| Yeterlilik Kodu | TR0030029951 | |
| Yeterlilik Adı | Uluslararası İlişkiler Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Karadeniz Teknik Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karadeniz Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanlığı 61080 Ortahisar/Trabzon muhendislik@ktu.edu.tr muhendislik@mf.ktu.edu.tr | |
| Sorumlu Kurum URL | https://www.ktu.edu.tr/ | |
| Yönelim | Akademik | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Bölümümüzün çalışma alanları Uluslararası Hukuk, Siyasi Tarih ve Uluslararası Politika'dır. Bu doğrultuda bölüm akademisyen profili de geniş tutulmaya çalışılmaktadır. İstenilen öğrencinin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını sağlayarak gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır. | |
| Öğrenme Ortamları | Eğitim yüz yüze, sınıf ortamında ve örgün olarak gerçekleştirilmekte ve ayrıca, kamu veya özel sektör iş yerlerinde staj (zorunlu olmayan) yapılır. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : 1: Uluslararası İlişkiler alanı ve temel alt dallarıyla (Uluslararası Siyaset, Siyasi Tarih, Devletler Hukuku) ilgili ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek kavramsal ve kuramsal bilgi altyapısına sahip olur. 2: Uluslararası ilişkiler alanının temel faktörlerini, kavramlarını ve metodolojisini anlama, açıklama, kullanabilme becerisine sahip olarak bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırır. 3: Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4: Asgari düzeyde en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. 5: Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bilgiye erişebilip, bu amaçla kaynak araştırması yapabilir ve veri tabanları ile diğer kaynakları kullanır 6: Uluslararası İlişkiler alanındaki gelişmelerin siyasal, toplumsal, iktisadi kökenleri anlayarak geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirir. 7: Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgileri neden-sonuç ilişkisi içerisinde ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve nasıl ihtiyaç duyulacağını öngörür. 8: Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili edindiği uzmanlık bilgisini kullanırken, bilimsel ve etik ilkelere ve uygun hareket eder. 9: Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgi edinme amaçları doğrultusunda niteliksel ve niceliksel yöntemleri kullanarak analiz yapar. 10: Uluslarasın İlişkiler, alanın temel alt dalları ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla ilişki halinde disiplinler arası çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip içinde yürütür. 11: Araştırma-Geliştirme temelli bir bakış açısıyla yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahip olur. 12: Uluslarasın İlişkiler alanına ilişkin edindiği bilgi ve becerileri hem yazılı hem de sözlü olarak paylaşır. | |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. 4. Harfli notların “4.0” üzerinden karşılıkları şu şekildedir: AA(4.0), BA(3.5), BB(3.0) CB(2.5) CC(2.0) DC(1.5) DD(1.0) FD(0.5) FF(0) | |
| Kalite Güvencesi | Bu lisans programının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5. Karadeniz Teknik Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler (%30 İngilizce) Bölümü Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından 2 yıl (02.04.2025 – 02.04.2027) geçerli olmak üzere akredite edilmiştir. | |
| Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. 5.TR-YÖS ve denkliği olan lise diploması ile Yabancı uyruklu öğrenci alımı yapılmaktadır. | |
| Başarma Şartları | Hazırlık eğitimi ile derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de bitirme çalışmasının yapılması mezuniyet için şarttır. Bitirme çalışması, 7. veya 8. yarıyılda alınabilir. Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %50 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Dönem ortalaması 2 olmak kaydıyla o dönemdeki notu DC olan dersini de geçmektedir. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait başarısız olduğu bütün derslerden bütünleme sınavına girebilir. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler. Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrencilerimiz uzmanlık alanları ve daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarındaki başarı durumlarına göre gerek kamu alanında gerekse özel sektör alanında farklı birimlerde çalışabilmektedir. Başta dışişleri bakanlığı olmak üzere bakanlık bünyesindeki uzman kadrolarında, yargı kurumlarında, bakanlıklara bağlı tüm birimlerde ve müsteşarlıklarda, farklı yayın kuruluşlarında ve medyada, üniversite eğitimini de devam ettirerek eğitim alanında istihdam edilmektedirler. | |
| Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği ile üniversitemizin uyguladığı yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır: KTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği KTÜ Önlisans ve Lisans Öğrencileri Akademik Danışmanlığı Yönergesi KTÜ Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi KTÜ Çift Anadal ve Yandal Programları Uygulama Yönergesi KTÜ Önceki Öğrenmenin Tanınmasına İlişkin Yönergesi KTÜ Önlisans ve Lisans Programlarında Başarı Notunun Değerlendirilmesine Dair Senato Tarafından Belirlenen Usul ve Esaslar KTÜ Pedagojik Formasyon Eğitiminin Yürütülmesine Dair Usul ve Esaslar | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
TR0030029951
ISCO 08
ISCO 08
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Bölümümüzün çalışma alanları Uluslararası Hukuk, Siyasi Tarih ve Uluslararası Politika'dır. Bu doğrultuda bölüm akademisyen profili de geniş tutulmaya çalışılmaktadır. İstenilen öğrencinin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını sağlayarak gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır.
Eğitim yüz yüze, sınıf ortamında ve örgün olarak gerçekleştirilmekte ve ayrıca, kamu veya özel sektör iş yerlerinde staj (zorunlu olmayan) yapılır.
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
1: Uluslararası İlişkiler alanı ve temel alt dallarıyla (Uluslararası Siyaset, Siyasi Tarih, Devletler Hukuku) ilgili ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek kavramsal ve kuramsal bilgi altyapısına sahip olur.
2: Uluslararası ilişkiler alanının temel faktörlerini, kavramlarını ve metodolojisini anlama, açıklama, kullanabilme becerisine sahip olarak bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırır.
3: Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4: Asgari düzeyde en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
5: Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bilgiye erişebilip, bu amaçla kaynak araştırması yapabilir ve veri tabanları ile diğer kaynakları kullanır
6: Uluslararası İlişkiler alanındaki gelişmelerin siyasal, toplumsal, iktisadi kökenleri anlayarak geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirir.
7: Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgileri neden-sonuç ilişkisi içerisinde ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve nasıl ihtiyaç duyulacağını öngörür.
8: Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili edindiği uzmanlık bilgisini kullanırken, bilimsel ve etik ilkelere ve uygun hareket eder.
9: Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgi edinme amaçları doğrultusunda niteliksel ve niceliksel yöntemleri kullanarak analiz yapar.
10: Uluslarasın İlişkiler, alanın temel alt dalları ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla ilişki halinde disiplinler arası çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip içinde yürütür.
11: Araştırma-Geliştirme temelli bir bakış açısıyla yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahip olur.
12: Uluslarasın İlişkiler alanına ilişkin edindiği bilgi ve becerileri hem yazılı hem de sözlü olarak paylaşır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
4. Harfli notların “4.0” üzerinden karşılıkları şu şekildedir: AA(4.0), BA(3.5), BB(3.0) CB(2.5) CC(2.0) DC(1.5) DD(1.0) FD(0.5) FF(0)
Bu lisans programının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5. Karadeniz Teknik Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler (%30 İngilizce) Bölümü Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından 2 yıl (02.04.2025 – 02.04.2027) geçerli olmak üzere akredite edilmiştir.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
5.TR-YÖS ve denkliği olan lise diploması ile Yabancı uyruklu öğrenci alımı yapılmaktadır.
