Yeterlilik Kodu | TR0030013437 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Giresun Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Giresun Üniversitesi Lisansüstü Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | ALES, ÜDS, Transkript, Mülakat | |
Başarma Şartları | Teorik ve pratik çalışmaların başarılı bir şekilde tamamlanması | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | MEB ve Yükseköğretim Kurumları | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013437
- Sosyal Bilgiler öğretmenliği temel alanında uzmanlık düzeyinde bilgilere sahip olur.
- Sosyal Bilgiler dersini oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
- Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.
- Sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
- Alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir ve uygular.
- Sosyal Bilgiler alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretir.
- Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütme yetkinliğine sahip olur.
- Sosyal Bilgiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, farklı seviyelerde, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
- Sosyal ilişkileri ve bunlarla ilgili normları değerlendirir, bunları geliştirir ve gerektiğinde değişmesi için girişimde bulunur.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunları öğretme ve denetleme yetkinliğine sahip olur.
- Alanında özümsediği bilgileri ve problem çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
- Sosyal bilgiler alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Giresun Üniversitesi Lisansüstü Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
ALES, ÜDS, Transkript, Mülakat
MEB ve Yükseköğretim Kurumları
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013437 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Giresun University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | For each course, the format of assessment and evaluation is defined in detail in “Course Teaching Plan”. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The Interuniversity Foreign Language Examination (UDS), The Entrance Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) ,transcripts, interview. | |
Conditions for Success | Completing the theoritical and practical studies successfully. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Ministry of Education and Higher Education Institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013437
- Gets knowledge about the Social Studies education, in master level Comprehends the interaction between disciplines which contructs the Social Studies course.
- Use the theoritical and practical knowledge in master level.
- Creates new knowledge through integrating knowledge of different disciplines in her/his working area.
- Solve problems through scientific research methods.
- Constructs a problem in her/his research field, develops and applies it's solution method independently.
- Develops new strategical approaches towards not foreseen and complex situations that s/he may encounter in Social Studies working area and produces solutions related with them.
- Evaluates knowledges related with her/his working area, directs her/his learning and becomes perfect in the context of research, independently.
- Transfers curent developments and her/his studies about the Social Studies in written, oral and visual ways and in different levels.
- Evaluates social relationships and norm related with them, develops them amd attemtps for their change when it is needed.
- Protects societal, scientific and ethic values in data collection, interpretation and reporting Use knowledge related with the Social Studies and problem solving skills in interdisciplinary studies.
- Develops strategy, policy and implementation plans related with the Social Studies topics abd evaluates their results in the context of quality processes.
For each course, the format of assessment and evaluation is defined in detail in “Course Teaching Plan”.
The Interuniversity Foreign Language Examination (UDS), The Entrance Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) ,transcripts, interview.
Ministry of Education and Higher Education Institutions.
The document is valid continuously.