Yeterlilik Kodu

TR0030217383

Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sosyoloji ve kültürel çalışmalar
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir.
  • İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir.
  • İletişim becerilerini öğrenir.
  • Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir.
  • Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur.
  • Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır.
  • Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır.
  • İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır.
  • Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır.
  • Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur.
  • Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir.
  • Sosyal politikaların nasıl oluşturulduğunu öğrenir.
  • Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir.
  • Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır.
  • Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır.
  • Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır.
  • Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır.
  • Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  • D: Devamsız, G: Girmedi,  E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.)  VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıBİLGİ Kuramsal, Olgusal Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir. İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir. Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur. Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur. Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir. Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur. İletişim becerilerini öğrenir. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir. Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur. Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır. Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır. Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir. Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur. Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir. Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir. Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır. Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır. Öğrenme Yetkinliği Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir. Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır. Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır. İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır. Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur. Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir. Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir. Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir. Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır. Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir. İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir. İletişim becerilerini öğrenir. Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır. Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur. Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir. Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır. Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır. Alana Özgü Yetkinlik Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir. İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir. İletişim becerilerini öğrenir. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir. Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur. Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır. İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur. Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir. Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir. Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır. Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır. Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır. Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için 8 yarıyıldaki tüm dersleri başararak, 240 AKTSyi tamamlamış olmaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler; Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı,Adalet Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, Belediyeler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında sosyal çalışmacı/sosyal hizmet uzmanı unvanı ile istihdam edilmektedirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora eğitimi alabilirler ve bu sayede üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217383


Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir.
  • İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir.
  • İletişim becerilerini öğrenir.
  • Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir.
  • Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur.
  • Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır.
  • Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır.
  • İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır.
  • Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır.
  • Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur.
  • Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir.
  • Sosyal politikaların nasıl oluşturulduğunu öğrenir.
  • Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir.
  • Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır.
  • Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır.
  • Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır.
  • Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır.
  • Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  • D: Devamsız, G: Girmedi,  E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.)  VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
BİLGİ Kuramsal, Olgusal Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir. İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir. Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur. Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur. Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir. Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur. İletişim becerilerini öğrenir. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir. Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur. Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır. Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır. Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir. Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur. Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir. Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir. Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır. Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır. Öğrenme Yetkinliği Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir. Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır. Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır. İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır. Birey, aile, grup, toplum ve kurumlarla iletişim kurma becerisini kazanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur. Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir. Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir. Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir. Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır. Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir. İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir. İletişim becerilerini öğrenir. Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır. Sosyal hizmetin kuram bilgilerini uygulama alanlarına aktarma becerisi kazanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur. Farklı düzeydeki müracaatçılara yönelik uygulamalarını mesleki etik değer ve standartlara uygun olarak gerçekleştirir. Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır. Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır. Alana Özgü Yetkinlik Sosyal hizmet uygulama alanları ve kuramı hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir. İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir. İletişim becerilerini öğrenir. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir. Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur. Etik ilkeler çerçevesinde uygulama yapma becerisi kazanır. İnsan gelişimini ve sosyal çevreyi tanıma becerisini kazanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında araştırma yapabilme ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahip olur. Sosyal hizmet kurumlarını yönetme becerisi gelişir. Sosyal politikalarının nasıl oluşturulduğunu öğrenir. Sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır. Sosyal çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisini bilir ve müdahalelerinde insanların gelişim dönemlerinin özelliklerine göre davranır. Mesleki uygulamalarında iletişim becerilerini en üst düzeyde kullanır. Sosyal hizmetin uygulama alanlarına ve uygulanacak yeni hizmet modellerine ilişkin araştırma yapar ve alan ile ilgili literatürü takip etme sorumluluğunu alır. Sosyal hizmet kuruluşlarının yönetimi ve işleyişi ile ilgili sorumluluklar alır. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için 8 yarıyıldaki tüm dersleri başararak, 240 AKTSyi tamamlamış olmaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler; Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı,Adalet Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, Belediyeler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında sosyal çalışmacı/sosyal hizmet uzmanı unvanı ile istihdam edilmektedirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora eğitimi alabilirler ve bu sayede üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217383

Qualification Title
SOSYAL HİZMET Undergraduate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSociology and cultural studies
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Have knowledge about social work application areas and theory. Learn the ethical principles and values of social work. Learn about human behavior and social environment. Learn communication skills. Learn the methods and techniques of research in social work. Have knowledge about management in social work organizations. Have information about social policy and planning. Gain the ability to practice within the framework of ethical principles. Gain the ability to transfer the knowledge of social work to the practice areas. Gain the ability to recognize human development and social environment. Gain the ability to communicate with individual, family, group, society and institutions. To be able to make research in practice areas of social work and to interpret the professional literature. Develop the ability to manage social service institutions. Learn how to create social policies. Carry out practices for different levels of clients in accordance with professional ethical values and standards. Use theoretical approaches and models that guide social work practice. Know the impact of social environment on human behavior and behaves according to the characteristics of people?s development. Use their communication skills at the highest level in their professional applications. Conduct research on the application areas of social work and new service models to be applied and takes responsibility for following the literature related to the field. Take responsibility for the management and functioning of social service organizations.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. -

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for Success- In order to graduate, students succeed all courses in eight semesters need to be completed at least 240 ECTS.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students are employed in the Ministry of Family, Labor and Social Services, Ministry of Health, Ministry of Justice, Youth and Sports Ministry, Social Assistance and Solidarity Foundations, Municipalities and Civil Society Organizations with the title of social worker / social service specialist. In addition, they can take master and doctoral education and therefore they can work as academics in universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217383


Qualification Title
SOSYAL HİZMET Undergraduate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Have knowledge about social work application areas and theory. Learn the ethical principles and values of social work. Learn about human behavior and social environment. Learn communication skills. Learn the methods and techniques of research in social work. Have knowledge about management in social work organizations. Have information about social policy and planning. Gain the ability to practice within the framework of ethical principles. Gain the ability to transfer the knowledge of social work to the practice areas. Gain the ability to recognize human development and social environment. Gain the ability to communicate with individual, family, group, society and institutions. To be able to make research in practice areas of social work and to interpret the professional literature. Develop the ability to manage social service institutions. Learn how to create social policies. Carry out practices for different levels of clients in accordance with professional ethical values and standards. Use theoretical approaches and models that guide social work practice. Know the impact of social environment on human behavior and behaves according to the characteristics of people?s development. Use their communication skills at the highest level in their professional applications. Conduct research on the application areas of social work and new service models to be applied and takes responsibility for following the literature related to the field. Take responsibility for the management and functioning of social service organizations.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. -


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
- In order to graduate, students succeed all courses in eight semesters need to be completed at least 240 ECTS.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students are employed in the Ministry of Family, Labor and Social Services, Ministry of Health, Ministry of Justice, Youth and Sports Ministry, Social Assistance and Solidarity Foundations, Municipalities and Civil Society Organizations with the title of social worker / social service specialist. In addition, they can take master and doctoral education and therefore they can work as academics in universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address