Yeterlilik Kodu

TR0030045190

Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması
Sorumlu KurumUşak Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Sorumlu Kurum URLhttps://www.usak.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sosyal çalışma ve danışma
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Toplumsal sorunlara bilimsel veriler; kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar geliştirilmesine katkı verme.
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirme ve bilimsel araştırma sürecini yönetebilme.
  • Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilme, analiz ve sentez yapabilme.
  • Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme.
  • Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve bu anlayışı yaşam boyu sürdürebilme.
  • Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Müracaatçının (birey, aile, grup, toplum) psiko-sosyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik ön değerlendirme yapabilme, etik ilkeler doğrultusunda müdahalede bulunabilme, müdahalenin etkililiğini ölçebilme, süreci ve sonucu raporlaştırabilmeyi içeren planlı müdahale sürecini gerçekleştirebilme; sosyal hizmete ilişkin kuram, yaklaşım ve modelleri bu süreçte kullanabilme.
  • Sosyal politika ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına (birey, grup, toplum) sosyal politikaların planlanması ve hayata geçirilmesinde etkili olma.
  • Genelci sosyal hizmet bilgi ve becerisini farklı sosyal hizmet alanlarında (engellilik, yoksulluk, yaşlılık, çocuk, genç v.b.) bağımsız olarak uygulayabilme.
  • Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması yapabilme.
  • Sosyal hizmet uygulaması sürecinde müracaatçı sistemleri ile (mikro, mezzo ve makro düzeylerde) etkili iletişim kurma ve iletişim araçlarını kullanma (medya) bilgi ve becerisine sahip olmaİnsani hizmet örgütlerinde yönetim süreçlerini bilme ve çağdaş yönetim anlayışını benimseyerek uygulayabilme.
  • Meslekler-disiplinlerarası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme; kurumlar arası ilişki, işbirliği ve eşgüdüm sağlayabilme ve ortak hizmet geliştirebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • AA 4,00 90-100
  • BA 3,5 85-89
  • BB 3,00 76-84
  • CB 2,5 70-75
  • CC 2,00 65-69
  • DC 1,5 50-64
  • FF 0,0 49 - 0
  • Öğrencinin programda asgari 240 AKTS kredisini sağlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve tüm derslerini başarmış olması gerekmektedir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav ile öğrenci alınır.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programda asgari 240 AKTS kredisini sağlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve tüm derslerini başarmış olması gerekmektedir. Bir öğrenci, belirlenmiş ders programını başarıyla tamamlamakla yükümlüdür. Öğrenciler 240 AKTS kredisini tamamlamalı ve en az 2.00 / 4.00 not ortalamasını sağlamalıdır. FF, DZ veya YZ notları başarısız olarak kabul edilmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar aşağıda belirtilen kurum ve kuruluşlarda çalışabilirler:

  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının tüm birimleri,
  • İl Sosyal Hizmetler Müdürlükleri,
  • Kreş ve Gündüz Bakımevleri,
  • Çocuk Evleri,
  • Sevgi evleri,
  • Ergen Danışma Merkezleri,
  • Koruyucu Aile Hizmetleri,
  • Aile Danışma Merkezleri,
  • Yaşlı Bakım ve Huzurevleri,
  • Sakatların Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri,
  • Özel Eğitim Kuruluşları,
  • Spastik Çocuklar Merkezi,
  • Toplum Merkezleri,
  • Sosyal Yardım Birimleri,
  • Sağlık Bakanlığı,
  • Milli Eğitim Bakanlığı,
  • Özel/Devlet/Üniversite/Branş ve İhtisas Hastaneleri,
  • Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezleri,
  • Mediko-Sosyal Merkezleri,
  • Kredi ve Yurtlar Kurumu,
  • Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü,
  • Gençlik Merkezleri,
  • Adalet Bakanlığı Cezaevleri,
  • Islahevleri,
  • Çocuk Mahkemeleri,
  • Sokak Çocukları Merkezleri,
  • Devlet Planlama Teşkilatı,
  • Üniversiteler,
  • Güneydoğu Anadolu Projesi,
  • Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu,
  • Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü,
  • Başbakanlık Özürlüler İdaresi,
  • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Emekli Sandığı,
  • Sosyal Sigortalar Kurumu,
  • Bağ- Kur, İş Kurumu,
  • Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Vakıfları,
  • Çeşitli kuruluşların halkla ilişkiler birimleri,
  • Kamu ve özel sanayi kuruluşları,
  • Yerel yönetimler,
  • Dernekler, Vakıflar,
  • Sivil toplum örgütleri (Kızılay, Türkiye Aile Planlaması Derneği, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, Çocuklara Yeniden Özgürlük Kazandırma Vakfı vb.),
  • Uluslararası Örgütler,
  • Birleşmiş Milletler, uluslararası kuruluşlar, büyükelçilikler, konsolosluklar.
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030045190


Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Uşak Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Toplumsal sorunlara bilimsel veriler; kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar geliştirilmesine katkı verme.
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirme ve bilimsel araştırma sürecini yönetebilme.
  • Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilme, analiz ve sentez yapabilme.
  • Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme.
  • Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve bu anlayışı yaşam boyu sürdürebilme.
  • Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Müracaatçının (birey, aile, grup, toplum) psiko-sosyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik ön değerlendirme yapabilme, etik ilkeler doğrultusunda müdahalede bulunabilme, müdahalenin etkililiğini ölçebilme, süreci ve sonucu raporlaştırabilmeyi içeren planlı müdahale sürecini gerçekleştirebilme; sosyal hizmete ilişkin kuram, yaklaşım ve modelleri bu süreçte kullanabilme.
  • Sosyal politika ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına (birey, grup, toplum) sosyal politikaların planlanması ve hayata geçirilmesinde etkili olma.
  • Genelci sosyal hizmet bilgi ve becerisini farklı sosyal hizmet alanlarında (engellilik, yoksulluk, yaşlılık, çocuk, genç v.b.) bağımsız olarak uygulayabilme.
  • Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması yapabilme.
  • Sosyal hizmet uygulaması sürecinde müracaatçı sistemleri ile (mikro, mezzo ve makro düzeylerde) etkili iletişim kurma ve iletişim araçlarını kullanma (medya) bilgi ve becerisine sahip olmaİnsani hizmet örgütlerinde yönetim süreçlerini bilme ve çağdaş yönetim anlayışını benimseyerek uygulayabilme.
  • Meslekler-disiplinlerarası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme; kurumlar arası ilişki, işbirliği ve eşgüdüm sağlayabilme ve ortak hizmet geliştirebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • AA 4,00 90-100
  • BA 3,5 85-89
  • BB 3,00 76-84
  • CB 2,5 70-75
  • CC 2,00 65-69
  • DC 1,5 50-64
  • FF 0,0 49 - 0
  • Öğrencinin programda asgari 240 AKTS kredisini sağlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve tüm derslerini başarmış olması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav ile öğrenci alınır.


Başarma Şartları
Öğrencinin programda asgari 240 AKTS kredisini sağlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve tüm derslerini başarmış olması gerekmektedir. Bir öğrenci, belirlenmiş ders programını başarıyla tamamlamakla yükümlüdür. Öğrenciler 240 AKTS kredisini tamamlamalı ve en az 2.00 / 4.00 not ortalamasını sağlamalıdır. FF, DZ veya YZ notları başarısız olarak kabul edilmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar aşağıda belirtilen kurum ve kuruluşlarda çalışabilirler:

