Yeterlilik Kodu

TR0030022107

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBursa Uludağ Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGörükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.uludag.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

    BUÜ Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkçe Öğretmenliği Lisans Programının amacı; alanında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilecek düzeyde bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, sorgulayabilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir.
VİZYONUMUZ
Bilimsel etik kurallar doğrultusunda araştıran, sorgulayan, yenilikçi, girişimci, öz güveni yüksek, insan haklarına saygılı, yurt ve dünya sorunlarına duyarlı; Türkçe sevgisi ve duyarlılığı taşıyan, kültür ve sanat etkinlikleriyle ilgilenen, nitelikli, çağdaş bilgi ve becerilerle donatılmış öğretmen adayları yetiştiren; eğitim öğretim sorunlarına duyarlı ve problem çözebilen, eğitim kalitesini arttırmaya yönelik bilimsel çalışmalarıyla alana katkı sağlayan öğretim elemanlarına sahip bir ana bilim dalı olmaktır.
MİSYONUMUZ
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda, yurt içi ve dışında Türkçe öğretim merkezlerinde çalışacak, bilgi ve becerilerle donanmış;
Atatürk ilke ve inkılâpları ışığında millî, manevi, ahlaki ve evrensel değerleri içselleştiren ve aktaran;
Her ortamda yapıcı, akılcı, yaratıcı, eleştirel düşünen; sorumluluklarını yerine getiren, girişimci, problem çözümlerine katkıda bulunan, paydaşlarıyla iş birliği yapan;
Edebiyat zevki ve dil bilinci gelişmiş, duygu ve düşünce dünyalarını zengin bir söz varlığı ile ifade eden nitelikli Türkçe öğretmenleri yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim üniversitenin fiziksel olanakları dâhilinde örgün olarak gerçekleştirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarihsel süreç içerisinde Türk ve dünya edebiyatıyla ilgili kuram ve kavramları bilir; metinleri akımlara ve inceleme yöntemlerine göre çözümler.
  • Dil bilimi ve dil bilgisi ile ilgili kuramları, sınıflamaları ve kavramları bilir; dil birimlerini Türkçenin yapısal özelliklerine göre çözümler.
  • Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular.
  • Öğrencilerin gelişim düzeylerine uygun, nitelikli metinler seçer; materyal ve etkinlikler tasarlar.
  • Ulusal ve uluslararası yayınlar aracılığıyla eğitim, kültür ve gündemle ilgili gelişmeleri takip eder.
  • Türkçe eğitimine özgü ölçme ve değerlendirme stratejilerini bilir, ölçme aracı geliştirir ve kullanır.
  • Dil becerilerini (dinleme/izleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirmeye yönelik stratejilerden yararlanarak öğrencilerin bireysel farklılıklarına ve gelişim özelliklerine uygun materyal tasarlar.
  • Türkçeyi her ortamda kurallarına uygun, etkili ve özenli kullanarak dil duyarlığı ve dil bilinci geliştirmek için topluma örnek olur.
  • Millî, manevi evrensel değerleri gözetir, paydaşlarıyla etkili iletişim kurarak tutum ve davranışlarıyla topluma model olur.
  • Vatandaş ve öğretmen olarak görev hak ve sorumluluklarına uygun davranır.
  • Ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak, yabancı dilini/dillerini geliştirerek, meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kişisel ve mesleki gelişimini sürekli desteklemesi gerektiğini bilir.
  • Öğretim süreçlerinde karşılaştığı problemleri belirler, çözmek için araştırma etiğine uygun bilimsel çalışmalar yapar; sonuçları raporlar, çözüm önerilerine yönelik projeler üretir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini -öğretme ve öğrenme süreçleri de dâhil olmak üzere- bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma, değerlendirme ve üretme amaçlarıyla etkili bir biçimde kullanır.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği temel kavramları ve ilkeleri (sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve öğretim ilke ve yöntemleri, rehberlik vs.) bilir.
  • Paydaşlarıyla iş birliği yaparak okul içi ve okul dışı sosyal-kültürel etkinlikler (belirli gün haftalar için şiir dinletisi, tiyatro, anma, kutlama vb. programları) düzenler.
  • Dil beceriyle ilgili kavramları, konuları, sorunları bilir ve yorumlar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir;

