Yeterlilik Kodu

TR0030008147

Yeterlilik Adı
Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Dil öğrenme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal ve olgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır.
  • Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır.
  • Bir iş alanındaki sorunları sahip olduğu ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı yeni çözümler geliştirir.
  • Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkin beklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir.
  • Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en a Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
  • İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alan içi veya alan dışı gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Temel haklara, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareket eder.
  • Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik değerler ile mesleki mevzuat, iş sağlığı ve güvenliğine uygun davranır.
  • Mesleğini icra ederken çevreyi korur.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri öncesi düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri


****** MADDE 27
(1) Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi çalışma notu ve genel sınav başarısı birlikte değerlendirilerek belirlenir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’dır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.
(2) Bir dersin başarılmış sayılabilmesi için, ders başarı puanının 100 üzerinden en az 50 olması gerekir.
(3) Genel veya bütünleme sınavından 100 üzerinden 50 alamayan öğrenci başarısız sayılır.

MADDE 28
(1) Ders başarı derecesi, başarı notu, katsayısı ve puan karşılığı aşağıda verilmiştir:
Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 90-100
İyi-Pekiyi BA 3.50 80-89
İyi BB 3.00 70-79
Orta-İyi CB 2.50 60-69
Orta CC 2.00 50-59
Başarısız FF 0.00 0-49
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Devamsız DZ 0.0 -
Sınava Girmedi GR 0.0 -

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı,

YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
  3. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak
Başarma ŞartlarıBülent Ecevit Üniversitesi, Devrek Meslek Yüksekokulu Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik ön lisans programına başlayan öğrencilerimizin mezun olabilmesi için öncelikle İngilizce hazırlık sınıfını başarıyla tamamlamaları gerekmektedir, programa başlayabilmek için yeterli seviyede İngilizce ve Türkçe bilinmesi en başta gelen koşuldur. 4 dönemden oluşan ön lisans programındaki zorunlu , mesleki seçmeli ( 3. ve 4. dönemde 3 Kredilik 4 Mesleki Ders alınması gerekmektedir), alan dışı seçmeli derslerin ve stajın başarıyla tamamlanmasından sonra öğrencilerimiz mezuniyete hak kazanmaktadırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, lisans programlarına ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.
  2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008147


Yeterlilik Adı
Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal ve olgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır.
  • Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır.
  • Bir iş alanındaki sorunları sahip olduğu ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı yeni çözümler geliştirir.
  • Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkin beklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir.
  • Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en a Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
  • İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alan içi veya alan dışı gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Temel haklara, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareket eder.
  • Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik değerler ile mesleki mevzuat, iş sağlığı ve güvenliğine uygun davranır.
  • Mesleğini icra ederken çevreyi korur.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri öncesi düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri


****** MADDE 27
(1) Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi çalışma notu ve genel sınav başarısı birlikte değerlendirilerek belirlenir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’dır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.
(2) Bir dersin başarılmış sayılabilmesi için, ders başarı puanının 100 üzerinden en az 50 olması gerekir.
(3) Genel veya bütünleme sınavından 100 üzerinden 50 alamayan öğrenci başarısız sayılır.

MADDE 28
(1) Ders başarı derecesi, başarı notu, katsayısı ve puan karşılığı aşağıda verilmiştir:
Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 90-100
İyi-Pekiyi BA 3.50 80-89
İyi BB 3.00 70-79
Orta-İyi CB 2.50 60-69
Orta CC 2.00 50-59
Başarısız FF 0.00 0-49
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Devamsız DZ 0.0 -
Sınava Girmedi GR 0.0 -


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı,

YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 


Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
  3. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak

Başarma Şartları
Bülent Ecevit Üniversitesi, Devrek Meslek Yüksekokulu Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik ön lisans programına başlayan öğrencilerimizin mezun olabilmesi için öncelikle İngilizce hazırlık sınıfını başarıyla tamamlamaları gerekmektedir, programa başlayabilmek için yeterli seviyede İngilizce ve Türkçe bilinmesi en başta gelen koşuldur. 4 dönemden oluşan ön lisans programındaki zorunlu , mesleki seçmeli ( 3. ve 4. dönemde 3 Kredilik 4 Mesleki Ders alınması gerekmektedir), alan dışı seçmeli derslerin ve stajın başarıyla tamamlanmasından sonra öğrencilerimiz mezuniyete hak kazanmaktadırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, lisans programlarına ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.
  2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008147

