Yeterlilik Kodu | TR0030027016 | |
Yeterlilik Adı | Yapı Fiziği Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yıldız Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres: Yıldız, 34349 Beşiktaş/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.yildiz.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 60 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösteren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | 60 AKTS ders kredisinden az olmamak üzere en az on ders ve dönem projesini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun/enstitünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Tezsiz yüksek lisans programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans derecesini kabul edildikleri yüksek lisans programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek lisans programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla en çok iki yarıyıl bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Öğrenciye kazandırılması hedeflenen başlıca nitelik, gereksinimlere uygun fizik ortam koşullarına yönelik çözümlerin yaratılmasında edindiği bilgiyi uygulama becerisidir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030027016
Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösteren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Bir iş veya öğrenme alanında fikirlerin oluşturulmasına veya alana özgü mesleki süreçlerin geliştirilmesine temel teşkil edebilecek uzmanlık bilgisine sahiptir.
- Bir öğrenme alanı ve bunun etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ait bilgileri eleştirebilecek düzeyde farkındalığa sahiptir.
- Farklı alanlardaki bilgileri bütünleştirerek bir iş veya öğrenme alanına özgü proje yapma becerilerine sahiptir.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Belirlenen stratejik hedeflere ulaşılmasını temin etmek üzere içinde yer aldığı ekiplerin, mesleki bilgi ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi için katkı verir.
- Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır.
- Alanına özgü bilişim teknolojilerini ileri üstü düzeyde kullanır.
- Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.
- Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
- Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
- Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
- Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri üstü düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
- Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
- Dersler tamamlandıktan sonra hazırlanan dönem projesinin başarılı bulunması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme
Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lisans diplomasına sahip olmak.
- Yükseköğretim kurumları tarafından istenildiği takdirde; usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, başvurulan programın puan türünde yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav puanına sahip olmak.
- Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve anasanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.
Öğrenciye kazandırılması hedeflenen başlıca nitelik, gereksinimlere uygun fizik ortam koşullarına yönelik çözümlerin yaratılmasında edindiği bilgiyi uygulama becerisidir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030027016 | |
Qualification Title | M.Sc. Programme in Building Physics (Non-Thesis) | |
Awarding Body | Yildiz Technical University | |
Awarding Body Contact | Yildiz Technical University | |
Awarding Body Url | http://www.yildiz.edu.tr/en | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Building Physics Comfort Conditions:Architectural design, building physics, and the effect of raising awareness of the importance of the elements. Building indoor and outdoor visual, auditory and thermal comfort conditions having problems with the basic principles and technologiesResearch Skills:Physical environment-related information acquisition, assessment and the ability to recordDesign Skills:Building physics principles of the settlement, the ability to apply at the level of the building and interior designSustainable Design:Urban and architectural design of the settlement-building in the context of sustainability assessment and the ability to design energy-efficientOptimization in Building Physics:to distinguish between different factors in creating solutions to the appropriate physical environment, information consolidation, implementation and review skillsMeasurement and Modeling:Environmental and knowledge of the structure and modeling techniques to assess the performance measurement, analysis and interpretation.Legal Responsibilities:Building physics, regulations and standards for the ability to useUse of Precedents:the creation and development of architectural and urban design projects, and existing residential structures, building physics, and examples of evaluation in terms of ability to benefits.Building Materials and Applications:Building materials, building physics principles for the use and application of ownershipBuilding Envelope Design and Applications:Building envelope design and practices for building the basic principles of physics to haveComprehensive Design opportunities in terms of construction physics schematic design phase of a comprehensive program for an architectural project to the stage of detailed system development and evaluation skillsPublished Making Skills: Basic research can play and ability The ability to post articles related to conferences and journalsTerm Project | |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) A student has to attend at least 70 per cent of the courses he has added. (2) In one semester, there must at least be two measurements of success. One of these must be a written exam by all means at the discretion of relevant faculty member. In case of on written examination, the other assessment could be an assignment, project, laboratory report or similar kinds of assessment.(3) At the end of the semester, a final exam on the entire course is administered. Achievement grade is calculated taking the work during the semester with a percentage between 40 and 60 and the final exam with a percentage between 60 and 40 into consideration. In case of failure, except for F0, resit exam is granted to the student.(4) Achievement grades are defined as follows:a)Percentage Points AchievementCoefficient90-100AA 4.0080-89 BA 3.5070-79BB 3.0060-69CB 2.5050-59 CC 2.0040-49DC1.5030-39DD 1.0020-29FD0.500-19FF0.00 NAF00.00 b) Grades not included in the Average Scores:1) G: Pass/Successful,2) K: Fail/Unsuccessful,3) M: Exemption,4) E: Incomplete(5) Minimum achievement grade to be successful in a course is CB (2.50).(6) A student can only be successful in all courses if he has scored a minimum GPA of 2.50.