Yeterlilik Kodu | TR0010002855 | |
Yeterlilik Adı | Terminal Çekici Operatörü Seviye 3 MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi | |
Sorumlu Kurum | Mesleki Yeterlilik Kurumu | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balgat Mahallesi, 1420. Sk. No:12, 06520 Çankaya/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.myk.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 3 | 3 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 3 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 8332 | |
Kategori | Özel Amaçlı | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | Bu ulusal yeterliliğin amacı; Terminal Çekici Operatörü (Seviye 3) mesleğinin eğitim almış ve nitelik kazandırılmış kişiler tarafından yürütülmesi ve çalışmalarda kalitenin artırılması için;
| |
Öğrenme Ortamları | Bu yeterliliğe ait öğrenme kazanımları, eğitim kurumları gibi örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilebildiği gibi işbaşında ve serbest öğrenme ortamlarında bağımsız olarak da edinilebilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Bu yeterliliğe sahip kişi;
| |
Anahtar Yetkinlikler | Bu yeterlilik, mesleki öğrenme kazanımlarının belgelendirilmesini amaçlamakta olup anahtar yetkinlik içermemektedir. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Kalite güvence süreçleri, Mesleki Yeterlilik Kurumu sorumluluğunda, ilgili mevzuat doğrultusunda yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşları aracılığıyla sağlanmaktadır. Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması: Sektörünü ve meslek alanını temsil gücüne sahip kurum ve kuruluşlar tarafından geliştirilen ulusal yeterlilikler, Sektör Komiteleri tarafından doğrulanır ve MYK Yönetim Kurulu tarafından onaylanır. Ölçme-Değerlendirme: TÜRKAK tarafından ISO/EN 17024 standardına göre akredite edilen ve Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yetkilendirilen belgelendirme kuruluşlarınca MYK mevzuatına ve ulusal yeterliliklerde tanımlanan koşul ve yöntemlere uygun gerçekleştirilir. Tüm ölçme-değerlendirme işlemleri kamera kaydına alınır ve saklanır. Belgelendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları tarafından başarılı olduğuna karar verilen bireylere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi düzenlenir. Öz Değerlendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları MYK tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun olarak her yıl öz değerlendirme faaliyeti gerçekleştirir. Faaliyet sonuçları öz değerlendirme raporuyla MYK’ya sunulur. Dış Değerlendirme: Öz değerlendirme raporlarına dayalı olarak MYK Denetim Dairesi Başkanlığı tarafından yılda en az bir kez programlı veya programsız gözetim denetimleri gerçekleştirilir. Dış değerlendirme raporları Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları ve MYK Yönetim Kuruluna sunulur. Ayrıca ISO/EN 17024 kapsamında TÜRKAK tarafından en az iki yılda bir gözetim denetimleri gerçekleştirilir. Düzenli Gözden Geçirme: MYK Denetim Dairesi Başkanlığının dış değerlendirme faaliyetleri ve sonuçları MYK Yönetim Kurulunca düzenli olarak gözden geçirilir. Ayrıca TÜRKAK’ın dış değerlendirme faaliyet ve sonuçları ise Avrupa Akreditasyon Birliğinin düzenli gözden geçirmesine tabidir. Bilgi Yönetim Sistemleri: Yetkilendirme, ölçme-değerlendirme, öz değerlendirme ve dış değerlendirme süreçleri MYK Portal üzerinden gerçekleştirilir. Geri Bildirim Mekanizmaları: Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir. | |
Giriş Şartı | Terminal Çekici Operatörü (Seviye 3)’nün, Trafik Kanununun ilgili maddelerinde belirtilen sürücü belgesine sahip olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Adayların mesleki yeterlilik belgesini alabilmeleri için zorunlu yeterlilik birimlerinin tamamından başarılı olmaları şartı vardır. Teorik sınavda, soruların en az % 60’ına doğru yanıt veren aday başarılı sayılır. Adayın, performans sınavından başarı sağlaması için kritik adımların tamamından başarılı performans göstermek koşuluyla sınavın genelinden asgari % 80 başarı göstermesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yatay İlerleme Terminal Çekici Operatörü (Seviye 3) mesleğinin de dâhil olduğu liman iş makineleri operatörleri grubunda mesleki ilerleme, limanlarda operatörlükler arasında çoğunlukla yatay niteliktedir. Bu operatörler genelde kariyer süreçlerinin başlarında Forklift, daha sonra da ECS, CRS ile görev yaparak RTG, SSG veya MHC Operatörlüğüne erişirler. Yeterlilik sınavından başarılı olduğu takdirde; Endüstriyel Taşımacı (Seviye 3), Liman Saha İstif Makineleri Operatörü (Seviye 3), Liman Vinç Operatörü (RTG ve SSG) (Seviye 3) ve Mobil Vinç Operatörü (Seviye 3) olarak çalışabilmektedir.
| |
Yasal Dayanağı | Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu Ulusal Meslek Standartlarının ve Ulusal Yeterliliklerin Hazırlanması Hakkında Yönetmelik Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliği Mesleki Yeterlilik Kurumu Belgelendirme Kuruluşlarına Yönelik Denetim Usul ve Esasları | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik belgesinin geçerlilik süresi, belgenin düzenlendiği tarihten itibaren 5 yıldır. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0010002855
ISCO 08: 8332
ISCO 08: 8332
Bu ulusal yeterliliğin amacı; Terminal Çekici Operatörü (Seviye 3) mesleğinin eğitim almış ve nitelik kazandırılmış kişiler tarafından yürütülmesi ve çalışmalarda kalitenin artırılması için;
- Adayların sahip olması gereken nitelikleri, bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlamak,
- Adayların, geçerli ve güvenilir bir belge ile mesleki yeterliliğini kanıtlamasına olanak vermek,
- Eğitim sistemine, sınav ve belgelendirme kuruluşlarına referans ve kaynak oluşturmaktır.
Bu yeterliliğe ait öğrenme kazanımları, eğitim kurumları gibi örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilebildiği gibi işbaşında ve serbest öğrenme ortamlarında bağımsız olarak da edinilebilmektedir.
Bu yeterliliğe sahip kişi;
- İSG ve çevre güvenliği risklerini tanır.
- Çalışma sahaları, posta ve iş makineleri ve yüklerden kaynaklanabilecek olası riskleri tanımlar.
- Risklere göre çalışmanın durdurulması gereken durumları tanımlar.
- Çalışma sahasın da ve görev sürecin de İSG önle mle rin i açıklar.
- Elleçleme sahalarının, işlemlerinin ve yüklerin özelliklerine göre, muhtemel İSG, çevre ve kalite risklerini ve uygun önlemleri belirtir.
- İş esnasında sahaya, operasyona ve yüke uygun kullanılması gereken kişisel koruyucu donanımları listeler.
- Çalışma sahalarındaki güvenlik ve sağlık işaretlerini tanımlar.
- Çalışma sahalarında ve operasyon alanındaki uyarı levhalarını, emniyet şeritlerini, trafik işaretlerini ve trafik yönlendirmelerini tanımlar.
- Tehlik eli yüklerin türlerin i ve özel iklerini tanır.
- Tehlikeli yükleri IMDG kod sınıflamasına göre tanımlar.
- Tehlikeli yüklere ilişkin kodlama sistemine göre tanımlama etiketlerini sıralar.
- IMDG kod sınıflamasına giren ve IMO etiketli konteyner/yüklere yapılacak özel işlemleri sıralar.
- Çalışma sahasın da çevre gü venliği ön lemlerin i açıklar.
- İş makinesi ve yük kaynaklı çevre kirliliğine sebep olabilecek olası nedenleri tanımlar.
- Çalışma alanı, gemiler ve yüklerden kaynaklanabilecek risklere karşı alınacak çevre güvenliğine uygun önlemleri sıralar.
- Verimlilik ve kalite gereklerini açıklar.
- Operasyon sırasında enerji tasarrufuna yönelik makine kullanımı usullerini sıralar.
- Çalışma sahası ve iş sürecinde verimli çalışma unsurlarını sıralar.
- Acil durum prosedürlerin belirtir.
- İş kazası durumunda İSG kurallarına göre yapılacak işlemleri açıklar.
- Kazanın ve çalışma alanının durumuna göre, temel ilkyardım kuralları ve önlemlerini açıklar.
- İş makinesinde olası bir yangın durumunda, görevleri kapsamındaki yangınla mücadele usullerini sıralar.
Bu yeterlilik, mesleki öğrenme kazanımlarının belgelendirilmesini amaçlamakta olup anahtar yetkinlik içermemektedir.
- Bu yeterliliği elde etmek isteyen adaylar birimlerde tanımlanan teorik ve performansa dayalı sınavlara tabi tutulur.
- Yeterlilik birimlerindeki teorik ve performansa dayalı sınavlar, her bir birim için ayrı ayrı yapılabileceği gibi birlikte de yapılabilir. Ancak her birimin değerlendirmesi bağımsız yapılır.
