaşımları takip ederek uygulamaya alan yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler. Güncel iletişim ve bilgi teknolojilerini takip ederek kullanımlarına hakim olan yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler. Mesleki alanında özgün ve yaratıcı çalışmalar ortaya koyabilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler. Mesleğinin toplumsal gelişmedeki yerini kavrayarak, mesleki etik ve hukuki bilinçle çalışan yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler. Kuramsal ve teorik bilgiler ışığında alana özgü yöntem ve tekniklerle bilimsel veriler elde edebilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki atölyelerde ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Konvansiyonel medyadan yeni medyaya geçiş sürecindeki konularda yapısal, yönetsel ve teknik özelliklere hakimdir.
  • İnsan ve toplum bilimleri alanlarında bilgi sahibidir.
  • Yeni medya okuryazarlığının özelliklerini bilir.
  • Etkileşimli ve katılımcı yeni medya kültürüne özgü süreçleri ve gelişmeleri bilir.
  • Yeni medya içeriklerini eleştirel biçimde değerlendirebilecek ileri okuma
  • Düşünme ve analitik çözümleme becerilerine sahiptir.
  • Yeni iletişim teknolojilerine ilişkin mesleki ve uygulamaları becerilerini kuramsal bilgileriyle bütünleştirme becerisine sahiptir.
  • Yeni medyanın toplumsal yaşam, ekonomi, kültür ve siyaset gibi alanlar üzerindeki etkilerini çözümleme becerisine sahiptir.
  • Dijital platformlar için içerik sunumu ve dağıtımıyla ilgili ortam tasarlar ve uygular.
  • Bireysel olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
  • Yeni medya alanındaki sorunlara çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla inceler.
  • Değişen teknolojilere uyum sağlayabilme yetkinliğine
  • sahiptir.
  • Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası gündemi takip eder ve eleştirel bakışla değerlendirir.
  • Yeni medyayla ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
  • Yabancı bir dil kullanarak yeni medya alanındaki meslektaşlarıyla iletişim kurar.
  • Yeni medya projeleri geliştirme yetkinliğine sahiptir.
  • Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
  • Meslek etkinliklerini planlar ve yönetir.
  • Yeni medya için içerik üretme, yönetme ve bunları yayma yetkinliğine sahiptir.
  • Yeni medya projeleri geliştirme yetkinliğine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin çalışmaları Vize ve final sınavlarının dışında, quiz, ödev, uygulama ve araştırma projelerine göre değerlendirilmektedir. Yarıyıl içi sınavlar, yarıyıl içinde yapılan ara sınav, proje, ödev v.b. akademik faaliyetlerdir. Bu faaliyet 100 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl içi akademik faaliyetlerin değerlendirilmesi sonucu alınan notların başarı notuna katkısı %60’dır. Final sınavları veya final sınavları yerine yaptırılan proje, ödev ve benzeri akademik faaliyatlerdir. Bu faaliyet sonucu alınan notların başarı notuna katkısı %40’dır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bunun yanısıra İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından iletişim fakültesi bölümleri denetlenmektedir.

