Yeterlilik Kodu

TR0030217245

Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yaşlı bakım alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Yaşlı bakım alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
  • Yaşlı bakım alanında verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Yaşlı bakım alanında verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Yaşlı bakım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
  • Yaşlı bakım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Yaşlı bakım alanı ile ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir ayrıca yaşadığı çevrenin korunması bilincine sahiptir.
  • Bir dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerimi kullanır.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir .
  • Yaşlı bakım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Milli değerlere saygılıdır ve ayrıca Atatürk ilkeleri ile inkılap tarihimiz hakkında bilgi sahibidir. Türkçe`yi kurallarına uygun olarak konuşur ve yazar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  • D: Devamsız,
  • G: Girmedi,
  • E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
  • VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir. Yaşlı bireylerin ihtiyaç duyduğu bakımı yerine getirebilen, gerekli ortamları hazırlayan ve sunan, yaşlı bireylerin sağlık standartlarının gelişimine ve yaşam kalitesinin artmasına katkı sağlayan, yaşlı bakım hizmetlerini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip, çözüm üretebilen, takım çalışmasına ve sorumluluk duygusuna sahip, kamu ve özel kuruluşların geriatri merkezlerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, huzurevlerinde ve evde kaliteli Yaşlı Bakımı hizmeti verebilecek ara insan gücü yetiştirmektir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları Yaşlı bireylerin ihtiyaç duyduğu bakımı yerine getirebilen, gerekli ortamları hazırlayan ve sunan, yaşlı bireylerin sağlık standartlarının gelişimine ve yaşam kalitesinin artmasına katkı sağlayan, yaşlı bakım hizmetlerini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip, çözüm üretebilen, takım çalışmasına ve sorumluluk duygusuna sahip, kamu ve özel kuruluşların geriatri merkezlerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, huzurevlerinde ve evde kaliteli Yaşlı Bakımı hizmeti verebilecek ara insan gücü yetiştirmektir. Öğrenciler toplam 120 AKTS kredisini tamamladıktan sonra mezun olabilir. Madde 38- Ön lisans ve lisans diploması verilebilmesi için,öğrencinin alması gereken dersleri başarı ile tamamlaması ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. Genel not ortalaması 3.00- 3.50 arasında olan öğrenciler ONUR, 3.51 veya daha yukarı olan öğrenciler YÜKSEK ONUR listesine geçerek mezun olurlar ve bu durum diplomalarında belirtilir. Fakülte tarafından verilecek ön lisans ve lisans diplomaları her düzey için farklı, fakat Gazi Üniversitesi nin bütün öğretim kurumlarında müşterek olmak üzere düzenlenir. Diploma bir defa verilir. Kaybedilmesi halinde diploma yerine geçecek ve kayıptan dolayı verildiğini belirten fotoğraflı bir belge düzenlenir. Diplomalar Rektör ve Yüksek Okul Müdürü tarafından imzalanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yaşlı Bakım programından mezun olan öğrenciler, seçtikleri meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Kamu ve Özel Huzurevleri ve yaşlı bakım merkezlerinde Rehabilitasyon Merkezlerinde Gerontoloji Merkezlerinde Kamu ve Özel Hastanelerin ilgili ünitelerinde Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütüldüğü Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumlarında Belediyelerin Yaşlı Bakım Hizmetlerinde Terminal dönem bakım merkezlerinde Evde bakım merkezlerinde Değişik düzeylerde sağlık ve bakım hizmeti yürüten özel ve gönüllü kuruluşlar (Kızılay Genel Müdürlüğü vb.) sağlık birimlerinde Gündüzlü bakım evlerinde istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217245


Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yaşlı bakım alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Yaşlı bakım alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
  • Yaşlı bakım alanında verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Yaşlı bakım alanında verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Yaşlı bakım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
  • Yaşlı bakım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Yaşlı bakım alanı ile ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir ayrıca yaşadığı çevrenin korunması bilincine sahiptir.
  • Bir dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerimi kullanır.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir .
  • Yaşlı bakım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Milli değerlere saygılıdır ve ayrıca Atatürk ilkeleri ile inkılap tarihimiz hakkında bilgi sahibidir. Türkçe`yi kurallarına uygun olarak konuşur ve yazar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  • D: Devamsız,
  • G: Girmedi,
  • E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
  • VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir. Yaşlı bireylerin ihtiyaç duyduğu bakımı yerine getirebilen, gerekli ortamları hazırlayan ve sunan, yaşlı bireylerin sağlık standartlarının gelişimine ve yaşam kalitesinin artmasına katkı sağlayan, yaşlı bakım hizmetlerini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip, çözüm üretebilen, takım çalışmasına ve sorumluluk duygusuna sahip, kamu ve özel kuruluşların geriatri merkezlerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, huzurevlerinde ve evde kaliteli Yaşlı Bakımı hizmeti verebilecek ara insan gücü yetiştirmektir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Yaşlı bireylerin ihtiyaç duyduğu bakımı yerine getirebilen, gerekli ortamları hazırlayan ve sunan, yaşlı bireylerin sağlık standartlarının gelişimine ve yaşam kalitesinin artmasına katkı sağlayan, yaşlı bakım hizmetlerini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip, çözüm üretebilen, takım çalışmasına ve sorumluluk duygusuna sahip, kamu ve özel kuruluşların geriatri merkezlerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, huzurevlerinde ve evde kaliteli Yaşlı Bakımı hizmeti verebilecek ara insan gücü yetiştirmektir. Öğrenciler toplam 120 AKTS kredisini tamamladıktan sonra mezun olabilir. Madde 38- Ön lisans ve lisans diploması verilebilmesi için,öğrencinin alması gereken dersleri başarı ile tamamlaması ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. Genel not ortalaması 3.00- 3.50 arasında olan öğrenciler ONUR, 3.51 veya daha yukarı olan öğrenciler YÜKSEK ONUR listesine geçerek mezun olurlar ve bu durum diplomalarında belirtilir. Fakülte tarafından verilecek ön lisans ve lisans diplomaları her düzey için farklı, fakat Gazi Üniversitesi nin bütün öğretim kurumlarında müşterek olmak üzere düzenlenir. Diploma bir defa verilir. Kaybedilmesi halinde diploma yerine geçecek ve kayıptan dolayı verildiğini belirten fotoğraflı bir belge düzenlenir. Diplomalar Rektör ve Yüksek Okul Müdürü tarafından imzalanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yaşlı Bakım programından mezun olan öğrenciler, seçtikleri meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Kamu ve Özel Huzurevleri ve yaşlı bakım merkezlerinde Rehabilitasyon Merkezlerinde Gerontoloji Merkezlerinde Kamu ve Özel Hastanelerin ilgili ünitelerinde Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütüldüğü Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumlarında Belediyelerin Yaşlı Bakım Hizmetlerinde Terminal dönem bakım merkezlerinde Evde bakım merkezlerinde Değişik düzeylerde sağlık ve bakım hizmeti yürüten özel ve gönüllü kuruluşlar (Kızılay Genel Müdürlüğü vb.) sağlık birimlerinde Gündüzlü bakım evlerinde istihdam edilebilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217245

Qualification Title
YAŞLI BAKIMI Associate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCare of the elderly and disabled adults
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Has basic theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing current information in the field of elderly care. Has the knowledge to reach, evaluate and apply basic scientific knowledge in the field of elderly care. Defines the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society. Interprets and evaluates the data in the field of elderly care, defines and analyzes the problems and takes part / takes responsibility in the studies planned for solution. Carries out a task given in the field of elderly care independently. Works as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to the field of elderly care. Manages the activities for the development of employees under her responsibility within the framework of a project. Critically evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of elderly care. Determining the learning needs and directs the learning. Has the awareness of lifelong learning. Informs people and institutions related to the field of elderly care, conveys their thoughts and solutions to problems in written and oral form. With the awareness of social responsibility, it contributes to projects and activities for the social environment it lives in, and also has the awareness of protecting the environment in which it lives. Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a language at least at the European Language Portfolio A2 Level. Uses my information and communication technologies together with computer software at the basic level of European Computer Driving License required by the field. It monitors the events in the agenda of society and the world in the field of health and is sensitive to developments. Has experience to work with other health disciplines Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of data related to the field of elderly care. Acts in accordance with quality management and processes and participates in these processes. Acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding their duties, rights and responsibilities as an individual. She/he is respectful to national values and also knows about Atatürks principles and our revolutionary history Speaks and writes Turkish in accordance with its rules.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. Geriatrics of public and private organizations that can provide the care that elderly people need, prepare and provide the necessary environments, contribute to the development of health standards and increase the quality of life of elderly people, implement and develop elderly care services, produce solutions, have teamwork and a sense of responsibility, to train intermediate manpower that can provide quality ?Elderly Care? services in centers, rehabilitation centers, nursing homes and homes.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessGeriatrics of public and private organizations that can provide the care that elderly people need, prepare and provide the necessary environments, contribute to the development of health standards and increase the quality of life of elderly people, implement and develop elderly care services, produce solutions, have teamwork and a sense of responsibility, to train intermediate manpower that can provide quality ?Elderly Care? services in centers, rehabilitation centers, nursing homes and homes. Students can graduate after successfully completing total 120 ECTS. Clause 38. To give associate and bachelors degree diploma, students must successfully complete the courses and grade point average must be minimum 2.00. Students whose grade point average is between3.00 - 3.50 are awarded with a certificate of honor, students whose grade point average is higher than 3.51 are awarded with a certificate of high honor andthis success is remarked in their diplomas. Associate and bachelors degree diplomas given by faculty are different for all levels, but they are prepared to be collective in all institutions of Gazi University. Diploma is given only once. In the event of lost, a certificate having the student photograph and stating the lost situation is prepared for students and they can use this certificate substituted for diploma. Diplomas are signed by the rector anddirector of the high school.
Progression Paths (Relationship Type)