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzde her öğrencinin dönem başında kayıt yaptırdığı derslerin sınavlarına girebilmesi için derslerin en az %70`ine; uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. FD veya FF harf notu ile tamamlanan derslerin tekrar alınması gerekmektedir.

 

  1. Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:

Sayısal Sınav Notu

Harf Notu

Ağırlıklı Katsayı

Başarı Derecesi

90-100

AA

4.00

Mükemmel

85-89

BA

3.50

Pekiyi

80-84

BB

3.00

İyi

75-79

CB

2.50

Orta

70-74

CC

2.00

Geçer

60-69

DC

1.5

Koşullu Geçer

50-59

DD

1.0

Koşullu Geçer

40-49

FD

0.5

Başarısız

39 ve altı

FF

0.0

Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

-YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

-YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

-YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

BUÜ Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 3+2 yıllığına akredite edilmiştir.

Başlangıç/ Bitiş : 01.05.2024/ 01.05.2027

Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) kapsamında yapılan sınavlarda alınan Alan Yeterlilik Testlerinden (AYT) sözel puan türünde yeterli başarıyı sağlamak.

Başarma ŞartlarıProgramı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız,

  • KPSS sonrasında o yılki puan barajını geçtikleri takdirde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okulları II. kademe sınıflarına Türkçe öğretmeni olarak atanabilirler,
  • İstenen özel şartları sağlamaları durumunda Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi amacıyla istihdam edilebilirler,
  • Bunun yanı sıra mezunlarımız, özel ilköğretim kurumları ile özel kurs merkezlerinde de çalışabilir, Türkçe dil danışmanı/editörü olarak görev alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030022107


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bursa Uludağ Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

