Yeterlilik Kodu

TR0030031976

Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması
Sorumlu KurumKayseri Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kayseri.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Taşımacılık hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 4321.22

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Uygulamaya yönelik eğitim vererek, teori ile uygulamayı bütünleştiren, sürekli gelişmeyi ve iyileştirmeyi temel alan, öğrenci ve istihdam odaklı bir yaklaşımı benimseyen bir bölüm olarak Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında temel bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olan ve alanında tercih edilen bireyler yetiştirmektir.

Program Eğitim Amaçları:

PEA 1. Uluslararası ticaret ve ilgili alanlarda kamu ve özel sektörde farklı görevler üstlenebilir.

PEA 2. Lojistik ve ilgili alanlarda kamu ve özel sektörde farklı görevler üstlenebilir.

PEA 3. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle akademik ve kişisel gelişimine devam edebilir.

PEA 4. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında ve ilgili alanlarda girişimci olarak kendi şirketini kurabilir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün ve uzaktan eğitim olarak gerçekleştirilmekte olup, dördüncü sınıfta 15 hafta boyunca işletmede mesleki eğitim şeklinde uygulamalı eğitim yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Program Yeterlilikleri

 1. Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile işletme ve iktisat alanlarında temel kavramları bilir, bu kavramları diğer kavramlarla ilişkilendirebilir, düşüncelerini yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.

2. Uluslararası alanda çalışabilecek nitelikte bilgi, donanım ve iletişim yeteneklerine sahip olma becerisi kazanır ve bu becerileri ile çalıştığı kurum için amaç ve hedefler belirleyebilir.

3. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak problemleri tanımlayabilir, gerekli verileri toplayabilir, verileri yorumlar, değerlendirir ve analiz eder, bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir ve kanıtlara dayalı çözümler geliştirebilir.

4. Küresel ekonomiler, uluslararası ortak pazarlar ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur.

5. Ülkelerin ticaret politikaları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.

6. Tedarik zinciri ve üretim süreçlerine hâkim olur ve bu bakış açısı ile sorunları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek çözüm önerileri geliştirir.

7. Dış ticaret mevzuatı, gümrükleme, stok yönetimi ve depolama gibi konulardaki bilgisini çevre koruma ve iş sağlığı ve güvenliği bilinci ile hareket ederek iş yaşamında etkili bir şekilde kullanır.

8. Küresel mal, hizmet ve para hareketleri, bunları yürüten aktörler ve bunları düzenleyen uluslararası sistemler hakkında bilgi sahibidir.

9. Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır, alanındaki teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgilerini günceller.

10. Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, projelerde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

11. Uluslararası ticaret işletmelerinin kuruluş ve işleyişi ile ilgili teorik ve pratik bilgilere sahip olur.

12. Mesleki eğitim yaptıkları kurumların ticaret ve lojistik uygulamalarını analiz eder ve geri bildirim sağlar.

Anahtar Yetkinlikler

Akademik ve kişisel gelişim yetkinliği

Girişimcilik yetkinliği

Analitik ve problem çözme yetkinliği

Uluslararası ticaret mevzuatı analiz yetkinliği

Uluslararası ticaret ve lojistik dijital bilgi sistemleri kullanma yetkinliği

Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda, öğrenci başarısının ölçme ve değerlendirilmesi Kayseri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yürütülmektedir. Programımızda kullanılan not sistemi Kayseri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesinde yer alan Mutlak 60 sistemidir. Bu sisteme göre;

(1) Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfırdır. (2) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir. (3) Ham başarı puanı, dönem veya yılsonu sınav puanının %60’ına, ara sınavlar puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır. (4) Ham başarı notları harf notlarına dönüştürülürken Mutlak 60 not sistemi kullanılmaktadır. Bu sisteme göre Öğrencinin bir dersten başarılı olması için yarıyıl sonu sınavında en düşük 60 puan almak zorundadır. Ayrıca ortalaması da 60 ve üzerinde olmalıdır.

Eğitim öğretim bilgi sisteminde Bologna kriterleri göz önünde bulundurularak başarı ölçme ve değerlendirme yöntemleri (örneğin; sınav, sözlü sınav, ödev, uygulama, proje, seminer, arazi çalışması, ders içi sunum, atölye çalışması, vb.) ve ders başarı puanına katkı payları oluşturulmuştur. Programımızın 8. yarıyılında bulunan İşletmede Mesleki Eğitim Dersinde ilgili yönergede belirtilen süreç odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemi kullanılmaktadır. 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

•          YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

•          YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•          YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Programımız Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından 02.04.2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere 3 yıl süre ile akredite edilmiştir.