- Teorik sınavda adaylara, A1 ve A2 birimleri için en az yirmi (20) soruluk 4 seçenekli çoktan seçmeli ve her biri eşit puan değerinde yazılı sınav uygulanır. Sınavda adaylara her soru için ortalama 1 dakika zaman verilir
- Beceri ve yetkinliklerin tamamı performansa dayalı sınav ile ölçülür. Performansa dayalı sınavın süresi gerçek uygulama şartlarındaki süreye karşılık gelmelidir. Performansa dayalı sınav gerçek veya gerçeğine uygun olarak düzenlenmiş çalışma ortamında gerçekleştirilir.
Kalite güvence süreçleri, Mesleki Yeterlilik Kurumu sorumluluğunda, ilgili mevzuat doğrultusunda yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşları aracılığıyla sağlanmaktadır.
Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması:
Sektörünü ve meslek alanını temsil gücüne sahip kurum ve kuruluşlar tarafından geliştirilen ulusal yeterlilikler, Sektör Komiteleri tarafından doğrulanır ve MYK Yönetim Kurulu tarafından onaylanır.
Ölçme-Değerlendirme:
TÜRKAK tarafından ISO/EN 17024 standardına göre akredite edilen ve Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yetkilendirilen belgelendirme kuruluşlarınca MYK mevzuatına ve ulusal yeterliliklerde tanımlanan koşul ve yöntemlere uygun gerçekleştirilir. Tüm ölçme-değerlendirme işlemleri kamera kaydına alınır ve saklanır.
Belgelendirme:
Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları tarafından başarılı olduğuna karar verilen bireylere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi düzenlenir.
Öz Değerlendirme:
Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları MYK tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun olarak her yıl öz değerlendirme faaliyeti gerçekleştirir. Faaliyet sonuçları öz değerlendirme raporuyla MYK’ya sunulur.
Dış Değerlendirme:
Öz değerlendirme raporlarına dayalı olarak MYK Denetim Dairesi Başkanlığı tarafından yılda en az bir kez programlı veya programsız gözetim denetimleri gerçekleştirilir. Dış değerlendirme raporları Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları ve MYK Yönetim Kuruluna sunulur. Ayrıca ISO/EN 17024 kapsamında TÜRKAK tarafından en az iki yılda bir gözetim denetimleri gerçekleştirilir.
Düzenli Gözden Geçirme:
MYK Denetim Dairesi Başkanlığının dış değerlendirme faaliyetleri ve sonuçları MYK Yönetim Kurulunca düzenli olarak gözden geçirilir. Ayrıca TÜRKAK’ın dış değerlendirme faaliyet ve sonuçları ise Avrupa Akreditasyon Birliğinin düzenli gözden geçirmesine tabidir.
Bilgi Yönetim Sistemleri:
Yetkilendirme, ölçme-değerlendirme, öz değerlendirme ve dış değerlendirme süreçleri MYK Portal üzerinden gerçekleştirilir.
Geri Bildirim Mekanizmaları:
Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir.
Terminal Çekici Operatörü (Seviye 3)’nün, Trafik Kanununun ilgili maddelerinde belirtilen sürücü belgesine sahip olması gerekmektedir.
Yatay İlerleme Terminal Çekici Operatörü (Seviye 3) mesleğinin de dâhil olduğu liman iş makineleri operatörleri grubunda mesleki ilerleme, limanlarda operatörlükler arasında çoğunlukla yatay niteliktedir. Bu operatörler genelde kariyer süreçlerinin başlarında Forklift, daha sonra da ECS, CRS ile görev yaparak RTG, SSG veya MHC Operatörlüğüne erişirler. Yeterlilik sınavından başarılı olduğu takdirde; Endüstriyel Taşımacı (Seviye 3), Liman Saha İstif Makineleri Operatörü (Seviye 3), Liman Vinç Operatörü (RTG ve SSG) (Seviye 3) ve Mobil Vinç Operatörü (Seviye 3) olarak çalışabilmektedir.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu
Ulusal Meslek Standartlarının ve Ulusal Yeterliliklerin Hazırlanması Hakkında Yönetmelik
Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliği
Mesleki Yeterlilik Kurumu Belgelendirme Kuruluşlarına Yönelik Denetim Usul ve Esasları
Yeterlilik belgesinin geçerlilik süresi, belgenin düzenlendiği tarihten itibaren 5 yıldır.