Giriş Şartı
  • Öğrenciler ÖSYM’nin yerleştirme puanına göre istedikleri bölümü seçebilmektedir. Bunun dışında bölümlerde çap-yandal başvurularını 3. Sınıf itibariyle gerçekleştirebilirler.
  • Yatay Geçiş: Tıp, Hukuk, Mühendislik, Mimarlık, Öğretmenlik vb. programlara kurum içi yatay geçişte ilgili yıldaki ÖSYS Kılavuzlarında yer alan ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından belirlenen başarı sırası aranacaktır.( Tıp Fak. için en düşük 40 bininci, Hukuk Fak. için en düşük 150 bininci, Mimarlık için en düşük 200 bininci, Mühendislik için en düşük 240 bininci ve Öğretmenlikler için en düşük 240 bininci sırada olan öğrenciler başvuru yapabilir)
  • Dikey Geçiş: Bu öğrenciler, ön lisans eğitimi sırasında almış oldukları derslerden eşdeğer olanlar, ilgili yönetim kurulu kararı ile muaf sayılır ve öğrencilerin almaları gereken derslere göre hangi yarıyıla intibak ettirildiği tespit edilerek programa kaydı yapılır. Bu öğrencilerin muaf oldukları lisans derslerine, ön lisansta almış olduğu ilgili dersin harf notu verilir. Dikey geçişle gelen öğrencinin lisans ağırlıklı not ortalamaları ön lisans programında alarak lisans programında intibakı yapılan dersler ile lisans eğitimi sırasında aldığı dersler üzerinden hesaplanır.
  • Yabancı öğrenciler, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu, Yükseköğretim Kurulunun konuya ilişkin kararlarına, Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliğine, 5978 sayılı Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanuna, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 19.03.2013 tarih 8083 sayılı yazıları ile bildirilen 21.10.2010 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısı kararlarına dayanılarak hazırlanmıştır.
  • Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci alan bölümlere ise, İstanbul Aydın Üniversitesi Özel Yetenek Sınavı Yönergesinde belirtilen Usul ve esaslara göre ayrıca özel yetenek sınavı yapılır. Değerlendirme Komisyonun hazırladığı öneri Üniversite Yönetim Kurulunun onayı ile kesinleşir. Kabul edilen öğrencilere “Öğrenim Meşruhatlı Vize” alabilmeleri için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından resmi kabul yazısı gönderilir.
  • Türkçe programlarına yerleştirilen öğrencilerin Türkçe düzeyi ile İngilizce yürütülmekte olan programlara yerleştirilen öğrencilerin İngilizce düzeyi, Üniversitenin düzenlediği dil yeterlik sınav sonucuna veya ulusal ya da uluslararası geçerliliği olan bir dil sınavının (TOEFL, IELTS, FCE,TOEIC, TÖMER, v.b.) sonucuna göre belirlenir. Dil yeterlik sınavında başarısız olan öğrenciler bir yıl süreli hazırlık sınıfına alınır. Bu süre sonunda başarılı olan öğrenciler kayıtlı oldukları programların birinci sınıfına başlar. Başarısız olanlara bir yıl daha ek süre verilir. Bu süre sonunda da başarısız olanların Üniversite ile ilişkileri kesilir.
Başarma Şartları Bir öğrencinin Yeni Medya ve İletişim programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, ilgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Çift Anadal
  • Yandal
  • Uluslararası çift diploma
  • Uluslararası Değişim programları (1 veya 2 dönem)
  • Mezun olduktan sonra yüksek lisans programları için fırsatlar
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030028072


Yeterlilik Adı
Yeni Medya ve İletişim Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Aydın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Yeni Medya ve İletişim Programı, yeni medya alanı ile ilgili tüm bilgi, beceri ve yeteneklere sahip "yeni medya uzmanları" yetiştirmeyi hedefler. Yeni Medya ve İletişim Programı; bilişim, iletişim, reklam ajansları, kurumsal iletişim departmanları gibi alanlarda çalışabilecek uzmanlar yetiştirmeyi hedefler. Yeni Medya ve İletişim Programı, yeni medya alandaki kuramları iyi bilen ve yaşam boyunca öğrenmenin önemine inanan uzmanlar yetiştirmeyi hedefler. Yeni Medya ve İletişim Programı, öğrendiği kuramları iyi bir şekilde alandaki uygulamalara aktarabilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler.
  • Disiplinlerarası bir bakış açısıyla karşılaştırmalı ve eleştirel düşünebilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler. Mesleki anlamda küresel ve yerel farklı yaklaşımları takip ederek uygulamaya alan yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler. Güncel iletişim ve bilgi teknolojilerini takip ederek kullanımlarına hakim olan yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler. Mesleki alanında özgün ve yaratıcı çalışmalar ortaya koyabilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler. Mesleğinin toplumsal gelişmedeki yerini kavrayarak, mesleki etik ve hukuki bilinçle çalışan yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler. Kuramsal ve teorik bilgiler ışığında alana özgü yöntem ve tekniklerle bilimsel veriler elde edebilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki atölyelerde ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Konvansiyonel medyadan yeni medyaya geçiş sürecindeki konularda yapısal, yönetsel ve teknik özelliklere hakimdir.
  • İnsan ve toplum bilimleri alanlarında bilgi sahibidir.
  • Yeni medya okuryazarlığının özelliklerini bilir.
  • Etkileşimli ve katılımcı yeni medya kültürüne özgü süreçleri ve gelişmeleri bilir.
  • Yeni medya içeriklerini eleştirel biçimde değerlendirebilecek ileri okuma
  • Düşünme ve analitik çözümleme becerilerine sahiptir.
  • Yeni iletişim teknolojilerine ilişkin mesleki ve uygulamaları becerilerini kuramsal bilgileriyle bütünleştirme becerisine sahiptir.
  • Yeni medyanın toplumsal yaşam, ekonomi, kültür ve siyaset gibi alanlar üzerindeki etkilerini çözümleme becerisine sahiptir.
  • Dijital platformlar için içerik sunumu ve dağıtımıyla ilgili ortam tasarlar ve uygular.
  • Bireysel olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
  • Yeni medya alanındaki sorunlara çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla inceler.
  • Değişen teknolojilere uyum sağlayabilme yetkinliğine
  • sahiptir.
  • Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası gündemi takip eder ve eleştirel bakışla değerlendirir.
  • Yeni medyayla ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
  • Yabancı bir dil kullanarak yeni medya alanındaki meslektaşlarıyla iletişim kurar.
  • Yeni medya projeleri geliştirme yetkinliğine sahiptir.
  • Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
  • Meslek etkinliklerini planlar ve yönetir.
  • Yeni medya için içerik üretme, yönetme ve bunları yayma yetkinliğine sahiptir.
  • Yeni medya projeleri geliştirme yetkinliğine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin çalışmaları Vize ve final sınavlarının dışında, quiz, ödev, uygulama ve araştırma projelerine göre değerlendirilmektedir. Yarıyıl içi sınavlar, yarıyıl içinde yapılan ara sınav, proje, ödev v.b. akademik faaliyetlerdir. Bu faaliyet 100 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl içi akademik faaliyetlerin değerlendirilmesi sonucu alınan notların başarı notuna katkısı %60’dır. Final sınavları veya final sınavları yerine yaptırılan proje, ödev ve benzeri akademik faaliyatlerdir. Bu faaliyet sonucu alınan notların başarı notuna katkısı %40’dır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bunun yanısıra İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından iletişim fakültesi bölümleri denetlenmektedir.


