Yeterlilik Kodu

TR0030024755

Yeterlilik Adı
Yeni Medya ve İletişim Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Gelişim Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiCihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://gelisim.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • İletişim ve medya olmak üzere iki ayrı disiplinden oluşan Yeni Medya ve İletişim bölümü, günümüz teknoloji koşulları da göz önüne alındığında önemi giderek artan bir bölüm olarak karşımıza çıkmaktadır. Yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkması iletişim sistemlerini değiştirirken, diğer yandan da bu gelişmeler bilinçli yeni sektör çalışanlarına ihtiyaç doğurmaktadır.  Yeni Medya ve İletişim bölümü, sektörün gereksinim duyduğu araştırmacı ve yenilikçi kimliğe sahip, nitelikli insan kaynağını medya sektörüne transfer etmek üzere yetiştirmektedir. Bu doğrultuda  Yeni Medya ve İletişim bölümünde; temel gazetecilik, medya ekonomisi, medya analizi ve kritiği, mesleki İngilizce, medya ve kamuoyu kritiği, sosyal medya ve internet gazeteciliği kritiği, medyada haber yazma teknikleri, sosyal sorumluluk ve medya, sunum ve sunuş teknikleri, münazara teknikleri ve kritiği gibi pek çok alandan teorik ve uygulamalı ders içerikleri ile, öğrencilere mesleki hayatlarında ihtiyaç duyacakları bilgi ve beceriler kazandırılmaktadır.
Öğrenme Ortamları
  • Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri ve bölüme bağlı olarak hizmet veren stüdyolarda hem uygulamalı hem de teorik olarak yürütülmektedir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yeni medya araçlarını ve teknolojilerini anlamak ve kullanmak.
  • Dijital platformlarda etkili iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek.
  • Dijital medya içeriğini analiz etme, değerlendirme ve eleştirel düşünme becerilerini kazanmak.
  • Dijital ortamlarda pazarlama stratejileri geliştirme ve reklamcılık becerilerini öğrenmek.
  • Sosyal medya platformlarını etkin bir şekilde yönetme ve kullanma becerilerini kazanmak.
  • Medya içeriklerini üretme, düzenleme ve yayınlama süreçlerini öğrenmek.
  • Medya ve iletişim üzerine temel kavramları, teorileri ve modelleri anlamak.
  • Farklı medya formatlarında içerik oluşturma ve tasarlama becerilerini geliştirmek.
  • Dijital ortamlarda etik ve yasal konuları anlamak ve bu doğrultuda hareket etme yetkinliğini kazanmak.
  • Medya projelerini planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini yönetme becerilerini geliştirmek.
Anahtar Yetkinlikler
  • Yeni medya ve iletişim bölümünde edinilen anahtar yetkinlikler, dijital platformlarda etkili iletişim kurma kabiliyetini geliştirmekle birlikte, dijital medya içeriğini üretme, yönetme ve analiz etme becerilerini kapsar.
  • Öğrenciler, dijital medya araçlarını ve teknolojilerini ustalıkla kullanarak çeşitli iletişim stratejileri geliştirebilir ve sosyal medya yönetimi, dijital pazarlama, medya üretimi ve yayıncılığı gibi alanlarda uzmanlaşabilirler. Ayrıca, kitle iletişim teorileri ve dijital hukuk konularında sağlam bir anlayış geliştirerek, etik ve yasal standartlara uygun şekilde hareket etme yetkinliği kazanırlar. Bu bölüm, öğrencilere çağdaş iletişim ortamlarında başarılı olabilmeleri için gerekli olan çoklu ortam tasarımı ve proje yönetimi becerilerini de sağlam bir temel üzerinde oluşturur.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”’nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.
  • Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve 60 iş günü zorunlu yaz stajını da tamamlaması gerekmektedir.
  • İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölüm başlığı altında yer alan kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yürütülür:

Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu

Notlar

MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur;

a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar:

Başarı Notu              Katsayı              Eş Değer Puan

AA                              4.00                      90–100

BA                              3.50                       85–89

BB                              3.00                       75–84

CB                              2.50                       65–74

CC                              2.00                       60–64

DC                              1.50                       50–59

DD                              1.00                       45–49

FD                              0.50                       40–44

FF                               0.00                       00–39

b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır:

1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.

(2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır.

a)   AKTS Notu           İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu

A                                            AA

B                                            BA

C                                            CB

D                                            DC

E                                            DD

FX                                          FD

F                                             FF

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun

Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:

https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf

Ayrıca 2019 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:

https://ubf.gelisim.edu.tr/tr/akademik-bolum-yeni-medya-ve-iletisim

Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)

Başlangıç: 19.02.2018 / Bitiş: 30.09.2024

Giriş Şartı

Merkezi Yerleştirme

Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler.

ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı)  sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi,  Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar.

Ek Kontenjan

ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar.

Yatay Geçiş

İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir.

Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:

  • Lise diploması
  • Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak
Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümü altında başarma/mezuniyet şartları tanımlıdır. Mezuniyet ve diploma MADDE 28 – (1) Öğretim programında gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş ve GANO’sunu en az 2.00 düzeyine çıkarmış ve mezuniyet koşulunu sağlamış öğrencilere, lisans veya ön lisans diploması ile diploma eki verilir. Yüksek onur ve onur belgesi almaya hak kazananların belgeleri de diplomaları ile birlikte verilir. (2) Diploma almaya hak kazanmış öğrencilerin, diplomalarını alabilmek için ilgili birimlerden ilişik kesme belgesi almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030024755


Yeterlilik Adı
Yeni Medya ve İletişim Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Gelişim Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • İletişim ve medya olmak üzere iki ayrı disiplinden oluşan Yeni Medya ve İletişim bölümü, günümüz teknoloji koşulları da göz önüne alındığında önemi giderek artan bir bölüm olarak karşımıza çıkmaktadır. Yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkması iletişim sistemlerini değiştirirken, diğer yandan da bu gelişmeler bilinçli yeni sektör çalışanlarına ihtiyaç doğurmaktadır.  Yeni Medya ve İletişim bölümü, sektörün gereksinim duyduğu araştırmacı ve yenilikçi kimliğe sahip, nitelikli insan kaynağını medya sektörüne transfer etmek üzere yetiştirmektedir. Bu doğrultuda  Yeni Medya ve İletişim bölümünde; temel gazetecilik, medya ekonomisi, medya analizi ve kritiği, mesleki İngilizce, medya ve kamuoyu kritiği, sosyal medya ve internet gazeteciliği kritiği, medyada haber yazma teknikleri, sosyal sorumluluk ve medya, sunum ve sunuş teknikleri, münazara teknikleri ve kritiği gibi pek çok alandan teorik ve uygulamalı ders içerikleri ile, öğrencilere mesleki hayatlarında ihtiyaç duyacakları bilgi ve beceriler kazandırılmaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri ve bölüme bağlı olarak hizmet veren stüdyolarda hem uygulamalı hem de teorik olarak yürütülmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yeni medya araçlarını ve teknolojilerini anlamak ve kullanmak.
  • Dijital platformlarda etkili iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek.
  • Dijital medya içeriğini analiz etme, değerlendirme ve eleştirel düşünme becerilerini kazanmak.
  • Dijital ortamlarda pazarlama stratejileri geliştirme ve reklamcılık becerilerini öğrenmek.
  • Sosyal medya platformlarını etkin bir şekilde yönetme ve kullanma becerilerini kazanmak.
  • Medya içeriklerini üretme, düzenleme ve yayınlama süreçlerini öğrenmek.
  • Medya ve iletişim üzerine temel kavramları, teorileri ve modelleri anlamak.
  • Farklı medya formatlarında içerik oluşturma ve tasarlama becerilerini geliştirmek.
  • Dijital ortamlarda etik ve yasal konuları anlamak ve bu doğrultuda hareket etme yetkinliğini kazanmak.
  • Medya projelerini planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini yönetme becerilerini geliştirmek.