(7) The student who has scored CC, DC, DD, FD, FF and F0 are considered to have failed the course. These grades are included in his CGPA (AGNO). (8) G (Pass/Successful) grade indicates that the student has been successful / satisfactory in a course or activity. K (Fail/Unsuccessful) grade indicates that the student has been unsuccessful / unsatisfactory in a course or activity. M (Exemption) grade indicates that the student have exemption for the previous program courses which are deemed equivalent to the courses offered in the program. Decision for the course exemption is made by the relevant faculty committee. G, K and M grades aren’t included in the CGPA (AGNO). E (Incomplete) grade indicates that the faculty member who carries out the course hasn’t entered the grade into the automation system. These grades are entered into the system by the decision of the execute board of the institute. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The general achievement score for all candidates who apply to this programs is calculated by the candidate assessment judges by taking the %60 of ALES the %20 of the CGPA of undergraduate program and the %20 of the entrance exam into account. Candidates are put in an order of achievement and accepted within the limits of the contingency. The admission requirement details a candidate should provide are stated in YTU Regulations on Graduate Studies Article 10 (4-a). For further information, please refer to: http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 | |
Conditions for Success | The graduate students in this master program must complete a minimum of 30 local credits (10 courses), a term project; they must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of CB, must have completed min. 90 ECTS credits and have scored a minimum GPA of 2.50/4.00 to qualify for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The main object is to give the skills on the application of the knowledge corresponding solutions about physic environment conditions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030027016
Building Physics Comfort Conditions:Architectural design, building physics, and the effect of raising awareness of the importance of the elements. Building indoor and outdoor visual, auditory and thermal comfort conditions having problems with the basic principles and technologiesResearch Skills:Physical environment-related information acquisition, assessment and the ability to recordDesign Skills:Building physics principles of the settlement, the ability to apply at the level of the building and interior designSustainable Design:Urban and architectural design of the settlement-building in the context of sustainability assessment and the ability to design energy-efficientOptimization in Building Physics:to distinguish between different factors in creating solutions to the appropriate physical environment, information consolidation, implementation and review skillsMeasurement and Modeling:Environmental and knowledge of the structure and modeling techniques to assess the performance measurement, analysis and interpretation.Legal Responsibilities:Building physics, regulations and standards for the ability to useUse of Precedents:the creation and development of architectural and urban design projects, and existing residential structures, building physics, and examples of evaluation in terms of ability to benefits.Building Materials and Applications:Building materials, building physics principles for the use and application of ownershipBuilding Envelope Design and Applications:Building envelope design and practices for building the basic principles of physics to haveComprehensive Design opportunities in terms of construction physics schematic design phase of a comprehensive program for an architectural project to the stage of detailed system development and evaluation skillsPublished Making Skills: Basic research can play and ability The ability to post articles related to conferences and journalsTerm Project
(1) A student has to attend at least 70 per cent of the courses he has added. (2) In one semester, there must at least be two measurements of success. One of these must be a written exam by all means at the discretion of relevant faculty member. In case of on written examination, the other assessment could be an assignment, project, laboratory report or similar kinds of assessment.(3) At the end of the semester, a final exam on the entire course is administered. Achievement grade is calculated taking the work during the semester with a percentage between 40 and 60 and the final exam with a percentage between 60 and 40 into consideration. In case of failure, except for F0, resit exam is granted to the student.(4) Achievement grades are defined as follows:a)Percentage Points AchievementCoefficient90-100AA 4.0080-89 BA 3.5070-79BB 3.0060-69CB 2.5050-59 CC 2.0040-49DC1.5030-39DD 1.0020-29FD0.500-19FF0.00 NAF00.00 b) Grades not included in the Average Scores:1) G: Pass/Successful,2) K: Fail/Unsuccessful,3) M: Exemption,4) E: Incomplete(5) Minimum achievement grade to be successful in a course is CB (2.50).(6) A student can only be successful in all courses if he has scored a minimum GPA of 2.50.(7) The student who has scored CC, DC, DD, FD, FF and F0 are considered to have failed the course. These grades are included in his CGPA (AGNO). (8) G (Pass/Successful) grade indicates that the student has been successful / satisfactory in a course or activity. K (Fail/Unsuccessful) grade indicates that the student has been unsuccessful / unsatisfactory in a course or activity. M (Exemption) grade indicates that the student have exemption for the previous program courses which are deemed equivalent to the courses offered in the program. Decision for the course exemption is made by the relevant faculty committee. G, K and M grades aren’t included in the CGPA (AGNO). E (Incomplete) grade indicates that the faculty member who carries out the course hasn’t entered the grade into the automation system. These grades are entered into the system by the decision of the execute board of the institute.
The general achievement score for all candidates who apply to this programs is calculated by the candidate assessment judges by taking the %60 of ALES the %20 of the CGPA of undergraduate program and the %20 of the entrance exam into account. Candidates are put in an order of achievement and accepted within the limits of the contingency. The admission requirement details a candidate should provide are stated in YTU Regulations on Graduate Studies Article 10 (4-a). For further information, please refer to: http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121
The main object is to give the skills on the application of the knowledge corresponding solutions about physic environment conditions.