Qualification Code | TR0010002855 | |
Qualification Title | Terminal Tractor Operator Level 3 VQA Vocational Qualification Certificate | |
Awarding Body | Vocational Qualifications Authority | |
Awarding Body Contact | Balgat 1420. Street No:12 06520 Çankaya/Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.myk.gov.tr/index.php/en | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 3 | 3 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 |
TQF Level | 3 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification |
ISCO 08: 8332 | |
Category | Specific Purpose | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | The purpose of this national qualification; Terminal Tow Operator (Level 3) for the profession to be carried out by trained and qualified people and to increase the quality of the work;
| |
Learning Environments | The learning outcomes of this qualification can be acquired in formal and non-formal learning environments such as educational institutions, as well as independently in on-the-job and free learning environments. | |
Description | The person with this qualification;
| |
Key Competencies | This qualification aims to document professional learning outcomes and does not contain key competences. | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | Quality assurance processes are provided through certification bodies authorized in line with the relevant legislation, under the responsibility of the Vocational Qualifications Authority. Establishment and Approval of National Qualifications: National qualifications developed by institutions and organizations that have the power to represent their sector and profession are verified by the Sector Committees and approved by the VQA Board of Directors. Assesment and evaluation: It is carried out by certification bodies accredited by TÜRKAK according to ISO/EN 17024 standard and authorized by the Vocational Qualifications Authority, in accordance with VQA legislation and conditions and methods defined in national qualifications. All measurement-evaluation processes are recorded and stored on camera. Certification: VQA Vocational Qualification Certificate is issued to individuals who are determined to be successful by the Authorized Certification Bodies. Self assessment: Authorized Certification Bodies carry out self-assessment activities every year in accordance with the procedures and principles determined by VQA. Activity results are submitted to VQA with a self-evaluation report. External Evaluation: Based on self-evaluation reports, scheduled or unscheduled surveillance audits are carried out at least once a year by the VQA Audit Department. External evaluation reports are submitted to Authorized Certification Bodies and VQA Board of Directors. In addition, surveillance audits are carried out by TÜRKAK at least every two years within the scope of ISO/EN 17024. Regular Review: The external evaluation activities and results of VQA Audit Department are regularly reviewed by VQA Executive Board. In addition, TÜRKAK's external evaluation activities and results are subject to regular review by the European Accreditation Union. Information Management Systems: Authorization, measurement-evaluation, self-evaluation and external evaluation processes are carried out through VQA Portal. Feedback Mechanisms: In all processes related to qualification, stakeholder participation is ensured at the highest level and opinions, suggestions, objections and complaints are evaluated in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Terminal Tow Operator (Level 3) must have a driver's license specified in the relevant articles of the Traffic Law. | |
Conditions for Success | Candidates must be successful in all of the compulsory qualification units in order to receive the professional qualification certificate. In the theoretical exam, the candidate who answers at least 60% of the questions correctly is considered successful. In order for the candidate to be successful in the performance exam, he/she must show a minimum of 80% success in the overall exam, provided that he/she performs successfully in all of the critical steps. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Horizontal Progress Professional progress in the group of port construction equipment operators, including the Terminal Tow Operator (Level 3) profession, is mostly horizontal among the operators in ports. These operators generally reach the RTG, SSG or MHC Operator by working with Forklift at the beginning of their career process and then with ECS, CRS. If he is successful in the proficiency exam; He can work as an Industrial Transporter (Level 3), Port Field Truck Operator (Level 3), Port Crane Operator (RTG and SSG) (Level 3) and Mobile Crane Operator (Level 3). | |
Legal Basis | Vocational Qualifications Authority Law Regulation on Preparation of National Occupational Standards and National Qualifications Vocational Qualifications Authority Examination, Measurement, Evaluation and Certification Regulation Audit Procedures and Principles for Vocational Qualifications Authority Certification Bodies | |
Validity Period (If Any) | Qualification certificate is valid for 5 years from the date of issue. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0010002855
ISCO 08: 8332
ISCO 08: 8332
The purpose of this national qualification; Terminal Tow Operator (Level 3) for the profession to be carried out by trained and qualified people and to increase the quality of the work;
- To define the qualifications, knowledge, skills and competencies that candidates should have,
- To allow candidates to prove their professional competence with a valid and reliable document,
- To create references and resources for the education system, examination and certification bodies.
The learning outcomes of this qualification can be acquired in formal and non-formal learning environments such as educational institutions, as well as independently in on-the-job and free learning environments.
The person with this qualification;
- Recognizes OHS and environmental safety risks.
- It identifies possible risks that may arise from work sites, postal and construction machinery and loads.
- It defines the situations where the work should be stopped according to the risks.
- It explains the OHS measures in the work area and in the task process.
