Yeterlilik Kodu | TR0030025046 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atılım Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.atilim.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ekonomi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Uluslararası ticaret ve lojistik yönetiminin temel ilkelerini, stratejilerini, fonksiyon ve tekniklerini bilen, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme yetenekleri ile donanmış, teori ile uygulamayı bütünleştirebilen, olaylara ve problemlere sistem yaklaşımıyla ve tedarik zinciri yönetimi bakış açısıyla bakabilen yönetici adaylarını yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, Üniversitemiz programlarına öğrenci kabulü Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı'nca (ÖSYM) düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Lisansüstü, yatay geçiş, uluslararası öğrenci, çift anadal başvuruları ile ilgili bilgi almak için yönetmelik ve yönergeler sayfasındaki bilgileri incelemenizi öneririz. | |
Başarma Şartları | Bu program; toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders ve kredisiz seminer dersinin başarı ile tamamlanması sonrasında yapılan tez çalışmasından oluşur. Program boyunca öğrenci 40 AKTS karşılığı ders ve 80 AKTS karşılığı tez çalışması ile toplam 120 AKTS tamamlanmak zorundadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, almış oldukları eğitim sonucunda işletmelerin lojistik ve ticaret departmanlarında, lojistik işletmelerinde, çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında, eğitim sektöründe, ulusal ve uluslararası organizasyonlarda görev alabileceklerdir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025046
ISCO:08
ISCO:08
Uluslararası ticaret ve lojistik yönetiminin temel ilkelerini, stratejilerini, fonksiyon ve tekniklerini bilen, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme yetenekleri ile donanmış, teori ile uygulamayı bütünleştirebilen, olaylara ve problemlere sistem yaklaşımıyla ve tedarik zinciri yönetimi bakış açısıyla bakabilen yönetici adaylarını yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Türkiye ve dünya ticaret ve ekonomisi ile ilgili kapsamlı bilgi edinmek.
- Çağdaş ve güncel uluslararası ticaret ve lojistiği bilgisi alarak bu alanlarda yeteneğini geliştirmektir.
- Uluslararası işletmecilik, uluslararası pazarlama, uluslararası dağıtım, uluslararası yönetim, lojistik, mikro ve makro ekonomi, uluslararası ekonomi kuramı ve politikası, uluslararası ticaret kuramları, dış ticaret mevzuatı, gümrük işlemleri ve de uluslararası pazarlama araştırmaları ve uluslararası yatırım konularında güncel bilgilerle donanmak.
- Uluslararası işletmecilik, uluslararası lojistik, uluslararası ekonomi ve uluslararası ticaret alanında kavramsal ve analitik öngörü ve çözümleme yapma becerisini edinir.
- Uluslararası düzeyde lojistiği, dağıtım kanalları ve dağıtım kanallarının alt dalları olan uluslararası toptancılık ve uluslararası perakendecilik bilgileri elde edinir.
- Uluslararası ticaret ve lojistiği alanında edinilecek güncel ve kapsamlı bilgi ile mevcut pozisyonlarda daha verimli çalışma ve gelecekte yüksek pozisyonlara aday olma imkânı kazanır.
- Küresel bir bakış açısı ile uluslararası işletmecilik, ticaret ve ekonomi konularını değerlendirme imkânı bulur.
- İhracat ve ithalat işlemleri ve de uygulamaları konusunda kapsamlı bilgi edinir.
- Sürekli gelişen ve değişen ve de sürekli rekabetin arttığı ticaret ortamında kendisini geliştirme fırsatı bulur.
- Uluslararası ticaret hukuku ve mevzuat ile ilgili bilgi edinir.
- Uluslararası işletme dış çevresini daha geniş ve kapsamlı görme ve çözümleme fırsatı edinir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, Üniversitemiz programlarına öğrenci kabulü Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı'nca (ÖSYM) düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
Lisansüstü, yatay geçiş, uluslararası öğrenci, çift anadal başvuruları ile ilgili bilgi almak için yönetmelik ve yönergeler sayfasındaki bilgileri incelemenizi öneririz.