Giriş Şartı
  • Öğrenciler ÖSYM’nin yerleştirme puanına göre istedikleri bölümü seçebilmektedir. Bunun dışında bölümlerde çap-yandal başvurularını 3. Sınıf itibariyle gerçekleştirebilirler.
  • Yatay Geçiş: Tıp, Hukuk, Mühendislik, Mimarlık, Öğretmenlik vb. programlara kurum içi yatay geçişte ilgili yıldaki ÖSYS Kılavuzlarında yer alan ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından belirlenen başarı sırası aranacaktır.( Tıp Fak. için en düşük 40 bininci, Hukuk Fak. için en düşük 150 bininci, Mimarlık için en düşük 200 bininci, Mühendislik için en düşük 240 bininci ve Öğretmenlikler için en düşük 240 bininci sırada olan öğrenciler başvuru yapabilir)
  • Dikey Geçiş: Bu öğrenciler, ön lisans eğitimi sırasında almış oldukları derslerden eşdeğer olanlar, ilgili yönetim kurulu kararı ile muaf sayılır ve öğrencilerin almaları gereken derslere göre hangi yarıyıla intibak ettirildiği tespit edilerek programa kaydı yapılır. Bu öğrencilerin muaf oldukları lisans derslerine, ön lisansta almış olduğu ilgili dersin harf notu verilir. Dikey geçişle gelen öğrencinin lisans ağırlıklı not ortalamaları ön lisans programında alarak lisans programında intibakı yapılan dersler ile lisans eğitimi sırasında aldığı dersler üzerinden hesaplanır.
  • Yabancı öğrenciler, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu, Yükseköğretim Kurulunun konuya ilişkin kararlarına, Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliğine, 5978 sayılı Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanuna, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 19.03.2013 tarih 8083 sayılı yazıları ile bildirilen 21.10.2010 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısı kararlarına dayanılarak hazırlanmıştır.
  • Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci alan bölümlere ise, İstanbul Aydın Üniversitesi Özel Yetenek Sınavı Yönergesinde belirtilen Usul ve esaslara göre ayrıca özel yetenek sınavı yapılır. Değerlendirme Komisyonun hazırladığı öneri Üniversite Yönetim Kurulunun onayı ile kesinleşir. Kabul edilen öğrencilere “Öğrenim Meşruhatlı Vize” alabilmeleri için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından resmi kabul yazısı gönderilir.
  • Türkçe programlarına yerleştirilen öğrencilerin Türkçe düzeyi ile İngilizce yürütülmekte olan programlara yerleştirilen öğrencilerin İngilizce düzeyi, Üniversitenin düzenlediği dil yeterlik sınav sonucuna veya ulusal ya da uluslararası geçerliliği olan bir dil sınavının (TOEFL, IELTS, FCE,TOEIC, TÖMER, v.b.) sonucuna göre belirlenir. Dil yeterlik sınavında başarısız olan öğrenciler bir yıl süreli hazırlık sınıfına alınır. Bu süre sonunda başarılı olan öğrenciler kayıtlı oldukları programların birinci sınıfına başlar. Başarısız olanlara bir yıl daha ek süre verilir. Bu süre sonunda da başarısız olanların Üniversite ile ilişkileri kesilir.