Elder Care Students who graduate from the program canbe employed in accordance with the qualifications gained in their chosenprofession at; -Public and private nursing homes and elderly care centers -Rehabilitation Centers -Gerontology Centers -In related units of public and private hospitals -Social Services and Child Protection Agency in which elder care services are conducted -Elderly care services in the Municipalities - Terminal stage care centers -Elder care services at home -Health units of private and voluntary organizations (Directorate General of Red Crescent etc..) carrying out health and care services at various levels. -Daily nursing homes.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217245


Qualification Title
YAŞLI BAKIMI Associate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Has basic theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing current information in the field of elderly care. Has the knowledge to reach, evaluate and apply basic scientific knowledge in the field of elderly care. Defines the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society. Interprets and evaluates the data in the field of elderly care, defines and analyzes the problems and takes part / takes responsibility in the studies planned for solution. Carries out a task given in the field of elderly care independently. Works as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to the field of elderly care. Manages the activities for the development of employees under her responsibility within the framework of a project. Critically evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of elderly care. Determining the learning needs and directs the learning. Has the awareness of lifelong learning. Informs people and institutions related to the field of elderly care, conveys their thoughts and solutions to problems in written and oral form. With the awareness of social responsibility, it contributes to projects and activities for the social environment it lives in, and also has the awareness of protecting the environment in which it lives. Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a language at least at the European Language Portfolio A2 Level. Uses my information and communication technologies together with computer software at the basic level of European Computer Driving License required by the field. It monitors the events in the agenda of society and the world in the field of health and is sensitive to developments. Has experience to work with other health disciplines Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of data related to the field of elderly care. Acts in accordance with quality management and processes and participates in these processes. Acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding their duties, rights and responsibilities as an individual. She/he is respectful to national values and also knows about Atatürks principles and our revolutionary history Speaks and writes Turkish in accordance with its rules.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. Geriatrics of public and private organizations that can provide the care that elderly people need, prepare and provide the necessary environments, contribute to the development of health standards and increase the quality of life of elderly people, implement and develop elderly care services, produce solutions, have teamwork and a sense of responsibility, to train intermediate manpower that can provide quality ?Elderly Care? services in centers, rehabilitation centers, nursing homes and homes.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
Geriatrics of public and private organizations that can provide the care that elderly people need, prepare and provide the necessary environments, contribute to the development of health standards and increase the quality of life of elderly people, implement and develop elderly care services, produce solutions, have teamwork and a sense of responsibility, to train intermediate manpower that can provide quality ?Elderly Care? services in centers, rehabilitation centers, nursing homes and homes. Students can graduate after successfully completing total 120 ECTS. Clause 38. To give associate and bachelors degree diploma, students must successfully complete the courses and grade point average must be minimum 2.00. Students whose grade point average is between3.00 - 3.50 are awarded with a certificate of honor, students whose grade point average is higher than 3.51 are awarded with a certificate of high honor andthis success is remarked in their diplomas. Associate and bachelors degree diplomas given by faculty are different for all levels, but they are prepared to be collective in all institutions of Gazi University. Diploma is given only once. In the event of lost, a certificate having the student photograph and stating the lost situation is prepared for students and they can use this certificate substituted for diploma. Diplomas are signed by the rector anddirector of the high school.

Progression Paths (Relationship Type)

Elder Care Students who graduate from the program canbe employed in accordance with the qualifications gained in their chosenprofession at; -Public and private nursing homes and elderly care centers -Rehabilitation Centers -Gerontology Centers -In related units of public and private hospitals -Social Services and Child Protection Agency in which elder care services are conducted -Elderly care services in the Municipalities - Terminal stage care centers -Elder care services at home -Health units of private and voluntary organizations (Directorate General of Red Crescent etc..) carrying out health and care services at various levels. -Daily nursing homes.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address