Anahtar Yetkinlikler
  • Yeni medya ve iletişim bölümünde edinilen anahtar yetkinlikler, dijital platformlarda etkili iletişim kurma kabiliyetini geliştirmekle birlikte, dijital medya içeriğini üretme, yönetme ve analiz etme becerilerini kapsar.
  • Öğrenciler, dijital medya araçlarını ve teknolojilerini ustalıkla kullanarak çeşitli iletişim stratejileri geliştirebilir ve sosyal medya yönetimi, dijital pazarlama, medya üretimi ve yayıncılığı gibi alanlarda uzmanlaşabilirler. Ayrıca, kitle iletişim teorileri ve dijital hukuk konularında sağlam bir anlayış geliştirerek, etik ve yasal standartlara uygun şekilde hareket etme yetkinliği kazanırlar. Bu bölüm, öğrencilere çağdaş iletişim ortamlarında başarılı olabilmeleri için gerekli olan çoklu ortam tasarımı ve proje yönetimi becerilerini de sağlam bir temel üzerinde oluşturur.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”’nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.
  • Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve 60 iş günü zorunlu yaz stajını da tamamlaması gerekmektedir.
  • İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölüm başlığı altında yer alan kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yürütülür:

Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu

Notlar

MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur;

a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar:

Başarı Notu              Katsayı              Eş Değer Puan

AA                              4.00                      90–100

BA                              3.50                       85–89

BB                              3.00                       75–84

CB                              2.50                       65–74

CC                              2.00                       60–64

DC                              1.50                       50–59

DD                              1.00                       45–49

FD                              0.50                       40–44

FF                               0.00                       00–39

b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır:

1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.

(2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır.

a)   AKTS Notu           İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu

A                                            AA

B                                            BA

C                                            CB

D                                            DC

E                                            DD

FX                                          FD

F                                             FF


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun

Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:

https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf

Ayrıca 2019 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:

https://ubf.gelisim.edu.tr/tr/akademik-bolum-yeni-medya-ve-iletisim

Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)

Başlangıç: 19.02.2018 / Bitiş: 30.09.2024


Giriş Şartı

Merkezi Yerleştirme

Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler.

ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı)  sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi,  Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar.

Ek Kontenjan

ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar.

Yatay Geçiş

İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir.

Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:

  • Lise diploması
  • Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak

Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümü altında başarma/mezuniyet şartları tanımlıdır. Mezuniyet ve diploma MADDE 28 – (1) Öğretim programında gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş ve GANO’sunu en az 2.00 düzeyine çıkarmış ve mezuniyet koşulunu sağlamış öğrencilere, lisans veya ön lisans diploması ile diploma eki verilir. Yüksek onur ve onur belgesi almaya hak kazananların belgeleri de diplomaları ile birlikte verilir. (2) Diploma almaya hak kazanmış öğrencilerin, diplomalarını alabilmek için ilgili birimlerden ilişik kesme belgesi almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024755

Qualification Title
Sertificate of Licence
Awarding BodyIstanbul Gelisim University
Awarding Body ContactAddress: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr
Awarding Body Urlhttps://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The New Media and Communication program, which consists of two separate disciplines: communication and media, is increasingly gaining importance given today's technological conditions. The emergence of new communication technologies is changing communication systems, while at the same time, these developments are creating a need for conscious new sector employees. The New Media and Communication program aims to train qualified human resources with a research-oriented and innovative identity that the sector needs, transferring them to the media industry. In this context, the New Media and Communication program offers both theoretical and practical courses in many areas such as basic journalism, media economics, media analysis and critique, professional English, media and public opinion critique, social media and internet journalism critique, news writing techniques in media, social responsibility and media, presentation and delivery techniques, debate techniques and critique, to provide students with the knowledge and skills they will need in their professional lives.
Learning Environments
  • The courses included in the department's curriculum are conducted in the faculty classrooms and studios affiliated with the department.
Description
  • Understand and use new media tools and technologies..
  • Develop effective communication skills on digital platforms.
  • Gain skills in analyzing, evaluating, and thinking critically about digital media
  • Learn marketing strategies and advertising skills in digital environments.
  • Acquire the ability to manage and effectively use social media platforms.
  • Learn the processes of producing, editing, and publishing media content.
  • Understand fundamental concepts, theories, and models of media and communication..
  • Develop skills in creating and designing content in different media formats.
  • Understand ethical and legal issues in digital environments and gain the competence to act accordingly.
  • Develop skills in planning, implementing, and evaluating media projects.
Key Competencies
  • The key competencies acquired in the New Media and Communication program include developing the ability to communicate effectively on digital platforms, as well as the skills to produce, manage, and analyze digital media content. By mastering digital media tools and technologies, students can develop various communication strategies and specialize in areas such as social media management, digital marketing, media production, and publishing. Additionally, they gain a solid understanding of mass communication theories and digital law, enabling them to act in accordance with ethical and legal standards. This program also provides students with a strong foundation in multimedia design and project management skills, essential for success in contemporary communication environments.
Further Info