Başarma Şartları
Bir öğrencinin Yeni Medya ve İletişim programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, ilgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Çift Anadal
  • Yandal
  • Uluslararası çift diploma
  • Uluslararası Değişim programları (1 veya 2 dönem)
  • Mezun olduktan sonra yüksek lisans programları için fırsatlar

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030028072

Qualification Title
Bachelor's Degree in New Media and Communication
Awarding BodyIstanbul Aydın University
Awarding Body ContactBeşyol. Inönü Road, No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Awarding Body Urlhttps://www.aydin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • New Media and Communication Programme aims to train "new media experts" who have all the knowledge, skills and abilities related to the field of new media. New Media and Communication Programme aims to train specialists who can work in fields such as informatics, communication, advertising agencies, corporate communication departments. The New Media and Communication Programme aims to train specialists who have a good knowledge of the theories in the field of new media and believe in the importance of lifelong learning.
  • New Media and Communication Programme aims to train new media specialists who can transfer the theories they have learned to the applications in the field. It aims to train new media specialists who can think comparatively and critically from an interdisciplinary perspective. It aims to train new media specialists who follow and apply different global and local approaches in the professional sense. It aims to train new media specialists who follow current communication and information technologies and master their use. It aims to train new media experts who can produce original and creative works in their professional field. It aims to train new media experts who work with professional ethics and legal awareness by understanding the place of their profession in social development. It aims to train new media experts who can obtain scientific data with field-specific methods and techniques in the light of theoretical and theoretical knowledge.
Learning Environments
  • Education and training are carried out through formal education. In addition, practical training is provided through internships or workplace training in workshops and workplaces within higher education institutions.
Description
  • Has a command of the structural, managerial and technical characteristics of the issues in the transition from conventional media to new media.
  • Has knowledge in the fields of human and social sciences.
  • Knows the characteristics of new media literacy.
  • Knows the processes and developments specific to interactive and participatory new media culture.
  • Advanced reading skills to critically evaluate new media contents.
  • Has thinking and analytical analysis skills.
  • Has the ability to integrate professional and practical skills related to new communication technologies with theoretical knowledge.
  • Has the ability to analyse the effects of new media on social life, economy, culture and politics.
  • Designs and implements environments related to content presentation and distribution for digital platforms.
  • Works harmoniously and productively individually and/or in groups.
  • Critically analyses research and development projects in order to find solutions to problems in the field of new media.
  • To be able to adapt to changing technologies.
  • has.
  • Follows local, regional, national and international agenda and evaluates it critically.
  • To be able to transfer the issues related to new media to experts and non-experts effectively and accurately by using visual, written and oral communication methods.
  • Communicates with colleagues in the field of new media using a foreign language.
  • Has the competence to develop new media projects.
  • Converts abstract and concrete concepts into creative thinking, innovative and original works.
  • Plans and manages professional activities.
  • Has the competence to produce, manage and disseminate content for new media.
  • Has the competence to develop new media projects.
Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Apart from midterm and final exams, students' studies are evaluated according to quizzes, homework, applications and research projects. Mid-term exams are academic activities such as mid-term exams, projects, homework, etc. carried out during the semester. This activity is evaluated out of 100. The contribution of the grades obtained as a result of the evaluation of in-semester academic activities to the success grade is 60%. Final exams or projects, assignments and similar academic activities instead of final exams. The contribution of the grades obtained as a result of this activity to the success grade is 40%.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In addition, the Communication Education Evaluation Accreditation Board (ILEDAK) audits the departments of communication faculties.