Mezunlarımız, almış oldukları eğitim sonucunda işletmelerin lojistik ve ticaret departmanlarında, lojistik işletmelerinde, çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında, eğitim sektöründe, ulusal ve uluslararası organizasyonlarda görev alabileceklerdir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025046 | |
Qualification Title | Master's in International Trade and Logistics (Thesis) Master's Degree Diploma | |
Awarding Body | Atilim University | |
Awarding Body Contact | Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey | |
Awarding Body Url | www.atilim.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Economics | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | To educate the management candidates who knows the basic principles, strategies, functions and techniques of international trade and logistics management, who are equiped with analytical thinking, problem solving and decision making skills, who can approach events and problems with systems thinking and supply chain perspective. | |
Learning Environments | Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; · YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions. · “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK. · The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”: 1. Creation and Authorization of Education Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK. 1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK. 3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree. 4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation. | |
Access Requirements | Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), Atılım University admits students on the basis of the Higher Education Institution Examination (YKS) and the Student Transfer Examination (DGS) by the Directorate of Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). After notifying the ÖSYM of their desired programs to pursue, students are placed by the relevant center as per their exam scores into these programs. Please refer to our Regulations and Directives page for details regarding graduate degree programs, transfer procedures, international student status, and double-major program applications. | |
Conditions for Success | This program consists of completion of minimum 21 credit hours, corresponding to a minimum of 7 courses, a non-credit seminar course and a thesis upon completion of the former. It is required to complete 120 ECTS, 80 of which being the thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates find placement in logistics businesses, international trade and/or logistics departments of businesses, various government offices, in education sector and in both national and international organizations. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law no. 2547 1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit Transfer for Higher Education Institutions 1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030025046
ISCO:08
ISCO:08
To educate the management candidates who knows the basic principles, strategies, functions and techniques of international trade and logistics management, who are equiped with analytical thinking, problem solving and decision making skills, who can approach events and problems with systems thinking and supply chain perspective.
Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.
- Obtaining wide knowledge about both Turkey and Global World Trade along with economics.
- Increasing skills on trade and logistics by getting modern and current trade and logistics knowledge.
- Getting current extensive knowledge about international business, global marketing, international distribution, international management, logistics, microeconomics, macroeconomics, international economics and policy, international trade theory, foreign trade regulation, customs procedures, international marketing research and international investment.
- Getting analytical and conceptual foresight and evaluation skills on international business, international logistics, international economics, international trade.
- Getting knowledge about logistics, distribution channels and its sub chanelles, wholesaling and retailing, on an international level.
- Getting opportunity working in current positions and being candidate upper positions in the future along with international trade and logistics field.
- Getting opportunity to evaluate international business, trade and economics along with global perspective.
- Getting wide knowledge about export and import transactions and their applications.
- Improving management skills by the knowledge that is usable in daily life.
- Getting knowledge about international trade law and regulations.
- Getting a wider perspective and evaluating opportunities on macro environment of international business.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
- Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
- Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
- Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.
In order to monitor the quality of higher education programs;
· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions.
· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK.
· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:
1. Creation and Authorization of Education Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.
3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree.
4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.
Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), Atılım University admits students on the basis of the Higher Education Institution Examination (YKS) and the Student Transfer Examination (DGS) by the Directorate of Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). After notifying the ÖSYM of their desired programs to pursue, students are placed by the relevant center as per their exam scores into these programs.
Please refer to our Regulations and Directives page for details regarding graduate degree programs, transfer procedures, international student status, and double-major program applications.
Our graduates find placement in logistics businesses, international trade and/or logistics departments of businesses, various government offices, in education sector and in both national and international organizations.
1. Higher Education Law no. 2547
1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit
Transfer for Higher Education Institutions
1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous