Yeterlilik Kodu

TR0030021459

Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması
Sorumlu KurumNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ohu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Ekonomi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret ve lojistik faaliyetleri ile ilgili yönetim planları hazırlayabilme, bu planları etkili bir şekilde yorumlayabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik faaliyetleri ile ilgili muhasebe kayıtlarını tutabilme becerisi kazanır.
  • Uluslararası pazarları analiz edebilme ve fırsatları değerlendirebilme becerisi kazanır.
  • Dünyadaki ekonomik gelişmeleri ve piyasaları yakından takip edebilme ve kritik karar verme süreçlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Lojistik faaliyetlerini etkin bir şekilde gerçekleştirebilecek yatırım kararlarını alabilme becerisi kazanır.
  • Dış ticarette geçerli olan genel ilke ve kurallara hâkim olabilme becerisi kazanır.
  • Tedarik zinciri ağ yapısının etkin bir şekilde planlanabilmesi için gerekli modelleme yöntemlerini kullanabilme becerisi kazanır.
  • İşletmenin tedarik zinciri yapısını analiz edebilme ve etkin bir şekilde yönetebilme becerisi kazanır.
  • Uluslararası ekonomik ve ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme becerisi kazanır.
  • Tedarik zincirinin etkin bir şekilde planlanabilmesi için işletmenin üretim süreçlerine hâkim olabilme becerisi kazanır.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik faaliyetler ile ilgili alınacak kararlarda sayısal ve nitel yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
  • Mesleğe ilişkin temel bilgi sahibi olur.
  • Öğrenim alanına ilişkin temel bilgi sahibi olur. 
  • Disiplinlerarası takımlarla çalışabilmek.
  • Bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
  • Yabancı dille iletişim kurabilmek.
  • Temel bilgi teknolojilerini kullanabilmek.
  • Öğrenme yeteneğini geliştirebilmek.
  • Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olabilmek.
  • Takım çalışmasına uyma, yenilikçi fikirlere ve iletişime açık olma ve analitik düşünebilmek.
  • İnisiyatif sahibi olma ve kullanabilmek.
  • Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021459


Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret ve lojistik faaliyetleri ile ilgili yönetim planları hazırlayabilme, bu planları etkili bir şekilde yorumlayabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik faaliyetleri ile ilgili muhasebe kayıtlarını tutabilme becerisi kazanır.
  • Uluslararası pazarları analiz edebilme ve fırsatları değerlendirebilme becerisi kazanır.
  • Dünyadaki ekonomik gelişmeleri ve piyasaları yakından takip edebilme ve kritik karar verme süreçlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Lojistik faaliyetlerini etkin bir şekilde gerçekleştirebilecek yatırım kararlarını alabilme becerisi kazanır.
  • Dış ticarette geçerli olan genel ilke ve kurallara hâkim olabilme becerisi kazanır.
  • Tedarik zinciri ağ yapısının etkin bir şekilde planlanabilmesi için gerekli modelleme yöntemlerini kullanabilme becerisi kazanır.
  • İşletmenin tedarik zinciri yapısını analiz edebilme ve etkin bir şekilde yönetebilme becerisi kazanır.
  • Uluslararası ekonomik ve ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme becerisi kazanır.
  • Tedarik zincirinin etkin bir şekilde planlanabilmesi için işletmenin üretim süreçlerine hâkim olabilme becerisi kazanır.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik faaliyetler ile ilgili alınacak kararlarda sayısal ve nitel yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
  • Mesleğe ilişkin temel bilgi sahibi olur.
  • Öğrenim alanına ilişkin temel bilgi sahibi olur. 
  • Disiplinlerarası takımlarla çalışabilmek.
  • Bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
  • Yabancı dille iletişim kurabilmek.
  • Temel bilgi teknolojilerini kullanabilmek.
  • Öğrenme yeteneğini geliştirebilmek.
  • Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olabilmek.
  • Takım çalışmasına uyma, yenilikçi fikirlere ve iletişime açık olma ve analitik düşünebilmek.
  • İnisiyatif sahibi olma ve kullanabilmek.
  • Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021459

Qualification Title
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması
Awarding BodyNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Awarding Body ContactNiğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde
Awarding Body Urlhttp://www.ohu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEconomics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Ability of planning managerial international trade and logistics activities and applications.
  • Ability of keeping accounting records of international trade and logistics activities.
  • Ability of analyzing international markets and of exploiting new business opportunities.
  • Ability to keep abreast of developments in world economic markets and to put them in use throughout critical decision-making processes.
  • Ability to take investment decisions in order to maintain efficient logistics activities.
  • Ability to master general rules and principles of foreign trade.
  • Ability to apply necessary modeling methods in order to plan an efficient supply chain network.
  • Ability to analyze and to manage company’s supply chain structure efficiently.
  • Ability of communication with international economic and commercial organizations.
  • Ability to master company’s production process in order to maintain efficient planning of supply chain management.
  • Ability to apply numerical and qualitative methods for decision-making process of international trade and logistics activities.
  • Basic professional knowledge.
  • Basic educational knowledge.
  • Ability to work with interdisciplinary teams.
  • Ability to utilize knowledge in application.
  • Communication in a foreign language.
  • Application of basic information technologies.
  • Improvement of learning abilities.
  • Research in academic and professional field and mastering of the research processes.
  • Adaptation to teamwork, openness to innovative ideas and analytic thinking.
  • Taking initiative in business.
  • Comprehension of professional and scientific ethics.
Key Competencies-
Further Info

Grade EvaluationFor each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: Percentage Course Grade Grade Points 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 75-79 CB 2,50 70-74 CC 2,00 65-69 DC 1,50 60-64 DD 1,00 50-59 FD 0,50 00-49 FF 0,00 Other Grades: The grade (S) (Satisfactory) is given to the students who are successful in non-credit courses, and (U) (Unsatisfactory) to those who are unsuccessful in such courses. The grade (P) (In Progress) is given at the end of the first semester of a year-long course. The grade (EX) (Exempt) is given to students who are found successful in the examination for exemption performed by the department concerned for the courses determined by the University Senate. The grade (NI) (Not Included) is assigned for a course taken on the condition that it is not included in Cumulative Grade Point Average (CGPA). The grade (NA) (No Attendence) is given if a student does not fulfill the attendance and/or application requirements of the course and is included in the CGPA as (FF). A student is considered to be successful in a course if he/she gets one of the following grades: AA, BA, BB, CB, CC, S, or EX. A student who gets DC or DD grades from one or some of the courses is considered to be successful in these courses if the student is successful in other courses taken at the same semester and his/her GPA is at least 2.00 or higher including the courses with DC or DD grades. A student's academic success is calculated in the form of a GPA and CGPA by the Registrar's Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the beginning of entrance to the University which are recognized as valid by the Department in which she/he is registered.

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination

Conditions for SuccessThe First Cycle (Bachelor’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 240 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a graduation thesis.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030021459


Qualification Title
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması

Awarding Body
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Awarding Body Contact
Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Ability of planning managerial international trade and logistics activities and applications.
  • Ability of keeping accounting records of international trade and logistics activities.
  • Ability of analyzing international markets and of exploiting new business opportunities.
  • Ability to keep abreast of developments in world economic markets and to put them in use throughout critical decision-making processes.
  • Ability to take investment decisions in order to maintain efficient logistics activities.
  • Ability to master general rules and principles of foreign trade.
  • Ability to apply necessary modeling methods in order to plan an efficient supply chain network.
  • Ability to analyze and to manage company’s supply chain structure efficiently.
  • Ability of communication with international economic and commercial organizations.
  • Ability to master company’s production process in order to maintain efficient planning of supply chain management.
  • Ability to apply numerical and qualitative methods for decision-making process of international trade and logistics activities.
  • Basic professional knowledge.
  • Basic educational knowledge.
  • Ability to work with interdisciplinary teams.
  • Ability to utilize knowledge in application.
  • Communication in a foreign language.
  • Application of basic information technologies.
  • Improvement of learning abilities.
  • Research in academic and professional field and mastering of the research processes.
  • Adaptation to teamwork, openness to innovative ideas and analytic thinking.
  • Taking initiative in business.
  • Comprehension of professional and scientific ethics.

Key Competencies
-

Further Info

Grade EvaluationFor each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: Percentage Course Grade Grade Points 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 75-79 CB 2,50 70-74 CC 2,00 65-69 DC 1,50 60-64 DD 1,00 50-59 FD 0,50 00-49 FF 0,00 Other Grades: The grade (S) (Satisfactory) is given to the students who are successful in non-credit courses, and (U) (Unsatisfactory) to those who are unsuccessful in such courses. The grade (P) (In Progress) is given at the end of the first semester of a year-long course. The grade (EX) (Exempt) is given to students who are found successful in the examination for exemption performed by the department concerned for the courses determined by the University Senate. The grade (NI) (Not Included) is assigned for a course taken on the condition that it is not included in Cumulative Grade Point Average (CGPA). The grade (NA) (No Attendence) is given if a student does not fulfill the attendance and/or application requirements of the course and is included in the CGPA as (FF). A student is considered to be successful in a course if he/she gets one of the following grades: AA, BA, BB, CB, CC, S, or EX. A student who gets DC or DD grades from one or some of the courses is considered to be successful in these courses if the student is successful in other courses taken at the same semester and his/her GPA is at least 2.00 or higher including the courses with DC or DD grades. A student's academic success is calculated in the form of a GPA and CGPA by the Registrar's Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the beginning of entrance to the University which are recognized as valid by the Department in which she/he is registered.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination


Conditions for Success
The First Cycle (Bachelor’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 240 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a graduation thesis.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address