Yeterlilik Kodu

TR0030219379

Yeterlilik Adı
Yeni Medya İletişim Çalışmaları Doktora Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Medya ve iletişim alanında kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyinde bilgileri edinir, geliştirir ve derinleştirir.
  • Medya ve iletişim çalışmalarında farklı alanlara (gazetecilik, halkla ilişkiler, reklam, pazarlama, radyo, televizyon, sinema, yeni medya) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilir.
  • Medya ve iletişim alanındaki etik değerleri, kamu yararı doğrultusunda insan ve topluluk haklarına saygıyı benimser.
  • Medya Çalışmaları alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
  • Farklı yöntem yaklaşımlarını kullanarak özgün bilimsel araştırmalar yapabilir.
  • Medya çalışmaları alanıyla ilgili araştırma yöntemlerini bilir, kendi araştırma problemlerini kurgular, çözmek için gereken yöntemleri bilir ve yenilikçi çözümler geliştirir.
  • Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kültür, iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur.
  • Bilime katkı sağlayan bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı özgün bir çalışma olarak üstlenir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Doktora derecesine sahip olmak için Doktora Yeterlilik Sınavında başarılı olunması ve tez çalışmasının ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı kabul edilmesi gerekir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Sanatta yeterlikte tez hazırlayan öğrenci, elde ettiği sonuçları, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve belgeleyen metni, ilgili senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazarak tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını jüri önünde sözlü olarak savunur.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar

Giriş Şartı
  • Yüksek lisans diplomasına sahip olmak,
  • Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavından (ÜDS) en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen benzer sınavlardan bu puana eşdeğer bir puan almış olmak.
  • ALES’den başvurduğu programın puan türünde en az 60, lisans diplomasıyla başvuranlardan başvurduğu programın gerektirdiği puan türünde en az 70 standart puana sahip olmak.
  • Doktora Programlarına, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan (ALES) standart puanı ve adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınav sonucu değerlendirilerek öğrenci alınır.
  • Doktora öğrenimine kabulde başarı notu; ALES puanının %70 i ve yazılı puanının %30 u alınarak hesaplanır. Yazılı Sınavı, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınavına girmeyen veya yazılı sınav notu, 65’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir. Yapılan değerlendirmede 100 puan üzerinden en az 70 puan, lisans ile kabullerde en az 75 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dahilinde doktora programlarına kabul edilir
Başarma ŞartlarıDoktora programı, yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 42 krediden az olmamak koşuluyla en az on dört adet ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Mezuniyet için; yukarıdaki öğrenci kabul şekline bağlı olarak; A) En az ders kredisini başaı ile tamamlamak, B) 1 doktora seminerini başarıyla tamamlamak, C) Doktora yeterlilik sınavından başarılı olmak, D) Özgün değere sahip bir doktora tezi hazırlamak ve bu tezi Enstitünün belirlediği öğretim üyelerinden oluşan Jüri önünde tez savunmasını yaparak doktora tezi kabulü almak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219379


Yeterlilik Adı
Yeni Medya İletişim Çalışmaları Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Medya ve iletişim alanında kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyinde bilgileri edinir, geliştirir ve derinleştirir.
  • Medya ve iletişim çalışmalarında farklı alanlara (gazetecilik, halkla ilişkiler, reklam, pazarlama, radyo, televizyon, sinema, yeni medya) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilir.
  • Medya ve iletişim alanındaki etik değerleri, kamu yararı doğrultusunda insan ve topluluk haklarına saygıyı benimser.
  • Medya Çalışmaları alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
  • Farklı yöntem yaklaşımlarını kullanarak özgün bilimsel araştırmalar yapabilir.
  • Medya çalışmaları alanıyla ilgili araştırma yöntemlerini bilir, kendi araştırma problemlerini kurgular, çözmek için gereken yöntemleri bilir ve yenilikçi çözümler geliştirir.
  • Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kültür, iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur.
  • Bilime katkı sağlayan bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı özgün bir çalışma olarak üstlenir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Doktora derecesine sahip olmak için Doktora Yeterlilik Sınavında başarılı olunması ve tez çalışmasının ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı kabul edilmesi gerekir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Sanatta yeterlikte tez hazırlayan öğrenci, elde ettiği sonuçları, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve belgeleyen metni, ilgili senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazarak tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını jüri önünde sözlü olarak savunur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar


Giriş Şartı
  • Yüksek lisans diplomasına sahip olmak,
  • Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavından (ÜDS) en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen benzer sınavlardan bu puana eşdeğer bir puan almış olmak.
  • ALES’den başvurduğu programın puan türünde en az 60, lisans diplomasıyla başvuranlardan başvurduğu programın gerektirdiği puan türünde en az 70 standart puana sahip olmak.
  • Doktora Programlarına, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan (ALES) standart puanı ve adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınav sonucu değerlendirilerek öğrenci alınır.
  • Doktora öğrenimine kabulde başarı notu; ALES puanının %70 i ve yazılı puanının %30 u alınarak hesaplanır. Yazılı Sınavı, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınavına girmeyen veya yazılı sınav notu, 65’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir. Yapılan değerlendirmede 100 puan üzerinden en az 70 puan, lisans ile kabullerde en az 75 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dahilinde doktora programlarına kabul edilir