Qualification Title
Associate Degree in Applied English and Translation
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasLanguage acquisition
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Has the basic theoretical and practical knowledge on the translation competencies gained in secondary-level education and by the help of textbooks that contain up to date information in the field of science, practice, equipment and other resources.
  • Uses theoretical and practical knowledge acquired in the basic level of translation studies for the same area in advanced education level or at the same level.
  • Uses the basic level of knowledge and skills acquired in the field of translation science, data, comments, and evaluates, identifies problems, analyzes and generates evidence-based solutions.
  • Uses the basic level of knowledge and skills acquired in the field of translation science for community service areas, and implements solutions.
  • Has needed linguistic, artistic and cultural background needed for the science of translation.
  • Executes a basic-level work in the field of humanities independently.Takes responsibility as a team member in the field of translation science to solve encountered complex and unpredictable problems.Executes activities for the development of the employees who work under his / her responsibility for a social, cultural or artistic project
  • .Evaluates his / her basic level of science knowledge and skills acquired in the field of translation critically and identifies & meets the learning needs of employees under his / her responsibility.Leads his / her translation training to the further training level in the same field or to a profession at the same level.create awareness of lifelong learning in the fields of culture, arts and education.
  • Transfers his / her ideas deriving from his / her basic level skills and knowledge in the field of translation science to the fields of education, culture and art with the most appropriate appropriate means of communication.
  • Speaks English language at least at European Language Portfolio A2 Level, follows the information on the field of translation and communicates with his / her colleaques.
  • Discusses his / her thoughts on the issues in the field of translation and his / her solutions for the problems in education, culture and art with experts and non-experts.
  • Uses information and communication technologies with computer softaware at least at European Computer User License Key Level which required by the field of the humanities.
  • Respects scientific, cultural, artistic and ethical values in the phase of data collection and application of translation and announcing the problems.
  • Appreciates social, cultural and artistic values of the universality of rights in the field of humanities, has awareness of social justice, protects historical and cultural heritage.
  • Has awareness of environmental protection.Participates and acts in accordance with quality management and quality processes in social, cultural and artistic areas.
Key Competencies-
Further Info

Final Grade of Course****** ARTICLE 27(1)Success in a course is determined by evaluating the studying notes and general examination success in the term by considering the mid-term exams, homeworks, applications and Project studies. The effect of general examination on achievement degree may be 40%, 50% or 60%. The effect of general examination on common compulsory courses is 60%. The effect of mid-term success and general examination on achievement grade of course is determined by the views of responsible instructor and related decision of the board and announced to the students.Mid-term success and impact on the overall exam grade of the course the opinion of the instructor in charge of the course and is determined by the Board decision and shall be announced to the students. (2)In order to be accepted as successful in a course, the course achievement points out of 100 must be at least 50.(3)Students who can not get 50 out of 100 from general or supplementary examinations fail.Notes******ARTICLE 28–(1)Success degree of course, achievement scores, and scores corresponding coefficients are given below:Achievement Degree Final Grade Coefficient PointExcellent AA 4.00 90-100Good-Excellent BA 3.50 80-89Good BB 3.00 70-79Medium-Good CB 2.50 60-69Medium CC 2.00 50-59Unsuccessful FF 0.00 0-49Pass YT - -Failed YZ - -Free MU - -Absent DZ 0.0 -Not take exam GR 0.0 -

Quality Assurance-
Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTSIn the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from YGS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).FOR INTERNATIONAL STUDENTSInternational students are accepted to the program according to the score of one of the international exams they have taken such as SAT I,ACT, GCE etc. or according to their scores of the International Student Examination held by Turkish universities within the admission requirements on condition that their score is sufficient.FOR EXCHANGE STUDENTSExchange student admission is carried out according to the requirements determined by bilateral agreements (ERASMUS, Farabi, Mevlana or General Academic Memorandum) signed by BEU and the partner university.FOR VISITING STUDENTSVisiting students can enroll for the courses offered in programs upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, students need to submit proof of their English language level for enrollment since the medium of instruction in some lectures is English.FOR MASTER’S DEGREEStudents must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination.

