Yeterlilik Kodu

TR0030034348

Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Finansman Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Beykent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAyazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.beykent.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Toptan ve perakende satışlar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

İşletme ve Yönetim / Uluslararası Ticaret ve Finansman - 0413.009.001

(ISCED-2013)

ISCO-08: YÖK’ün ISCO-08 ile​​ uyum çalışmaları ilgili paydaşlarla birlikte devam etmektedir.

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Uluslararası ticaret ve finans teori ve politikalarına hakim, yaşam boyu öğrenme ile değişen koşullara uyum sağlayabilen, araştırma ve analiz becerilerine, teknolojik yetkinliklere sahip, toplumsal, bilimsel, kültürel, etik, evrensel değerlere ve iş hayatındaki paydaşların ihtiyaçlarına duyarlı, yenilikçi ve girişimci bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme, ilgili mevzuata uygun olarak örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret alanındaki küresel gelişmeleri, dış ticaret teorileri ve politikaları çerçevesinde değerlendirir.
  • Temel işletme fonksiyonlarıyla (muhasebe, finans, pazarlama, yönetim vb.) ilgili kuramsal ve mesleki bilgileri yorumlar.
  • İşletmelerin ve kurumların uluslararası ticaret faaliyetlerini (e-ticaret, uluslararası pazarlama vb.) ilgili kuramsal ve mesleki bilgileriyle değerlendirir.
  • İşletmelerin ve kurumların uluslararası finansman faaliyetlerini ilgili kuramsal ve mesleki bilgileriyle yorumlar.
  • Uluslararası ticaret ve finansman alanında sorunları tanımlar, verileri analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirir.
  • Konusunda karşılaştığı kavramsal veya uygulamalı sorunları çözebilmek için bağımsız veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır, araştırma yapar, öğrendiklerini çalışma arkadaşlarına aktarır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, öğrenme gereksinimlerini belirler.
  • Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman alanı ile ilgili bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurmak için en az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerlerin korunması ile çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği konularını açıklar.
  • Evrensel, kültürel ve mesleki etik değerler, kalite ve yenilikçilik konularını açıklar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda belirtilen yetkinliklere belirtilen düzeyde sahiptir;

  • Okuma yazma yetkinliği (İleri)
  • Çoklu dil yetkinliği (Orta)
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik (Orta)
  • Dijital yetkinlik (Orta)
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği (İleri)
  • Vatandaşlık yetkinliği (Orta)
  • Girişimcilik yetkinliği (İleri)
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği (Orta)
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar "İstanbul Beykent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim - Öğretim Yönetmeliği" ile düzenlenmektedir. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak Üniversite Senatosu tarafından belirlenir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Başarı notları dört üzerinden değerlendirilir: 90-100 "Pekiyi" (AA, 4,00); 85-89 "İyi-Pekiyi" (BA, 3,50); 80-84 "İyi" (BB, 3,00); 75-79 "Orta-İyi" (CB, 2,50); 70-74 "Orta" (CC, 2,00); 60-69 "Zayıf-Orta" (DC, 1,50); 50-59 "Zayıf" (DD, 1,00); 40-49 "Çok Zayıf" (FD, 0,50); 00-39 "Başarısız" (FF, 0) sayılır. DZ, devam şartı sağlanmadığında; M, muafiyet sınavıyla kazanılan kredilerde; G, genel ortalamaya katılmayan başarılı derslerde; K, başarısız derslerde; S, uzatılan çalışmalarda; Y, önceki öğrenmelerin tanınmasıyla kazanılan kredilerde verilir. AGNO, derslerin başarı notu katsayılarının AKTS ile çarpım toplamının, AKTS kredileri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Virgülden sonra üç haneli işlem yapılır ve iki hane ile gösterilir. AA, BA, BB, CB ve CC notları başarıyı; DZ, FD, FF ve K notları başarısızlığı; DC ve DD ise şartlı başarıyı ifade eder. Sınavlar, eğitim-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler "İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir. Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise " İstanbul Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır. Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. İstanbul Beykent Üniversitesinde kullanılan öğretim yöntemleri anlatım, soru-cevap, tartışma, alıştırma ve uygulama, gösteri, gösterip yaptırma, rol oynama, grup çalışması, benzetim, beyin fırtınası, altı şapka, örnek olay, deney/ laboratuvar/ atölye/ alan uygulaması/ staj, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenmedir. Beykent Üniversitesinde kullanılan ölçme yöntemleri ve kodları ise sınav, kısa sınav, jüri/kurul sınavı, ödev, rapor, araştırma makalesi, sunum, portföy, uygulamalı beceri gösterimi, proje İzleme, grup projesi izleme, tez izleme, devamdır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

27.03.2023 – 27.03.2026

Giriş Şartı

Öğrenci kabul ve yerleşimi, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılmaktadır. Yatay geçiş, dikey geçiş, öğrenci değişim programları ve özel öğrencilikle ilgili şartlar mevzuatta belirlenmiştir.

Başarma ŞartlarıKayıtlı olduğu programın tüm derslerini ve yükümlülüklerini ilgili yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlayan, ağırlıklı genel not ortalaması 2,00 veya üzeri olan, programın gerektirdiği en az 240 krediyi sağlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar dış ticaret şirketlerinde, uluslararası ticaret yapan şirketlerin çeşitli departmanlarında, bankaların ve finansal kurumların dış ticaret departmanlarında, dış ticaret ile ilgili çeşitli kamu kuruluşlarında veya uluslararası kuruluşlarda çalışabilmekte olup, ayrıca uluslararası ticaret alanında kendi işlerini de kurabilmektedir. Mezunlar, ilgili koşulları sağladıkları, bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030034348


Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Finansman Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Beykent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

İşletme ve Yönetim / Uluslararası Ticaret ve Finansman - 0413.009.001

(ISCED-2013)

ISCO-08: YÖK’ün ISCO-08 ile​​ uyum çalışmaları ilgili paydaşlarla birlikte devam etmektedir.


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

İşletme ve Yönetim / Uluslararası Ticaret ve Finansman - 0413.009.001

(ISCED-2013)

ISCO-08: YÖK’ün ISCO-08 ile​​ uyum çalışmaları ilgili paydaşlarla birlikte devam etmektedir.


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Uluslararası ticaret ve finans teori ve politikalarına hakim, yaşam boyu öğrenme ile değişen koşullara uyum sağlayabilen, araştırma ve analiz becerilerine, teknolojik yetkinliklere sahip, toplumsal, bilimsel, kültürel, etik, evrensel değerlere ve iş hayatındaki paydaşların ihtiyaçlarına duyarlı, yenilikçi ve girişimci bireyler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme, ilgili mevzuata uygun olarak örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret alanındaki küresel gelişmeleri, dış ticaret teorileri ve politikaları çerçevesinde değerlendirir.
  • Temel işletme fonksiyonlarıyla (muhasebe, finans, pazarlama, yönetim vb.) ilgili kuramsal ve mesleki bilgileri yorumlar.
  • İşletmelerin ve kurumların uluslararası ticaret faaliyetlerini (e-ticaret, uluslararası pazarlama vb.) ilgili kuramsal ve mesleki bilgileriyle değerlendirir.
  • İşletmelerin ve kurumların uluslararası finansman faaliyetlerini ilgili kuramsal ve mesleki bilgileriyle yorumlar.
  • Uluslararası ticaret ve finansman alanında sorunları tanımlar, verileri analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirir.
  • Konusunda karşılaştığı kavramsal veya uygulamalı sorunları çözebilmek için bağımsız veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır, araştırma yapar, öğrendiklerini çalışma arkadaşlarına aktarır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, öğrenme gereksinimlerini belirler.
  • Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman alanı ile ilgili bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurmak için en az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerlerin korunması ile çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği konularını açıklar.
  • Evrensel, kültürel ve mesleki etik değerler, kalite ve yenilikçilik konularını açıklar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda belirtilen yetkinliklere belirtilen düzeyde sahiptir;

  • Okuma yazma yetkinliği (İleri)
  • Çoklu dil yetkinliği (Orta)
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik (Orta)
  • Dijital yetkinlik (Orta)
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği (İleri)
  • Vatandaşlık yetkinliği (Orta)
  • Girişimcilik yetkinliği (İleri)
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği (Orta)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar "İstanbul Beykent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim - Öğretim Yönetmeliği" ile düzenlenmektedir. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak Üniversite Senatosu tarafından belirlenir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Başarı notları dört üzerinden değerlendirilir: 90-100 "Pekiyi" (AA, 4,00); 85-89 "İyi-Pekiyi" (BA, 3,50); 80-84 "İyi" (BB, 3,00); 75-79 "Orta-İyi" (CB, 2,50); 70-74 "Orta" (CC, 2,00); 60-69 "Zayıf-Orta" (DC, 1,50); 50-59 "Zayıf" (DD, 1,00); 40-49 "Çok Zayıf" (FD, 0,50); 00-39 "Başarısız" (FF, 0) sayılır. DZ, devam şartı sağlanmadığında; M, muafiyet sınavıyla kazanılan kredilerde; G, genel ortalamaya katılmayan başarılı derslerde; K, başarısız derslerde; S, uzatılan çalışmalarda; Y, önceki öğrenmelerin tanınmasıyla kazanılan kredilerde verilir. AGNO, derslerin başarı notu katsayılarının AKTS ile çarpım toplamının, AKTS kredileri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Virgülden sonra üç haneli işlem yapılır ve iki hane ile gösterilir. AA, BA, BB, CB ve CC notları başarıyı; DZ, FD, FF ve K notları başarısızlığı; DC ve DD ise şartlı başarıyı ifade eder. Sınavlar, eğitim-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler "İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir. Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise " İstanbul Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır. Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. İstanbul Beykent Üniversitesinde kullanılan öğretim yöntemleri anlatım, soru-cevap, tartışma, alıştırma ve uygulama, gösteri, gösterip yaptırma, rol oynama, grup çalışması, benzetim, beyin fırtınası, altı şapka, örnek olay, deney/ laboratuvar/ atölye/ alan uygulaması/ staj, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenmedir. Beykent Üniversitesinde kullanılan ölçme yöntemleri ve kodları ise sınav, kısa sınav, jüri/kurul sınavı, ödev, rapor, araştırma makalesi, sunum, portföy, uygulamalı beceri gösterimi, proje İzleme, grup projesi izleme, tez izleme, devamdır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

27.03.2023 – 27.03.2026


Giriş Şartı

Öğrenci kabul ve yerleşimi, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılmaktadır. Yatay geçiş, dikey geçiş, öğrenci değişim programları ve özel öğrencilikle ilgili şartlar mevzuatta belirlenmiştir.


Başarma Şartları
Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini ve yükümlülüklerini ilgili yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlayan, ağırlıklı genel not ortalaması 2,00 veya üzeri olan, programın gerektirdiği en az 240 krediyi sağlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar dış ticaret şirketlerinde, uluslararası ticaret yapan şirketlerin çeşitli departmanlarında, bankaların ve finansal kurumların dış ticaret departmanlarında, dış ticaret ile ilgili çeşitli kamu kuruluşlarında veya uluslararası kuruluşlarda çalışabilmekte olup, ayrıca uluslararası ticaret alanında kendi işlerini de kurabilmektedir. Mezunlar, ilgili koşulları sağladıkları, bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030034348

Qualification Title
International Trade and Finance Bachelor’s Degree
Awarding Bodyİstanbul Beykent University
Awarding Body ContactAyazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://www.beykent.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasWholesale and retail sales
National Occupation Classification

Business and Management / International Trade and Finance - 0413.009.001 (ISCED-2013),

ISCO-08: Higher Education Council (YÖK)'s harmonization studies with ISCO-08 are ongoing together with the relevant stakeholders.

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

To educate innovative and entrepreneurial individuals with a command of international trade and finance theories and policies, adaptable to changing conditions through lifelong learning, possessing research and analysis skills, technological competencies, and a commitment to social, scientific, cultural, ethical, universal values, and the needs of stakeholders in business life.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal (face-to-face) education in accordance with the relevant legislation. In addition; applied trainings are carried out in workplaces as internship or workplace training.

Description
  • Evaluates global developments in the field of international trade within the framework of foreign trade theories and policies.
  • Interpret the theoretical and professional knowledge related to basic business functions (accounting, finance, marketing, management, etc.).
  • Evaluates the international trade activities of businesses and organizations (e-commerce, international marketing, etc.) with theoretical and professional knowledge.
  • Interprets the international financing activities of businesses and organizations with relevant theoretical and professional knowledge.
  • Defines problems in the field of international trade and finance, analyzes data and develops solutions.
  • Takes responsibility independently or as a team member to solve conceptual or practical problems encountered in a subject, conducts research, and transfers what he / she has learned to colleagues.
  • Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
  • Identifies learning needs within the framework of lifelong learning.
  • Establishes effective written and oral communication with the stakeholders in the professional field.
  • Uses information and communication technologies together with computer software at least at the advanced level of European Computer Driving License required by the field of International Trade and Finance.
  • Uses at least one foreign language at the level of European Language Portfolio B1 in order to follow the information related to the field of International Trade and Finance and to communicate with colleagues.
  • Explains the universality of social rights, social justice, protection of cultural values, environmental awareness, occupational health and safety.
  • Explains the universal, cultural and professional ethical values, quality and innovation.
Key Competencies
  1. Literacy competence (Advanced)
  2. Multilingual competence (Intermediate)
  3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering (Intermediate)
  4. Digital competence (Intermediate)
  5. Personal, social and learning to learn competence (Advanced)
  6. Citizenship competence (Intermediate)
  7. Entrepreneurial competence (Advanced)
  8. Cultural awareness and expressive competence (Intermediate)
Further Info

General rules regarding examination regulations and measurement and evaluation are regulated by "İstanbul Beykent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim - Öğretim Yönetmeliği". Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success. Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to course success grades are determined by the University Senate in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.  The University Senate determines how letter grades will be obtained, taking into account the level of success of the class, the statistical distribution of scores, and the class average. Grades are evaluated out of four: 90-100 is considered "Very Good" (AA, 4.00); 85-89 "Good-Very Good" (BA, 3.50); ​​80-84 "Good" (BB, 3.00); 75-79 "Average-Good" (CB, 2.50); ​​70-74 "Average" (CC, 2.00); 60-69 "Weak-Average" (DC, 1.50); ​​50-59 "Weak" (DD, 1.00); 40-49 "Very Weak" (FD, 0.50); ​​00-39 is considered "Failing" (FF, 0). DZ, when attendance requirement is not met; M, for credits earned through exemption exams; G, in successful courses not included in the general average; K, in unsuccessful courses; S, in extended studies; Y is given for credits earned by recognizing previous learning. CGPA is calculated by dividing the sum of the course success grade coefficients multiplied by ECTS by the total ECTS credits. Three digits are used after the decimal point and are shown with two digits. AA, BA, BB, CB and CC grades indicate success; DZ, FD, FF and K grades indicate failure; DC and DD indicate conditional success. Special processes related to exams, education and training, measurement and evaluation are determined by the "İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi". Relative assessment principles and procedures are defined by the "İstanbul Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi". The teaching and assessment-evaluation methods used in the courses are given in the course syllabi on the course pages. Different methods such as homework, projects, practice, midterm and final exams are used in measurement and evaluation. The teaching methods used at İstanbul Beykent University are lecture, question-answer, discussion, drill and practice, demonstration, demonstration, role playing, group work, simulation, brainstorming, six hats, case study, experiment/ laboratory/ workshop/ field application/ internship, individual work, problem solving, project-based learning. The measurement methods and codes used at Beykent University are exam, quiz, jury/board exam, homework, report, research article, presentation, portfolio, practical skill demonstration, project monitoring, group project monitoring, thesis monitoring, attendance.

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Accreditation Organization Name; Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)

27.03.2023 – 27.03.2026

Access Requirements

Student admission and placement is based on the results of the Higher Education Institutions Examination organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). The conditions for transfer from other universities, transfer from vocational schools, student exchange programs and “özel öğrenci” are specified in the legislation.

Conditions for SuccessStudents who successfully completed all the courses and obligations of the program they are enrolled in according to the provisions of the relevant regulations, and have a weighted GPA of 2.00 or above, and completed at least 240 credits required by the program are eligible to receive a diploma.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work in foreign trade companies, various departments of companies engaged in international trade, foreign trade departments of banks and financial institutions, various public institutions or international organizations related to foreign trade, and can also establish their own businesses in the field of international trade. Graduates can apply for master's and doctoral degrees in other disciplines that accept students from this field, in which they meet the relevant requirements.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547 (2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu)

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions (Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik)

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education (Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik)

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) (2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35))

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board (Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği)

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030034348


Qualification Title
International Trade and Finance Bachelor’s Degree

Awarding Body
İstanbul Beykent University

Awarding Body Contact
Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

Business and Management / International Trade and Finance - 0413.009.001 (ISCED-2013),

ISCO-08: Higher Education Council (YÖK)'s harmonization studies with ISCO-08 are ongoing together with the relevant stakeholders.


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

Business and Management / International Trade and Finance - 0413.009.001 (ISCED-2013),

ISCO-08: Higher Education Council (YÖK)'s harmonization studies with ISCO-08 are ongoing together with the relevant stakeholders.


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

To educate innovative and entrepreneurial individuals with a command of international trade and finance theories and policies, adaptable to changing conditions through lifelong learning, possessing research and analysis skills, technological competencies, and a commitment to social, scientific, cultural, ethical, universal values, and the needs of stakeholders in business life.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal (face-to-face) education in accordance with the relevant legislation. In addition; applied trainings are carried out in workplaces as internship or workplace training.


Description
  • Evaluates global developments in the field of international trade within the framework of foreign trade theories and policies.
  • Interpret the theoretical and professional knowledge related to basic business functions (accounting, finance, marketing, management, etc.).
  • Evaluates the international trade activities of businesses and organizations (e-commerce, international marketing, etc.) with theoretical and professional knowledge.
  • Interprets the international financing activities of businesses and organizations with relevant theoretical and professional knowledge.
  • Defines problems in the field of international trade and finance, analyzes data and develops solutions.
  • Takes responsibility independently or as a team member to solve conceptual or practical problems encountered in a subject, conducts research, and transfers what he / she has learned to colleagues.
  • Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
  • Identifies learning needs within the framework of lifelong learning.
  • Establishes effective written and oral communication with the stakeholders in the professional field.
  • Uses information and communication technologies together with computer software at least at the advanced level of European Computer Driving License required by the field of International Trade and Finance.
  • Uses at least one foreign language at the level of European Language Portfolio B1 in order to follow the information related to the field of International Trade and Finance and to communicate with colleagues.
  • Explains the universality of social rights, social justice, protection of cultural values, environmental awareness, occupational health and safety.
  • Explains the universal, cultural and professional ethical values, quality and innovation.

Key Competencies
  1. Literacy competence (Advanced)
  2. Multilingual competence (Intermediate)
  3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering (Intermediate)
  4. Digital competence (Intermediate)
  5. Personal, social and learning to learn competence (Advanced)
  6. Citizenship competence (Intermediate)
  7. Entrepreneurial competence (Advanced)
  8. Cultural awareness and expressive competence (Intermediate)

Further Info

General rules regarding examination regulations and measurement and evaluation are regulated by "İstanbul Beykent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim - Öğretim Yönetmeliği". Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success. Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to course success grades are determined by the University Senate in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.  The University Senate determines how letter grades will be obtained, taking into account the level of success of the class, the statistical distribution of scores, and the class average. Grades are evaluated out of four: 90-100 is considered "Very Good" (AA, 4.00); 85-89 "Good-Very Good" (BA, 3.50); ​​80-84 "Good" (BB, 3.00); 75-79 "Average-Good" (CB, 2.50); ​​70-74 "Average" (CC, 2.00); 60-69 "Weak-Average" (DC, 1.50); ​​50-59 "Weak" (DD, 1.00); 40-49 "Very Weak" (FD, 0.50); ​​00-39 is considered "Failing" (FF, 0). DZ, when attendance requirement is not met; M, for credits earned through exemption exams; G, in successful courses not included in the general average; K, in unsuccessful courses; S, in extended studies; Y is given for credits earned by recognizing previous learning. CGPA is calculated by dividing the sum of the course success grade coefficients multiplied by ECTS by the total ECTS credits. Three digits are used after the decimal point and are shown with two digits. AA, BA, BB, CB and CC grades indicate success; DZ, FD, FF and K grades indicate failure; DC and DD indicate conditional success. Special processes related to exams, education and training, measurement and evaluation are determined by the "İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi". Relative assessment principles and procedures are defined by the "İstanbul Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi". The teaching and assessment-evaluation methods used in the courses are given in the course syllabi on the course pages. Different methods such as homework, projects, practice, midterm and final exams are used in measurement and evaluation. The teaching methods used at İstanbul Beykent University are lecture, question-answer, discussion, drill and practice, demonstration, demonstration, role playing, group work, simulation, brainstorming, six hats, case study, experiment/ laboratory/ workshop/ field application/ internship, individual work, problem solving, project-based learning. The measurement methods and codes used at Beykent University are exam, quiz, jury/board exam, homework, report, research article, presentation, portfolio, practical skill demonstration, project monitoring, group project monitoring, thesis monitoring, attendance.


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Accreditation Organization Name; Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)

27.03.2023 – 27.03.2026


Access Requirements

Student admission and placement is based on the results of the Higher Education Institutions Examination organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). The conditions for transfer from other universities, transfer from vocational schools, student exchange programs and “özel öğrenci” are specified in the legislation.


Conditions for Success
Students who successfully completed all the courses and obligations of the program they are enrolled in according to the provisions of the relevant regulations, and have a weighted GPA of 2.00 or above, and completed at least 240 credits required by the program are eligible to receive a diploma.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work in foreign trade companies, various departments of companies engaged in international trade, foreign trade departments of banks and financial institutions, various public institutions or international organizations related to foreign trade, and can also establish their own businesses in the field of international trade. Graduates can apply for master's and doctoral degrees in other disciplines that accept students from this field, in which they meet the relevant requirements.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547 (2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu)

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions (Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik)

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education (Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik)

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) (2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35))

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board (Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği)


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address