Access Requirements
  • Students can choose the department they want according to the placement score of OSYM. Apart from this, they can apply for a minor in the departments as of the 3rd grade.
  • Horizontal Transfer: For internal transfer to programmes such as Medicine, Law, Engineering, Architecture, Teaching, etc., the success ranking determined by the Presidency of the Council of Higher Education in the ÖSYS Guidelines of the relevant year will be sought. (Students ranked in the lowest 40 thousandth for the Faculty of Medicine, in the lowest 150 thousandth for the Faculty of Law, in the lowest 200 thousandth for Architecture, in the lowest 240 thousandth for Engineering and in the lowest 240 thousandth for Teachers can apply)
  • Vertical Transfer: These students are exempted from the courses they have taken during their associate degree education with the decision of the relevant board of directors, and the students are enrolled in the programme by determining which semester they are adjusted according to the courses they need to take. The undergraduate courses that these students are exempted from are given the letter grade of the relevant course taken in the associate degree. The undergraduate weighted grade point averages of the students who come with vertical transfer are calculated on the basis of the courses taken in the associate degree programme and the courses taken during their undergraduate education.
  • Foreign students have been prepared based on the Higher Education Law No. 2547, the relevant decisions of the Council of Higher Education, the Regulation on Specialised Education in Medicine and Dentistry, the Law No. 5978 on the Organisation and Duties of the Presidency for Turks Abroad and Related Communities, and the decisions of the General Assembly of Higher Education meeting dated 21.10.2010, which was notified by the Presidency of the Council of Higher Education with the letter dated 19.03.2013 and numbered 8083.
  • For the departments that take students with Special Talent Examination, a special talent exam is also held according to the procedures and principles specified in the Istanbul Aydın University Special Talent Examination Directive. The proposal prepared by the Evaluation Commission is finalised with the approval of the University Administrative Board. An official letter of acceptance is sent to the accepted students by the Student Affairs Department in order for them to obtain a "Visa with Learning Legitimacy".
  • The Turkish level of the students placed in Turkish programmes and the English level of the students placed in English programmes are determined according to the results of the language proficiency exam organised by the University or the results of a nationally or internationally valid language exam (TOEFL, IELTS, FCE, TOEIC, TÖMER, etc.). Students who fail the language proficiency exam are enrolled in a one-year preparatory class. Students who are successful at the end of this period start the first year of the programmes they are enrolled in. Those who fail are given an additional year. Those who fail at the end of this period are dismissed from the University.
Conditions for Success In order for a student to graduate from the New Media and Communication programme: To have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, to succeed in all compulsory courses in the education programme, to succeed in all other studies foreseen in the programme, to complete a total workload of 240 ECTS credits, and to be decided to graduate by the relevant board of directors. In accordance with the provisions of the relevant legislation, a diploma supplement issued in English together with the diploma is given to the students who are decided to graduate.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Double Major
  • Minor
  • International double degree
  • International Exchange programmes (1 or 2 semesters)
  • Oppurtunities for Master programmes after graduation
Legal Basis

1.Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transition Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Competence is continuously valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030028072


Qualification Title
Bachelor's Degree in New Media and Communication

Awarding Body
Istanbul Aydın University

Awarding Body Contact
Beşyol. Inönü Road, No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • New Media and Communication Programme aims to train "new media experts" who have all the knowledge, skills and abilities related to the field of new media. New Media and Communication Programme aims to train specialists who can work in fields such as informatics, communication, advertising agencies, corporate communication departments. The New Media and Communication Programme aims to train specialists who have a good knowledge of the theories in the field of new media and believe in the importance of lifelong learning.
  • New Media and Communication Programme aims to train new media specialists who can transfer the theories they have learned to the applications in the field. It aims to train new media specialists who can think comparatively and critically from an interdisciplinary perspective. It aims to train new media specialists who follow and apply different global and local approaches in the professional sense. It aims to train new media specialists who follow current communication and information technologies and master their use. It aims to train new media experts who can produce original and creative works in their professional field. It aims to train new media experts who work with professional ethics and legal awareness by understanding the place of their profession in social development. It aims to train new media experts who can obtain scientific data with field-specific methods and techniques in the light of theoretical and theoretical knowledge.

Learning Environments
  • Education and training are carried out through formal education. In addition, practical training is provided through internships or workplace training in workshops and workplaces within higher education institutions.

Description
  • Has a command of the structural, managerial and technical characteristics of the issues in the transition from conventional media to new media.
  • Has knowledge in the fields of human and social sciences.
  • Knows the characteristics of new media literacy.
  • Knows the processes and developments specific to interactive and participatory new media culture.
  • Advanced reading skills to critically evaluate new media contents.
  • Has thinking and analytical analysis skills.
  • Has the ability to integrate professional and practical skills related to new communication technologies with theoretical knowledge.
  • Has the ability to analyse the effects of new media on social life, economy, culture and politics.
  • Designs and implements environments related to content presentation and distribution for digital platforms.
  • Works harmoniously and productively individually and/or in groups.
  • Critically analyses research and development projects in order to find solutions to problems in the field of new media.
  • To be able to adapt to changing technologies.
  • has.
  • Follows local, regional, national and international agenda and evaluates it critically.
  • To be able to transfer the issues related to new media to experts and non-experts effectively and accurately by using visual, written and oral communication methods.
  • Communicates with colleagues in the field of new media using a foreign language.
  • Has the competence to develop new media projects.
  • Converts abstract and concrete concepts into creative thinking, innovative and original works.
  • Plans and manages professional activities.
  • Has the competence to produce, manage and disseminate content for new media.
  • Has the competence to develop new media projects.

Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Apart from midterm and final exams, students' studies are evaluated according to quizzes, homework, applications and research projects. Mid-term exams are academic activities such as mid-term exams, projects, homework, etc. carried out during the semester. This activity is evaluated out of 100. The contribution of the grades obtained as a result of the evaluation of in-semester academic activities to the success grade is 60%. Final exams or projects, assignments and similar academic activities instead of final exams. The contribution of the grades obtained as a result of this activity to the success grade is 40%.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In addition, the Communication Education Evaluation Accreditation Board (ILEDAK) audits the departments of communication faculties.


Access Requirements
  • Students can choose the department they want according to the placement score of OSYM. Apart from this, they can apply for a minor in the departments as of the 3rd grade.
  • Horizontal Transfer: For internal transfer to programmes such as Medicine, Law, Engineering, Architecture, Teaching, etc., the success ranking determined by the Presidency of the Council of Higher Education in the ÖSYS Guidelines of the relevant year will be sought. (Students ranked in the lowest 40 thousandth for the Faculty of Medicine, in the lowest 150 thousandth for the Faculty of Law, in the lowest 200 thousandth for Architecture, in the lowest 240 thousandth for Engineering and in the lowest 240 thousandth for Teachers can apply)
  • Vertical Transfer: These students are exempted from the courses they have taken during their associate degree education with the decision of the relevant board of directors, and the students are enrolled in the programme by determining which semester they are adjusted according to the courses they need to take. The undergraduate courses that these students are exempted from are given the letter grade of the relevant course taken in the associate degree. The undergraduate weighted grade point averages of the students who come with vertical transfer are calculated on the basis of the courses taken in the associate degree programme and the courses taken during their undergraduate education.
  • Foreign students have been prepared based on the Higher Education Law No. 2547, the relevant decisions of the Council of Higher Education, the Regulation on Specialised Education in Medicine and Dentistry, the Law No. 5978 on the Organisation and Duties of the Presidency for Turks Abroad and Related Communities, and the decisions of the General Assembly of Higher Education meeting dated 21.10.2010, which was notified by the Presidency of the Council of Higher Education with the letter dated 19.03.2013 and numbered 8083.
  • For the departments that take students with Special Talent Examination, a special talent exam is also held according to the procedures and principles specified in the Istanbul Aydın University Special Talent Examination Directive. The proposal prepared by the Evaluation Commission is finalised with the approval of the University Administrative Board. An official letter of acceptance is sent to the accepted students by the Student Affairs Department in order for them to obtain a "Visa with Learning Legitimacy".
  • The Turkish level of the students placed in Turkish programmes and the English level of the students placed in English programmes are determined according to the results of the language proficiency exam organised by the University or the results of a nationally or internationally valid language exam (TOEFL, IELTS, FCE, TOEIC, TÖMER, etc.). Students who fail the language proficiency exam are enrolled in a one-year preparatory class. Students who are successful at the end of this period start the first year of the programmes they are enrolled in. Those who fail are given an additional year. Those who fail at the end of this period are dismissed from the University.

Conditions for Success
In order for a student to graduate from the New Media and Communication programme: To have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, to succeed in all compulsory courses in the education programme, to succeed in all other studies foreseen in the programme, to complete a total workload of 240 ECTS credits, and to be decided to graduate by the relevant board of directors. In accordance with the provisions of the relevant legislation, a diploma supplement issued in English together with the diploma is given to the students who are decided to graduate.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Double Major
  • Minor
  • International double degree
  • International Exchange programmes (1 or 2 semesters)
  • Oppurtunities for Master programmes after graduation

Legal Basis

1.Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transition Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Competence is continuously valid.


Url
Open Address