Yeterlilik Kodu | TR0030219035 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmet Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Teorik derslerin sınavları yazılı olarak yapılmaktadır. Uygulamalı derslerin başarı durumunun değerlendirilmesi, ilgili öğretim elemanı tarafından öğrencinin uygulama alanında gözlemlenmesi sonucunda dönem başında hazırlanan formlarda yer alan kriterlere göre yapılmaktadır. Öğretim elemanı uygulama derslerinin başarı durumunu belirlemede gerek gördüğünde teorik sınav yapabilmektedir. Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Sosyal Hizmet bölümü lisans programına, Türkiyede ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve Lisans Yerleştirme Sınavı sonuçlarına göre Eşit Ağırlıklı (EA) ve merkezi yerleştirme sistemi ile öğrenci alınmaktadır. Eğitim süresi 4 yıldır. Kontenjan 40 olarak belirlenmiştir (Kontenjanda yıldan yıla küçük farklılıklar gösterebilir.). Alanında hem erkek hem de kadın sosyal hizmet uzmanına ihtiyaç duyulması nedeniyle lisans programına kontenjanda belirtilen sayıda erkek ve kız öğrenci kabul edilmektedir. Eğitim dili Türkçedir. | |
Başarma Şartları | Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. 240 AKTS miktarı karşılığı dersten başarılı olmalıdır. Programda yer alan tüm zorunlu statüdeki derslerden başarılı olmalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Disiplinlerarası bir nitelik gösteren programa kayıtlı olan öğrenciler sekiz dönemi kapsayan eğitim süreci sonrasında kamu ve özel sektörde meslek alanında istihdam ve/veya terfi olanağı sağlayabilecek olan bir Sosyal Hizmet alanında sosyal çalışmacı diplomasına sahip olacaklardır. KAMU KURULUŞLARI 1- Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı - İl Müdürlükleri - İlçelerde bulunan Sosyal Hizmet Merkezleri - Çocuk Yuvaları - Çocuk Evleri Siteleri - Çocuk Destek Merkezleri - Darülaceze Başkanlığı - Huzurevi ve Yaşlı Bakım Rehabilitasyon Merkezleri - Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri 2- Sağlık Bakanlığı - İl ve ilçe Sağlık Müdürlükleri - Toplum Sağlığı Merkezleri - Halk Sağlığı Merkezleri - Hastaneler - Aile Planlaması ve Ana Çocuk Sağlığı Merkezleri 3- Adalet Bakanlığı - Ceza ve Tevkif Evleri - Denetimli Serbestlik Müdürlükleri - Adliyeler - Çocuk Eğitim Evleri - Adli Tıp Kurumları - Aile ve Çocuk Mahkemeleri 4- İçişleri Bakanlığı - Emniyet Müdürlükleri - Göç İdaresi Genel Müdürlüğü gibi bağlı birimler 5- Milli Savunma Bakanlığı - İlgili birimler YEREL YÖNETİMLER 1- Büyükşehir, Şehir ve İlçe Belediyeleri - Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü ve benzeri birimler - Kreşler - Toplum Merkezleri - Çeşitli projeler 2- Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları - İl ve ilçelerde bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları ÖZEL KURULUŞLAR
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
ULUSLARARASI KURULUŞLAR ve PROJELER
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219035
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi
- Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi
- İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi
- Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi
- Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi
- Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi
- Farklı müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması bilgisi
- Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi
- Sosyal hizmet uygulama alanları, (Sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim), sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı), insan gelişimi ve sosyal çevre, iletişim (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla)
- Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi
- Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi
- Kurumlararası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi
- Profesyonel sosyal hizmet uygulaması bağlamında eleştirel düşünebilme becerisi
- Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ve değerleri doğrultusunda, farklılığın pozitif değerini kabul ederek uygulama yapabilme becerisi
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Teorik derslerin sınavları yazılı olarak yapılmaktadır. Uygulamalı derslerin başarı durumunun değerlendirilmesi, ilgili öğretim elemanı tarafından öğrencinin uygulama alanında gözlemlenmesi sonucunda dönem başında hazırlanan formlarda yer alan kriterlere göre yapılmaktadır. Öğretim elemanı uygulama derslerinin başarı durumunu belirlemede gerek gördüğünde teorik sınav yapabilmektedir. Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Hizmet bölümü lisans programına, Türkiyede ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve Lisans Yerleştirme Sınavı sonuçlarına göre Eşit Ağırlıklı (EA) ve merkezi yerleştirme sistemi ile öğrenci alınmaktadır. Eğitim süresi 4 yıldır. Kontenjan 40 olarak belirlenmiştir (Kontenjanda yıldan yıla küçük farklılıklar gösterebilir.). Alanında hem erkek hem de kadın sosyal hizmet uzmanına ihtiyaç duyulması nedeniyle lisans programına kontenjanda belirtilen sayıda erkek ve kız öğrenci kabul edilmektedir. Eğitim dili Türkçedir.