Mezun olan öğrencilerimiz uzmanlık alanları ve daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarındaki başarı durumlarına göre gerek kamu alanında gerekse özel sektör alanında farklı birimlerde çalışabilmektedir. Başta dışişleri bakanlığı olmak üzere bakanlık bünyesindeki uzman kadrolarında, yargı kurumlarında, bakanlıklara bağlı tüm birimlerde ve müsteşarlıklarda, farklı yayın kuruluşlarında ve medyada, üniversite eğitimini de devam ettirerek eğitim alanında istihdam edilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği ile üniversitemizin uyguladığı yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır:
KTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği
KTÜ Önlisans ve Lisans Öğrencileri Akademik Danışmanlığı Yönergesi
KTÜ Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi
KTÜ Çift Anadal ve Yandal Programları Uygulama Yönergesi
KTÜ Önceki Öğrenmenin Tanınmasına İlişkin Yönergesi
KTÜ Önlisans ve Lisans Programlarında Başarı Notunun Değerlendirilmesine Dair Senato Tarafından Belirlenen Usul ve Esaslar
KTÜ Pedagojik Formasyon Eğitiminin Yürütülmesine Dair Usul ve Esaslar
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030029951 | |
| Qualification Title | Bachelor of Arts in International Relations | |
| Awarding Body | Karadeniz Technical University | |
| Awarding Body Contact | Karadeniz Technical University Faculty of Engineering Dean's Office 61080 Ortahisar/Trabzon muhendislik@ktu.edu.tr muhendislik@mf.ktu.edu.tr | |
| Awarding Body Url | https://www.ktu.edu.tr/ | |
| Orientation | Academic | |
| EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | Political sciences and civics | |
| National Occupation Classification | - | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 Yıl | |
| Program Profile | Our program consists of academics who are experts in their research areas and the necessary studies are carried out together with the courses. The aim is to train students as individuals along with research skills. The research areas of our department are mostly based on International Law, Political History and International Politics. In this direction, the academic profile of the department is tried to be kept wide. And also, the aim is to enable our students to be successful in the vocational exams they will encounter later, and to continue their studies in both the public and private sectors. | |
| Learning Environments | Education and training are provided in the form of face-to-face, in classroom and formal education. In addition, internships (non-compulsory) are provided in public or private sector workplaces. | |
| Description | Upon successful completion of this programme, students will be able to : 1: They will have the conceptual and theoretical background to carry out advanced studies in the field of International Relations and its basic sub-branches (International Politics, Political History, International Law). 2: Having the ability to understand, explain and use the basic elements, concepts, and methodology of the discipline, one can associate them with today's global problems. 3: One use information and communication technologies at the level required by the field. 4: One use at least one foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. 5: One access information related to the field, research resources for this purpose and use databases and other sources. 6: One develop analytical approaches relying on a prospective perspective by understanding the historical roots of international, political, social and economic events. 7: One develop an ability to evaluate the information acquired in the field within the framework of a cause-effect relationship and from a critical perspective, so that one can predict what information would be utilised, where, when and how. 8: One act in accordance with scientific and ethical principles while using the expert knowledge acquired in the field. 9: One conduct analysis by employing qualitative and quantitative methods in line with the aim of gaining conceptual and theoretical knowledge about the field. 10: One carry out interdisciplinary studies in the field, both independently and collectively, in relation to sister disciplines and other social science fields. 11: One have the awareness of lifelong learning and questioning from a perspective based on Research-Development. 12: One share the knowledge and skills has acquired in the field verbally and in written. | |
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
| Further Info | 1-Assessment and evaluation methods, including the types of exams and their contributions to the course success grade, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK). 2-A variety of methods, such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and end-of-term exams, are utilized in assessment and evaluation. 3-Grading systems based on letters and/or numerical values are used to evaluate student performance. 4-The equivalence of letter grades on a 4.0 scale is as follows: AA (4.0), BA (3.5), BB (3.0), CB (2.5), CC (2.0), DC (1.5), DD (1.0), FD (0.5), FF (0.0) | |
| Quality Assurance | 1. Creation and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. 5. Karadeniz Technical University Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of International Relations has been accredited by the Social, Human and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) for 2 years (02.04.2025 – 02.04.2027). | |
| Access Requirements | 1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements to undergraduate programs of higher education institutions. 2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. 3. Having received the sufficient score as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having passed the special talent exam. 4. Being placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from in higher education institutions as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK. 5. Foreign students are accepted with TR-YÖS and equivalent high school diplomas. | |
| Conditions for Success | Students who successfully complete all courses with preparatory education and achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00 are eligible to graduate. In addition to successfully completing the courses, a graduation project is also required for graduation. The graduation project can be taken in the 7th or 8th semester. Students are subject to a midterm and a final exam for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 50% and the contribution of the final exam is 50%. All exams are evaluated out of 100 points. It is mandatory to get at least 45 points from the final exam. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) in a course are considered to have passed that course. Provided that the semester average is 2, they also pass the course whose grade was DC in that semester. At the end of each semester, students can take a make-up exam for all courses they failed in that semester. Candidates who successfully complete their undergraduate education can study in postgraduate (master's and doctoral) programs provided that they receive a passing score from the ALES exam and have sufficient English language skills. To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations determined by the relevant higher education institution, if any. | |
| Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can work in different departments, both in the public and private sectors, depending on their area of expertise and their success in the vocational exams they will encounter later. They are employed as academics at universities by continuing their university education, expert staff in ministries, especially in the ministry of foreign affairs, in the judiciary institutions, in all units and undersecretariats affiliated to the ministries, in different broadcasting organizations and in the media. | |
| Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board The regulation, directives and senate decisions implemented by our university are implemented: KTU Associate and Undergraduate Education-Teaching Regulation KTU Associate and Undergraduate Student Academic Counseling Directive KTU Student Admission Directive from Abroad KTU Double Major and Minor Programs Application Directive KTU Directive on Recognition of Prior Learning Procedures and Principles Determined by the Senate on the Evaluation of Success Grade in KTU Associate and Undergraduate Programs Procedures and Principles on the Conduct of KTU Pedagogical Formation Education | |
| Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
| Url | Open Address | |
TR0030029951
Our program consists of academics who are experts in their research areas and the necessary studies are carried out together with the courses. The aim is to train students as individuals along with research skills. The research areas of our department are mostly based on International Law, Political History and International Politics. In this direction, the academic profile of the department is tried to be kept wide. And also, the aim is to enable our students to be successful in the vocational exams they will encounter later, and to continue their studies in both the public and private sectors.
Education and training are provided in the form of face-to-face, in classroom and formal education. In addition, internships (non-compulsory) are provided in public or private sector workplaces.
Upon successful completion of this programme, students will be able to :
1: They will have the conceptual and theoretical background to carry out advanced studies in the field of International Relations and its basic sub-branches (International Politics, Political History, International Law).
2: Having the ability to understand, explain and use the basic elements, concepts, and methodology of the discipline, one can associate them with today's global problems.
3: One use information and communication technologies at the level required by the field.
4: One use at least one foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5: One access information related to the field, research resources for this purpose and use databases and other sources.
6: One develop analytical approaches relying on a prospective perspective by understanding the historical roots of international, political, social and economic events.
7: One develop an ability to evaluate the information acquired in the field within the framework of a cause-effect relationship and from a critical perspective, so that one can predict what information would be utilised, where, when and how.
8: One act in accordance with scientific and ethical principles while using the expert knowledge acquired in the field.
9: One conduct analysis by employing qualitative and quantitative methods in line with the aim of gaining conceptual and theoretical knowledge about the field.
10: One carry out interdisciplinary studies in the field, both independently and collectively, in relation to sister disciplines and other social science fields.
11: One have the awareness of lifelong learning and questioning from a perspective based on Research-Development.
12: One share the knowledge and skills has acquired in the field verbally and in written.
Possesses the following key competencies at an advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
1-Assessment and evaluation methods, including the types of exams and their contributions to the course success grade, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
2-A variety of methods, such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and end-of-term exams, are utilized in assessment and evaluation.
3-Grading systems based on letters and/or numerical values are used to evaluate student performance.
4-The equivalence of letter grades on a 4.0 scale is as follows:
AA (4.0), BA (3.5), BB (3.0), CB (2.5), CC (2.0), DC (1.5), DD (1.0), FD (0.5), FF (0.0)
1. Creation and Approval of Educational Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
5. Karadeniz Technical University Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of International Relations has been accredited by the Social, Human and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) for 2 years (02.04.2025 – 02.04.2027).
1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements to undergraduate programs of higher education institutions.
2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
3. Having received the sufficient score as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having passed the special talent exam.
4. Being placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from in higher education institutions as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
5. Foreign students are accepted with TR-YÖS and equivalent high school diplomas.
Our graduates can work in different departments, both in the public and private sectors, depending on their area of expertise and their success in the vocational exams they will encounter later. They are employed as academics at universities by continuing their university education, expert staff in ministries, especially in the ministry of foreign affairs, in the judiciary institutions, in all units and undersecretariats affiliated to the ministries, in different broadcasting organizations and in the media.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The regulation, directives and senate decisions implemented by our university are implemented:
KTU Associate and Undergraduate Education-Teaching Regulation
KTU Associate and Undergraduate Student Academic Counseling Directive
KTU Student Admission Directive from Abroad
KTU Double Major and Minor Programs Application Directive
KTU Directive on Recognition of Prior Learning
Procedures and Principles Determined by the Senate on the Evaluation of Success Grade in KTU Associate and Undergraduate Programs
Procedures and Principles on the Conduct of KTU Pedagogical Formation Education
The qualification is valid at all times.
