Yeterlilik Kodu

TR0030028214

Yeterlilik Adı
Veteriner Lisans Diploması
Sorumlu KurumSelçuk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArdıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya
Sorumlu Kurum URLhttps://www.selcuk.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Veterinerlik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri300
Programın Normal Süresi 5 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
  • Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi eğitim-öğretim programı, veteriner hekimliği konularında çağdaş bilgi birikimi ve özel becerileri kazandırmayı hedefleyen, yeni teknoloji ve bilgilere açık, öğrenmede mükemmelliği teşvik eden, problem belirleme ve çözümünde öğrenci odaklı yaklaşımı benimsetmeye olanak sağlamayı amaçlamış bir programdır.
  • Bu program yalnız veteriner hekimlik sanatı ve bilimi için tıbbi bilgi ve becerileri vermekle kalmaz, aynı zamanda koruyucu hekimlik ve halk sağlığı açısından da yetkin veteriner hekimler yetiştirmeyi amaçlar.
Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün veya YÖK kararlarına uygun olarak özel durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Fakülteye ait öğrenme ortamları 4 ana grupta toplanabilir:

Ana Tesisler: Ana tesisleri (23.400 m2) 4 bloktan (A, B, C, D) oluşmaktadır. A blok içerisinde; Dekanlık, Temel Bilimler Bölümü, öğrenci derslik ve laboratuvarları ile öğrenci kantini bulunmaktadır. B blok içerisinde; Zootekni ve Hayvan Besleme Bölümü, Besin Hijyeni ve Teknolojisi Bölümü ve Klinik Öncesi Bilimler Bölümüne ait laboratuvarlar ve nekropsi salonu mevcuttur. C ve D bloklar ise öğretim üyeleri odaları ve Klinik Öncesi Bölümü Araştırma Laboratuvarlarından oluşmaktadır. Fakültemiz bünyesinde 40’a yakın öğrenci ve araştırma laboratuvarı ve 6 adet büyük ve 7 adet küçük olmak üzere 13 adet derslik mevcuttur.

Hayvan hastanesi: Fakültenin hayvan hastanesi; küçük hayvan (kedi, köpek, egzotik vb) ve büyük hayvan (çiftlik hayvanları ve at) klinikleri olmak üzere iki birimden oluşur. Küçük Hayvan Kliniği 11.000 m2 kapalı alana sahip olup Türkiye’nin en büyük küçük hayvan hastanesi niteliğindedir. Hastanede öğrenci konsültasyon salonlarının yanında, öğrencilerimizin de faydalanabileceği yaklaşık 300 kişilik konferans salonu mevcuttur. Büyük hayvanların muayene ve tedavileri farklı bir binada (3.000 m2) gerçekleştirilmekte olup, çiftlik hayvanları ve at için, muayene ve operasyon salonları olarak ayrı ayrı düzenlenmiştir. Küçük hayvan ve büyük hayvan kliniklerinin hepsinde birer laboratuvar, eczane ve hasta kayıt birimleri bulunmaktadır. Haftalık ortalama 500 hasta tedavisi kapasitesiyle bölge hayvancılığı ve fakülte öğrencilerinin eğitiminde etkin hizmet verilmektedir.

Araştırma ve Uygulama Çiftliği: Araştırma ve Uygulama Çiftliği (200.000 m2 açık ve 4.280 m2 kapalı alan) ana tesisimize yürüyüş mesafesindedir. Çiftlik; at, sığır, domuz, koyun-keçi, köpek ve kanatlı üniteleri ile lojmanlar, idari bina ve yem depolama alanlarından oluşmaktadır. Çiftlikte öğrencilerimiz özellikle yetiştiricilik ve beslenme alanlarında uygulama imkanı bulmaktadırlar.

Et ve Süt Ürünleri Araştırma ve Uygulama Ünitesi: Ünite (1.000 m2) ana tesislere birleşik olarak yer almaktadır. Besin Hijyeni ve Teknolojisi Bölümü koordinatörlüğünde işletilen ünitede çiftliğimizde üretilen hayvansal hammaddelerin öğrencilerin katılımı ile kaliteli ve hijyenik ürünlere (pastörize süt, ayran, peynir, yoğurt, dondurma, köfte, sucuk, pastırma vb.) dönüştürülerek satışının yapılması sağlanmaktadır. Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından SELVEFA marka tescilli ürünlerinin üretimi öğrenciler için etkin bir uygulama ortamı durumundadır. 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

BİLGİ (Kuramsal ve Olgusal)

  • Hayvan tür ve ırklarının yapısal, işlevsel ve davranış özelliklerini tanır; yetiştirme, bakım ve besleme yöntemlerini sınıflandırır ve yorumlar.
  • Hastalıkların etiyoloji ve epidemiyolojilerini hatırlar ve ayırt eder; tanı ve tedavi protokollerini belirler.
  • Korunma ve tedavi amacıyla kullanılacak kimyasal ve biyolojik maddeler ile ilişkili temel bilgileri sıralar.
  • Hayvan ırklarının verimlerini değerlendirir; seleksiyon, melezleme ve suni tohumlama bilgisini tekrarlar; işletmeler için yönetim planları tasarlar.
  • Hayvansal gıdaların hijyenik üretim, imalat ve tüketim aşamalarına kadar olan süreçteki teknoloji bilgisini hatırlar.
  • Veteriner hekimliğe ilişkin mevzuatı bilir ve yorumlar; hayvan ve hayvan sahiplerinin hakları konusunda bilgiyi tanımlar.

