| Yeterlilik Kodu | TR0030033203 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yeterlilik Adı | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Ön Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program Profili (Amaç) | Bu programda; temel olarak hastalıkların teşhis ve tedavisi için hastayı tetkike uygun olarak hazırlayıp, pozisyonlayarak konvansiyonel ve dijital röntgen, floroskopi, bilgisayarlı tomografi, mamografi, gama kamera, PET-CT ve ultrasonografi gibi tıbbi görüntüleme cihazları ile kaliteli görüntü elde edebilme, film ve görüntüleri kullanıma hazır hale getirebilme, radyoterapi teknikleri, cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme bilgi ve becerisine sahip nitelikli radyoloji teknikeri yetiştirilmesi hedeflenmiştir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. 2) İlgili yarıyıl/yılsonu itibarıyla GANO 2,00 ve üzeri olduğunda, bitirdiği yarıyıl ve bir önceki yarıyıla ait DC ve DD başarı notu aldığı derslerin şartlı olarak başarıldığını belirtir. 3) Yarıyıl/yıl içinde derslere devam etmeyen öğrencilere DZ notu verilir ve öğretim elemanınca yarıyıl/yılsonu sınavından önce ilan edilir. Bu öğrenciler, yarıyıl/yılsonu sınavına alınmazlar. 4) Yarıyıl/yılsonu sınavına girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir. 5) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. 6) FF, DZ ve GR notu alan öğrenciler bu dersi/dersleri verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrarlar. 7) Diğer yükseköğretim kurumlarında alınan derslere ait geçer notlara (MU) notu verilir. Bu derslere ait notları ve AKST kredileri aynı şekilde GANO hesabında kullanılır. 8) DZ notu, genel akademik başarı not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür. DZ ile değerlendirilen ders verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrar alınır. 9) Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön lisans ve lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak, öğrencilerin önlisans programından mezun olabilmeleri için 120 AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, 30 iş günü yaz stajını yapması ve genel not ortalamasının (GANO) 2.0 veya üzerinde olması gerekmektedir.
Öğrenciler mezun olabilmek için AGNO'su en az 2.00 ve 4 yarıyıl da 120 ECTS kredisi karşılığı ders ve stajlarını başarıyla tamamlamalıdır. Ders geçme sistemi uygulanmakta olup, öğrencilerin her bir dersten başarılı olabilmeleri için teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin %80'ine devam etmek zorundadır. başarı değerlendirmesinde Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Başarma Şartları | Öğrenciler mezun olabilmek için AGNO'su en az 2.00 ve 4 yarıyıl da 120 ECTS kredisi karşılığı ders ve stajlarını başarıyla tamamlamalıdır. Ders geçme sistemi uygulanmakta olup, öğrencilerin her bir dersten başarılı olabilmeleri için teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin %80'ine devam etmek zorundadır. başarı değerlendirmesinde Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Bölümü mezunları devlet, üniversite, özel hastaneleri, özel tıp merkezleri ve özel görüntüleme merkezlerinin Radyoloji (Konvansiyonel Radyoloji, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans, Anjiografi, Mamografi, Fluoroskopi), Nükleer Tıp ve Radyoterapi departmanlarında tekniker unvanıyla çalışabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TR0030033203
ISCO-08
ISCO-08
Bu programda; temel olarak hastalıkların teşhis ve tedavisi için hastayı tetkike uygun olarak hazırlayıp, pozisyonlayarak konvansiyonel ve dijital röntgen, floroskopi, bilgisayarlı tomografi, mamografi, gama kamera, PET-CT ve ultrasonografi gibi tıbbi görüntüleme cihazları ile kaliteli görüntü elde edebilme, film ve görüntüleri kullanıma hazır hale getirebilme, radyoterapi teknikleri, cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme bilgi ve becerisine sahip nitelikli radyoloji teknikeri yetiştirilmesi hedeflenmiştir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde uygulamalı eğitimler yapılır.
- Radyodiagnostik, Nükleer Tıp ve Radyoterapi cihazlarının çalışma prensiplerini bilir, parçalarını ayırt eder ve bu cihazları kullanma talimatlarına uygun olarak kullanır.
- Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme yöntemleri presedürlerine uygun olarak tetkiki gerçekleştirir.
- Radyoterapi Uzmanının talimatıyla radyasyon fizikçisinin planladığı radyoterapi tedavisini uygular.
- Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme tekniklerini ile elde edilen görüntüleri işlemler vefilm baskı işlemlerini gerçekleştirir.
- Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme teknikleri ile elde edilen görüntüleri radyografik kalite açısından değerlendirir ve gerekli önlemleri alır.
- Tıbbi ve Radyolojik terminolojiyi bilir, telaffuz eder ve kullanır.
- Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır ve uygular.
- Radyodiagnostik, Nükleer tıp görüntüleme teknikleri ile elde edilen konvansiyonel ve kesitsel görüntülerde anatomik yapıları ayırt eder.
- Hasta, hastayakınları ve hastane personeli ile iletişim kurar.
- Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket eder ve mesleki etik kuralları uygular.
- Disiplinler arası takım çalışmasına uyum sağlar.
- İnsan fizyolojisi ile ilgili temel bilgilere sahiptir.
- Anatomik yapıları ayırt eder.
- Olaylar arasında sebep-sonuç ilişkisini kurar.
- Analitik düşünme ve problem çözme becerine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır.
2) İlgili yarıyıl/yılsonu itibarıyla GANO 2,00 ve üzeri olduğunda, bitirdiği yarıyıl ve bir önceki yarıyıla ait DC ve DD başarı notu aldığı derslerin şartlı olarak başarıldığını belirtir.
3) Yarıyıl/yıl içinde derslere devam etmeyen öğrencilere DZ notu verilir ve öğretim elemanınca yarıyıl/yılsonu sınavından önce ilan edilir. Bu öğrenciler, yarıyıl/yılsonu sınavına alınmazlar.
4) Yarıyıl/yılsonu sınavına girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir. 5) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır.
6) FF, DZ ve GR notu alan öğrenciler bu dersi/dersleri verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrarlar.
7) Diğer yükseköğretim kurumlarında alınan derslere ait geçer notlara (MU) notu verilir. Bu derslere ait notları ve AKST kredileri aynı şekilde GANO hesabında kullanılır.
8) DZ notu, genel akademik başarı not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür. DZ ile değerlendirilen ders verildiği ilk yarıyılda/yılda tekrar alınır.
9) Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön lisans ve lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak, öğrencilerin önlisans programından mezun olabilmeleri için 120 AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, 30 iş günü yaz stajını yapması ve genel not ortalamasının (GANO) 2.0 veya üzerinde olması gerekmektedir.
Öğrenciler mezun olabilmek için AGNO'su en az 2.00 ve 4 yarıyıl da 120 ECTS kredisi karşılığı ders ve stajlarını başarıyla tamamlamalıdır. Ders geçme sistemi uygulanmakta olup, öğrencilerin her bir dersten başarılı olabilmeleri için teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin %80'ine devam etmek zorundadır. başarı değerlendirmesinde Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
- Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır.
Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/
|
aşarı Notu |
Harf Notu |
AKTS |
Anlamı |
Not |
|
4,00 |
AA |
A |
Mükemmel |
88 - 100 |
|
3,50 |
BA |
B |
Çok İyi |
80 - 87 |
|
3,00 |
BB |
C |
İyi |
73 - 79 |
|
2,50 |
CB |
D |
Orta |
66 - 72 |
|
2,00 |
CC |
E |
Yeterli |
60 - 65 |
|
1,50 |
DC |
- |
Koşullu Başarılı |
55 - 59 |
|
1,00 |
DD |
- |
Koşullu Başarılı |
50 - 54 |
|
0,00 |
FF |
FX |
Başarısız |
0 - 49 |
|
0,00 |
FD |
F |
Devamsız Başarısız |
0 |
|
- |
G |
- |
Geçer |
|
|
- |
M |
- |
Muaf |
|
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer
faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden
sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan
yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme
Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim
kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK
tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve
mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf
yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri
içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma
Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre
sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması
için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir
diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler
olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak
yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla
yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı
öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün
bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları
tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim
kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile
tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli
izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme
Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi
Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine
ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları
tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite
güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen
yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Bölümü mezunları devlet, üniversite, özel hastaneleri, özel tıp merkezleri ve özel görüntüleme merkezlerinin Radyoloji (Konvansiyonel Radyoloji, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans, Anjiografi, Mamografi, Fluoroskopi), Nükleer Tıp ve Radyoterapi departmanlarında tekniker unvanıyla çalışabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030033203 | |
| Qualification Title | Associate Degree in Medical Imaging Techniques | |
| Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
| Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
| Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
| Orientation | Occupational | |
| EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
| TQF Level | 5 | |
| Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
| National Occupation Classification |
ISCO-08 | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 120 | |
| Program Duration | 2 Yıl | |
| Program Profile |
This program aims to train qualified radiology technicians equipped with the knowledge and skills to:
| |
| Learning Environments | Education and training are conducted through formal instruction. Additionally, practical training is carried out within healthcare institutions and workplaces affiliated with higher education institutions. | |
| Description |
| |
| Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
| |
| Further Info |
Academic Regulations and Success Criteria (Course Passing and Graduation)
Course Success and Grading System
Graduation Requirements
In accordance with the Health Sciences University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation:
In summary: To graduate, students must successfully complete 120 ECTS worth of courses and internships over 4 semesters with a minimum CGPA (AGNO) of 2.00. Attendance and Evaluation
Exams and Assessment
| |
| Quality Assurance |
To ensure the quality of higher education programs,
Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters. 1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.
| |
| Access Requirements |
| |
| Conditions for Success | To be eligible for graduation, students must have a minimum cumulative Grade Point Average (GPA) of 2.00 and successfully complete all courses and internships amounting to 120 ECTS credits over four semesters. A course-based passing system is applied. In order to pass each course, students are required to attend at least 70% of theoretical lessons and 80% of practical sessions. Academic achievement is assessed using the relative grading system. | |
| Progression Paths (Relationship Type) |
Graduates of the Medical Imaging Techniques Program are qualified to work under the title of “Technician” in the Radiology (Conventional Radiology, Computed Tomography, Magnetic Resonance Imaging, Angiography, Mammography, Fluoroscopy), Nuclear Medicine, and Radiotherapy departments of public hospitals, university hospitals, private medical centers, and specialized imaging centers.
| |
| Legal Basis |
| |
| Validity Period (If Any) | The qualification remains valid indefinitely. | |
| Url | Open Address | |
| Expiry Date | The qualification remains valid indefinitely. | |
| Ways To Acquire | To be eligible for graduation, students must have a minimum cumulative Grade Point Average (GPA) of 2.00 and successfully complete all courses and internships amounting to 120 ECTS credits over four semesters. A course-based passing system is applied. In order to pass each course, students are required to attend at least 70% of theoretical lessons and 80% of practical sessions. Academic achievement is assessed using the relative grading system. | |
| Country Code | - | |
TR0030033203
ISCO-08
ISCO-08
This program aims to train qualified radiology technicians equipped with the knowledge and skills to:
- Prepare and position patients appropriately for diagnostic and therapeutic procedures;
- Acquire high-quality images using various conventional and digital medical imaging modalities, including X-ray, fluoroscopy, computed tomography (CT), mammography, gamma camera, PET-CT, and ultrasonography;
- Process and render images and films ready for clinical use;
- Perform control, maintenance, and operational tasks related to radiotherapy techniques, devices, and equipment.
Education and training are conducted through formal instruction. Additionally, practical training is carried out within healthcare institutions and workplaces affiliated with higher education institutions.
- Understands the operating principles of Radiodiagnostic, Nuclear Medicine, and Radiotherapy devices; identifies their components and operates them in accordance with usage protocols.
- Performs imaging procedures in line with the protocols of Radiodiagnostic and Nuclear Medicine imaging methods.
- Applies radiotherapy treatment as planned by the radiation physicist under the supervision of the Radiotherapy Specialist.
- Processes and prints the images obtained using Radiodiagnostic and Nuclear Medicine imaging techniques.
- Evaluates the radiographic quality of images obtained through Radiodiagnostic and Nuclear Medicine techniques and takes necessary corrective actions.
- Recognizes, articulates, and uses medical and radiological terminology accurately.
- Takes and applies necessary precautions in accordance with radiation safety and protection principles.
- Differentiates anatomical structures in conventional and cross-sectional images obtained via Radiodiagnostic and Nuclear Medicine techniques.
- Communicates effectively with patients, their relatives, and hospital personnel.
- Acts with awareness of professional duties, authorities, and responsibilities, and adheres to ethical standards.
- Collaborates effectively in interdisciplinary teamwork settings.
- Possesses basic knowledge of human physiology.
- Distinguishes anatomical structures accurately.
- Establishes cause-effect relationships between events.
- Demonstrates analytical thinking and problem-solving skills.
Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
- Literacy competence
- Multilingual communication competence
- Mathematical literacy and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Academic Regulations and Success Criteria (Course Passing and Graduation)
Course Success and Grading System
-
A student is considered successful in a course if they receive one of the following grades: AA, BA, BB, CB, or CC.
-
If the Cumulative Grade Point Average (CGPA/GANO) is 2.00 or higher at the end of the relevant semester/year, courses with a success grade of DC and DD from that semester and the preceding semester are considered to have been conditionally passed.
-
Students who do not attend classes during the semester/year are given a DZ (Did not attend) grade, which is announced by the instructor before the semester/year-end exam. These students are not allowed to take the final exam.
-
A student who does not take the semester/year-end exam is given a GR (Did not take the exam) grade, regardless of their in-semester performance.
-
DZ and GR grades are treated as FF (Fail) and are included in the Weighted Grade Point Average.
-
Students who receive FF, DZ, or GR grades must repeat the course(s) in the first semester/year they are offered again.
-
Transferable passing grades for courses taken at other higher education institutions are given an MU (Exempt) grade. The grades and ECTS credits corresponding to these courses are used in the CGPA calculation in the same way.
-
The DZ grade is treated as an FF grade in the calculation of the General Academic Grade Point Average. The course graded as DZ must be repeated in the first semester/year it is offered again.
-
A student who does not take the final term exam is given a GR grade, regardless of their in-term performance.
Graduation Requirements
In accordance with the Health Sciences University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation:
-
Students must successfully complete 120 ECTS credits to graduate from the associate degree program.
-
Students must successfully complete a 30-working-day summer internship.
-
The Cumulative Grade Point Average (CGPA/GANO) must be 2.0 or higher.
In summary: To graduate, students must successfully complete 120 ECTS worth of courses and internships over 4 semesters with a minimum CGPA (AGNO) of 2.00.
Attendance and Evaluation
-
A Course Passing System is implemented, and students must attend 70% of theoretical classes and 80% of applied classes to be eligible for success.
-
A Relative Evaluation System is used for success assessment.
Exams and Assessment
-
The relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulation are applied regarding exams and success grades.
-
Different methods such as assignments, projects, practical work, mid-term exams, and final exams are used for measurement and evaluation.
-
The measurement and evaluation methods applied in the courses are defined in the Istanbul University-Cerrahpaşa Education Information System (EBS).
To ensure the quality of higher education programs,
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
- The Council of Higher Education (YÖK) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions annually, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by the Council of Higher Education.
- The Council of Higher Education (YÖK) publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.
Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.
1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.
-
- To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary schools recognized by the Ministry of National Education, and to have met the admission requirements for undergraduate programs in higher education institutions.
- To have been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the centralized examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
- To have obtained a sufficient score in the centralized examination conducted by ÖSYM, and to have successfully passed the special talent examination for programs that admit students based on special abilities, as per the procedures and principles established by YÖK.
- To have been placed in an undergraduate program that is a continuation of the associate degree field completed, based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the regulations set forth by YÖK.
Graduates of the Medical Imaging Techniques Program are qualified to work under the title of “Technician” in the Radiology (Conventional Radiology, Computed Tomography, Magnetic Resonance Imaging, Angiography, Mammography, Fluoroscopy), Nuclear Medicine, and Radiotherapy departments of public hospitals, university hospitals, private medical centers, and specialized imaging centers.
-
- Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles for Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs - Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
- Law No. 2547 on Higher Education
The qualification remains valid indefinitely.