  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının tüm birimleri,
  • İl Sosyal Hizmetler Müdürlükleri,
  • Kreş ve Gündüz Bakımevleri,
  • Çocuk Evleri,
  • Sevgi evleri,
  • Ergen Danışma Merkezleri,
  • Koruyucu Aile Hizmetleri,
  • Aile Danışma Merkezleri,
  • Yaşlı Bakım ve Huzurevleri,
  • Sakatların Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri,
  • Özel Eğitim Kuruluşları,
  • Spastik Çocuklar Merkezi,
  • Toplum Merkezleri,
  • Sosyal Yardım Birimleri,
  • Sağlık Bakanlığı,
  • Milli Eğitim Bakanlığı,
  • Özel/Devlet/Üniversite/Branş ve İhtisas Hastaneleri,
  • Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezleri,
  • Mediko-Sosyal Merkezleri,
  • Kredi ve Yurtlar Kurumu,
  • Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü,
  • Gençlik Merkezleri,
  • Adalet Bakanlığı Cezaevleri,
  • Islahevleri,
  • Çocuk Mahkemeleri,
  • Sokak Çocukları Merkezleri,
  • Devlet Planlama Teşkilatı,
  • Üniversiteler,
  • Güneydoğu Anadolu Projesi,
  • Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu,
  • Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü,
  • Başbakanlık Özürlüler İdaresi,
  • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Emekli Sandığı,
  • Sosyal Sigortalar Kurumu,
  • Bağ- Kur, İş Kurumu,
  • Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Vakıfları,
  • Çeşitli kuruluşların halkla ilişkiler birimleri,
  • Kamu ve özel sanayi kuruluşları,
  • Yerel yönetimler,
  • Dernekler, Vakıflar,
  • Sivil toplum örgütleri (Kızılay, Türkiye Aile Planlaması Derneği, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, Çocuklara Yeniden Özgürlük Kazandırma Vakfı vb.),
  • Uluslararası Örgütler,
  • Birleşmiş Milletler, uluslararası kuruluşlar, büyükelçilikler, konsolosluklar.

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030045190

Qualification Title
Sosyal Hizmet License
Awarding BodyUsak University
Awarding Body ContactAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Awarding Body Urlhttps://www.usak.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSocial work and counselling
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Contributing the solution of social problems through scientific evidences and developing social policy. Meeting the responsibility of knowledge production and manage a scientific research process. Critically analyse knowledge and skills in his/her own field, able to make anaysis and syntesis. Able to use, interprete and syntesis the knowledge gained from different disciplines, in order to deal with complex social problems Able to determine his/her own self-developmental goals, choose and implement suitable strategies to his/her developmental goals, able to evaluate his/her achievement to these goals, monitor and maintain this approach through the life time. Able to use a foregein language valed in this programe in order to reach the information share in oral and written forms. Able to use information technologies in European Computer Driving Licence , Advanced Level. Able to realize the planned change process including; make assessment for the psycho-social and economic needs and problems, intervene according to ethical norms, able to evaluate the effectiveness of the intervention, able to report the process and the result of the intervention,; able to use social work theories, approaches and models through this process. Able to be effective during the process of social planning according to the best interest of the client (individual, group, society) using the knowledge on social policy and social welfare services. Able to implement independently the generalist social work knowledge and skills in different social work fields ( disability, poverty, elderly, child, youth, etc.). Accept the positive value of diversity, able to make social work practice in various client groups based on the diversity and similarities. Able to use effective communication skills and use communication instruments (i.e. media) with client system during social work practice. Able to know the management process in human service organizations and able to implement modern management understanding. Able to provide inter-disciplinary collaboration and work in a team; able to develop inter-agency relationship, collaboration and coordination and develop common services.

Key Competencies-
Further Info

AA 4,00 90-100 BA 3,5 85-89 BB 3,00 76-84 CB 2,5 70-75 CC 2,00 65-69 DC 1,5 50-64 FF 0,0 49 - 0 A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students should pass the centrally administered entrance exam conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM).