- Indicates possible OHS, environmental and quality risks and appropriate measures according to the characteristics of the handling sites, processes and cargoes.
- It lists the personal protective equipment that should be used in accordance with the field, operation and load during the work.
- Identifies safety and health signs at work sites.
- It defines the warning signs, safety lanes, traffic signs and traffic directions in the work areas and operation area.
- Recognizes the types and characteristics of dangerous loads.
- Defines dangerous loads according to IMDG code classification.
- Sorts the identification labels according to the coding system for dangerous cargoes.
- It lists the special operations to be done on the IMO labeled containers/loads that fall under the IMDG code classification.
- It explains the environmental safety precautions in the study area.
- Defines possible causes of environmental pollution caused by heavy equipment and load.
- Lists the measures to be taken against the risks that may arise from the work area, ships and cargoes, suitable for environmental safety.
- Explains the efficiency and quality requirements.
- Lists the machine usage methods for energy saving during operation.
- Lists the efficient working elements in the work area and work process.
- Indicates emergency procedures.
- Explains the actions to be taken according to OHS rules in case of work accident.
- Explains the basic first aid rules and precautions according to the situation of the boiler and the working area.
- Lists the fire fighting methods within the scope of their duties in case of a possible fire in the construction equipment.
This qualification aims to document professional learning outcomes and does not contain key competences.
- Candidates who want to achieve this qualification are subjected to theoretical and performance-based exams defined in the units.
- Theoretical and performance-based exams in the qualification units can be done separately for each unit or together. However, each unit is evaluated independently.
- In the theoretical exam, candidates are given a 4-option multiple-choice exam with at least twenty (20) questions for A1 and A2 units, each of which is worth equal points. In the exam, candidates are given an average of 1 minute for each question.
- All skills and competencies are measured by a performance-based exam. The duration of the performance-based examination should correspond to the time in actual practice conditions. The performance-based exam is carried out in a real or realistic working environment.
Quality assurance processes are provided through certification bodies authorized in line with the relevant legislation, under the responsibility of the Vocational Qualifications Authority.
Establishment and Approval of National Qualifications:
National qualifications developed by institutions and organizations that have the power to represent their sector and profession are verified by the Sector Committees and approved by the VQA Board of Directors.
Assesment and evaluation:
It is carried out by certification bodies accredited by TÜRKAK according to ISO/EN 17024 standard and authorized by the Vocational Qualifications Authority, in accordance with VQA legislation and conditions and methods defined in national qualifications. All measurement-evaluation processes are recorded and stored on camera.
Certification:
VQA Vocational Qualification Certificate is issued to individuals who are determined to be successful by the Authorized Certification Bodies.
Self assessment:
Authorized Certification Bodies carry out self-assessment activities every year in accordance with the procedures and principles determined by VQA. Activity results are submitted to VQA with a self-evaluation report.
External Evaluation:
Based on self-evaluation reports, scheduled or unscheduled surveillance audits are carried out at least once a year by the VQA Audit Department. External evaluation reports are submitted to Authorized Certification Bodies and VQA Board of Directors. In addition, surveillance audits are carried out by TÜRKAK at least every two years within the scope of ISO/EN 17024.
Regular Review:
The external evaluation activities and results of VQA Audit Department are regularly reviewed by VQA Executive Board. In addition, TÜRKAK's external evaluation activities and results are subject to regular review by the European Accreditation Union.
Information Management Systems:
Authorization, measurement-evaluation, self-evaluation and external evaluation processes are carried out through VQA Portal.
Feedback Mechanisms:
In all processes related to qualification, stakeholder participation is ensured at the highest level and opinions, suggestions, objections and complaints are evaluated in accordance with the legislation.
Terminal Tow Operator (Level 3) must have a driver's license specified in the relevant articles of the Traffic Law.
Horizontal Progress Professional progress in the group of port construction equipment operators, including the Terminal Tow Operator (Level 3) profession, is mostly horizontal among the operators in ports. These operators generally reach the RTG, SSG or MHC Operator by working with Forklift at the beginning of their career process and then with ECS, CRS. If he is successful in the proficiency exam; He can work as an Industrial Transporter (Level 3), Port Field Truck Operator (Level 3), Port Crane Operator (RTG and SSG) (Level 3) and Mobile Crane Operator (Level 3).
Vocational Qualifications Authority Law
Regulation on Preparation of National Occupational Standards and National Qualifications
Vocational Qualifications Authority Examination, Measurement, Evaluation and Certification Regulation
Audit Procedures and Principles for Vocational Qualifications Authority Certification Bodies
Qualification certificate is valid for 5 years from the date of issue.