Akredite Eden Kurum:  Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Geçerlilik Başlangıç Tarihi: 02.04.2025

Geçerlilik Bitiş Tarihi: 02.04.2028

Giriş Şartı

Programa öğrenci kabulü Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) ilgili mevzuatı doğrultusunda Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılmaktadır. Programımıza Kayseri Üniversitesi Yabancı Uyruklu Öğrenci Yönergesi kapsamında öğrenci kabul edilmekte; özel veya misafir olarak gelen öğrenciler için Ön Lisans ve Lisans Özel/Özel Durumlu Öğrenci Yönergesi ve ilgili iş akış şemalarında belirtilen adımlara göre süreç işletilmektedir.  

Başarma Şartları Kayseri Üniversitesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 32. Maddesine göre bir öğrencinin programımızdan mezun olabilmesi için programın bütün derslerini ve uygulamalarını başarması, varsa zorunlu stajını tamamlaması ve mezuniyet derecesinin en az 2,00 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programımızdan mezun olan öğrenciler başta Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yüksek Lisans ve Doktora programları olmak üzere çeşitli Yüksek Lisans ve Doktora programlarına başvurabilmektedirler. Uluslararası ticaret, lojistik ve ilgili alanlarda kamu ve özel sektörde farklı görevler üstlenebilmektedirler. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında ve ilgili alanlarda girişimci olarak kendi şirketini kurabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030031976


Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kayseri Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Mevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 4321.22


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 4321.22


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Uygulamaya yönelik eğitim vererek, teori ile uygulamayı bütünleştiren, sürekli gelişmeyi ve iyileştirmeyi temel alan, öğrenci ve istihdam odaklı bir yaklaşımı benimseyen bir bölüm olarak Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında temel bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olan ve alanında tercih edilen bireyler yetiştirmektir.

Program Eğitim Amaçları:

PEA 1. Uluslararası ticaret ve ilgili alanlarda kamu ve özel sektörde farklı görevler üstlenebilir.

PEA 2. Lojistik ve ilgili alanlarda kamu ve özel sektörde farklı görevler üstlenebilir.

PEA 3. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle akademik ve kişisel gelişimine devam edebilir.

PEA 4. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında ve ilgili alanlarda girişimci olarak kendi şirketini kurabilir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün ve uzaktan eğitim olarak gerçekleştirilmekte olup, dördüncü sınıfta 15 hafta boyunca işletmede mesleki eğitim şeklinde uygulamalı eğitim yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Program Yeterlilikleri

 1. Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile işletme ve iktisat alanlarında temel kavramları bilir, bu kavramları diğer kavramlarla ilişkilendirebilir, düşüncelerini yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.

2. Uluslararası alanda çalışabilecek nitelikte bilgi, donanım ve iletişim yeteneklerine sahip olma becerisi kazanır ve bu becerileri ile çalıştığı kurum için amaç ve hedefler belirleyebilir.

3. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak problemleri tanımlayabilir, gerekli verileri toplayabilir, verileri yorumlar, değerlendirir ve analiz eder, bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir ve kanıtlara dayalı çözümler geliştirebilir.

4. Küresel ekonomiler, uluslararası ortak pazarlar ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur.

5. Ülkelerin ticaret politikaları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.

6. Tedarik zinciri ve üretim süreçlerine hâkim olur ve bu bakış açısı ile sorunları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek çözüm önerileri geliştirir.

7. Dış ticaret mevzuatı, gümrükleme, stok yönetimi ve depolama gibi konulardaki bilgisini çevre koruma ve iş sağlığı ve güvenliği bilinci ile hareket ederek iş yaşamında etkili bir şekilde kullanır.

8. Küresel mal, hizmet ve para hareketleri, bunları yürüten aktörler ve bunları düzenleyen uluslararası sistemler hakkında bilgi sahibidir.

9. Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır, alanındaki teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgilerini günceller.

10. Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, projelerde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

11. Uluslararası ticaret işletmelerinin kuruluş ve işleyişi ile ilgili teorik ve pratik bilgilere sahip olur.

12. Mesleki eğitim yaptıkları kurumların ticaret ve lojistik uygulamalarını analiz eder ve geri bildirim sağlar.


Anahtar Yetkinlikler

Akademik ve kişisel gelişim yetkinliği

Girişimcilik yetkinliği

Analitik ve problem çözme yetkinliği

Uluslararası ticaret mevzuatı analiz yetkinliği

Uluslararası ticaret ve lojistik dijital bilgi sistemleri kullanma yetkinliği

Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda, öğrenci başarısının ölçme ve değerlendirilmesi Kayseri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yürütülmektedir. Programımızda kullanılan not sistemi Kayseri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesinde yer alan Mutlak 60 sistemidir. Bu sisteme göre;

(1) Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfırdır. (2) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir. (3) Ham başarı puanı, dönem veya yılsonu sınav puanının %60’ına, ara sınavlar puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır. (4) Ham başarı notları harf notlarına dönüştürülürken Mutlak 60 not sistemi kullanılmaktadır. Bu sisteme göre Öğrencinin bir dersten başarılı olması için yarıyıl sonu sınavında en düşük 60 puan almak zorundadır. Ayrıca ortalaması da 60 ve üzerinde olmalıdır.

Eğitim öğretim bilgi sisteminde Bologna kriterleri göz önünde bulundurularak başarı ölçme ve değerlendirme yöntemleri (örneğin; sınav, sözlü sınav, ödev, uygulama, proje, seminer, arazi çalışması, ders içi sunum, atölye çalışması, vb.) ve ders başarı puanına katkı payları oluşturulmuştur. Programımızın 8. yarıyılında bulunan İşletmede Mesleki Eğitim Dersinde ilgili yönergede belirtilen süreç odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemi kullanılmaktadır. 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

•          YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

•          YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•          YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Programımız Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından 02.04.2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere 3 yıl süre ile akredite edilmiştir.

Akredite Eden Kurum:  Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Geçerlilik Başlangıç Tarihi: 02.04.2025

Geçerlilik Bitiş Tarihi: 02.04.2028


Giriş Şartı

Programa öğrenci kabulü Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) ilgili mevzuatı doğrultusunda Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılmaktadır. Programımıza Kayseri Üniversitesi Yabancı Uyruklu Öğrenci Yönergesi kapsamında öğrenci kabul edilmekte; özel veya misafir olarak gelen öğrenciler için Ön Lisans ve Lisans Özel/Özel Durumlu Öğrenci Yönergesi ve ilgili iş akış şemalarında belirtilen adımlara göre süreç işletilmektedir.  


Başarma Şartları
Kayseri Üniversitesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 32. Maddesine göre bir öğrencinin programımızdan mezun olabilmesi için programın bütün derslerini ve uygulamalarını başarması, varsa zorunlu stajını tamamlaması ve mezuniyet derecesinin en az 2,00 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programımızdan mezun olan öğrenciler başta Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yüksek Lisans ve Doktora programları olmak üzere çeşitli Yüksek Lisans ve Doktora programlarına başvurabilmektedirler. Uluslararası ticaret, lojistik ve ilgili alanlarda kamu ve özel sektörde farklı görevler üstlenebilmektedirler. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında ve ilgili alanlarda girişimci olarak kendi şirketini kurabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030031976

Qualification Title
Bachelor of Science in International Trade and Logistics
Awarding BodyKayseri University
Awarding Body ContactKayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI
Awarding Body Urlhttps://www.kayseri.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTransport services
National Occupation Classification

ISCO 08 4321.22

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The mission of the department is to educate individuals equipped with essential knowledge, skills, and competencies in the field of International Trade and Logistics. It adopts a student- and employment-oriented approach that combines theory with practice through applied education, emphasizing continuous development and improvement.

Program Educational Objectives (PEOs):

PEO 1. Graduates will be able to assume various roles in the public and private sectors in the field of international trade and related areas.

PEO 2. Graduates will be able to assume various roles in the public and private sectors in the field of logistics and related areas.

PEO 3. Graduates will be able to pursue academic and personal development with an awareness of lifelong learning.

PEO 4. Graduates will be able to establish their own businesses as entrepreneurs in the fields of international trade, logistics, and related areas.

Learning Environments

Education and training are carried out through both in-person and distance learning methods, and in the fourth year, students receive practical training in the form of a 15-week professional internship at a company.

Description

1. Possesses knowledge of the fundamental concepts in international trade and logistics as well as in business and economics; can relate these concepts to one another and express ideas effectively in written and oral form.

2. Acquires the qualifications, knowledge, and communication skills necessary to work in international work environment, and can define goals and objectives for the institution they work for using these competencies.

3. Identifies problems, collects necessary data, interprets, evaluates, and analyzes them using advanced knowledge and skills acquired in the field of international trade and logistics; can conduct independent research and develop evidence-based solutions.

4. Gains knowledge about global economies, international common markets, and international organizations.

5. Has an understanding of the trade policies and practices of different countries.

6. Demonstrates a thorough understanding of supply chain and production processes, evaluates problems critically from this perspective, and develops solution proposals.