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can work in the fallowing institotions: SHÇEK Headquarters, Provincial Social Services Directorates, Nurseries and Day nursery, Child Slots, Orphanage, Adolescent Counseling Centers, Protective Family Services, Family Counseling Centers, Elderly Care and Nursing Homes, Care and Rehabilitation Center for disabled, Special Education Organizations, Spastic Children Center, Community Centers, Social Welfare Units, minietry of Health, Ministry of National Education, Private / Government / University / Branch and Specialized Hospitals, Mother-Child Health and Family Planning Centers, Medico-Social Centers, Credit and Hostels Institution, Youth and Sports General Directorate, Youth Centers, Ministry of Justice prisons, Reformatory, Children´s Courts, the Center for Street Children, State Planning Organization, Universities, the Southeastern Anatolia Project, Prime Ministry Family Research Institution, Prime Ministry General Directorate of Women´s Status and Problems, Prime Ministry Administration for Disabled People, Ministry of Labor and Social Security Pension Fund, Social Insurance Institution, Bag-Kur, Employment Agency, Social Solidarity and Assistance Foundation, Various organizations public relations units, Public and private industry organizations, local governments, Civil society organizations (Red Crescent, Turkey Family Planning Association, Human Resource Development Foundation, the Children Foundation, etc. Win Again Freedom.), International Organizations, United Nations, international organizations, embassies, consulates.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030045190


Qualification Title
Sosyal Hizmet License

Awarding Body
Usak University

Awarding Body Contact
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Contributing the solution of social problems through scientific evidences and developing social policy. Meeting the responsibility of knowledge production and manage a scientific research process. Critically analyse knowledge and skills in his/her own field, able to make anaysis and syntesis. Able to use, interprete and syntesis the knowledge gained from different disciplines, in order to deal with complex social problems Able to determine his/her own self-developmental goals, choose and implement suitable strategies to his/her developmental goals, able to evaluate his/her achievement to these goals, monitor and maintain this approach through the life time. Able to use a foregein language valed in this programe in order to reach the information share in oral and written forms. Able to use information technologies in European Computer Driving Licence , Advanced Level. Able to realize the planned change process including; make assessment for the psycho-social and economic needs and problems, intervene according to ethical norms, able to evaluate the effectiveness of the intervention, able to report the process and the result of the intervention,; able to use social work theories, approaches and models through this process. Able to be effective during the process of social planning according to the best interest of the client (individual, group, society) using the knowledge on social policy and social welfare services. Able to implement independently the generalist social work knowledge and skills in different social work fields ( disability, poverty, elderly, child, youth, etc.). Accept the positive value of diversity, able to make social work practice in various client groups based on the diversity and similarities. Able to use effective communication skills and use communication instruments (i.e. media) with client system during social work practice. Able to know the management process in human service organizations and able to implement modern management understanding. Able to provide inter-disciplinary collaboration and work in a team; able to develop inter-agency relationship, collaboration and coordination and develop common services.


Key Competencies
-

Further Info

AA 4,00 90-100 BA 3,5 85-89 BB 3,00 76-84 CB 2,5 70-75 CC 2,00 65-69 DC 1,5 50-64 FF 0,0 49 - 0 A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students should pass the centrally administered entrance exam conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM).


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can work in the fallowing institotions: SHÇEK Headquarters, Provincial Social Services Directorates, Nurseries and Day nursery, Child Slots, Orphanage, Adolescent Counseling Centers, Protective Family Services, Family Counseling Centers, Elderly Care and Nursing Homes, Care and Rehabilitation Center for disabled, Special Education Organizations, Spastic Children Center, Community Centers, Social Welfare Units, minietry of Health, Ministry of National Education, Private / Government / University / Branch and Specialized Hospitals, Mother-Child Health and Family Planning Centers, Medico-Social Centers, Credit and Hostels Institution, Youth and Sports General Directorate, Youth Centers, Ministry of Justice prisons, Reformatory, Children´s Courts, the Center for Street Children, State Planning Organization, Universities, the Southeastern Anatolia Project, Prime Ministry Family Research Institution, Prime Ministry General Directorate of Women´s Status and Problems, Prime Ministry Administration for Disabled People, Ministry of Labor and Social Security Pension Fund, Social Insurance Institution, Bag-Kur, Employment Agency, Social Solidarity and Assistance Foundation, Various organizations public relations units, Public and private industry organizations, local governments, Civil society organizations (Red Crescent, Turkey Family Planning Association, Human Resource Development Foundation, the Children Foundation, etc. Win Again Freedom.), International Organizations, United Nations, international organizations, embassies, consulates.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address