BECERİ (Bilişsel ve Uygulamalı)

  • Hayvancılık ve hayvansal gıda üretimi yapan işletmeleri yönetir; bakım-besleme protokollerini hazırlar ve kullanır; biyogüvenlik önlemlerini alır.
  • Hayvan hastalıklarını klinik olarak tanır, tanı materyallerini yetkili laboratuarlara gönderir, gerekirse test eder ve tedavisini yapar.
  • Hayvan sağlığı ve hayvansal üretimle ilgili verileri analiz eder ve yorumlar; hayvansal gıdaların sağlık kontrolünü yapar; gerekirse araştırma projelerine katkıda bulunur.

YETKİNLİK

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

  • Yetki ve sorumlulukların farkında olarak meslek bilincine sahip olur.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve mesleki paydaşlarla işbirliği içerisinde, bölgesel veya ulusal sorunlara çözüm üretir.

Öğrenme Yetkinliği

  • Bilimsel bilgiyi üretme ve kullanım metotlarını kavrar ve eleştirel yolla değerlendirir.
  • Alanıyla ilgili yeni bilgi ve bilgi kaynaklarını belirler ve hayat boyu öğrenim etkinliklerine katılır.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

  • Halk ve hayvan sağlığı ile ilgili kurullarda çalışır ve etkinlikler düzenler.
  • Meslek kurul ve kuruluşlarında görevler alır; toplum yararına sosyal projeler planlar ve uygular.
  • Mesleki gelişimini devam ettirecek ve sosyal ilişkiler kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili bilir ve teknolojik araçları kullanır.

Alana Özgü Yetkinlik

  • Hekimlik mesleğinin gereği olan etik değerlere sahiptir; hayvan ve hayvan sahibinin haklarını tanımlar; hayvan kullanım etiği ve refahını gözetir.
  • Çalışma ortamının iş güvenliği kavramlarına dikkat eder, uygulama ve savunma yeterliliğine sahip olur.
  • Veteriner hizmetleri ile ilgili güncellenen mevzuatı kullanır; Veteriner halk sağlığı, zoonozlar ve çevre konularında duyarlıdır.
  • Mesleki olay ve olguları bilimsel teknik ve yöntemleri kullanarak analiz eder, sonuçları yorumlar ve çözüm alternatifleri sunar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda verilen anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Fakültede eğitim-öğretim dönemleri güz ve bahar yarıyıllarından oluşan yarıyıl esasına göre düzenlenmiştir. Fakültede eğitim-öğretim süresi, beş yıl, on yarıyıldır. Fakültenin eğitim-öğretim dönemleri; her bir yarıyılı en az 14 haftadan oluşan 1-8’inci yarıyıl dersleri ile 9 ve 10’uncu yarıyıllardan oluşan Veteriner Hekimliği İntörn Programını  (VEHİP) kapsar. Eğitim-öğretim programı, kurum içi teorik derslerin yanında laboratuvar, klinik ve çiftlik uygulamaları ile kurum dışı staj uygulamalardan oluşur. Eğitim-öğretim programındaki toplam ders kredisi, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)’ne ve Yükseköğretim Kurulunca diploma düzeyi ve alan için yükseköğretim yeterlilikler çerçevesine göre belirlenen kredi aralığına uygun olarak 300 AKTS’dir.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Fakülte için hazırlanmış; Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Ölçme ve Değerlendirme Uygulama esaslarına göre yapılır. Bir dersin yarıyıl içi etkinliğinin değerlendirmesi her yarıyılda en az bir adet ara sınavla veya ara sınavla birlikte öğretim elemanının uygun göreceği diğer faaliyetlerle (kısa sınav, ödev, seminer, laboratuvar, uygulama vb.) yapılır. Bunların puanlarının yarıyıl içi etkinliği puanına katkı yüzdelerinin toplamı daima 100 dür. Bir dersin final sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Final sınavına, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulaması olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavına, final sınavına girme hakkına sahip olup da sınava girmeyen veya girdiği halde yeterli başarıyı sağlayamayan, DC ve daha düşük not alan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavı final sınavı yerine geçer ve ders başarı notunun belirlenmesinde aynı şekilde değerlendirilir. Bir dersin başarı notunun hesaplanmasında ara sınavdan alınan puanın katkı yüzdesi %40, final veya bütünleme sınavından aldıkları puanının katkı yüzdesi ise % 60’tır. Sınav notlarının değerlendirilmesinde Mutlak Değerlendirme Sistemi veya Bağıl Değerlendirme Sisteminden biri uygulanır. Bir dersten, AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC notu alan öğrencinin bu derslerden başarılı sayılabilmesi için Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO)’nın en az 2.50 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci bu dersleri tekrar eder. FF notu alan öğrenci başarısızdır. Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf sonunda 2.00’ın altında olan öğrenci bir üst sınıftan ders alamaz, alt yarıyıllardan başarısız olduğu dersleri tekrar eder.

