Yeterlilik Kodu

TR0030025431

Yeterlilik Adı
Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumErciyes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erciyes.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Siyaset bilimleri ve yurttaşlık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Dört yıllık bir program olan Uluslararası İlişkiler lisans programı, lise mezunlarını kabul eder. Lisans yerleştirme sınavı sonucu bu programı tercih eden öğrenciler önce dil yeterlilik sınavına girerler. Başarılı olanlar birinci sınıfa devam ederler. Birinci sınıftan başlayarak uluslararası ilişkiler, Türk dış politikası, devletler hukuku, siyasi tarih, sosyoloji, ekonomi gibi dersler alarak bu alanlara ilişkin kuramsal bilgiler edinirler. Dördüncü sınıfta ise tercihen öğrendikleri kuramsal bilgileri uygulamaya aktardıkları staj çalışmalarına katılabilirler. Uluslararası İlişkiler Lisans alanından mezun olanların iş alanları çok geniştir. Yaptıkları işler araştırma, değerlendirme, analiz, karar alma, anlaşmazlık analizi ve çözümünü içermektedir.
  • Mezunlarımızın çalışma alanları Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Bakanlığı, MGK Genel Sekreterliği, Genelkurmay Askeri Stratejik Araştırmaları Enstitüsü, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlıkları ve diğer devlet daireleri, Birleşmiş Milletler (BM), Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı (AGİT) gibi uluslararası örgütler, bankacılık sektörü, basın-yayın kuruluşları, araştırma ve danışmanlık şirketleri, stratejik araştırma enstitüleri ve sivil toplum örgütleridir.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
  • Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
  • Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
  • Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
  • Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
  • Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
  • Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
  • Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
  • Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
  • Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulur.
  • Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
  • Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
  • Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanır.
  • Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu programda sınavlar ve değerlendirmeler "Erciyes Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" esas alınarak yapılmaktadır. Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde yaptıkları çalışmaların (ödev, proje, sunumlar gibi) ve ara sınavların dışında bir final sınavı yapılır. Dönem başında öğretim elemanları değerlendirme sistemlerini ve bunlara ilişkin oranları öğrencilere açıklarlar. Ara sınav ve final sınavları senato tarafından belirlenen tarihlerde yapılır ve sınav programları 15 gün öncesinde öğrencilere ilan edilir. Notların değerlendirilmesi aşağıdaki şekilde yapılır.
  • (a) Dönem İçi Notu: Söz konusu dersin eğitim-öğretimi ile ilgili yaptırılacak olan ara sınav ile araştırma, inceleme ödevleri, projeler gibi diğer faaliyetleri dikkate alınarak hesaplanır.
  • (b) Ham Başarı Notu: Dönem içi notunun % 40’ı ile yarıyıl veya yıl sonu sınav notunun % 60’ının toplanması sonucu elde edilir. Ham başarı notunun elde edilmesinde dönem içi notu ve yarıyıl/yılsonu sınav sonuçları 100 tam puan üzerinden hesaplanır.
  • (c) Başarı Notu: “Erciyes Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesi”nde açıklanan değerlendirme sistemine göre hesaplanır. Bu değerlendirme sonucunda, aşağıda açılımı ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Başarı Notu Katsayıları; AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 NA 0.00 şeklindedir. Başarı notunun değerlendirmesi sonucunda; öğrencinin başarısı aşağıdaki şekilde belirlenir. Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC veya DD alan bir öğrenci mezun olma aşamasında 2.00 GNO’ya erişmiş olmak koşulu ile o dersi başarmış sayılır. Bir dersin uygulamasında başarısız olan öğrencilere UB (Uygulamada Başarısız) notu verilir.
  • UB notu NA notu gibi işlem görür. Öğrencilerin başarı durumları, bitirdikleri yarıyılda almış oldukları derslere ait dönem not ortalaması (DNO) ve almış oldukları tüm dersler için genel not ortalaması (GNO) ile izlenir. Bulunulan yarıyıl sonu veya yıl sonu itibariyle GNO'su en az 2.00 olan öğrenci başarılı sayılır. Başarılı öğrenciler Normal öğrenim süresine göre bulunduğu yarıyıl/yıldan başarısız notu ve bir önceki yarıyıldan başarısız dersi olmayan, disiplin cezası almamış başarılı öğrencilerden yarıyıl/yıl sonunda en az normal ders yükü ile o yarıyıl not ortalaması; 3.00 – 3.49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3.50 – 4.00 arasında olanlar yüksek onur öğrencisi olarak kabul edilir. Ders tekrarı bir dersten FF, FG, UB veya NA alan öğrenciler, bu dersi, verildiği ilk yarıyıl/yılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler, bunların yerine akademik danışmanın önerisi üzerine kayıtlı oldukları bölümce, uygun görülen bir başka ders alabilirler.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş: 22.04.2024/22.04.2027

Giriş Şartı
  • Bölümümüze ÖSYM tarafından yapılan YKS merkezi sınavı sonucu hesaplanan TM-3 puan türü ile öğrenci alınmaktadır.
Başarma Şartları Öğrencilerin programdan mezun olabilmeleri için öğrenimleri boyunca alacakları zorunlu ve seçmeli derslerin toplam kredisi en az 156 olmalı ve asgari 240 AKTS kredisini sağlamalıdır. Bu derslerin 134’ü zorunlu, 16’sı ise seçmeli statüsündedir. Öğrenciler seçmeli ders olarak branş dersleri yanında programda belirtilen bölüm içi ve bölüm dışı seçmeli derslerden alabileceklerdir. Öğrencilerin öğrenimleri boyunca (3. ve 4. sınıflarda) alması gereken seçmeli derslerin toplam kredisi en az 16 olmalıdır. Ayrıca her öğrenci mutlaka Bitirme Tezi çalışması yapmak zorundadır. Mezuniyet aşamasında genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bu programı başarıyla tamamlayanlar Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarında, Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES), Yabancı Dil Sınavı (YDS), lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlara devam edebilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030025431


Yeterlilik Adı
Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erciyes Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Dört yıllık bir program olan Uluslararası İlişkiler lisans programı, lise mezunlarını kabul eder. Lisans yerleştirme sınavı sonucu bu programı tercih eden öğrenciler önce dil yeterlilik sınavına girerler. Başarılı olanlar birinci sınıfa devam ederler. Birinci sınıftan başlayarak uluslararası ilişkiler, Türk dış politikası, devletler hukuku, siyasi tarih, sosyoloji, ekonomi gibi dersler alarak bu alanlara ilişkin kuramsal bilgiler edinirler. Dördüncü sınıfta ise tercihen öğrendikleri kuramsal bilgileri uygulamaya aktardıkları staj çalışmalarına katılabilirler. Uluslararası İlişkiler Lisans alanından mezun olanların iş alanları çok geniştir. Yaptıkları işler araştırma, değerlendirme, analiz, karar alma, anlaşmazlık analizi ve çözümünü içermektedir.
  • Mezunlarımızın çalışma alanları Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Bakanlığı, MGK Genel Sekreterliği, Genelkurmay Askeri Stratejik Araştırmaları Enstitüsü, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlıkları ve diğer devlet daireleri, Birleşmiş Milletler (BM), Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı (AGİT) gibi uluslararası örgütler, bankacılık sektörü, basın-yayın kuruluşları, araştırma ve danışmanlık şirketleri, stratejik araştırma enstitüleri ve sivil toplum örgütleridir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
  • Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
  • Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
  • Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
  • Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
  • Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
  • Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
  • Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
  • Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
  • Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulur.
  • Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
  • Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
  • Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanır.
  • Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu programda sınavlar ve değerlendirmeler "Erciyes Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" esas alınarak yapılmaktadır. Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde yaptıkları çalışmaların (ödev, proje, sunumlar gibi) ve ara sınavların dışında bir final sınavı yapılır. Dönem başında öğretim elemanları değerlendirme sistemlerini ve bunlara ilişkin oranları öğrencilere açıklarlar. Ara sınav ve final sınavları senato tarafından belirlenen tarihlerde yapılır ve sınav programları 15 gün öncesinde öğrencilere ilan edilir. Notların değerlendirilmesi aşağıdaki şekilde yapılır.
  • (a) Dönem İçi Notu: Söz konusu dersin eğitim-öğretimi ile ilgili yaptırılacak olan ara sınav ile araştırma, inceleme ödevleri, projeler gibi diğer faaliyetleri dikkate alınarak hesaplanır.
  • (b) Ham Başarı Notu: Dönem içi notunun % 40’ı ile yarıyıl veya yıl sonu sınav notunun % 60’ının toplanması sonucu elde edilir. Ham başarı notunun elde edilmesinde dönem içi notu ve yarıyıl/yılsonu sınav sonuçları 100 tam puan üzerinden hesaplanır.
  • (c) Başarı Notu: “Erciyes Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesi”nde açıklanan değerlendirme sistemine göre hesaplanır. Bu değerlendirme sonucunda, aşağıda açılımı ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Başarı Notu Katsayıları; AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 NA 0.00 şeklindedir. Başarı notunun değerlendirmesi sonucunda; öğrencinin başarısı aşağıdaki şekilde belirlenir. Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC veya DD alan bir öğrenci mezun olma aşamasında 2.00 GNO’ya erişmiş olmak koşulu ile o dersi başarmış sayılır. Bir dersin uygulamasında başarısız olan öğrencilere UB (Uygulamada Başarısız) notu verilir.
  • UB notu NA notu gibi işlem görür. Öğrencilerin başarı durumları, bitirdikleri yarıyılda almış oldukları derslere ait dönem not ortalaması (DNO) ve almış oldukları tüm dersler için genel not ortalaması (GNO) ile izlenir. Bulunulan yarıyıl sonu veya yıl sonu itibariyle GNO'su en az 2.00 olan öğrenci başarılı sayılır. Başarılı öğrenciler Normal öğrenim süresine göre bulunduğu yarıyıl/yıldan başarısız notu ve bir önceki yarıyıldan başarısız dersi olmayan, disiplin cezası almamış başarılı öğrencilerden yarıyıl/yıl sonunda en az normal ders yükü ile o yarıyıl not ortalaması; 3.00 – 3.49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3.50 – 4.00 arasında olanlar yüksek onur öğrencisi olarak kabul edilir. Ders tekrarı bir dersten FF, FG, UB veya NA alan öğrenciler, bu dersi, verildiği ilk yarıyıl/yılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler, bunların yerine akademik danışmanın önerisi üzerine kayıtlı oldukları bölümce, uygun görülen bir başka ders alabilirler.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş: 22.04.2024/22.04.2027