Başarma Şartları
Doktora programı, yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 42 krediden az olmamak koşuluyla en az on dört adet ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Mezuniyet için; yukarıdaki öğrenci kabul şekline bağlı olarak; A) En az ders kredisini başaı ile tamamlamak, B) 1 doktora seminerini başarıyla tamamlamak, C) Doktora yeterlilik sınavından başarılı olmak, D) Özgün değere sahip bir doktora tezi hazırlamak ve bu tezi Enstitünün belirlediği öğretim üyelerinden oluşan Jüri önünde tez savunmasını yaparak doktora tezi kabulü almak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219379

Qualification Title
Doktora-Yeni Medya İletişim Çalışmaları Doctorate
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Acquires, develops and deepens knowledge at the level of theoretical and applied expertise in the field of media and communication. It can support media and communication studies with knowledge and skills related to different fields (journalism, public relations, advertising, marketing, radio, television, cinema, new media). It adopts ethical values in the field of media and communication, and respect for human and community rights in line with the public interest. Comprehends the interaction between various disciplines related to the field of Media Studies; can reach original results using expert knowledge to analyze, synthesize and evaluate new and complex ideas Can make original scientific researches using different method approaches. Knows the research methods related to the field of media studies, constructs their own research problems, knows the methods needed to solve them and develops innovative solutions. Using its knowledge and skills in the field, it produces solutions for problems related to culture, communication and media, develops policy proposals and contributes to the solution by turning them into projects and activities. It undertakes a thought, method, design and/or application that contributes to science as an original work.

Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements

a) To have a masters degree, b) To have at least 55 points from the Interuniversity Board Foreign Language Exam (ÜDS) or to have an equivalent score from similar exams accepted as equivalent by the Interuniversity Board. c) To have at least 60 standard points in the score type of the program applied from ALES, and at least 70 standard points in the type of score required by the program applied for from those who apply with a bachelors degree. d) Students are admitted to doctoral programs by evaluating the standard score (ALES) made centrally by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and the written exam to be held in the field of science applied by the candidates. e) Success grade in admission to doctoral education; It is calculated by taking 70% of the ALES score and 30% of the written score. Written Examination is determined by evaluating out of 100 full marks. Candidates who do not take the written exam or whose score is below 65 are considered unsuccessful. Those who get at least 70 points out of 100 points in the evaluation, and at least 75 points in undergraduate admissions, are ranked according to their success scores and are accepted to doctoral programs within the quota.

Conditions for SuccessThe doctoral program consists of at least seven courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work, with a total of not less than 21 credits for students with a masters degree. It consists of at least fourteen courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work for students who have been accepted with a bachelors degree, with a total of not less than 42 credits. For graduation; depending on the student admission method above; A) To successfully complete at least the course credits, B) Successfully completing 1 doctoral seminar, C) To be successful in the doctoral qualification exam, D) To prepare a doctoral thesis of original value and to receive a doctoral thesis by defending this thesis in front of the Jury consisting of faculty members determined by the Institute.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219379


Qualification Title
Doktora-Yeni Medya İletişim Çalışmaları Doctorate

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Acquires, develops and deepens knowledge at the level of theoretical and applied expertise in the field of media and communication. It can support media and communication studies with knowledge and skills related to different fields (journalism, public relations, advertising, marketing, radio, television, cinema, new media). It adopts ethical values in the field of media and communication, and respect for human and community rights in line with the public interest. Comprehends the interaction between various disciplines related to the field of Media Studies; can reach original results using expert knowledge to analyze, synthesize and evaluate new and complex ideas Can make original scientific researches using different method approaches. Knows the research methods related to the field of media studies, constructs their own research problems, knows the methods needed to solve them and develops innovative solutions. Using its knowledge and skills in the field, it produces solutions for problems related to culture, communication and media, develops policy proposals and contributes to the solution by turning them into projects and activities. It undertakes a thought, method, design and/or application that contributes to science as an original work.


Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements

a) To have a masters degree, b) To have at least 55 points from the Interuniversity Board Foreign Language Exam (ÜDS) or to have an equivalent score from similar exams accepted as equivalent by the Interuniversity Board. c) To have at least 60 standard points in the score type of the program applied from ALES, and at least 70 standard points in the type of score required by the program applied for from those who apply with a bachelors degree. d) Students are admitted to doctoral programs by evaluating the standard score (ALES) made centrally by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and the written exam to be held in the field of science applied by the candidates. e) Success grade in admission to doctoral education; It is calculated by taking 70% of the ALES score and 30% of the written score. Written Examination is determined by evaluating out of 100 full marks. Candidates who do not take the written exam or whose score is below 65 are considered unsuccessful. Those who get at least 70 points out of 100 points in the evaluation, and at least 75 points in undergraduate admissions, are ranked according to their success scores and are accepted to doctoral programs within the quota.


Conditions for Success
The doctoral program consists of at least seven courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work, with a total of not less than 21 credits for students with a masters degree. It consists of at least fourteen courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work for students who have been accepted with a bachelors degree, with a total of not less than 42 credits. For graduation; depending on the student admission method above; A) To successfully complete at least the course credits, B) Successfully completing 1 doctoral seminar, C) To be successful in the doctoral qualification exam, D) To prepare a doctoral thesis of original value and to receive a doctoral thesis by defending this thesis in front of the Jury consisting of faculty members determined by the Institute.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address