VEHİP Eğitimine hak kazanabilmek için her iki dönemde de en az 2.00 GANO şartı ile 1 - 8. dönemlerdeki bütün derslere kaydını yaptırmış ve devamını almış olması gerekir. Ders tekrarı 3’ten fazla olan öğrenciler VEHİP eğitimine başlayamaz. VEHİP programı ayrı bir yönergeyle yürütülmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Veteriner Hekimliği Eğitim Kurumları ve Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (VEDEK)

Başlangıç; 30.09.2023 / Bitiş; 30.09.2029

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.

Başarma ŞartlarıBir öğrencinin Fakülteden mezun olabilmesi için, eğitim-öğretim programında öngörülen mezuniyeti için gerekli olan dersleri almış ve başarmış olması, stajını tamamlamış ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Veteriner Fakültesi'nde 5 yıllık eğitimlerini başarı ile tamamlayan öğrenciler "Veteriner Hekim" ünvanı alarak yüksek lisanslı olarak mezun olmaktadırlar. Mezun veteriner hekimler; hayvan sağlığına yönelik hizmet alanlarında, Tarım ve Orman Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı'na bağlı kurumlarda, Yerel Yönetimlerde, Türk Silahlı Kuvvetleri'nde, Yem, Tavukçuluk, Et ve süt Ürünleri, Veteriner ilaç sektörlerinde görev alabilecekleri gibi, serbest Veteriner Hekim olarak özel kliniklerde, Türkiye Jokey Kulübünde, Hayvanat Bahçeleri Üretim çiftliklerinde çalışma olanağı bulmaktadır. Mezun veteriner hekimler fakültemizdeki tüm anabilim dallarında (20) lisansüstü eğitim alarak akademik kariyer yapma imkanlarına da sahiptirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030028214


Yeterlilik Adı
Veteriner Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Selçuk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
300

Programın Normal Süresi
5 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
  • Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi eğitim-öğretim programı, veteriner hekimliği konularında çağdaş bilgi birikimi ve özel becerileri kazandırmayı hedefleyen, yeni teknoloji ve bilgilere açık, öğrenmede mükemmelliği teşvik eden, problem belirleme ve çözümünde öğrenci odaklı yaklaşımı benimsetmeye olanak sağlamayı amaçlamış bir programdır.
  • Bu program yalnız veteriner hekimlik sanatı ve bilimi için tıbbi bilgi ve becerileri vermekle kalmaz, aynı zamanda koruyucu hekimlik ve halk sağlığı açısından da yetkin veteriner hekimler yetiştirmeyi amaçlar.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün veya YÖK kararlarına uygun olarak özel durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Fakülteye ait öğrenme ortamları 4 ana grupta toplanabilir:

Ana Tesisler: Ana tesisleri (23.400 m2) 4 bloktan (A, B, C, D) oluşmaktadır. A blok içerisinde; Dekanlık, Temel Bilimler Bölümü, öğrenci derslik ve laboratuvarları ile öğrenci kantini bulunmaktadır. B blok içerisinde; Zootekni ve Hayvan Besleme Bölümü, Besin Hijyeni ve Teknolojisi Bölümü ve Klinik Öncesi Bilimler Bölümüne ait laboratuvarlar ve nekropsi salonu mevcuttur. C ve D bloklar ise öğretim üyeleri odaları ve Klinik Öncesi Bölümü Araştırma Laboratuvarlarından oluşmaktadır. Fakültemiz bünyesinde 40’a yakın öğrenci ve araştırma laboratuvarı ve 6 adet büyük ve 7 adet küçük olmak üzere 13 adet derslik mevcuttur.

Hayvan hastanesi: Fakültenin hayvan hastanesi; küçük hayvan (kedi, köpek, egzotik vb) ve büyük hayvan (çiftlik hayvanları ve at) klinikleri olmak üzere iki birimden oluşur. Küçük Hayvan Kliniği 11.000 m2 kapalı alana sahip olup Türkiye’nin en büyük küçük hayvan hastanesi niteliğindedir. Hastanede öğrenci konsültasyon salonlarının yanında, öğrencilerimizin de faydalanabileceği yaklaşık 300 kişilik konferans salonu mevcuttur. Büyük hayvanların muayene ve tedavileri farklı bir binada (3.000 m2) gerçekleştirilmekte olup, çiftlik hayvanları ve at için, muayene ve operasyon salonları olarak ayrı ayrı düzenlenmiştir. Küçük hayvan ve büyük hayvan kliniklerinin hepsinde birer laboratuvar, eczane ve hasta kayıt birimleri bulunmaktadır. Haftalık ortalama 500 hasta tedavisi kapasitesiyle bölge hayvancılığı ve fakülte öğrencilerinin eğitiminde etkin hizmet verilmektedir.

Araştırma ve Uygulama Çiftliği: Araştırma ve Uygulama Çiftliği (200.000 m2 açık ve 4.280 m2 kapalı alan) ana tesisimize yürüyüş mesafesindedir. Çiftlik; at, sığır, domuz, koyun-keçi, köpek ve kanatlı üniteleri ile lojmanlar, idari bina ve yem depolama alanlarından oluşmaktadır. Çiftlikte öğrencilerimiz özellikle yetiştiricilik ve beslenme alanlarında uygulama imkanı bulmaktadırlar.

Et ve Süt Ürünleri Araştırma ve Uygulama Ünitesi: Ünite (1.000 m2) ana tesislere birleşik olarak yer almaktadır. Besin Hijyeni ve Teknolojisi Bölümü koordinatörlüğünde işletilen ünitede çiftliğimizde üretilen hayvansal hammaddelerin öğrencilerin katılımı ile kaliteli ve hijyenik ürünlere (pastörize süt, ayran, peynir, yoğurt, dondurma, köfte, sucuk, pastırma vb.) dönüştürülerek satışının yapılması sağlanmaktadır. Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından SELVEFA marka tescilli ürünlerinin üretimi öğrenciler için etkin bir uygulama ortamı durumundadır. 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

BİLGİ (Kuramsal ve Olgusal)

  • Hayvan tür ve ırklarının yapısal, işlevsel ve davranış özelliklerini tanır; yetiştirme, bakım ve besleme yöntemlerini sınıflandırır ve yorumlar.
  • Hastalıkların etiyoloji ve epidemiyolojilerini hatırlar ve ayırt eder; tanı ve tedavi protokollerini belirler.
  • Korunma ve tedavi amacıyla kullanılacak kimyasal ve biyolojik maddeler ile ilişkili temel bilgileri sıralar.
  • Hayvan ırklarının verimlerini değerlendirir; seleksiyon, melezleme ve suni tohumlama bilgisini tekrarlar; işletmeler için yönetim planları tasarlar.
  • Hayvansal gıdaların hijyenik üretim, imalat ve tüketim aşamalarına kadar olan süreçteki teknoloji bilgisini hatırlar.
  • Veteriner hekimliğe ilişkin mevzuatı bilir ve yorumlar; hayvan ve hayvan sahiplerinin hakları konusunda bilgiyi tanımlar.

BECERİ (Bilişsel ve Uygulamalı)

  • Hayvancılık ve hayvansal gıda üretimi yapan işletmeleri yönetir; bakım-besleme protokollerini hazırlar ve kullanır; biyogüvenlik önlemlerini alır.
  • Hayvan hastalıklarını klinik olarak tanır, tanı materyallerini yetkili laboratuarlara gönderir, gerekirse test eder ve tedavisini yapar.
  • Hayvan sağlığı ve hayvansal üretimle ilgili verileri analiz eder ve yorumlar; hayvansal gıdaların sağlık kontrolünü yapar; gerekirse araştırma projelerine katkıda bulunur.

YETKİNLİK

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

  • Yetki ve sorumlulukların farkında olarak meslek bilincine sahip olur.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve mesleki paydaşlarla işbirliği içerisinde, bölgesel veya ulusal sorunlara çözüm üretir.

Öğrenme Yetkinliği

  • Bilimsel bilgiyi üretme ve kullanım metotlarını kavrar ve eleştirel yolla değerlendirir.
  • Alanıyla ilgili yeni bilgi ve bilgi kaynaklarını belirler ve hayat boyu öğrenim etkinliklerine katılır.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

  • Halk ve hayvan sağlığı ile ilgili kurullarda çalışır ve etkinlikler düzenler.
  • Meslek kurul ve kuruluşlarında görevler alır; toplum yararına sosyal projeler planlar ve uygular.
  • Mesleki gelişimini devam ettirecek ve sosyal ilişkiler kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili bilir ve teknolojik araçları kullanır.

Alana Özgü Yetkinlik

  • Hekimlik mesleğinin gereği olan etik değerlere sahiptir; hayvan ve hayvan sahibinin haklarını tanımlar; hayvan kullanım etiği ve refahını gözetir.
  • Çalışma ortamının iş güvenliği kavramlarına dikkat eder, uygulama ve savunma yeterliliğine sahip olur.
  • Veteriner hizmetleri ile ilgili güncellenen mevzuatı kullanır; Veteriner halk sağlığı, zoonozlar ve çevre konularında duyarlıdır.
  • Mesleki olay ve olguları bilimsel teknik ve yöntemleri kullanarak analiz eder, sonuçları yorumlar ve çözüm alternatifleri sunar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda verilen anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Fakültede eğitim-öğretim dönemleri güz ve bahar yarıyıllarından oluşan yarıyıl esasına göre düzenlenmiştir. Fakültede eğitim-öğretim süresi, beş yıl, on yarıyıldır. Fakültenin eğitim-öğretim dönemleri; her bir yarıyılı en az 14 haftadan oluşan 1-8’inci yarıyıl dersleri ile 9 ve 10’uncu yarıyıllardan oluşan Veteriner Hekimliği İntörn Programını  (VEHİP) kapsar. Eğitim-öğretim programı, kurum içi teorik derslerin yanında laboratuvar, klinik ve çiftlik uygulamaları ile kurum dışı staj uygulamalardan oluşur. Eğitim-öğretim programındaki toplam ders kredisi, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)’ne ve Yükseköğretim Kurulunca diploma düzeyi ve alan için yükseköğretim yeterlilikler çerçevesine göre belirlenen kredi aralığına uygun olarak 300 AKTS’dir.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Fakülte için hazırlanmış; Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Ölçme ve Değerlendirme Uygulama esaslarına göre yapılır. Bir dersin yarıyıl içi etkinliğinin değerlendirmesi her yarıyılda en az bir adet ara sınavla veya ara sınavla birlikte öğretim elemanının uygun göreceği diğer faaliyetlerle (kısa sınav, ödev, seminer, laboratuvar, uygulama vb.) yapılır. Bunların puanlarının yarıyıl içi etkinliği puanına katkı yüzdelerinin toplamı daima 100 dür. Bir dersin final sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Final sınavına, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulaması olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavına, final sınavına girme hakkına sahip olup da sınava girmeyen veya girdiği halde yeterli başarıyı sağlayamayan, DC ve daha düşük not alan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavı final sınavı yerine geçer ve ders başarı notunun belirlenmesinde aynı şekilde değerlendirilir. Bir dersin başarı notunun hesaplanmasında ara sınavdan alınan puanın katkı yüzdesi %40, final veya bütünleme sınavından aldıkları puanının katkı yüzdesi ise % 60’tır. Sınav notlarının değerlendirilmesinde Mutlak Değerlendirme Sistemi veya Bağıl Değerlendirme Sisteminden biri uygulanır. Bir dersten, AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC notu alan öğrencinin bu derslerden başarılı sayılabilmesi için Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO)’nın en az 2.50 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci bu dersleri tekrar eder. FF notu alan öğrenci başarısızdır. Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf sonunda 2.00’ın altında olan öğrenci bir üst sınıftan ders alamaz, alt yarıyıllardan başarısız olduğu dersleri tekrar eder.

VEHİP Eğitimine hak kazanabilmek için her iki dönemde de en az 2.00 GANO şartı ile 1 - 8. dönemlerdeki bütün derslere kaydını yaptırmış ve devamını almış olması gerekir. Ders tekrarı 3’ten fazla olan öğrenciler VEHİP eğitimine başlayamaz. VEHİP programı ayrı bir yönergeyle yürütülmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Veteriner Hekimliği Eğitim Kurumları ve Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (VEDEK)

Başlangıç; 30.09.2023 / Bitiş; 30.09.2029


Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.


Başarma Şartları
Bir öğrencinin Fakülteden mezun olabilmesi için, eğitim-öğretim programında öngörülen mezuniyeti için gerekli olan dersleri almış ve başarmış olması, stajını tamamlamış ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Veteriner Fakültesi'nde 5 yıllık eğitimlerini başarı ile tamamlayan öğrenciler "Veteriner Hekim" ünvanı alarak yüksek lisanslı olarak mezun olmaktadırlar. Mezun veteriner hekimler; hayvan sağlığına yönelik hizmet alanlarında, Tarım ve Orman Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı'na bağlı kurumlarda, Yerel Yönetimlerde, Türk Silahlı Kuvvetleri'nde, Yem, Tavukçuluk, Et ve süt Ürünleri, Veteriner ilaç sektörlerinde görev alabilecekleri gibi, serbest Veteriner Hekim olarak özel kliniklerde, Türkiye Jokey Kulübünde, Hayvanat Bahçeleri Üretim çiftliklerinde çalışma olanağı bulmaktadır. Mezun veteriner hekimler fakültemizdeki tüm anabilim dallarında (20) lisansüstü eğitim alarak akademik kariyer yapma imkanlarına da sahiptirler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030028214

Qualification Title
Undergraduate Diploma in Veterinary Medicine
Awarding BodySelçuk University
Awarding Body ContactArdıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya
Awarding Body Urlhttps://www.selcuk.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasVeterinary
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value300
Program Duration5 Yıl
Program Profile
  • It is a higher education program that provides  education for a specific field of learning or profession, based on secondary education qualifications
  • Selçuk University Faculty of Veterinary Medicine education program is a program that aims to provide contemporary knowledge and special skills in veterinary medicine, is open to new technology and information, encourages excellence in learning, and aims to enable students to adopt a student-oriented approach in problem identification and solution.
  • This program not only provides medical knowledge and skills for  the art  and science of veterinary medicine, but also aims to train veterinarians  who are competent in preventive medicine and public health.
Learning Environments

Learning takes place formally or in special cases as distance education in accordance with the decisions of YÖK (Council of Higher Education). Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. The learning environments of the faculty can be divided into 4 main groups:

Main Facilities: Main facilities (23.400 m2) consist of 4 blocks (A, B, C, D). In block A; There is the Dean's Office, Basic Sciences Department, student classrooms and laboratories, and the student canteen. In block B; There are laboratories and a necropsy hall belonging to the Department of Animal Science and Animal Nutrition, Department of Food Hygiene and Technology and Department of Preclinical Sciences. Blocks C and D consist of faculty members' rooms and Preclinical Department Research Laboratories. Our faculty has nearly 40 student and research laboratories and 13 classrooms, 6 large and 7 small.

Animal hospital: Faculty's animal hospital; It consists of two units: small animal (cat, dog, exotic, etc.) and large animal (farm animals and horses) clinics. Small Animal Clinic has a closed area of 11000 m2 and is the largest small animal hospital in Turkey. In addition to the student consultation rooms, the hospital also has a conference hall with a capacity of approximately 300 people that our students can benefit from. Examination and treatment of large animals are carried out in a different building (3000 m2), and separate examination and operation rooms are arranged for farm animals and horses. All small animal and large animal clinics have a laboratory, pharmacy and patient registration units. With an average weekly treatment capacity of 500 patients, effective service is provided in the education of regional animal husbandry and faculty students.

