Yeterlilik Kodu

TR0030025051

Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtılım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.atilim.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Ekonomi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Atılım Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü'nün temel amacı, uluslararası ticaret ve lojistik disiplinlerini bir araya getirerek interdisipliner bakış açısına sahip olan bireyler yetiştirmektir. Mezunların sektörün uluslararası kavram, kurum ve kurallarına hakim, gelişen, değişen dünyaya ve küreselleşmenin getirdiği rekabete ve yeniliklere açık, analiz ve sentez kabiliyeti güçlü, ‘dünya vatandaşı’ vizyonunu benimsemiş özelliklere sahip olmasını sağlamak ve kamu kesimi, özel sektör ve mesleki kuruluşlarda alanında uzman veya yönetici olarak çalışabilen, girişimci ruhu ile ulusal veya uluslararası işletme kurabilen nitelikli mezunlar yetiştirmek hedeflenmektedir
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilmektir.
  • Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilmektir.
  • Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilmektir.
  • Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilmektir.
  • İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilmektir.
  • Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilmektir.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilmektir.
  • Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olmaktır.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretmektir.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilmektir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Kendi alanındaki güncel konular ile ilgili yöntemleri uygulamadaki yetkinliği
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

5. Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Giriş Şartı
  • Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) düzenlenen Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ile yapılmaktadır.
  • Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.    
Başarma Şartları Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Bölüm mezunları, uluslararası ticaret ve lojistiğin ekonomik, hukuki, siyasi ve kültürel yönlerini değerlendirme ve uygulama yeterliliği edindikleri eğitimlerinin ardından, tüm şirketlerin dış ticaret, finans ve lojistik departmanlarında iş bulabilecek olmakla birlikte özellikle ithalat ve ihracat firmaları, gümrük müşavirlikleri ve bankaların kambiyo departmanları ile sayıları giderek artan lojistik firmalarında gelecek vaat eden uzman/yönetici basamaklarında ve saygın meslekî pozisyonlarda istihdam edilebileceklerdir. Diğer taraftan, konusunda uzman olarak mezun olacak öğrencilerimiz, kamu sektöründe kanunların kendilerine tanıdığı tüm meslek sınavlarına girme olanağına da kavuşacak ve kariyer hedeflerini bu alanda da sürdürme imkanını bulacaklardır.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030025051


Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atılım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Atılım Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü'nün temel amacı, uluslararası ticaret ve lojistik disiplinlerini bir araya getirerek interdisipliner bakış açısına sahip olan bireyler yetiştirmektir. Mezunların sektörün uluslararası kavram, kurum ve kurallarına hakim, gelişen, değişen dünyaya ve küreselleşmenin getirdiği rekabete ve yeniliklere açık, analiz ve sentez kabiliyeti güçlü, ‘dünya vatandaşı’ vizyonunu benimsemiş özelliklere sahip olmasını sağlamak ve kamu kesimi, özel sektör ve mesleki kuruluşlarda alanında uzman veya yönetici olarak çalışabilen, girişimci ruhu ile ulusal veya uluslararası işletme kurabilen nitelikli mezunlar yetiştirmek hedeflenmektedir

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilmektir.
  • Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilmektir.
  • Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilmektir.
  • Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilmektir.
  • İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilmektir.
  • Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilmektir.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilmektir.
  • Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olmaktır.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretmektir.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilmektir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Kendi alanındaki güncel konular ile ilgili yöntemleri uygulamadaki yetkinliği
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

5. Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)


Giriş Şartı
  • Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) düzenlenen Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ile yapılmaktadır.
  • Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.    

Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Bölüm mezunları, uluslararası ticaret ve lojistiğin ekonomik, hukuki, siyasi ve kültürel yönlerini değerlendirme ve uygulama yeterliliği edindikleri eğitimlerinin ardından, tüm şirketlerin dış ticaret, finans ve lojistik departmanlarında iş bulabilecek olmakla birlikte özellikle ithalat ve ihracat firmaları, gümrük müşavirlikleri ve bankaların kambiyo departmanları ile sayıları giderek artan lojistik firmalarında gelecek vaat eden uzman/yönetici basamaklarında ve saygın meslekî pozisyonlarda istihdam edilebileceklerdir. Diğer taraftan, konusunda uzman olarak mezun olacak öğrencilerimiz, kamu sektöründe kanunların kendilerine tanıdığı tüm meslek sınavlarına girme olanağına da kavuşacak ve kariyer hedeflerini bu alanda da sürdürme imkanını bulacaklardır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030025051

Qualification Title
International Trade and Logistics Bachelors (English) Degree Diploma
Awarding BodyAtilim University
Awarding Body ContactKızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey
Awarding Body Urlwww.atilim.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEconomics
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The main objective of the Department of International Trade and Logistics at Atılım University is to train individuals to have an interdisciplinary outlook by combining together the disciplines of international trade and logistics. It is aimed to ensuring that our graduates adopt the vision of “Earth Citizenship” with their competence in the international concepts, organizations and rules of the sector, openness to the improving, changing world and the competition and innovations that globalization brings, and their strong analysis and synthesis capabilities. Furthermore, it is aimed to train qualified graduates who can work as experts or managers in the public sector, private sector and professional organizations, and who can establish national or international businesses with an entrepreneurial spirit.
Learning Environments
  • Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.
Description
  • The ability to have and use theoretical and practical information in international trade and logistics
  • The ability to define problems, as well as to collect, evaluate, analyze, and interpret data, and to devise solutions, making use of the information, skills, and competencies in the field
  • The ability to perform numerical analyses and research through accessing different resources of information in the field
  • The ability to take part in intra- and interdisciplinary, or multi-cultural working groups, as well as work individually
  • The ability to communicate verbally and in writing in English, and to make use of at least 1 foreign language
  • The ability to act responsibly, and with the awareness in the issues of environmental sensitivity, sustainability, transparency, social responsibility, and ethical values
  • The ability to read, understand, and interpret the relevant legislation in the field of international trade and logistics, and to see the global, and social effects of practices
  • The ability to question and interpret the acquired interdisciplinary pieces of information within the framework of the current economic, social, and environmental conjuncture
  • The ability to stay up to date regarding the local, regional, and global changes in the international trade and logistics, and the supply chain sector; and relevant through improvements on professional competencies and backgrounds, and to devise quick and effective solutions to possible problems through an innovative approach
  • The ability to track national and international regulations in international trade and logistics, to learn logistic procedures and risk management, to use current instruments of technology and informatics, to analyze and improve processes, to devise new ideas and suggestions, to manage activities for change, and to report and document these processesn
Key Competencies

The student possesses the following key competences at an advanced level.

  • Competence in applying the methods relevant to the current issues of their own field
  • Competence in reading and writing
  • Digital competence
  • Personal and social competence, and competence in learning to learn
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and competence in expression
Further Info
  • Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
  • Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
  • Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions.

· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK.

· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:

 1. Creation and Authorization of Education Programs:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.

 2. Measurement and Evaluation: The  measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree.

4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.

5. Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)

Access Requirements
  • Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted into this program via the Higher Education Transition Examination (YGS) and the Undergraduate Degree Placement Examination (LYS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
  • Once students finalize their preferred programs lists, they are placed into the relevant programs by the Student Selection and Placement Center based on their exam scores.    
Conditions for Success Achieving a minimum of 240 ECTS in course credit values and fulfilling other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Holders of bachelor's degrees may continue with graduate degree programs, and then, if they meet the relevant conditions, with doctorate degree and proficiency in art programs requiring a bachelor’s degree for admission.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs may take courses from two degree programs simultaneously, and receive two separate undergraduate degrees, if completed successfully.
  • In recent years where global invesing activities are becoming intense and Turkey has emerged as an important actor in the international trade area, the need for well-supported work force both in international trade and logistics sectors are more than ever. In this sense, it is aimed for our graduates to meet the qualified work force deficit in our country.
  • After the education where they develop capability to evaluate and implement all aspects of their field, graduates can be employed in a wide range of firms and agencies particularly in those which specialized in export/import and logistics, in foreign exchange and finance deparments of the banks and in customs consultancies with promising positions. Moreover, our specialist graduates can also apply job examinations of the public sector since the legislation in force allow them.
Legal Basis

1. Higher Education Law no. 2547

    1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit Transfer for Higher Education Institutions

    1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35)

    2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030025051


Qualification Title
International Trade and Logistics Bachelors (English) Degree Diploma

Awarding Body
Atilim University

Awarding Body Contact
Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The main objective of the Department of International Trade and Logistics at Atılım University is to train individuals to have an interdisciplinary outlook by combining together the disciplines of international trade and logistics. It is aimed to ensuring that our graduates adopt the vision of “Earth Citizenship” with their competence in the international concepts, organizations and rules of the sector, openness to the improving, changing world and the competition and innovations that globalization brings, and their strong analysis and synthesis capabilities. Furthermore, it is aimed to train qualified graduates who can work as experts or managers in the public sector, private sector and professional organizations, and who can establish national or international businesses with an entrepreneurial spirit.

Learning Environments
  • Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.

Description
  • The ability to have and use theoretical and practical information in international trade and logistics
  • The ability to define problems, as well as to collect, evaluate, analyze, and interpret data, and to devise solutions, making use of the information, skills, and competencies in the field
  • The ability to perform numerical analyses and research through accessing different resources of information in the field
  • The ability to take part in intra- and interdisciplinary, or multi-cultural working groups, as well as work individually
  • The ability to communicate verbally and in writing in English, and to make use of at least 1 foreign language
  • The ability to act responsibly, and with the awareness in the issues of environmental sensitivity, sustainability, transparency, social responsibility, and ethical values
  • The ability to read, understand, and interpret the relevant legislation in the field of international trade and logistics, and to see the global, and social effects of practices
  • The ability to question and interpret the acquired interdisciplinary pieces of information within the framework of the current economic, social, and environmental conjuncture
  • The ability to stay up to date regarding the local, regional, and global changes in the international trade and logistics, and the supply chain sector; and relevant through improvements on professional competencies and backgrounds, and to devise quick and effective solutions to possible problems through an innovative approach
  • The ability to track national and international regulations in international trade and logistics, to learn logistic procedures and risk management, to use current instruments of technology and informatics, to analyze and improve processes, to devise new ideas and suggestions, to manage activities for change, and to report and document these processesn

Key Competencies

The student possesses the following key competences at an advanced level.

  • Competence in applying the methods relevant to the current issues of their own field
  • Competence in reading and writing
  • Digital competence
  • Personal and social competence, and competence in learning to learn
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and competence in expression

Further Info
  • Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
  • Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
  • Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions.

· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK.

· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:

 1. Creation and Authorization of Education Programs:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.

 2. Measurement and Evaluation: The  measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree.

4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.

5. Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)


Access Requirements
  • Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted into this program via the Higher Education Transition Examination (YGS) and the Undergraduate Degree Placement Examination (LYS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
  • Once students finalize their preferred programs lists, they are placed into the relevant programs by the Student Selection and Placement Center based on their exam scores.    

Conditions for Success
Achieving a minimum of 240 ECTS in course credit values and fulfilling other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Holders of bachelor's degrees may continue with graduate degree programs, and then, if they meet the relevant conditions, with doctorate degree and proficiency in art programs requiring a bachelor’s degree for admission.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs may take courses from two degree programs simultaneously, and receive two separate undergraduate degrees, if completed successfully.
  • In recent years where global invesing activities are becoming intense and Turkey has emerged as an important actor in the international trade area, the need for well-supported work force both in international trade and logistics sectors are more than ever. In this sense, it is aimed for our graduates to meet the qualified work force deficit in our country.
  • After the education where they develop capability to evaluate and implement all aspects of their field, graduates can be employed in a wide range of firms and agencies particularly in those which specialized in export/import and logistics, in foreign exchange and finance deparments of the banks and in customs consultancies with promising positions. Moreover, our specialist graduates can also apply job examinations of the public sector since the legislation in force allow them.

Legal Basis

1. Higher Education Law no. 2547

    1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit Transfer for Higher Education Institutions

    1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35)

    2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address