Yeterlilik Kodu | TR0030018136 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | KTO Karatay Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Akabe Mah. Alaaddin Kap Cad. No: 130 42020 Karatay / KONYA | TÜRKİYE | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://karatay.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Uluslararası ticaret, ülkelerin siyasi ve sosyal yapısından etkilenen bir faaliyet olmakla beraber, bu yapılarıda doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle yaşanan gelişmelerin, değişen konjonktürün etkileri ticari faaliyetler üzerinde hissedilir dalgalanmalar yaratmakta, dünyanın küreselleşen yapısı gereği bir ülkenin ticaret sistemi bir diğer ülkede olumlu ya da olumsuz etkilere sebep olabilmektedir. Dünya ülkelerinin birbirleriyle girift ilişkiler geliştirmesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programının önemini günden güne arttırmaktadır. Programımızda bu gerekliliği en doğru şekilde gidermek üzerine inşa edilmiş, müfredatında yer alan dersler yoluyla öğrencilerini uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında analitik düşünebilen, uygulama pratiği yüksek, risk yönetiminde başarılı, optimal çözümler üretebilen, yaratıcı yöneticiler ve ticaret uzmanları olarak mezun etmeyi misyon edinmiştir. Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programı, hızla gelişen ve büyüyen Türkiye'nin sanayi ve ticaret kuruluşlarına ulusararası ticaret ve lojistik faaliyetleri bakımından yöne verecek, yönetim ve liderlik sorumluluğunu alma yeteneğine sahip yöneticiler yetiştirmektedir. Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programı insan ve toplum bilimleri, sosyal bilimler, matematik ve temel bilim derslerinin yanı sıra alana özgü derslerin yaklaşık olarak eşit oranda yer aldığı bir ders dağılım yapısına sahiptir. Öğrencilere sulunan lisans programında ekonomi, sayısal yöntemler, pazarlama, dış ticaret, finans, muhasebe, yöneylem araştırması, yönetim ve organizasyon, üretim yönetimi ve hukuk alanlarında dersler bulunmaktadır. Bölümümüzden mezun olarak kariyer planlamasını doğru şekilde sürdüren öğrencilerimizi sektörde pek çok yöneticilik imkanı beklemektedir. Alanın yeniliği nedeniyle yetişmiş kalifiye eleman sayısının az olması, mezunlarımıza istihdam açısından son derece büyük avantaj sağlamaktadır. Bölümümüzün en temel gereksinimlerindenbiri yabancı dil olup, öğrencilerimiz üniversitemizde başta İngilizce olmak üzere geçerliliği yüksek çeşitli dillerde kendilerini geliştirme imkânını elde edebilmekte ve bu alanda pratik yapabilmektedirler. Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü öğrencilerinin; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | P1) Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | • Okuma yazma yetkinliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, ilgili öğretim üyesi tarafından başarı notu olarak verilir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | KTO Karatay Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümüne öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen diğer düzenlemelere göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencinin lisans programındaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FG, I, U, Y ya da P notunun olmaması gerekir. Programda, en az 240 AKTS kredilik dersi başarıyla tamamlamış olması ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz, aşağıdaki alanlarda çalışma imkanına sahip olacaklardır: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018136
ISCO 08
ISCO 08
Uluslararası ticaret, ülkelerin siyasi ve sosyal yapısından etkilenen bir faaliyet olmakla beraber, bu yapılarıda doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle yaşanan gelişmelerin, değişen konjonktürün etkileri ticari faaliyetler üzerinde hissedilir dalgalanmalar yaratmakta, dünyanın küreselleşen yapısı gereği bir ülkenin ticaret sistemi bir diğer ülkede olumlu ya da olumsuz etkilere sebep olabilmektedir. Dünya ülkelerinin birbirleriyle girift ilişkiler geliştirmesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programının önemini günden güne arttırmaktadır. Programımızda bu gerekliliği en doğru şekilde gidermek üzerine inşa edilmiş, müfredatında yer alan dersler yoluyla öğrencilerini uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında analitik düşünebilen, uygulama pratiği yüksek, risk yönetiminde başarılı, optimal çözümler üretebilen, yaratıcı yöneticiler ve ticaret uzmanları olarak mezun etmeyi misyon edinmiştir.
Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programı, hızla gelişen ve büyüyen Türkiye'nin sanayi ve ticaret kuruluşlarına ulusararası ticaret ve lojistik faaliyetleri bakımından yöne verecek, yönetim ve liderlik sorumluluğunu alma yeteneğine sahip yöneticiler yetiştirmektedir. Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programı insan ve toplum bilimleri, sosyal bilimler, matematik ve temel bilim derslerinin yanı sıra alana özgü derslerin yaklaşık olarak eşit oranda yer aldığı bir ders dağılım yapısına sahiptir. Öğrencilere sulunan lisans programında ekonomi, sayısal yöntemler, pazarlama, dış ticaret, finans, muhasebe, yöneylem araştırması, yönetim ve organizasyon, üretim yönetimi ve hukuk alanlarında dersler bulunmaktadır.
Bölümümüzden mezun olarak kariyer planlamasını doğru şekilde sürdüren öğrencilerimizi sektörde pek çok yöneticilik imkanı beklemektedir. Alanın yeniliği nedeniyle yetişmiş kalifiye eleman sayısının az olması, mezunlarımıza istihdam açısından son derece büyük avantaj sağlamaktadır. Bölümümüzün en temel gereksinimlerindenbiri yabancı dil olup, öğrencilerimiz üniversitemizde başta İngilizce olmak üzere geçerliliği yüksek çeşitli dillerde kendilerini geliştirme imkânını elde edebilmekte ve bu alanda pratik yapabilmektedirler.
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü öğrencilerinin;
• uluslararası pazarlama, ticaret ve lojistik sektöründe uygulamaya dönük analitik yaklaşımlarla pratik düşünme ve problem çözme yeteneklerini kazanmaları,
• ihracatçı ve uluslararasılaşmış işletmeler ile lojistik firmalarında optimal çözüm üreten, teori ile uygulamaları birleştirerek sonuç alabilen, yaratıcı bireyler olarak iş yaşamına hazırlanmaları,
• mesleki terminolojiye anadilinde ve yabancı dillerde hakim,
• teori ile uygulamayı çoklu disipliner bir yaklaşımla birleştirerek, öğrenim hayatları boyunca yalnızca teorik bilgilerle değil, kademeli yetkinlik gelişimi sağlayan uygulamalı öğrenme modelleri ile mesleki donanım kazanmaları hedeflenmektedir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
P1) Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme.
P2) Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme.
P3) İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme.
P4) Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme.
P5) Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme.
P6) Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme.
P7) Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme.
P8) Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme.
P9) Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme.
P10) Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme.
P11) Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme.
P12) Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme.
P13) Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma.
P14) Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme.
• Okuma yazma yetkinliği
• Çoklu dil yetkinliği
• Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
• Dijital yetkinlik
• Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
• Vatandaşlık yetkinliği
• Girişimcilik yetkinliği
• Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, ilgili öğretim üyesi tarafından başarı notu olarak verilir.
Puan Aralığı |
Verilen Not |
Katsayı |
90-100 |
A |
4,0 |
85-89 |
A- |
3,7 |
80-84 |
B+ |
3,3 |
75-79 |
B |
3,0 |
70-74 |
B- |
2,7 |
65-69 |
C+ |
2,3 |
60-64 |
C |
2,0 |
55-59 |
C- |
1,7 |
50-54 |
D+ |
1,3 |
40-49 |
D |
1,0 |
0-39 |
FF |
0,0 |
Harf Notu |
Açıklama |
FG |
Sınava Girmedi |
FX |
Devamsız |
I |
Eksik |
S |
Yeterli |
U |
Yetersiz |
T |
Transfer |
P |
Devam Eden |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşerî ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği’nden (STAR) Akreditasyonu 02.04.2025 tarihinde 3 yıl için almaya hak kazanmıştır. (Geçerlilik tarihleri: 02.04.2025 – 02.04.2028)
https://www.star.org.tr/akreditasyon/akreditasyon-listesi
KTO Karatay Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümüne öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen diğer düzenlemelere göre yapılır.
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü öğrencisi olma hakkını kazanan aday ÖSYM Başkanlığınca belirlenen süre içinde şahsen ya da vekili aracılığıyla kesin kayıt yaptırmak üzere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Müdürlüğüne başvurur.
Bunun dışında, yurt dışından veya yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü, KTO Karatay Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesine göre yapılmaktadır.
Ayrıca yatay ve dikey geçiş uygulamalarıyla da bölüme belirli bir kontenjan dahilinde öğrenci alınmaktadır. Yatay ve Dikey geçiş koşulları ve uygulanması ile ilgili yönetmeliklere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Müdürlüğü web sayfasından ulaşılabilmektedir.
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz, aşağıdaki alanlarda çalışma imkanına sahip olacaklardır:
1. Uluslararası ve çok uluslu işletmelerin pazarlama ve satın alma bölümlerinde yöneticilik
2. İhracatçı ve ithalatçı işletmelerin uluslararası pazarlama ve ticaret departmanlarında yöneticilik
3. Gümrükleme hizmetleri sunan işletmelerde gümrükleme personeli
4. Gümrük Müşaviri Yardımcılığı ve Gümrük Müşavirliği
5. Uluslararası lojistik hizmetleri sunan işletmelerde yöneticilik
6. Uluslararası Denizyolu, Havayolu, Karayolu ve Demiryolu taşımacılık işletmelerinde yöneticilik
7. Kargo ve Kurye firmalarında yöneticilik
8. İşletmeciliğin diğer bütün dallarında yöneticilik
9. Uluslararası ticaret faaliyetlerini yürüten işletmelere danışmanlık.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018136 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Undergraduate | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | KTO Karatay University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://karatay.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Transport services | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Although international trade is an activity that is affected by the political and social structure of countries, it also directly affects these structures. For this reason, the effects of the developments and the changing conjuncture create noticeable fluctuations in commercial activities, and due to the globalizing structure of the world, the trade system of one country can cause positive or negative effects in another country. As countries around the world develop intricate relationships with each other, the importance of the International Trade and Logistics undergraduate program increases day by day. Our program is built on meeting this requirement in the most accurate way, and through the courses in its curriculum, it has adopted the mission of graduating its students as creative managers and trade experts who can think analytically in the fields of international trade and logistics, have high application practice, are successful in risk management, and can produce optimal solutions. The aim of the Department of International Trade and Logistics is for students to; gain practical thinking and problem solving skills with analytical approaches aimed at application in the international marketing, trade and logistics sector, prepare for business life as creative individuals who produce optimal solutions in exporting and internationalized businesses and logistics companies, who can get results by combining theory and practice, gain professional equipment not only with theoretical knowledge but also with applied learning models that provide gradual competence development throughout their education life by mastering professional terminology in their native language and foreign languages, | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry and workplaces as internships or workplace training. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description | P1) To have current, theoretical and practical knowledge about International Trade and Logistics and to be able to use them in academic and professional contexts. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Literacy competency | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, ilgili öğretim üyesi tarafından başarı notu olarak verilir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to ensure the quality of higher education programs: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission to KTO Karatay University International Trade and Logistics Department is made according to the results of the Selection and Placement Examination held by the Student Selection and Placement Centre and other regulations determined by the Higher Education Council. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The student must have successfully completed all the courses in the undergraduate programme and must not have FF, FG, I, U, Y or P grades. In the programme, the student must have successfully completed at least 240 ECTS credits and must have a GPA of at least 2.00. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Our students who graduate from the Department of International Trade and Logistics will have the opportunity to work in the following fields: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates from Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030018136
ISCO 08
ISCO 08
Although international trade is an activity that is affected by the political and social structure of countries, it also directly affects these structures. For this reason, the effects of the developments and the changing conjuncture create noticeable fluctuations in commercial activities, and due to the globalizing structure of the world, the trade system of one country can cause positive or negative effects in another country. As countries around the world develop intricate relationships with each other, the importance of the International Trade and Logistics undergraduate program increases day by day. Our program is built on meeting this requirement in the most accurate way, and through the courses in its curriculum, it has adopted the mission of graduating its students as creative managers and trade experts who can think analytically in the fields of international trade and logistics, have high application practice, are successful in risk management, and can produce optimal solutions.
The International Trade and Logistics undergraduate program trains managers who are capable of taking management and leadership responsibilities and who will direct the rapidly developing and growing industrial and commercial organizations of Turkey in terms of international trade and logistics activities. The International Trade and Logistics undergraduate program has a course distribution structure in which humanities and social sciences, social sciences, mathematics and basic science courses, as well as field-specific courses, are included in approximately equal proportions. The undergraduate program offered to students includes courses in the fields of economics, numerical methods, marketing, foreign trade, finance, accounting, operations research, management and organization, production management and law.
Many management opportunities in the sector await our students who graduate from our department and continue their career planning correctly. The fact that the number of trained and qualified personnel is low due to the innovation of the field provides our graduates with a great advantage in terms of employment. One of the most basic requirements of our department is a foreign language, and our students have the opportunity to improve themselves in various highly valid languages, especially English, and practice in this field at our university.
The aim of the Department of International Trade and Logistics is for students to; gain practical thinking and problem solving skills with analytical approaches aimed at application in the international marketing, trade and logistics sector, prepare for business life as creative individuals who produce optimal solutions in exporting and internationalized businesses and logistics companies, who can get results by combining theory and practice, gain professional equipment not only with theoretical knowledge but also with applied learning models that provide gradual competence development throughout their education life by mastering professional terminology in their native language and foreign languages,
and combining theory and practice with a multidisciplinary approach.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry and workplaces as internships or workplace training.
P1) To have current, theoretical and practical knowledge about International Trade and Logistics and to be able to use them in academic and professional contexts.
P2) To be able to conduct scientific research in the field of International Trade and Logistics, including problem identification, data collection, analysis and reporting processes, and to be able to transfer the findings in written and oral form.
P3) To be able to make evaluations and express opinions on economic, administrative, financial and commercial issues.
P4) Monitor and evaluate the micro and macro actors involved in International Trade and Logistics processes, their activities, and their relationships and interactions with each other and with actors in other systems.
P5) Ability to work in coordination with different disciplines and cultures.
P6) To be able to plan and manage individual studies related to International Trade and Logistics and to take responsibility in group studies.
P7) To be able to follow the theoretical and practical developments in issues related to International Trade and Logistics and to update their knowledge and skills in these matters.
P8) To be able to access different information sources and make quantitative and qualitative analyzes by using software related to the field of international trade and logistics.
P9) To be able to have the competence to conduct market and marketing research.
P10) To follow the developments in the field of international trade and logistics in Turkish and English.
P11) To be able to provide the necessary technical and social communication in Turkish and English with individual and institutional actors involved in international trade and logistics processes.
P12) Ability to act with professional responsibility awareness and make fair, transparent and ethical decisions in international trade and logistics processes by adhering to ethical principles in accordance with international trade, logistics and customs legislation.
P13) Being aware of the global and local economic, social, legal and environmental consequences of field practices and the responsibilities that these consequences impose on oneself and other actors in the field.
P14) To be able to have strategic management skills to make suggestions on issues such as goals, objectives, mission, vision, target market, positioning, business portfolio design, market and marketing performance measurement related to the organization and to make medium and long-term plans related to these suggestions.
Literacy competency
Multilingual proficiency
Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
Digital competence
Personal, social and learning to learn competence
Civic competence
Entrepreneurial competence
Cultural awareness and expression competence
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, ilgili öğretim üyesi tarafından başarı notu olarak verilir.
Puan Aralığı |
Verilen Not |
Katsayı |
90-100 |
A |
4,0 |
85-89 |
A- |
3,7 |
80-84 |
B+ |
3,3 |
75-79 |
B |
3,0 |
70-74 |
B- |
2,7 |
65-69 |
C+ |
2,3 |
60-64 |
C |
2,0 |
55-59 |
C- |
1,7 |
50-54 |
D+ |
1,3 |
40-49 |
D |
1,0 |
0-39 |
FF |
0,0 |
Harf Notu |
Açıklama |
FG |
Sınava Girmedi |
FX |
Devamsız |
I |
Eksik |
S |
Yeterli |
U |
Yetersiz |
T |
Transfer |
P |
Devam Eden |
In order to ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, administration, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are published annually for higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations prepared based on these criteria, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which contain both quantitative and qualitative evaluations of foundation universities, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Regulation on Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”
Development and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the intended learning outcomes for students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs, once approved by the relevant Council of Deans, are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
Assessment and Evaluation:
The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are executed in accordance with the education, training, and exam regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.
Certification:
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations set by the higher education institution.
Self-Assessment and External Evaluation:
Within the scope of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK concerning the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications defined by its regulations.
The program was accredited for 3 years on April 2, 2025, by the Association for Accreditation and Rating in Social, Human, and Basic Sciences (STAR).
(Validity dates: 02.04.2025 – 02.04.2028)
https://www.star.org.tr/akreditasyon/akreditasyon-listesi
Student admission to KTO Karatay University International Trade and Logistics Department is made according to the results of the Selection and Placement Examination held by the Student Selection and Placement Centre and other regulations determined by the Higher Education Council.
The candidate who has won the right to be a student of the Department of International Trade and Logistics applies to KTO Karatay University Student Affairs Directorate for final registration in person or by proxy within the period determined by ÖSYM Presidency.
Apart from this, the admission of students from abroad or foreign nationals is carried out according to KTO Karatay University Directive on Admission of Students from Abroad.
In addition, students are admitted to the department within a certain quota with horizontal and vertical transfer applications. Horizontal and vertical transfer conditions and regulations regarding the application can be accessed from the web page of KTO Karatay University Student Affairs Directorate.
Our students who graduate from the Department of International Trade and Logistics will have the opportunity to work in the following fields:
• Management in marketing and purchasing departments of international and multinational companies
• Management in international marketing and trade departments of exporting and importing companies
• Customs clearance personnel in businesses that provide customs clearance services
• Assistant Customs Consultant and Customs Consultant
• Management in companies providing international logistics services
• Management in international sea, air, road and railway transportation companies
• Management in cargo and courier companies
• Management in all other branches of business
• Consultancy to businesses carrying out international trade activities
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates from Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification is permanently valid.