Disiplinlerarası bir nitelik gösteren programa kayıtlı olan öğrenciler sekiz dönemi kapsayan eğitim süreci sonrasında kamu ve özel sektörde meslek alanında istihdam ve/veya terfi olanağı sağlayabilecek olan bir Sosyal Hizmet alanında sosyal çalışmacı diplomasına sahip olacaklardır.
KAMU KURULUŞLARI
1- Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı - İl Müdürlükleri - İlçelerde bulunan Sosyal Hizmet Merkezleri - Çocuk Yuvaları - Çocuk Evleri Siteleri - Çocuk Destek Merkezleri - Darülaceze Başkanlığı - Huzurevi ve Yaşlı Bakım Rehabilitasyon Merkezleri - Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri
2- Sağlık Bakanlığı - İl ve ilçe Sağlık Müdürlükleri - Toplum Sağlığı Merkezleri - Halk Sağlığı Merkezleri - Hastaneler - Aile Planlaması ve Ana Çocuk Sağlığı Merkezleri
3- Adalet Bakanlığı - Ceza ve Tevkif Evleri - Denetimli Serbestlik Müdürlükleri - Adliyeler - Çocuk Eğitim Evleri - Adli Tıp Kurumları - Aile ve Çocuk Mahkemeleri
4- İçişleri Bakanlığı - Emniyet Müdürlükleri - Göç İdaresi Genel Müdürlüğü gibi bağlı birimler
5- Milli Savunma Bakanlığı - İlgili birimler
YEREL YÖNETİMLER
1- Büyükşehir, Şehir ve İlçe Belediyeleri - Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü ve benzeri birimler - Kreşler - Toplum Merkezleri - Çeşitli projeler
2- Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları - İl ve ilçelerde bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları
ÖZEL KURULUŞLAR
- Kreş ve Gündüz Bakımevleri
- Özel Huzurevleri ve Yaşlı Kreşleri
- Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri
- Aile Danışmanlığı Merkezleri
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
- Türk Kızılayı, Yeşilay vb. kuruluşlar
- Dezavantajlı gruplara destek sunarak sosyal refah alanında çalışmalar yürüten, hak savunuculuğu yapan çeşitli STKlar
ULUSLARARASI KURULUŞLAR ve PROJELER
- Birleşmiş Milletler ve Avrupa Birliği bünyesinde faliyet gösteren uluslararası kuruluşlar
- Avrupa Birliği, Birleşmiş Milletler, Kalkınma Ajansları ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarının desteklediği çeşitli sosyal amaçlı projeler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219035 | |
Qualification Title | Sosyal Hizmet Bachelor | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Knowledge of social work application fields (health, education, social security, civil society, local government etc.) Knowledge of social work theories (system, ecology, strengthening approaches etc.) Knowledge of human development and social environment Knowledge of communication skills (with individuals, families, groups and different social groups) Knowledge of management and management skills ( management of public and private social service agencies and institutes) Knowledge of social work research methods and techniques Knowledge of professional ethics, principles and values Knowledge of social work application with different client groups Ability to carry out planned change process (establishing contact, diagnosis and evaluation, planning, application, evaluation of application, closure and follow up) for clients at any level considering their similarities and differences Ability to carry out social work intervention with different client groups in different social work fields (Health, education, social security, NGOs, local governments) using social work theories (system, ecology, empowerment theories), human development Ability to determine and gather appropriate data for social visits, evaluation and reporting Ability to evaluate research results and professional literature Ability to develop interinstitutional relations, communication and joint services Ability to think critically in terms of professional social work application Ability to carry out social work application in the light of professional and academic ethics and values accepting the positive value of difference | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examinations of theoretical courses are made in written form. The evaluation of the success of the applied courses is made according to the criteria in the forms prepared at the beginning of the semester as a result of the observation of the student in the practice area by the relevant instructor. The lecturer can make a theoretical exam when he deems it necessary to determine the success of the practical courses. Secondary education graduates are registered to the department according to the scores they get from the Undergraduate Placement Exam and their preferences. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The students must have completed secondary education or the equivalent abroad in Turkey. Students placements are carried out according to the results of the national student placement examination (LYS) results and students choice according to this score. The duration of education is 4 years and annual quota is 40 students. Due to the need for both male and female social workers in the field, the number of male and female studentsspecified in the quota are accepted into the bachelors program. Education language is Turkish. | |
Conditions for Success | Secondary education graduates are registered to the department according to the scores they get from the Undergraduate Placement Exam and their preferences. Students must be successful in the course for the amount of 240 ECTS. Must be successful in all compulsory courses in the program. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students enrolled in the program with an interdisciplinary qualification will have a social worker diploma in the field of Social Work, which will provide employment and/or promotion opportunities in the public and private sectors after the education period covering eight semesters. PUBLIC ORGANIZATIONS 1- Ministry of Family, Labor and Social Services 2- Ministry of Health 3- Ministry of Justice 4- Ministry of Interior 5- Ministry of National Defense LOCAL GOVERNMENTS 1- Metropolitan, City and District Municipalities 2- Social Assistance and Solidarity Foundations PRIVATE ORGANIZATIONS - Nursery and Day Care Centers - Private Nursing Homes and Nursery for the Elderly - Special Education and Rehabilitation Centers - Family Counseling Centers NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS - Turkish Red Crescent, Green Crescent etc. organizations - Various NGOs that work in the field of social welfare by providing support to disadvantaged groups, advocating for rights INTERNATIONAL ORGANIZATIONS and PROJECTS - International organizations operating within the United Nations and the European Union - Various social projects supported by the European Union, United Nations, Development Agencies and international non-governmental organizations | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219035
Knowledge of social work application fields (health, education, social security, civil society, local government etc.) Knowledge of social work theories (system, ecology, strengthening approaches etc.) Knowledge of human development and social environment Knowledge of communication skills (with individuals, families, groups and different social groups) Knowledge of management and management skills ( management of public and private social service agencies and institutes) Knowledge of social work research methods and techniques Knowledge of professional ethics, principles and values Knowledge of social work application with different client groups Ability to carry out planned change process (establishing contact, diagnosis and evaluation, planning, application, evaluation of application, closure and follow up) for clients at any level considering their similarities and differences Ability to carry out social work intervention with different client groups in different social work fields (Health, education, social security, NGOs, local governments) using social work theories (system, ecology, empowerment theories), human development Ability to determine and gather appropriate data for social visits, evaluation and reporting Ability to evaluate research results and professional literature Ability to develop interinstitutional relations, communication and joint services Ability to think critically in terms of professional social work application Ability to carry out social work application in the light of professional and academic ethics and values accepting the positive value of difference
Examinations of theoretical courses are made in written form. The evaluation of the success of the applied courses is made according to the criteria in the forms prepared at the beginning of the semester as a result of the observation of the student in the practice area by the relevant instructor. The lecturer can make a theoretical exam when he deems it necessary to determine the success of the practical courses. Secondary education graduates are registered to the department according to the scores they get from the Undergraduate Placement Exam and their preferences.
The students must have completed secondary education or the equivalent abroad in Turkey. Students placements are carried out according to the results of the national student placement examination (LYS) results and students choice according to this score. The duration of education is 4 years and annual quota is 40 students. Due to the need for both male and female social workers in the field, the number of male and female studentsspecified in the quota are accepted into the bachelors program. Education language is Turkish.
Students enrolled in the program with an interdisciplinary qualification will have a social worker diploma in the field of Social Work, which will provide employment and/or promotion opportunities in the public and private sectors after the education period covering eight semesters. PUBLIC ORGANIZATIONS 1- Ministry of Family, Labor and Social Services 2- Ministry of Health 3- Ministry of Justice 4- Ministry of Interior 5- Ministry of National Defense LOCAL GOVERNMENTS 1- Metropolitan, City and District Municipalities 2- Social Assistance and Solidarity Foundations PRIVATE ORGANIZATIONS - Nursery and Day Care Centers - Private Nursing Homes and Nursery for the Elderly - Special Education and Rehabilitation Centers - Family Counseling Centers NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS - Turkish Red Crescent, Green Crescent etc. organizations - Various NGOs that work in the field of social welfare by providing support to disadvantaged groups, advocating for rights INTERNATIONAL ORGANIZATIONS and PROJECTS - International organizations operating within the United Nations and the European Union - Various social projects supported by the European Union, United Nations, Development Agencies and international non-governmental organizations
Qualification is continuous