The methods of measurement and evaluation applied for each course are detailed in the “Course Introduction and Application Information.” However, the exams, assessment, and graduation conditions are primarily organized and conducted according to the procedures and principles specified in the Istanbul Gelişim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. Accordingly, the possible exams for program students are: mid-term exam, end-of-semester/year exam, make-up exam, single course exam, and excuse exam.

• The grading scale is applied as specified in the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. Students must pass all courses in their program, with no FF or D grades. Students must complete a minimum of 240 ECTS credits, achieve a cumulative GPA of at least 2.00 out of 4.00, and complete a compulsory 60-day summer internship.

• Assessment and evaluation are carried out according to the criteria specified under the Fourth Section of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations:

Grades, Exams, and Academic Standing

Grades

ARTICLE 22 – (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the end-of-semester course grade:

a) Grades shown on the transcript based on a 100-point scale:

Grade  Coefficient       Equivalent Score

AA      4.00     90–100

BA       3.50     85–89

BB       3.00     75–84

CB       2.50     65–74

CC       2.00     60–64

DC       1.50     50–59

DD      1.00     45–49

FD       0.50     40–44

FF        0.00     00–39

b) Grades not included in the GPA calculation:

G (Pass) grade; awarded to students who succeed in non-credit courses in the curriculum.

K (Fail) grade; awarded to students who fail in non-credit courses in the curriculum.

D (Attendance) grade; given to students who fail due to not fulfilling attendance or course requirements. The D grade is treated like an FF grade in the GPA calculation.

(2) When converting ECTS grades to University grades, the following table is used:

 

ECTS Grade    IGU Grade

A         AA

B         BA

C         CB

D         DC

E          DD

FX       FD

F          FF

Quality Assurance

• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, administration, and supervision of education, teaching, and other activities conducted in higher education institutions. • Each year, YÖK publishes “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions based on the criteria it determines. These reports, which contain quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” each year, which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Creation and Approval of Curriculum Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs, after being accepted by the relevant Deans' Council, is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program aims to impart to students are conducted in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

The quality assurance related to faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordination Office. The relevant directive is shared with the public through the following links:

https://kalite.gelisim.edu.tr/en/administrative-homepage
 

Additionally, as of 2019, the department has been accredited following inspections by the German accreditation organization AQAS. The related accreditation certificate is shared with the public through the department's web page at the following link:

https://ubf.gelisim.edu.tr/en/akademik-department-new-media-and-communication

Access Requirements

Students are placed into associate and undergraduate programs through a centralized examination system within the regulations set by the Higher Education Council (YÖK). Graduates from secondary education institutions are placed into their desired programs based on the scores they obtain from the central examination.

Students who prefer and are placed into any program of Gelişim Vocational School or the Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering, Faculty of Applied Sciences, or Faculty of Economics and Administrative Sciences of Gelişim University through the YGS (Transition to Higher Education Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination) conducted by ÖSYM (Student Selection and Placement Center) earn the right to enroll in our school.

Additional Quotas

After the central placement conducted by ÖSYM, candidates who have not been placed in any higher education institution (except for the quota-free programs of AÖF - Open Education Faculty) and wish to apply to our school must include Gelişim University in their preferences during the dates to be announced by ÖSYM. Students placed in our school by ÖSYM earn the right to enroll.

Horizontal Transfer

Horizontal transfers to Istanbul Gelişim Vocational School are carried out in accordance with the "Regulation on Horizontal Transfers Between Higher Education Institutions at the Associate Degree Level." Horizontal transfer and acceptance procedures from other vocational schools to our school are carried out with the decision of the "Vocational School Board." Students can apply to the Student Affairs Office within the time specified in the academic calendar for a horizontal transfer to another program within the University. Applications are finalized with the recommendation of the department the student wishes to transfer to and the decision of the relevant administrative board.