Conditions for SuccessIn order to graduate from Applied English and Translation associate degree programme the students must take compulsory & elective courses and must earn 120 ECTS at least with 2,00 GPA and must complete 30 - day inturnship sucessfully.
Progression Paths (Relationship Type)

The profession of translation & interpretation especially English translation & interpretation is needed in every field all over the world. It is one of the rare professions which has employment opportunity in every sector such as Translation Agencies, tourism sector, News Agencies, Ministries, Universities, Newspaper Offices, Import-Export Companies, OfficialOrganizations, Banks , Airlines, Custom Offices , Embassies & Consulates etc.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008147


Qualification Title
Associate Degree in Applied English and Translation

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Has the basic theoretical and practical knowledge on the translation competencies gained in secondary-level education and by the help of textbooks that contain up to date information in the field of science, practice, equipment and other resources.
  • Uses theoretical and practical knowledge acquired in the basic level of translation studies for the same area in advanced education level or at the same level.
  • Uses the basic level of knowledge and skills acquired in the field of translation science, data, comments, and evaluates, identifies problems, analyzes and generates evidence-based solutions.
  • Uses the basic level of knowledge and skills acquired in the field of translation science for community service areas, and implements solutions.
  • Has needed linguistic, artistic and cultural background needed for the science of translation.
  • Executes a basic-level work in the field of humanities independently.Takes responsibility as a team member in the field of translation science to solve encountered complex and unpredictable problems.Executes activities for the development of the employees who work under his / her responsibility for a social, cultural or artistic project
  • .Evaluates his / her basic level of science knowledge and skills acquired in the field of translation critically and identifies & meets the learning needs of employees under his / her responsibility.Leads his / her translation training to the further training level in the same field or to a profession at the same level.create awareness of lifelong learning in the fields of culture, arts and education.
  • Transfers his / her ideas deriving from his / her basic level skills and knowledge in the field of translation science to the fields of education, culture and art with the most appropriate appropriate means of communication.
  • Speaks English language at least at European Language Portfolio A2 Level, follows the information on the field of translation and communicates with his / her colleaques.
  • Discusses his / her thoughts on the issues in the field of translation and his / her solutions for the problems in education, culture and art with experts and non-experts.
  • Uses information and communication technologies with computer softaware at least at European Computer User License Key Level which required by the field of the humanities.
  • Respects scientific, cultural, artistic and ethical values in the phase of data collection and application of translation and announcing the problems.
  • Appreciates social, cultural and artistic values of the universality of rights in the field of humanities, has awareness of social justice, protects historical and cultural heritage.
  • Has awareness of environmental protection.Participates and acts in accordance with quality management and quality processes in social, cultural and artistic areas.

Key Competencies
-

Further Info

Final Grade of Course****** ARTICLE 27(1)Success in a course is determined by evaluating the studying notes and general examination success in the term by considering the mid-term exams, homeworks, applications and Project studies. The effect of general examination on achievement degree may be 40%, 50% or 60%. The effect of general examination on common compulsory courses is 60%. The effect of mid-term success and general examination on achievement grade of course is determined by the views of responsible instructor and related decision of the board and announced to the students.Mid-term success and impact on the overall exam grade of the course the opinion of the instructor in charge of the course and is determined by the Board decision and shall be announced to the students. (2)In order to be accepted as successful in a course, the course achievement points out of 100 must be at least 50.(3)Students who can not get 50 out of 100 from general or supplementary examinations fail.Notes******ARTICLE 28–(1)Success degree of course, achievement scores, and scores corresponding coefficients are given below:Achievement Degree Final Grade Coefficient PointExcellent AA 4.00 90-100Good-Excellent BA 3.50 80-89Good BB 3.00 70-79Medium-Good CB 2.50 60-69Medium CC 2.00 50-59Unsuccessful FF 0.00 0-49Pass YT - -Failed YZ - -Free MU - -Absent DZ 0.0 -Not take exam GR 0.0 -


Quality Assurance
-

Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTSIn the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from YGS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).FOR INTERNATIONAL STUDENTSInternational students are accepted to the program according to the score of one of the international exams they have taken such as SAT I,ACT, GCE etc. or according to their scores of the International Student Examination held by Turkish universities within the admission requirements on condition that their score is sufficient.FOR EXCHANGE STUDENTSExchange student admission is carried out according to the requirements determined by bilateral agreements (ERASMUS, Farabi, Mevlana or General Academic Memorandum) signed by BEU and the partner university.FOR VISITING STUDENTSVisiting students can enroll for the courses offered in programs upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, students need to submit proof of their English language level for enrollment since the medium of instruction in some lectures is English.FOR MASTER’S DEGREEStudents must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination.


Conditions for Success
In order to graduate from Applied English and Translation associate degree programme the students must take compulsory & elective courses and must earn 120 ECTS at least with 2,00 GPA and must complete 30 - day inturnship sucessfully.

Progression Paths (Relationship Type)

The profession of translation & interpretation especially English translation & interpretation is needed in every field all over the world. It is one of the rare professions which has employment opportunity in every sector such as Translation Agencies, tourism sector, News Agencies, Ministries, Universities, Newspaper Offices, Import-Export Companies, OfficialOrganizations, Banks , Airlines, Custom Offices , Embassies & Consulates etc.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address