    BUÜ Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkçe Öğretmenliği Lisans Programının amacı; alanında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilecek düzeyde bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, sorgulayabilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir.
VİZYONUMUZ
Bilimsel etik kurallar doğrultusunda araştıran, sorgulayan, yenilikçi, girişimci, öz güveni yüksek, insan haklarına saygılı, yurt ve dünya sorunlarına duyarlı; Türkçe sevgisi ve duyarlılığı taşıyan, kültür ve sanat etkinlikleriyle ilgilenen, nitelikli, çağdaş bilgi ve becerilerle donatılmış öğretmen adayları yetiştiren; eğitim öğretim sorunlarına duyarlı ve problem çözebilen, eğitim kalitesini arttırmaya yönelik bilimsel çalışmalarıyla alana katkı sağlayan öğretim elemanlarına sahip bir ana bilim dalı olmaktır.
MİSYONUMUZ
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda, yurt içi ve dışında Türkçe öğretim merkezlerinde çalışacak, bilgi ve becerilerle donanmış;
Atatürk ilke ve inkılâpları ışığında millî, manevi, ahlaki ve evrensel değerleri içselleştiren ve aktaran;
Her ortamda yapıcı, akılcı, yaratıcı, eleştirel düşünen; sorumluluklarını yerine getiren, girişimci, problem çözümlerine katkıda bulunan, paydaşlarıyla iş birliği yapan;
Edebiyat zevki ve dil bilinci gelişmiş, duygu ve düşünce dünyalarını zengin bir söz varlığı ile ifade eden nitelikli Türkçe öğretmenleri yetiştirmek.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim üniversitenin fiziksel olanakları dâhilinde örgün olarak gerçekleştirilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarihsel süreç içerisinde Türk ve dünya edebiyatıyla ilgili kuram ve kavramları bilir; metinleri akımlara ve inceleme yöntemlerine göre çözümler.
  • Dil bilimi ve dil bilgisi ile ilgili kuramları, sınıflamaları ve kavramları bilir; dil birimlerini Türkçenin yapısal özelliklerine göre çözümler.
  • Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular.
  • Öğrencilerin gelişim düzeylerine uygun, nitelikli metinler seçer; materyal ve etkinlikler tasarlar.
  • Ulusal ve uluslararası yayınlar aracılığıyla eğitim, kültür ve gündemle ilgili gelişmeleri takip eder.
  • Türkçe eğitimine özgü ölçme ve değerlendirme stratejilerini bilir, ölçme aracı geliştirir ve kullanır.
  • Dil becerilerini (dinleme/izleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirmeye yönelik stratejilerden yararlanarak öğrencilerin bireysel farklılıklarına ve gelişim özelliklerine uygun materyal tasarlar.
  • Türkçeyi her ortamda kurallarına uygun, etkili ve özenli kullanarak dil duyarlığı ve dil bilinci geliştirmek için topluma örnek olur.
  • Millî, manevi evrensel değerleri gözetir, paydaşlarıyla etkili iletişim kurarak tutum ve davranışlarıyla topluma model olur.
  • Vatandaş ve öğretmen olarak görev hak ve sorumluluklarına uygun davranır.
  • Ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak, yabancı dilini/dillerini geliştirerek, meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kişisel ve mesleki gelişimini sürekli desteklemesi gerektiğini bilir.
  • Öğretim süreçlerinde karşılaştığı problemleri belirler, çözmek için araştırma etiğine uygun bilimsel çalışmalar yapar; sonuçları raporlar, çözüm önerilerine yönelik projeler üretir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini -öğretme ve öğrenme süreçleri de dâhil olmak üzere- bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma, değerlendirme ve üretme amaçlarıyla etkili bir biçimde kullanır.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği temel kavramları ve ilkeleri (sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve öğretim ilke ve yöntemleri, rehberlik vs.) bilir.
  • Paydaşlarıyla iş birliği yaparak okul içi ve okul dışı sosyal-kültürel etkinlikler (belirli gün haftalar için şiir dinletisi, tiyatro, anma, kutlama vb. programları) düzenler.
  • Dil beceriyle ilgili kavramları, konuları, sorunları bilir ve yorumlar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir;

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzde her öğrencinin dönem başında kayıt yaptırdığı derslerin sınavlarına girebilmesi için derslerin en az %70`ine; uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. FD veya FF harf notu ile tamamlanan derslerin tekrar alınması gerekmektedir.

 

  1. Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:

Sayısal Sınav Notu

Harf Notu

Ağırlıklı Katsayı

Başarı Derecesi

90-100

AA

4.00

Mükemmel

85-89

BA

3.50

Pekiyi

80-84

BB

3.00

İyi

75-79

CB

2.50

Orta

70-74

CC

2.00

Geçer

60-69

DC

1.5

Koşullu Geçer

50-59

DD

1.0

Koşullu Geçer

40-49

FD

0.5

Başarısız

39 ve altı

FF

0.0

Başarısız


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

-YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

-YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

-YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

BUÜ Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 3+2 yıllığına akredite edilmiştir.

Başlangıç/ Bitiş : 01.05.2024/ 01.05.2027


Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) kapsamında yapılan sınavlarda alınan Alan Yeterlilik Testlerinden (AYT) sözel puan türünde yeterli başarıyı sağlamak.


Başarma Şartları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız,

  • KPSS sonrasında o yılki puan barajını geçtikleri takdirde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okulları II. kademe sınıflarına Türkçe öğretmeni olarak atanabilirler,
  • İstenen özel şartları sağlamaları durumunda Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi amacıyla istihdam edilebilirler,
  • Bunun yanı sıra mezunlarımız, özel ilköğretim kurumları ile özel kurs merkezlerinde de çalışabilir, Türkçe dil danışmanı/editörü olarak görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030022107

Qualification Title
Turkish Language Teaching Undergraduate Diploma
Awarding BodyBursa Uludağ University
Awarding Body ContactGörükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA
Awarding Body Urlhttps://www.uludag.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

 ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of BUU Department of Turkish Education, Turkish Language Teaching Undergraduate Programme is to train teachers who have the knowledge, skills, attitudes and experience to conduct education, training and research in their field, who can question, have high self-confidence and follow innovations in their field.

OUR VISION

To be a department that educates teacher candidates who are researching, questioning, innovative, entrepreneurial, self-confident, respectful to human rights, sensitive to national and world problems, have a love and sensitivity for Turkish, are interested in culture and art activities, are qualified, equipped with contemporary knowledge and skills, are sensitive to educational problems and can solve problems, contribute to the field with scientific studies to improve the quality of education.

OUR MISSION

Equipped with the knowledge and skills to work in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education and Turkish language teaching centres in Turkey and abroad;

Internalise and transfer national, spiritual, moral and universal values in the light of Atatürk's principles and revolutions;

Constructive, rational, creative, critical thinkers in every environment; fulfil their responsibilities, entrepreneurial, contribute to problem solving, cooperate with their stakeholders;

To train qualified Turkish teachers who have a developed taste for literature and language awareness, and who express their world of feelings and thoughts with a rich vocabulary.

Learning Environments

Education and training are carried out formally within the physical facilities of the university.

Description
  • S/he knows the theories and concepts related to Turkish and world literature in the historical process; analyses texts according to movements and methods of analysis.
  • S/he knows the theories, classifications and concepts related to linguistics and grammar; analyses language units according to the structural features of Turkish.
  • S/he recognises the Turkish Curriculum in all its aspects; plans and implements teaching processes by taking into account the individual differences of students (readiness, special education needs, mother tongue, etc.) in line with the curriculum.
  • S/he selects quality texts suitable for students' developmental levels; designs materials and activities.
  • S/he follows developments in education, culture and agenda through national and international publications.
  • S/he knows measurement and evaluation strategies specific to Turkish education, develops and uses measurement tools.
  • S/he designs materials suitable for students' individual differences and developmental characteristics by using strategies to develop language skills (listening / monitoring, speaking, reading, writing).
  • S/he sets an example to the society to develop language sensitivity and language awareness by using Turkish in every environment in accordance with the rules, effectively and carefully.
  • S/he observes national, spiritual and universal values, communicates effectively with stakeholders and becomes a model for the society with his/her attitudes and behaviours.
  • S/he acts in accordance with his/her rights and responsibilities as a citizen and teacher.
  • S/he knows that he/she should continuously support his/her personal and professional development by attending national and international meetings, improving his/her foreign language(s), and collaborating with colleagues.
  • S/he identifies the problems encountered in teaching processes, conducts scientific studies in accordance with research ethics to solve them; reports the results, produces projects for solution suggestions.
  • S/he uses information and communication technologies effectively for the purposes of accessing, using, evaluating and producing information, including teaching and learning processes.
  • S/he knows the basic concepts and principles required by the teaching profession (classroom management, measurement and evaluation, educational psychology, educational philosophy and teaching principles and methods, guidance, etc.).
  • S/he organises in-school and out-of-school social-cultural activities (poetry recitals, theatre, commemoration, celebration, etc. programs for specific days and weeks) in cooperation with stakeholders.
  • S/he knows and interprets the concepts, issues and problems related to language skills.
Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and competence of expression

Further Info

In our department, each student must attend at least 70% of the courses and at least 80% of the applications in order to be able to take the exams of the courses registered at the beginning of the semester.

Students are subjected to at least 1 midterm and 1 final exam for each course. The contribution of the midterm exam (scores obtained from measurement tools such as homework, laboratory exams, quizzes, etc. can also be taken into consideration as midterm grades) to the success grade is 40% and the contribution of the final exam is 60%.

All exams are evaluated out of 100 points.

Students who receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC from a course are considered to have succeeded in that course. DC and DD grades are conditionally successful grades.

In order for a student to be successful in a course with a DC or DD grade, the overall weighted grade point average must be at least 2.00. Courses completed with a letter grade of FD or FF must be taken again.

 

  • The point equivalents and coefficients of the letter grades are given in the table below:
  • Numerical Exam Grade

    Letter Grade

    Weighted Coefficient

    Degree of Achievement

    90-100

    AA

    4.00

    Excellent

    85-89

    BA

    3.50

    Very good

    80-84

    BB

    3.00

    Good

    75-79

    CB

    2.50

    Medium

    70-74

    CC

    2.00

    Pass

    60-69

    DC

    1.5

    Conditional pass

    50-59

    DD

    1.0

    Conditional pass

    40-49

    FD

    0.5

    Failed

    39 ve altı

    FF

    0.0

    Failed

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

-YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

-‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

-Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

BUU Turkish Language Teaching Undergraduate Programme has been accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programmes (EPDAD) for 3+2 years.

Start/End : 01.05.2024/ 01.05.2027

Access Requirements

To have a high school and equivalent school diploma and to provide sufficient success in the verbal score type from the Field Proficiency Tests (AYT) taken in the exams taken within the scope of the Higher Education Institutions Exam (YKS) conducted by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM).

Conditions for SuccessIn order to successfully complete the programme, it is necessary to pass all the courses in the programme (240 ECTS credits) and to obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Our Graduates

  • If they pass the score threshold of that year after the KPSS, they can be appointed as a Turkish teacher in the second level classes of primary schools affiliated to the Ministry of National Education,
  • If they meet the special conditions required, they can be employed for teaching Turkish as a foreign language,
  • In addition, our graduates can also work in private primary education institutions and private course centres and work as Turkish language consultants/editors.

 

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Distance Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030022107


Qualification Title
Turkish Language Teaching Undergraduate Diploma

Awarding Body
Bursa Uludağ University

Awarding Body Contact
Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

 ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

 ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of BUU Department of Turkish Education, Turkish Language Teaching Undergraduate Programme is to train teachers who have the knowledge, skills, attitudes and experience to conduct education, training and research in their field, who can question, have high self-confidence and follow innovations in their field.

OUR VISION

To be a department that educates teacher candidates who are researching, questioning, innovative, entrepreneurial, self-confident, respectful to human rights, sensitive to national and world problems, have a love and sensitivity for Turkish, are interested in culture and art activities, are qualified, equipped with contemporary knowledge and skills, are sensitive to educational problems and can solve problems, contribute to the field with scientific studies to improve the quality of education.

OUR MISSION

Equipped with the knowledge and skills to work in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education and Turkish language teaching centres in Turkey and abroad;

Internalise and transfer national, spiritual, moral and universal values in the light of Atatürk's principles and revolutions;

Constructive, rational, creative, critical thinkers in every environment; fulfil their responsibilities, entrepreneurial, contribute to problem solving, cooperate with their stakeholders;

To train qualified Turkish teachers who have a developed taste for literature and language awareness, and who express their world of feelings and thoughts with a rich vocabulary.


Learning Environments

Education and training are carried out formally within the physical facilities of the university.


Description
  • S/he knows the theories and concepts related to Turkish and world literature in the historical process; analyses texts according to movements and methods of analysis.
  • S/he knows the theories, classifications and concepts related to linguistics and grammar; analyses language units according to the structural features of Turkish.
  • S/he recognises the Turkish Curriculum in all its aspects; plans and implements teaching processes by taking into account the individual differences of students (readiness, special education needs, mother tongue, etc.) in line with the curriculum.
  • S/he selects quality texts suitable for students' developmental levels; designs materials and activities.
  • S/he follows developments in education, culture and agenda through national and international publications.
  • S/he knows measurement and evaluation strategies specific to Turkish education, develops and uses measurement tools.
  • S/he designs materials suitable for students' individual differences and developmental characteristics by using strategies to develop language skills (listening / monitoring, speaking, reading, writing).
  • S/he sets an example to the society to develop language sensitivity and language awareness by using Turkish in every environment in accordance with the rules, effectively and carefully.
  • S/he observes national, spiritual and universal values, communicates effectively with stakeholders and becomes a model for the society with his/her attitudes and behaviours.
  • S/he acts in accordance with his/her rights and responsibilities as a citizen and teacher.
  • S/he knows that he/she should continuously support his/her personal and professional development by attending national and international meetings, improving his/her foreign language(s), and collaborating with colleagues.
  • S/he identifies the problems encountered in teaching processes, conducts scientific studies in accordance with research ethics to solve them; reports the results, produces projects for solution suggestions.
  • S/he uses information and communication technologies effectively for the purposes of accessing, using, evaluating and producing information, including teaching and learning processes.
  • S/he knows the basic concepts and principles required by the teaching profession (classroom management, measurement and evaluation, educational psychology, educational philosophy and teaching principles and methods, guidance, etc.).
  • S/he organises in-school and out-of-school social-cultural activities (poetry recitals, theatre, commemoration, celebration, etc. programs for specific days and weeks) in cooperation with stakeholders.
  • S/he knows and interprets the concepts, issues and problems related to language skills.

Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and competence of expression


Further Info

In our department, each student must attend at least 70% of the courses and at least 80% of the applications in order to be able to take the exams of the courses registered at the beginning of the semester.

Students are subjected to at least 1 midterm and 1 final exam for each course. The contribution of the midterm exam (scores obtained from measurement tools such as homework, laboratory exams, quizzes, etc. can also be taken into consideration as midterm grades) to the success grade is 40% and the contribution of the final exam is 60%.

All exams are evaluated out of 100 points.

Students who receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC from a course are considered to have succeeded in that course. DC and DD grades are conditionally successful grades.

In order for a student to be successful in a course with a DC or DD grade, the overall weighted grade point average must be at least 2.00. Courses completed with a letter grade of FD or FF must be taken again.

 

  • The point equivalents and coefficients of the letter grades are given in the table below:
  • Numerical Exam Grade

    Letter Grade

    Weighted Coefficient

    Degree of Achievement

    90-100

    AA

    4.00

    Excellent

    85-89

    BA

    3.50

    Very good

    80-84

    BB

    3.00

    Good

    75-79

    CB

    2.50

    Medium

    70-74

    CC

    2.00

    Pass

    60-69

    DC

    1.5

    Conditional pass

    50-59

    DD

    1.0

    Conditional pass

    40-49

    FD

    0.5

    Failed

    39 ve altı

    FF

    0.0

    Failed


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

-YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

-‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

-Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

BUU Turkish Language Teaching Undergraduate Programme has been accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programmes (EPDAD) for 3+2 years.

Start/End : 01.05.2024/ 01.05.2027


Access Requirements

To have a high school and equivalent school diploma and to provide sufficient success in the verbal score type from the Field Proficiency Tests (AYT) taken in the exams taken within the scope of the Higher Education Institutions Exam (YKS) conducted by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM).


Conditions for Success
In order to successfully complete the programme, it is necessary to pass all the courses in the programme (240 ECTS credits) and to obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Our Graduates

  • If they pass the score threshold of that year after the KPSS, they can be appointed as a Turkish teacher in the second level classes of primary schools affiliated to the Ministry of National Education,
  • If they meet the special conditions required, they can be employed for teaching Turkish as a foreign language,
  • In addition, our graduates can also work in private primary education institutions and private course centres and work as Turkish language consultants/editors.

 


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Distance Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address