Giriş Şartı
  • Bölümümüze ÖSYM tarafından yapılan YKS merkezi sınavı sonucu hesaplanan TM-3 puan türü ile öğrenci alınmaktadır.

Başarma Şartları
Öğrencilerin programdan mezun olabilmeleri için öğrenimleri boyunca alacakları zorunlu ve seçmeli derslerin toplam kredisi en az 156 olmalı ve asgari 240 AKTS kredisini sağlamalıdır. Bu derslerin 134’ü zorunlu, 16’sı ise seçmeli statüsündedir. Öğrenciler seçmeli ders olarak branş dersleri yanında programda belirtilen bölüm içi ve bölüm dışı seçmeli derslerden alabileceklerdir. Öğrencilerin öğrenimleri boyunca (3. ve 4. sınıflarda) alması gereken seçmeli derslerin toplam kredisi en az 16 olmalıdır. Ayrıca her öğrenci mutlaka Bitirme Tezi çalışması yapmak zorundadır. Mezuniyet aşamasında genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bu programı başarıyla tamamlayanlar Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarında, Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES), Yabancı Dil Sınavı (YDS), lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlara devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030025431

Qualification Title
Bachelor's Degree in International Relations
Awarding BodyErciyes University
Awarding Body ContactYenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri
Awarding Body Urlhttps://www.erciyes.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasPolitical sciences and civics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The International Relations undergraduate program, which is a four-year program, accepts high school graduates. Students who choose this program as a result of the undergraduate placement exam first take a language proficiency exam. Those who are successful continue to the first year. Starting from the first year, they take courses such as international relations, Turkish foreign policy, international law, political history, sociology, and economics to gain theoretical knowledge in these fields. In the fourth year, they can preferably participate in internships where they put the theoretical knowledge they have learned into practice. Graduates of the International Relations undergraduate program have a wide range of job opportunities. The jobs they do include research, evaluation, analysis, decision-making, conflict analysis and resolution.
  • The work areas of our graduates are the Ministry of Foreign Affairs, the Ministry of European Union, the General Secretariat of the National Security Council, the General Staff Military Strategic Research Institute, the Ministry of Culture and Tourism, the Ministry of Industry and Trade, the Undersecretariats of the Treasury and Foreign Trade and other government departments, international organizations such as the United Nations (UN), the Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE), the banking sector, press and broadcasting organizations, research and consultancy companies, strategic research institutes, and non-governmental organizations.
Learning Environments
  • Face to face theoretical education and a practical training for one semeste
Description
  • Students use theoretical, conceptual and applied knowledge about international relations and its sub-fields such as international politics, political history and international law.
  • Students discuss issues of social studies such as economics, management, public finance, law and public administration.
  • Students analyze world history from an analytical perspective.
  • Students evaluate foreign policies of Turkey and other international actors from a theoretical and methodological perspective.
  • Students analyze the relationship between foreign and domestic policy domains.
  • Students evaluate the functioning of international legal system.
  • Students apply their theoretical and conceptual knowledge of international relations into actual international affairs.
  • Students use their good command of English to follow scientific and contemporary resources.
  • Students analyze theories, concepts and facts of international relations methodologically.
  • Students have communications and computer skills required in the field of international relations.
  • Students contribute to national and international development by becoming aware of ethics, social justice, basic rights and environmental protection.
  • Students use their good command of second foreign language.
  • Students conduct a scientific study in the field of international relations both individually and as a part of a group.
  • Students use their presentation skills on the basis of their theoretical knowledge of international issues.
  • Students use their theoretical applied knowledge of administrative sciences, protocol, public ethics and legislation.
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

In this program, exams and evaluations are based on the "Erciyes University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation". In order to evaluate the success of the students, a final exam is held in addition to the work they have done (such as homework, projects, presentations) and midterm exams. At the beginning of the semester, the instructors explain the evaluation systems and the rates related to these to the students. Midterm and final exams are held on the dates determined by the senate and the exam programs are announced to the students 15 days in advance. The evaluation of the grades is carried out as follows.

(a) Midterm Grade: It is calculated by taking into account the midterm exams to be held regarding the education and training of the course in question and other activities such as research, review assignments, projects.

(b) Raw Success Grade: It is obtained by adding 40% of the midterm grade and 60% of the semester or end-of-year exam grade. In order to obtain the raw success grade, the midterm grade and the midterm/end-of-year exam results are calculated out of 100 full points.
(c) Success Grade: It is calculated according to the evaluation system explained in the “Erciyes University Relative Evaluation Directive”. As a result of this evaluation, one of the letter grades whose expansions and coefficients are given below is given as the success grade. Success Grade Coefficients are; AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 NA 0.00. As a result of the evaluation of the success grade; the success of the student is determined as follows. A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB or CC from a course is considered to have passed that course. A student who receives DC or DD from a course is considered to have passed that course provided that he/she reaches a GPA of 2.00 at the graduation stage. Students who fail in the application of a course are given a grade of UB (Unsuccessful in Application). The UB grade is treated like an NA grade. Students' success status is monitored with the semester grade point average (GPA) of the courses they have taken in the semester they have completed and the cumulative grade point average (GPA) for all courses they have taken. A student with a GPA of at least 2.00 as of the end of the current semester or year is considered successful. Successful students Successful students who have not had a failing grade from the current semester/year according to the normal education period, who have not had a failing course from the previous semester, and who have not received a disciplinary penalty, and whose grade point average for that semester is between 3.00 - 3.49 with a minimum normal course load at the end of the semester/year are considered honor students, and those who have a grade point average between 3.50 - 4.00 are considered high honor students. Students who receive FF, FG, UB or NA from a course repeated must take this course in the first semester/year it is offered. If these courses are elective or have been removed from the program later, students may take another course deemed appropriate by the department they are registered in upon the recommendation of their academic advisor.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Students are accepted to our department based on the TM-3 score type calculated as a result of the YKS central exam conducted by ÖSYM.
Conditions for Success In order for students to graduate from the program, the total credits of compulsory and elective courses they will take throughout their education must be at least 156 and they must provide at least 240 ECTS credits. 134 of these courses are compulsory and 16 are elective. In addition to branch courses, students will be able to take departmental and non-departmental elective courses specified in the program as elective courses. The total credits of elective courses that students must take throughout their education (in the 3rd and 4th years) must be at least 16. In addition, each student must complete a Graduation Thesis. The general grade point average must be at least 2.00 out of 4.00 at graduation.
Progression Paths (Relationship Type)
  • The graduates of this program are eligible to apply for admission to graduate studies in same field or related areas if they pass the evaluation process designated according to the regulations of “Erciyes University Graduate Education and Examination Committee”, which includes Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES), Foreign Language Exam (YDS) and general point of average.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030025431


Qualification Title
Bachelor's Degree in International Relations

Awarding Body
Erciyes University

Awarding Body Contact
Yenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The International Relations undergraduate program, which is a four-year program, accepts high school graduates. Students who choose this program as a result of the undergraduate placement exam first take a language proficiency exam. Those who are successful continue to the first year. Starting from the first year, they take courses such as international relations, Turkish foreign policy, international law, political history, sociology, and economics to gain theoretical knowledge in these fields. In the fourth year, they can preferably participate in internships where they put the theoretical knowledge they have learned into practice. Graduates of the International Relations undergraduate program have a wide range of job opportunities. The jobs they do include research, evaluation, analysis, decision-making, conflict analysis and resolution.
  • The work areas of our graduates are the Ministry of Foreign Affairs, the Ministry of European Union, the General Secretariat of the National Security Council, the General Staff Military Strategic Research Institute, the Ministry of Culture and Tourism, the Ministry of Industry and Trade, the Undersecretariats of the Treasury and Foreign Trade and other government departments, international organizations such as the United Nations (UN), the Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE), the banking sector, press and broadcasting organizations, research and consultancy companies, strategic research institutes, and non-governmental organizations.

Learning Environments
  • Face to face theoretical education and a practical training for one semeste

Description
  • Students use theoretical, conceptual and applied knowledge about international relations and its sub-fields such as international politics, political history and international law.
  • Students discuss issues of social studies such as economics, management, public finance, law and public administration.
  • Students analyze world history from an analytical perspective.
  • Students evaluate foreign policies of Turkey and other international actors from a theoretical and methodological perspective.
  • Students analyze the relationship between foreign and domestic policy domains.
  • Students evaluate the functioning of international legal system.
  • Students apply their theoretical and conceptual knowledge of international relations into actual international affairs.
  • Students use their good command of English to follow scientific and contemporary resources.
  • Students analyze theories, concepts and facts of international relations methodologically.
  • Students have communications and computer skills required in the field of international relations.
  • Students contribute to national and international development by becoming aware of ethics, social justice, basic rights and environmental protection.
  • Students use their good command of second foreign language.
  • Students conduct a scientific study in the field of international relations both individually and as a part of a group.
  • Students use their presentation skills on the basis of their theoretical knowledge of international issues.
  • Students use their theoretical applied knowledge of administrative sciences, protocol, public ethics and legislation.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

In this program, exams and evaluations are based on the "Erciyes University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation". In order to evaluate the success of the students, a final exam is held in addition to the work they have done (such as homework, projects, presentations) and midterm exams. At the beginning of the semester, the instructors explain the evaluation systems and the rates related to these to the students. Midterm and final exams are held on the dates determined by the senate and the exam programs are announced to the students 15 days in advance. The evaluation of the grades is carried out as follows.

(a) Midterm Grade: It is calculated by taking into account the midterm exams to be held regarding the education and training of the course in question and other activities such as research, review assignments, projects.

(b) Raw Success Grade: It is obtained by adding 40% of the midterm grade and 60% of the semester or end-of-year exam grade. In order to obtain the raw success grade, the midterm grade and the midterm/end-of-year exam results are calculated out of 100 full points.
(c) Success Grade: It is calculated according to the evaluation system explained in the “Erciyes University Relative Evaluation Directive”. As a result of this evaluation, one of the letter grades whose expansions and coefficients are given below is given as the success grade. Success Grade Coefficients are; AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 NA 0.00. As a result of the evaluation of the success grade; the success of the student is determined as follows. A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB or CC from a course is considered to have passed that course. A student who receives DC or DD from a course is considered to have passed that course provided that he/she reaches a GPA of 2.00 at the graduation stage. Students who fail in the application of a course are given a grade of UB (Unsuccessful in Application). The UB grade is treated like an NA grade. Students' success status is monitored with the semester grade point average (GPA) of the courses they have taken in the semester they have completed and the cumulative grade point average (GPA) for all courses they have taken. A student with a GPA of at least 2.00 as of the end of the current semester or year is considered successful. Successful students Successful students who have not had a failing grade from the current semester/year according to the normal education period, who have not had a failing course from the previous semester, and who have not received a disciplinary penalty, and whose grade point average for that semester is between 3.00 - 3.49 with a minimum normal course load at the end of the semester/year are considered honor students, and those who have a grade point average between 3.50 - 4.00 are considered high honor students. Students who receive FF, FG, UB or NA from a course repeated must take this course in the first semester/year it is offered. If these courses are elective or have been removed from the program later, students may take another course deemed appropriate by the department they are registered in upon the recommendation of their academic advisor.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Students are accepted to our department based on the TM-3 score type calculated as a result of the YKS central exam conducted by ÖSYM.

Conditions for Success
In order for students to graduate from the program, the total credits of compulsory and elective courses they will take throughout their education must be at least 156 and they must provide at least 240 ECTS credits. 134 of these courses are compulsory and 16 are elective. In addition to branch courses, students will be able to take departmental and non-departmental elective courses specified in the program as elective courses. The total credits of elective courses that students must take throughout their education (in the 3rd and 4th years) must be at least 16. In addition, each student must complete a Graduation Thesis. The general grade point average must be at least 2.00 out of 4.00 at graduation.

Progression Paths (Relationship Type)
  • The graduates of this program are eligible to apply for admission to graduate studies in same field or related areas if they pass the evaluation process designated according to the regulations of “Erciyes University Graduate Education and Examination Committee”, which includes Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES), Foreign Language Exam (YDS) and general point of average.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address