7. Applies knowledge in areas such as foreign trade regulations, customs procedures, inventory management, and warehousing effectively in the professional environment with awareness of environmental protection and occupational health and safety.

8. Understands global movements of goods, services, and capital, the actors involved, and the international systems that regulate these flows.

9. Uses information technologies effectively and keeps knowledge up to date by following technological advancements in the field.

10. Acts in accordance with social, scientific, cultural, and ethical values; assumes responsibility both individually and as a team member in projects. 11. Possesses both theoretical and practical knowledge regarding the establishment and operation of international trade enterprises.

12. Analyzes the trade and logistics practices of the institutions where professional training is conducted and provides constructive feedback.

Key Competencies

Competence in Academic and Personal Development

Entrepreneurship Competence

Analytical Thinking and Problem-Solving Competence

Competence in Analyzing International Trade Regulations

Competence in Using Digital Information Systems in International Trade and Logistics

Cultural Awareness and Communication Competence

Further Info

In this program, the assessment and evaluation of student achievement are carried out in accordance with the Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations of Kayseri University. The grading system used in our program is the Absolute 60 System as specified in the Kayseri University Associate and Undergraduate Examination and Achievement Evaluation Directive. According to this system:

(1) Exams are graded out of 100 points. Midterm and end-of-term exam results for each course are expressed as numerical scores. A score of zero is assigned for any exam the student does not attend. (2) The average midterm score is calculated by dividing the total of all midterm exam scores by the number of midterm exams taken. Any resulting fractional value is rounded up to the nearest whole number. (3) The raw achievement score is calculated by adding 60% of the end-of-term exam score and 40% of the average midterm exam score. While fractional values are preserved in the calculation of these percentages, the final raw achievement score is rounded up to the nearest whole number. (4) The Absolute 60 grading system is used to convert raw achievement scores into letter grades. According to this system, a student must score at least 60 in the end-of-term exam and have an overall average of 60 or above in order to pass the course.

In the education and training information system, assessment and evaluation methods are structured in accordance with the Bologna criteria. These methods include examinations, oral exams, assignments, practical applications, projects, seminars, field studies, in-class presentations, workshops, and similar activities, with each contributing to the overall course grade at specified rates. In the Workplace-Based Vocational Training Course, which is offered in the 8th semester of our program, a process-oriented assessment and evaluation method is applied, as specified in the relevant directive.

Quality Assurance

The council of higher education (CoHE) is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.

• According to the framework distributed by CoHE, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by CoHE. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by Higher Education Quality Council (THEQC) regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the THEQC legislation.         

Our program has been accredited by the Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) for a period of three years, valid from April 2, 2025.

Accrediting Institution: Social Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)

Validity Start Date: 02.04.2025

Validity End Date: 02.04.2028

 

Access Requirements

Student admission to the program is carried out by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the relevant regulations of the CoHE. International students are admitted to our program under the provisions of the Kayseri University Directive for Foreign Students. For students admitted as special or guest students, the process is conducted in accordance with the steps outlined in the Directive for Associate and Undergraduate Special/Special Status Students and the relevant workflow diagrams.

Conditions for SuccessAccording to Article 32 of the Kayseri University Education, Training and Examination Regulation, in order for a student to graduate from our program, they must successfully complete all courses and practical components of the curriculum, fulfill any compulsory internship requirements, and have a minimum graduation GPA of 2.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of our program are eligible to apply for various Master's and PhD programs, particularly in International Trade and Logistics. They can assume diverse roles in the public and private sectors in the fields of international trade, logistics, and related areas. Furthermore, they have the potential to establish their own businesses as entrepreneurs in international trade, logistics, and associated sectors.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030031976


Qualification Title
Bachelor of Science in International Trade and Logistics

Awarding Body
Kayseri University

Awarding Body Contact
Kayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08 4321.22


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08 4321.22


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The mission of the department is to educate individuals equipped with essential knowledge, skills, and competencies in the field of International Trade and Logistics. It adopts a student- and employment-oriented approach that combines theory with practice through applied education, emphasizing continuous development and improvement.

Program Educational Objectives (PEOs):

PEO 1. Graduates will be able to assume various roles in the public and private sectors in the field of international trade and related areas.

PEO 2. Graduates will be able to assume various roles in the public and private sectors in the field of logistics and related areas.

PEO 3. Graduates will be able to pursue academic and personal development with an awareness of lifelong learning.

PEO 4. Graduates will be able to establish their own businesses as entrepreneurs in the fields of international trade, logistics, and related areas.


Learning Environments

Education and training are carried out through both in-person and distance learning methods, and in the fourth year, students receive practical training in the form of a 15-week professional internship at a company.


Description

1. Possesses knowledge of the fundamental concepts in international trade and logistics as well as in business and economics; can relate these concepts to one another and express ideas effectively in written and oral form.

2. Acquires the qualifications, knowledge, and communication skills necessary to work in international work environment, and can define goals and objectives for the institution they work for using these competencies.

3. Identifies problems, collects necessary data, interprets, evaluates, and analyzes them using advanced knowledge and skills acquired in the field of international trade and logistics; can conduct independent research and develop evidence-based solutions.

4. Gains knowledge about global economies, international common markets, and international organizations.

5. Has an understanding of the trade policies and practices of different countries.

6. Demonstrates a thorough understanding of supply chain and production processes, evaluates problems critically from this perspective, and develops solution proposals.

7. Applies knowledge in areas such as foreign trade regulations, customs procedures, inventory management, and warehousing effectively in the professional environment with awareness of environmental protection and occupational health and safety.

8. Understands global movements of goods, services, and capital, the actors involved, and the international systems that regulate these flows.

9. Uses information technologies effectively and keeps knowledge up to date by following technological advancements in the field.

10. Acts in accordance with social, scientific, cultural, and ethical values; assumes responsibility both individually and as a team member in projects. 11. Possesses both theoretical and practical knowledge regarding the establishment and operation of international trade enterprises.

12. Analyzes the trade and logistics practices of the institutions where professional training is conducted and provides constructive feedback.


Key Competencies

Competence in Academic and Personal Development

Entrepreneurship Competence

Analytical Thinking and Problem-Solving Competence

Competence in Analyzing International Trade Regulations

Competence in Using Digital Information Systems in International Trade and Logistics

Cultural Awareness and Communication Competence


Further Info

In this program, the assessment and evaluation of student achievement are carried out in accordance with the Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations of Kayseri University. The grading system used in our program is the Absolute 60 System as specified in the Kayseri University Associate and Undergraduate Examination and Achievement Evaluation Directive. According to this system:

(1) Exams are graded out of 100 points. Midterm and end-of-term exam results for each course are expressed as numerical scores. A score of zero is assigned for any exam the student does not attend. (2) The average midterm score is calculated by dividing the total of all midterm exam scores by the number of midterm exams taken. Any resulting fractional value is rounded up to the nearest whole number. (3) The raw achievement score is calculated by adding 60% of the end-of-term exam score and 40% of the average midterm exam score. While fractional values are preserved in the calculation of these percentages, the final raw achievement score is rounded up to the nearest whole number. (4) The Absolute 60 grading system is used to convert raw achievement scores into letter grades. According to this system, a student must score at least 60 in the end-of-term exam and have an overall average of 60 or above in order to pass the course.

In the education and training information system, assessment and evaluation methods are structured in accordance with the Bologna criteria. These methods include examinations, oral exams, assignments, practical applications, projects, seminars, field studies, in-class presentations, workshops, and similar activities, with each contributing to the overall course grade at specified rates. In the Workplace-Based Vocational Training Course, which is offered in the 8th semester of our program, a process-oriented assessment and evaluation method is applied, as specified in the relevant directive.


Quality Assurance

The council of higher education (CoHE) is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.

• According to the framework distributed by CoHE, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by CoHE. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by Higher Education Quality Council (THEQC) regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the THEQC legislation.         

Our program has been accredited by the Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) for a period of three years, valid from April 2, 2025.

Accrediting Institution: Social Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)

Validity Start Date: 02.04.2025

Validity End Date: 02.04.2028

 


Access Requirements

Student admission to the program is carried out by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the relevant regulations of the CoHE. International students are admitted to our program under the provisions of the Kayseri University Directive for Foreign Students. For students admitted as special or guest students, the process is conducted in accordance with the steps outlined in the Directive for Associate and Undergraduate Special/Special Status Students and the relevant workflow diagrams.


Conditions for Success
According to Article 32 of the Kayseri University Education, Training and Examination Regulation, in order for a student to graduate from our program, they must successfully complete all courses and practical components of the curriculum, fulfill any compulsory internship requirements, and have a minimum graduation GPA of 2.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of our program are eligible to apply for various Master's and PhD programs, particularly in International Trade and Logistics. They can assume diverse roles in the public and private sectors in the fields of international trade, logistics, and related areas. Furthermore, they have the potential to establish their own businesses as entrepreneurs in international trade, logistics, and associated sectors.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address