Additionally, the following items are defined as general admission requirements:

High school diploma

Placement through national student selection and placement exams

For associate degree students who have graduated from similar departments of other vocational schools, placement through the Vertical Transfer Exam

For international students, direct application and placement by the university, evaluated according to the publicly available national and institutional regulations specified on the university's website

Conditions for SuccessUnder the Fourth Section of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, the conditions for achievement/graduation are defined: Graduation and Diploma ARTICLE 28 – (1) Students who have successfully completed all the courses specified in their curriculum, achieved a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00, and met the graduation requirements are awarded a bachelor's or associate degree diploma along with a diploma supplement. Certificates for high honor and honor students are also issued together with their diplomas. (2) Students who have qualified for a diploma must obtain a clearance certificate from the relevant units to receive their diploma.
Progression Paths (Relationship Type)

Individuals holding bachelor's degrees can pursue master's programs and, upon meeting the relevant requirements, may be admitted to doctoral programs and programs for proficiency in arts and sciences with their bachelor's degree.

Bachelor's students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses simultaneously from two diploma programs and, upon successful completion, can obtain two separate bachelor's degrees.

Legal Basis

1. Regulation Regarding Transition Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.1. This regulation outlines the principles for transition between associate and undergraduate programs, double major programs, minor programs, and inter-institutional credit transfers in higher education institutions.

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Competency is continuously valid

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024755


Qualification Title
Sertificate of Licence

Awarding Body
Istanbul Gelisim University

Awarding Body Contact
Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The New Media and Communication program, which consists of two separate disciplines: communication and media, is increasingly gaining importance given today's technological conditions. The emergence of new communication technologies is changing communication systems, while at the same time, these developments are creating a need for conscious new sector employees. The New Media and Communication program aims to train qualified human resources with a research-oriented and innovative identity that the sector needs, transferring them to the media industry. In this context, the New Media and Communication program offers both theoretical and practical courses in many areas such as basic journalism, media economics, media analysis and critique, professional English, media and public opinion critique, social media and internet journalism critique, news writing techniques in media, social responsibility and media, presentation and delivery techniques, debate techniques and critique, to provide students with the knowledge and skills they will need in their professional lives.

Learning Environments
  • The courses included in the department's curriculum are conducted in the faculty classrooms and studios affiliated with the department.

Description
  • Understand and use new media tools and technologies..
  • Develop effective communication skills on digital platforms.
  • Gain skills in analyzing, evaluating, and thinking critically about digital media
  • Learn marketing strategies and advertising skills in digital environments.
  • Acquire the ability to manage and effectively use social media platforms.
  • Learn the processes of producing, editing, and publishing media content.
  • Understand fundamental concepts, theories, and models of media and communication..
  • Develop skills in creating and designing content in different media formats.
  • Understand ethical and legal issues in digital environments and gain the competence to act accordingly.
  • Develop skills in planning, implementing, and evaluating media projects.

Key Competencies
  • The key competencies acquired in the New Media and Communication program include developing the ability to communicate effectively on digital platforms, as well as the skills to produce, manage, and analyze digital media content. By mastering digital media tools and technologies, students can develop various communication strategies and specialize in areas such as social media management, digital marketing, media production, and publishing. Additionally, they gain a solid understanding of mass communication theories and digital law, enabling them to act in accordance with ethical and legal standards. This program also provides students with a strong foundation in multimedia design and project management skills, essential for success in contemporary communication environments.

Further Info

The methods of measurement and evaluation applied for each course are detailed in the “Course Introduction and Application Information.” However, the exams, assessment, and graduation conditions are primarily organized and conducted according to the procedures and principles specified in the Istanbul Gelişim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. Accordingly, the possible exams for program students are: mid-term exam, end-of-semester/year exam, make-up exam, single course exam, and excuse exam.

• The grading scale is applied as specified in the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. Students must pass all courses in their program, with no FF or D grades. Students must complete a minimum of 240 ECTS credits, achieve a cumulative GPA of at least 2.00 out of 4.00, and complete a compulsory 60-day summer internship.

• Assessment and evaluation are carried out according to the criteria specified under the Fourth Section of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations:

Grades, Exams, and Academic Standing

Grades

ARTICLE 22 – (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the end-of-semester course grade:

a) Grades shown on the transcript based on a 100-point scale:

Grade  Coefficient       Equivalent Score

AA      4.00     90–100

BA       3.50     85–89

BB       3.00     75–84

CB       2.50     65–74

CC       2.00     60–64

DC       1.50     50–59

DD      1.00     45–49

FD       0.50     40–44

FF        0.00     00–39

b) Grades not included in the GPA calculation:

G (Pass) grade; awarded to students who succeed in non-credit courses in the curriculum.

K (Fail) grade; awarded to students who fail in non-credit courses in the curriculum.

D (Attendance) grade; given to students who fail due to not fulfilling attendance or course requirements. The D grade is treated like an FF grade in the GPA calculation.

(2) When converting ECTS grades to University grades, the following table is used:

 

ECTS Grade    IGU Grade

A         AA

B         BA

C         CB

D         DC

E          DD

FX       FD

F          FF


Quality Assurance

• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, administration, and supervision of education, teaching, and other activities conducted in higher education institutions. • Each year, YÖK publishes “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions based on the criteria it determines. These reports, which contain quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” each year, which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Creation and Approval of Curriculum Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs, after being accepted by the relevant Deans' Council, is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program aims to impart to students are conducted in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

The quality assurance related to faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordination Office. The relevant directive is shared with the public through the following links:

https://kalite.gelisim.edu.tr/en/administrative-homepage
 

Additionally, as of 2019, the department has been accredited following inspections by the German accreditation organization AQAS. The related accreditation certificate is shared with the public through the department's web page at the following link:

https://ubf.gelisim.edu.tr/en/akademik-department-new-media-and-communication


Access Requirements

Students are placed into associate and undergraduate programs through a centralized examination system within the regulations set by the Higher Education Council (YÖK). Graduates from secondary education institutions are placed into their desired programs based on the scores they obtain from the central examination.

Students who prefer and are placed into any program of Gelişim Vocational School or the Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering, Faculty of Applied Sciences, or Faculty of Economics and Administrative Sciences of Gelişim University through the YGS (Transition to Higher Education Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination) conducted by ÖSYM (Student Selection and Placement Center) earn the right to enroll in our school.

Additional Quotas

After the central placement conducted by ÖSYM, candidates who have not been placed in any higher education institution (except for the quota-free programs of AÖF - Open Education Faculty) and wish to apply to our school must include Gelişim University in their preferences during the dates to be announced by ÖSYM. Students placed in our school by ÖSYM earn the right to enroll.

Horizontal Transfer

Horizontal transfers to Istanbul Gelişim Vocational School are carried out in accordance with the "Regulation on Horizontal Transfers Between Higher Education Institutions at the Associate Degree Level." Horizontal transfer and acceptance procedures from other vocational schools to our school are carried out with the decision of the "Vocational School Board." Students can apply to the Student Affairs Office within the time specified in the academic calendar for a horizontal transfer to another program within the University. Applications are finalized with the recommendation of the department the student wishes to transfer to and the decision of the relevant administrative board.

Additionally, the following items are defined as general admission requirements:

High school diploma

Placement through national student selection and placement exams

For associate degree students who have graduated from similar departments of other vocational schools, placement through the Vertical Transfer Exam

For international students, direct application and placement by the university, evaluated according to the publicly available national and institutional regulations specified on the university's website


Conditions for Success
Under the Fourth Section of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, the conditions for achievement/graduation are defined: Graduation and Diploma ARTICLE 28 – (1) Students who have successfully completed all the courses specified in their curriculum, achieved a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00, and met the graduation requirements are awarded a bachelor's or associate degree diploma along with a diploma supplement. Certificates for high honor and honor students are also issued together with their diplomas. (2) Students who have qualified for a diploma must obtain a clearance certificate from the relevant units to receive their diploma.

Progression Paths (Relationship Type)

Individuals holding bachelor's degrees can pursue master's programs and, upon meeting the relevant requirements, may be admitted to doctoral programs and programs for proficiency in arts and sciences with their bachelor's degree.

Bachelor's students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses simultaneously from two diploma programs and, upon successful completion, can obtain two separate bachelor's degrees.


Legal Basis

1. Regulation Regarding Transition Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.1. This regulation outlines the principles for transition between associate and undergraduate programs, double major programs, minor programs, and inter-institutional credit transfers in higher education institutions.

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Competency is continuously valid


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode