Yeterlilik Kodu

TR0030217112

Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Dili ve Edebiyatı lisans düzeyindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde derinleştirip geliştirebilme.
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme.
  • Çalışma alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynakları kullanabilme.
  • Çalışma konusuyla ilgili bilgileri derleyip yeni yaklaşımlarla değerlendirebilme.
  • Edindiği bilgilerle yeni bilgiler üretebilme.
  • Alanıyla ilgili sorunları tanımlayabilme ve çözümler sunabilme.
  • Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrama ve çalışmalara katılabilme.
  • Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde teknolojiyi etkin kullanabilme.
  • Alan ve alan eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili bilgileri sürekli güncelleyebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. 1 - Türk Dili ve Edebiyatı lisans düzeyindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde derinleştirip geliştirebilme 2 - Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme 3 - Çalışma alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynakları kullanabilme 4 - Çalışma konusuyla ilgili bilgileri derleyip yeni yaklaşımlarla değerlendirebilme 5 - Edindiği bilgilerle yeni bilgiler üretebilme 6 - Alanıyla ilgili sorunları tanımlayabilme ve çözümler sunabilme 7 - Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrama ve çalışmalara katılabilme 8 - Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde teknolojiyi etkin kullanabilme 9 - Alan ve alan eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kullanabilme 10 - Alanı ile ilgili bilgileri sürekli güncelleyebilme

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğretmen, uzman, araştırma görevlisi

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217112


Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Dili ve Edebiyatı lisans düzeyindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde derinleştirip geliştirebilme.
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme.
  • Çalışma alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynakları kullanabilme.
  • Çalışma konusuyla ilgili bilgileri derleyip yeni yaklaşımlarla değerlendirebilme.
  • Edindiği bilgilerle yeni bilgiler üretebilme.
  • Alanıyla ilgili sorunları tanımlayabilme ve çözümler sunabilme.
  • Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrama ve çalışmalara katılabilme.
  • Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde teknolojiyi etkin kullanabilme.
  • Alan ve alan eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili bilgileri sürekli güncelleyebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. 1 - Türk Dili ve Edebiyatı lisans düzeyindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde derinleştirip geliştirebilme 2 - Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme 3 - Çalışma alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynakları kullanabilme 4 - Çalışma konusuyla ilgili bilgileri derleyip yeni yaklaşımlarla değerlendirebilme 5 - Edindiği bilgilerle yeni bilgiler üretebilme 6 - Alanıyla ilgili sorunları tanımlayabilme ve çözümler sunabilme 7 - Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrama ve çalışmalara katılabilme 8 - Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde teknolojiyi etkin kullanabilme 9 - Alan ve alan eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kullanabilme 10 - Alanı ile ilgili bilgileri sürekli güncelleyebilme


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğretmen, uzman, araştırma görevlisi


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217112

Qualification Title
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI EĞİTİMİ(YL) Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Turkish Language and Literature graduate-level details deepen and develop the level of expertise. Uses theoretical and practical knowledge in the field of doctoral level Uses domestic and foreign resources in the field. Compiles and evaluates new approaches to information. Produces new information with the acquired knowledge. Recognizes problems and offers appropriate solutions on the research field. Understands the relevant field of interdisciplinary interaction and can participate. Effective uses technology in education and research in the field. Uses training methods and techniques in the field. Continuously updates information about the research area.

Key Competencies-
Further Info

(1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1 - Turkish Language and Literature graduate-level details deepen and develop the level of expertise. 2 - Uses theoretical and practical knowledge in the field of doctoral level 3 - Uses domestic and foreign resources in the field. 4 - Compiles and evaluates new approaches to information. 5 - Produces new information with the acquired knowledge. 6 - Recognizes problems and offers appropriate solutions on the research field. 7 - Understands the relevant field of interdisciplinary interaction and can participate. 8 - Effective uses technology in education and research in the field. 9 - Uses training methods and techniques in the field. 10 - Continuously updates information about the research area.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for Success1 - Turkish Language and Literature graduate-level details deepen and develop the level of expertise. 2 - Uses theoretical and practical knowledge in the field of doctoral level 3 - Uses domestic and foreign resources in the field. 4 - Compiles and evaluates new approaches to information. 5 - Produces new information with the acquired knowledge. 6 - Recognizes problems and offers appropriate solutions on the research field. 7 - Understands the relevant field of interdisciplinary interaction and can participate. 8 - Effective uses technology in education and research in the field. 9 - Uses training methods and techniques in the field. 10 - Continuously updates information about the research area. Having achieved the required credit.
Progression Paths (Relationship Type)

Turkish language and literature teacher, instructor, lecturer

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217112


Qualification Title
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI EĞİTİMİ(YL) Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Turkish Language and Literature graduate-level details deepen and develop the level of expertise. Uses theoretical and practical knowledge in the field of doctoral level Uses domestic and foreign resources in the field. Compiles and evaluates new approaches to information. Produces new information with the acquired knowledge. Recognizes problems and offers appropriate solutions on the research field. Understands the relevant field of interdisciplinary interaction and can participate. Effective uses technology in education and research in the field. Uses training methods and techniques in the field. Continuously updates information about the research area.


Key Competencies
-

Further Info

(1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1 - Turkish Language and Literature graduate-level details deepen and develop the level of expertise. 2 - Uses theoretical and practical knowledge in the field of doctoral level 3 - Uses domestic and foreign resources in the field. 4 - Compiles and evaluates new approaches to information. 5 - Produces new information with the acquired knowledge. 6 - Recognizes problems and offers appropriate solutions on the research field. 7 - Understands the relevant field of interdisciplinary interaction and can participate. 8 - Effective uses technology in education and research in the field. 9 - Uses training methods and techniques in the field. 10 - Continuously updates information about the research area.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
1 - Turkish Language and Literature graduate-level details deepen and develop the level of expertise. 2 - Uses theoretical and practical knowledge in the field of doctoral level 3 - Uses domestic and foreign resources in the field. 4 - Compiles and evaluates new approaches to information. 5 - Produces new information with the acquired knowledge. 6 - Recognizes problems and offers appropriate solutions on the research field. 7 - Understands the relevant field of interdisciplinary interaction and can participate. 8 - Effective uses technology in education and research in the field. 9 - Uses training methods and techniques in the field. 10 - Continuously updates information about the research area. Having achieved the required credit.

Progression Paths (Relationship Type)

Turkish language and literature teacher, instructor, lecturer


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address