Research and Application Farm: Research and Application Farm (200000 m2 open and 4280 m2 closed area) is within walking distance of our main facility. Farm consists of horse, cattle, pig, sheep-goat, dog and poultry units, lodgings, administrative buildings and feed storage areas. On the farm, our students have the opportunity to practice especially in the fields of husbandry and nutrition.

Meat and Dairy Products Research and Application Unit: The unit (1000 m2) is located adjacent to the main facilities. In the unit operated under the coordination of the Department of Food Hygiene and Technology, the animal raw materials produced in our farm are transformed into quality and hygienic products (pasteurized milk, buttermilk, cheese, yoghurt, ice cream, meatballs, sausage, pastrami, etc.) and sold with the participation of students. The production of SELVEFA brand registered products by the Turkish Patent and Trademark Office is an effective application environment for students.

Description

INFORMATION (Theoretical and Factual)

  • Recognize the structural, functional and behavioral characteristics of animal species and breeds; classifies and interprets cultivation, care and feeding methods.
  • Remembers and distinguishes the etiology and epidemiology of diseases; determines diagnosis and treatment protocols.
  • Lists basic information about chemical and biological substances to be used for prevention and treatment purposes.
  • Evaluates the productivity of animal breeds; repeats knowledge of selection, hybridization and artificial insemination; designs management plans for businesses.
  • Remembers the technological knowledge in the process of hygienic production, manufacturing and consumption of animal foods.
  • Knows and interprets the legislation regarding veterinary medicine; It defines information about the rights of animals and animal owners.

SKILL (Cognitive and Practicle)

  • Manages enterprises engaged in animal husbandry and animal food production; prepares and uses care-feeding protocols; takes biosecurity measures.
  • Recognizes animal diseases clinically, sends diagnostic materials to authorized laboratories, tests and treats them if necessary.
  • Analyzes and interprets data regarding animal health and animal production; Performs health checks of animal foods; Contributes to research projects if necessary.

COMPETENCY

Ability to Work Independently and Take Responsibility

  • Becomes professionally conscious by being aware of authorities and responsibilities.
  • Takes responsibility in individual and group work and produces solutions to regional or national problems in cooperation with professional stakeholders.

Learning Competency

  • Understands the methods of producing and using scientific knowledge and evaluates them critically.
  • Identifies new knowledge and information sources related to the field and participates in lifelong learning activities.

Communication and Social Competency

  • Works in committees and organizes events related to public and animal health.
  • Takes positions in professional institutions and organizations; Plans and implements social projects for the benefit of society.
  • Knows at least one foreign language and uses technological tools to continue his professional development and establish social relationships.

Field-Specific Competency

  • Has the ethical values required by the medical profession; defines the rights of the animal and its owner; Observes animal use ethics and welfare.
  • Pays attention to the occupational safety concepts of the working environment and has the competence to apply and defend them.
  • Uses updated legislation on veterinary services; The veterinarian is sensitive to public health, zoonoses and the environment.
  • Analyzes professional events and facts using scientific techniques and methods, interprets the results and offers solution alternatives.
Key Competencies

He/she has the following key competencies at an advanced level:

  • Literacy competency
  • Multilingual competency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competency
  • Personal, social and learning to learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Educational periods at the faculty are organized on a semester basis consisting of fall and spring semesters. The duration of education at the faculty is five years and ten semesters. Educational periods of the faculty; It covers the 1st-8th semester courses, each semester consisting of at least 14 weeks, and the Veterinary Medicine Intern Program (VMIP) consisting of the 9th and 10th semesters. The education-training program consists of in-house theoretical courses, laboratory, clinical and enterprice management practices and external internship practices. The total course credits in the education program are 300 ECTS, in accordance with the European Credit Transfer System (ECTS) and the credit range determined by the Council of Higher Education according to the higher education qualifications framework for the diploma level and field.
  • Measurement and evaluation methods prepared for the faculty is carried out in accordance with the Education and Examination Regulation and the Measurement and Evaluation Application principles. Evaluation of the effectiveness of a course during the semester is made with at least one midterm exam every semester, or with other activities (quiz, homework, seminar, laboratory, practice, etc.) that the academic staff deem appropriate along with the midterm exam. The sum of the contribution percentages of their scores to the semester effectiveness score is always 100. The final exam of a course is held at the end of the semester in which that course is completed. Students who fulfill the attendance requirement and are successful in the practical courses can take the final exam. Students who have the right to take the final exam but did not take the exam, or who took the exam but did not achieve sufficient success, and who received DC or lower grades can take the make-up exam. Make-up exam replaces the final exam and is evaluated in the same way in determining the course success grade. In calculating the success grade of a course, the contribution percentage of the score obtained from the midterm exam is 40%, and the contribution percentage of the score obtained from the final or make-up exam is 60%. In evaluating exam grades, either the Absolute Evaluation System or the Relative Evaluation System is applied. A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC grades from a course is deemed to have succeeded that course. In order for a student who receives a DC grade to be considered successful in these courses, their Semester Weighted Grade Point Average (GPA) must be at least 2.50. Otherwise, the student repeats these courses. The student who receives FF grade is unsuccessful. A student whose General Weighted Grade Point Average (GPA) is below 2.00 at the end of the first, second, third and fourth grades cannot take courses from the upper grade and must repeat the courses they failed in the lower semesters.
  • In order to be eligible for VMIP Education, one must have registered for and attended all courses in the 1st-8th semesters, with a minimum GPA of 2.00 in both semesters. Students who repeat courses more than 3 times cannot start VMIP training. The VMIP program is carried out with a separate directive.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Name of Accreditation institution; Association for Evaluation and Accreditation of Veterinary Medicine Educational Institutions and Programs (VEDEK)

Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent and have received sufficient points from the University Student Selection Examination.

Conditions for SuccessIn order for a student to graduate from the Faculty, he/she must have taken and succeeded in the courses required for graduation in the education program, completed his/her internship and had a graduation grade point average of at least 2.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete their 5-year education at the Faculty of Veterinary Medicine graduate with a master's degree and receive the title of "Veterinarian". Graduate veterinarians; can work in animal health service areas, in institutions affiliated with the Ministry of Agriculture and Forestry and the Ministry of Health, in Local Governments, in the Turkish Armed Forces, in the Feed, Poultry, Meat and Dairy Products, Veterinary Medicine sectors, as well as in private clinics as Veterinarians, They have the opportunity to work in the Turkish Jockey Club and in Zoos and Production Farms. Graduated veterinarians also have the opportunity to pursue an academic career by receiving postgraduate education in all (20) departments of our faculty.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030028214


Qualification Title
Undergraduate Diploma in Veterinary Medicine

Awarding Body
Selçuk University

Awarding Body Contact
Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
300

Program Duration
5 Yıl

Program Profile
  • It is a higher education program that provides  education for a specific field of learning or profession, based on secondary education qualifications
  • Selçuk University Faculty of Veterinary Medicine education program is a program that aims to provide contemporary knowledge and special skills in veterinary medicine, is open to new technology and information, encourages excellence in learning, and aims to enable students to adopt a student-oriented approach in problem identification and solution.
  • This program not only provides medical knowledge and skills for  the art  and science of veterinary medicine, but also aims to train veterinarians  who are competent in preventive medicine and public health.

Learning Environments

Learning takes place formally or in special cases as distance education in accordance with the decisions of YÖK (Council of Higher Education). Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. The learning environments of the faculty can be divided into 4 main groups:

Main Facilities: Main facilities (23.400 m2) consist of 4 blocks (A, B, C, D). In block A; There is the Dean's Office, Basic Sciences Department, student classrooms and laboratories, and the student canteen. In block B; There are laboratories and a necropsy hall belonging to the Department of Animal Science and Animal Nutrition, Department of Food Hygiene and Technology and Department of Preclinical Sciences. Blocks C and D consist of faculty members' rooms and Preclinical Department Research Laboratories. Our faculty has nearly 40 student and research laboratories and 13 classrooms, 6 large and 7 small.

Animal hospital: Faculty's animal hospital; It consists of two units: small animal (cat, dog, exotic, etc.) and large animal (farm animals and horses) clinics. Small Animal Clinic has a closed area of 11000 m2 and is the largest small animal hospital in Turkey. In addition to the student consultation rooms, the hospital also has a conference hall with a capacity of approximately 300 people that our students can benefit from. Examination and treatment of large animals are carried out in a different building (3000 m2), and separate examination and operation rooms are arranged for farm animals and horses. All small animal and large animal clinics have a laboratory, pharmacy and patient registration units. With an average weekly treatment capacity of 500 patients, effective service is provided in the education of regional animal husbandry and faculty students.

Research and Application Farm: Research and Application Farm (200000 m2 open and 4280 m2 closed area) is within walking distance of our main facility. Farm consists of horse, cattle, pig, sheep-goat, dog and poultry units, lodgings, administrative buildings and feed storage areas. On the farm, our students have the opportunity to practice especially in the fields of husbandry and nutrition.

Meat and Dairy Products Research and Application Unit: The unit (1000 m2) is located adjacent to the main facilities. In the unit operated under the coordination of the Department of Food Hygiene and Technology, the animal raw materials produced in our farm are transformed into quality and hygienic products (pasteurized milk, buttermilk, cheese, yoghurt, ice cream, meatballs, sausage, pastrami, etc.) and sold with the participation of students. The production of SELVEFA brand registered products by the Turkish Patent and Trademark Office is an effective application environment for students.


Description

INFORMATION (Theoretical and Factual)

  • Recognize the structural, functional and behavioral characteristics of animal species and breeds; classifies and interprets cultivation, care and feeding methods.
  • Remembers and distinguishes the etiology and epidemiology of diseases; determines diagnosis and treatment protocols.
  • Lists basic information about chemical and biological substances to be used for prevention and treatment purposes.
  • Evaluates the productivity of animal breeds; repeats knowledge of selection, hybridization and artificial insemination; designs management plans for businesses.
  • Remembers the technological knowledge in the process of hygienic production, manufacturing and consumption of animal foods.
  • Knows and interprets the legislation regarding veterinary medicine; It defines information about the rights of animals and animal owners.

SKILL (Cognitive and Practicle)

  • Manages enterprises engaged in animal husbandry and animal food production; prepares and uses care-feeding protocols; takes biosecurity measures.
  • Recognizes animal diseases clinically, sends diagnostic materials to authorized laboratories, tests and treats them if necessary.
  • Analyzes and interprets data regarding animal health and animal production; Performs health checks of animal foods; Contributes to research projects if necessary.

COMPETENCY

Ability to Work Independently and Take Responsibility

  • Becomes professionally conscious by being aware of authorities and responsibilities.
  • Takes responsibility in individual and group work and produces solutions to regional or national problems in cooperation with professional stakeholders.

Learning Competency

  • Understands the methods of producing and using scientific knowledge and evaluates them critically.
  • Identifies new knowledge and information sources related to the field and participates in lifelong learning activities.

Communication and Social Competency

  • Works in committees and organizes events related to public and animal health.
  • Takes positions in professional institutions and organizations; Plans and implements social projects for the benefit of society.
  • Knows at least one foreign language and uses technological tools to continue his professional development and establish social relationships.

Field-Specific Competency

  • Has the ethical values required by the medical profession; defines the rights of the animal and its owner; Observes animal use ethics and welfare.
  • Pays attention to the occupational safety concepts of the working environment and has the competence to apply and defend them.
  • Uses updated legislation on veterinary services; The veterinarian is sensitive to public health, zoonoses and the environment.
  • Analyzes professional events and facts using scientific techniques and methods, interprets the results and offers solution alternatives.

Key Competencies

He/she has the following key competencies at an advanced level:

  • Literacy competency
  • Multilingual competency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competency
  • Personal, social and learning to learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Educational periods at the faculty are organized on a semester basis consisting of fall and spring semesters. The duration of education at the faculty is five years and ten semesters. Educational periods of the faculty; It covers the 1st-8th semester courses, each semester consisting of at least 14 weeks, and the Veterinary Medicine Intern Program (VMIP) consisting of the 9th and 10th semesters. The education-training program consists of in-house theoretical courses, laboratory, clinical and enterprice management practices and external internship practices. The total course credits in the education program are 300 ECTS, in accordance with the European Credit Transfer System (ECTS) and the credit range determined by the Council of Higher Education according to the higher education qualifications framework for the diploma level and field.
  • Measurement and evaluation methods prepared for the faculty is carried out in accordance with the Education and Examination Regulation and the Measurement and Evaluation Application principles. Evaluation of the effectiveness of a course during the semester is made with at least one midterm exam every semester, or with other activities (quiz, homework, seminar, laboratory, practice, etc.) that the academic staff deem appropriate along with the midterm exam. The sum of the contribution percentages of their scores to the semester effectiveness score is always 100. The final exam of a course is held at the end of the semester in which that course is completed. Students who fulfill the attendance requirement and are successful in the practical courses can take the final exam. Students who have the right to take the final exam but did not take the exam, or who took the exam but did not achieve sufficient success, and who received DC or lower grades can take the make-up exam. Make-up exam replaces the final exam and is evaluated in the same way in determining the course success grade. In calculating the success grade of a course, the contribution percentage of the score obtained from the midterm exam is 40%, and the contribution percentage of the score obtained from the final or make-up exam is 60%. In evaluating exam grades, either the Absolute Evaluation System or the Relative Evaluation System is applied. A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC grades from a course is deemed to have succeeded that course. In order for a student who receives a DC grade to be considered successful in these courses, their Semester Weighted Grade Point Average (GPA) must be at least 2.50. Otherwise, the student repeats these courses. The student who receives FF grade is unsuccessful. A student whose General Weighted Grade Point Average (GPA) is below 2.00 at the end of the first, second, third and fourth grades cannot take courses from the upper grade and must repeat the courses they failed in the lower semesters.
  • In order to be eligible for VMIP Education, one must have registered for and attended all courses in the 1st-8th semesters, with a minimum GPA of 2.00 in both semesters. Students who repeat courses more than 3 times cannot start VMIP training. The VMIP program is carried out with a separate directive.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Name of Accreditation institution; Association for Evaluation and Accreditation of Veterinary Medicine Educational Institutions and Programs (VEDEK)


Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent and have received sufficient points from the University Student Selection Examination.


Conditions for Success
In order for a student to graduate from the Faculty, he/she must have taken and succeeded in the courses required for graduation in the education program, completed his/her internship and had a graduation grade point average of at least 2.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete their 5-year education at the Faculty of Veterinary Medicine graduate with a master's degree and receive the title of "Veterinarian". Graduate veterinarians; can work in animal health service areas, in institutions affiliated with the Ministry of Agriculture and Forestry and the Ministry of Health, in Local Governments, in the Turkish Armed Forces, in the Feed, Poultry, Meat and Dairy Products, Veterinary Medicine sectors, as well as in private clinics as Veterinarians, They have the opportunity to work in the Turkish Jockey Club and in Zoos and Production Farms. Graduated veterinarians also have the opportunity to pursue an academic career by receiving postgraduate education in all (20) departments of our faculty.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode