Yeterlilik Kodu | TR0030217291 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Öğrenci programın tüm öğretim planında öngörülen en az kredi alt sınırı kadar dersi başarmalı ve Ağırlıklı Not Ortalaması en az 4.00 üzerinden 2.00 olmalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel ortaokullarda öğretmenlik yapabilecek, basın yayın kuruluşlarında, yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv ve müzelerde, Türkoloji merkezlerinde ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030217291
ISCO 08
ISCO 08
- Programın öncelikli amacı Millî Eğitim Bakanlığının ihtiyaç duyduğu Türkçe öğretmenlerini yetiştirmektir.
- Ayrıca yabancılara, yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına ve Türk soylulara Türkiye Türkçesini öğretecek öğretmenler yetiştirmek de bir diğer amacıdır.
- Eğitim-öğretim kalitesi yüksek ve akredite olmuş bir program olmak,
- 21. yüzyıl becerileri ile donatılmış öğretmenler yetiştirmek,
- Sosyal sorumluluk bilincini ve hizmet kalitesini artırarak topluma katkı sağlamak,
- Alanında uzman öğretim üyeleri ile öncü bir program olmak,
- Araştırma Üniversitesi vizyonunu güçlendirecek nitelikli ve katma değeri yüksek araştırma-geliştirme çalışmaları yürütmektir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır.
- Dil becerileri ve özellikleri hakkında teorik ve kavramsal bilgileri edinir.
- Türk dilinin tarihî gelişimi, yapısı, kuralları, dilbilimsel özellikleri ve kullanılan alfabeler hakkındaki bilgileri kavrar.
- Edebiyat bilimi, Türk edebiyatının tarihî gelişimi, devir ve alanları hakkındaki bilgileri kavrar.
- Türkçenin öğretildiği farklı hedef kitleleri tanıyarak gelişimsel ve öğretimsel özellikleri, öğrenme ihtiyaçları ve olası farklılıkları konusunda bilgi sahibi olur.
- Türkçenin farklı hedef kitlelere öğretiminde kullanılabilecek yaklaşım, strateji, yöntem ve teknikleri bilir.
- Türkçenin farklı hedef kitlelere öğretiminde kullanılabilecek ölçme değerlendirme yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile ölçme araçları hakkında bilgi sahibi olur.
- Türkçenin farklı hedef kitlelere öğretiminde kullanılması gereken materyallerin özelliklerini bilerek amaca uygun materyaller tasarlar.
- Sınıf içi uygulamalara yön veren sınıf yönetimi, program geliştirme, planlama ve değerlendirme alanlarındaki temel ilke ve yaklaşımlar ile Türk eğitim sisteminin özelliklerini bilir.
- Sahip olduğu alan ve meslek bilgisini kullanarak farklı hedef kitlelere yönelik Türkçe öğretim faaliyetlerini planlar, uygular ve değerlendirir.
- Türkçe eğitimi alanındaki bilgi kaynaklarını bilir ve güncel bilgiye hâkim olmak için bilgiye ulaşma yollarını aktif olarak kullanır.
- Türk millî eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri ile öğretim programının amaç ve kazanımlarını bilir ve uygulama yetkinliği kazanır.
- Türkçe eğitimi faaliyetlerinin etkililiğini artırmak için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Mesleki gelişime ve yaşamboyu öğrenmeye değer verir ve Türkçe eğitimi alanında kendini geliştirmek için çaba sarf eder.
- En az bir yabancı dili kullanarak dil öğretimi alanındaki gelişmeleri takip eder, üretim yapar ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
- Karşılaştığı sorunları çözmek için bilimsel yöntem ve süreçleri işletir, bireysel ve grup çalışmaları yürütür, disiplinlerarası çalışmalarda sorumluluk alır.
- Eğitimle ilgili sorunları çözmek, başarıyı artırmak için ailelerle, paydaş kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar; ilgilileri bilgilendirir ve önerilerini sunar.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevrenin gelişimini desteklemek ve sorunlarını çözmek için mesleki, sosyal ve kültürel proje ve etkinlikler düzenler, düzenlenen etkinliklere katılır.
- Yaptığı bütün çalışmalarda Devlet`in kuruluş felsefesine ve Anayasasına; adalete; evrensel, toplumsal, sosyal, kültürel ve mesleki değerlere bağlı kalır, kalite kültürüne ve yasal mevzuata uygun davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
- Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
- Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
- Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
- Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
- 4.00 (AA), 3.50 (BA), 3.00 (BB), 2.50 (CB), 2.00 (CC), 1.50 (DC), 1.00 (DD), 0.50 (FD), 0.00 (FF)
- D: Devamsız, G: Girmedi, E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)'ye dönüştürülür.) VZ: Dersten çekilme.
- Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO'sunun en az 2,00 olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel ortaokullarda öğretmenlik yapabilecek, basın yayın kuruluşlarında, yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv ve müzelerde, Türkoloji merkezlerinde ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030217291 | |
Qualification Title | Teacher Training in Turkish | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, internship programs are implemented in schools affiliated with the Ministry of National Education. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below:
| |
Further Info |
Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) 4.00 (AA), 3.50 (BA), 3.00 (BB), 2.50 (CB), 2.00 (CC), 1.50 (DC), 1.00 (DD), 0.50 (FD), 0.00 (FF) b) The letter grades other than the ones in the clause a are: D: Did not Attend the Course - G: Did not Attend the Exam - E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) - VZ: Withdrawn
| |
Quality Assurance | YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution. • According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the program (equivalent to a total of 240 ECTS). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Turkish Language Teaching Program will be able to teach in public and private secondary schools affiliated with the Ministry of National Education, and will be able to work in press programs, educational and cultural institutions abroad, archives and museums, Turcology education and as relevant graduates of universities. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030217291
ISCO 08
ISCO 08
- The primary aim of the program is to train Turkish teachers needed by the Ministry of National Education.
- In addition to primary aim, it is another aim to train Turkish teachers who will teach Turkish to foreigners, Turkish children living abroad and cognates.
- To be an accredited program with high quality education and training,
- To train teachers equipped with 21st century skills,
- To contribute to society by increasing social responsibility awareness and service quality,
- To be a pioneering program with expert faculty members in the field,
- *To carry out qualified and high value-added research and development activities that will strengthen the vision of Research University.
Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, internship programs are implemented in schools affiliated with the Ministry of National Education.
- She/he gains theoretical and conceptual knowledge of language skills, their features and development of them.
- She/he understands the history, development, structure, rules, linguistic features of the Turkish language and the alphabets used.
- She/he gets information about the science of literature, and the historical development, periods and fields of Turkish literature.
- She/he gains knowledge of the developmental and instructional characteristics, learning needs and possible differences of different populations in which Turkish is taught.
- She/he gains knowledge of the approaches, strategies, methods, and techniques that can be used in teaching Turkish to different populations.
- She/he gains knowledge of the assessment and evaluation approaches, methods, techniques and assessment tools that can be used in teaching Turkish to different populations.
- She/he knows the properties of the materials that should be used in teaching Turkish to different populations and designs materials suitable for the purpose.
- She/he knows the basic principles and approaches in the fields of classroom management, program development, planning and evaluation, and the characteristics of the Turkish education system that direct classroom practices.
- Plans, implements and evaluates Turkish teaching activities for different populations by using his / her field and professional knowledge.
- She/he knows the sources of information in the field of Turkish education and actively uses the ways to reach information to have up-to-date knowledge.
- She/he knows the general aims and basic principles of Turkish national education and the aims of the curriculum and gains the competence to apply.
- She/he uses information and communication technologies to increase the effectiveness of Turkish education activities.
- She/he values professional development and lifelong learning and makes an effort to improve herself/himself in the field of Turkish education.
- She/he follows the developments in the field of language teaching, produces info and communicates with colleagues by using at least one foreign language.
- She/he uses applies scientific methods and processes to solve the problems encountered, conducts individual and group studies, takes responsibility in interdisciplinary studies.
- She/he cooperates with families, stakeholder institutions and organizations to solve problems related to education and increase success; informs those concerned and offers her/his suggestions.
- She/he organizes professional, social and cultural projects and activities and participates in organized activities in order to support the development of the social environment in which she/he lives and to solve its problems with the awareness of social responsibility.
- In all her/his works, adheres to the founding philosophy of the State and the Constitution; adheres to justice; adheres to universal, social, social, cultural and professional values and acts in accordance with the culture of quality and legal regulations.
Has advanced level of the key competencies listed below:
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
- For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year.
- This grade is given by the instructor of the course.
- While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate.
- The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point.
- A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades.
Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below:
a) 4.00 (AA), 3.50 (BA), 3.00 (BB), 2.50 (CB), 2.00 (CC), 1.50 (DC), 1.00 (DD), 0.50 (FD), 0.00 (FF)
b) The letter grades other than the ones in the clause a are:
D: Did not Attend the Course - G: Did not Attend the Exam - E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) - VZ: Withdrawn
- A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation.
YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.
• According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
Graduates of the Turkish Language Teaching Program will be able to teach in public and private secondary schools affiliated with the Ministry of National Education, and will be able to work in press programs, educational and cultural institutions abroad, archives and museums, Turcology education and as relevant graduates of universities.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous