Yeterlilik Kodu | TR0030025910 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Trakya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO O8 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sınıf Öğretmenliği eğitimi ve öğretimine ilişkin genel bir bakış açısı ile günümüzün gerektirdiği pedagojik eğitimi özümseterek, öğretmenlik meslek bilgisini ayrıntılı bir biçimde işlemek ve öğrencilerine bu alanda uzmanlık kazandırmak programın amacıdır. Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda ülkesine, milletine gönülden bağlı, millî değerlerini koruyup yaşatmayı amaç edinmiş, günümüzün gerektirdiği pedagojik eğitimi sınıf ortamında gerektirdiği şekilde uygulayabilen, geleneksel eğitim ve öğretim anlayışı olan sadece bilgiyi aktarmayı hedeflemeyen onun yerine sadece anahtar kavramları öğreterek; çok sayıda beceri, tutum ve değerleri öğrencilere kazandırmayı hedefleyen çağdaş eğitim anlayışını benimsemiş bulunduğu çağın değerlerine bağlı, nitelikli, özverili, sorgulayan, eleştiren, yaratıcı ve yapıcı düşünebilen, öğretmenlik meslek bilgisinin gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumları kazanmış, idealist öğretmenler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu program lise mezunlarını kabul eder. Dördüncü sınıfta ise öğrendikleri kuramsal bilgileri uygulamaya aktardıkları iki dönem boyunca öğretmenlik uygulaması çalışmasına katılırlar. 100 Puan üzerinden değeri Harfli notu Katsayı 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB 2.50 60-64 CC 2.00 50-59 DD 1.50 30-49 FD 1.00 0-29 FF 0.00 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 01.05.2024 / Bitiş: 01.05.2027 Detaylı bilgiye Akreditasyon kurumunun https://www.epdad.org.tr / adresindeki web sitesinden ulaşabilirsiniz. | |
Giriş Şartı | Programa başlamak için, ÖSYM tarafından yapılan merkezi lisans Sınavları YKS ile belirlenen sınavda EA bölümünden yani eşit ağırlık puan türüyle alım yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Kayıt altında olduğu eğitim-öğretim yılları boyunca kendisine sunulan derslere devam veren, derslerden geçebilmek için bağıl değerlendirme sistemine göre başarılı sayılan ve alması gereken 150 krediyi (240 AKTS) tamamlayan ve genel akademik not ortalaması en az 2,00/4,00 olan, notları FF, DZ olmayan bir aday mezun olma hakkına sahip olmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında Sınıf Öğretmeni olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025910
ISCO O8
ISCO O8
Sınıf Öğretmenliği eğitimi ve öğretimine ilişkin genel bir bakış açısı ile günümüzün gerektirdiği pedagojik eğitimi özümseterek, öğretmenlik meslek bilgisini ayrıntılı bir biçimde işlemek ve öğrencilerine bu alanda uzmanlık kazandırmak programın amacıdır. Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda ülkesine, milletine gönülden bağlı, millî değerlerini koruyup yaşatmayı amaç edinmiş, günümüzün gerektirdiği pedagojik eğitimi sınıf ortamında gerektirdiği şekilde uygulayabilen, geleneksel eğitim ve öğretim anlayışı olan sadece bilgiyi aktarmayı hedeflemeyen onun yerine sadece anahtar kavramları öğreterek; çok sayıda beceri, tutum ve değerleri öğrencilere kazandırmayı hedefleyen çağdaş eğitim anlayışını benimsemiş bulunduğu çağın değerlerine bağlı, nitelikli, özverili, sorgulayan, eleştiren, yaratıcı ve yapıcı düşünebilen, öğretmenlik meslek bilgisinin gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumları kazanmış, idealist öğretmenler yetiştirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Türkçeyi kurallarına uygun bir şekilde kullanabilir.
- Öğrencileri ile etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
- Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri tartışır.
- İlköğretim kademesindeki öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
- Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
- İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kazandığı yeterliliklere dayalı olarak, ilgili kavramlar ve kavramlar arası ilişkileri kurar.
- Ulusal ve uluslararası eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
- Alanı ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunlara çözüm üretebilir.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
- Öğrencinin durumuna ve kazanımlara uygun materyal geliştirir.
- Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- Kendi öz değerlendirmesini yapabilir. Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu program lise mezunlarını kabul eder. Dördüncü sınıfta ise öğrendikleri kuramsal bilgileri uygulamaya aktardıkları iki dönem boyunca öğretmenlik uygulaması çalışmasına katılırlar.
Mezun öğrenciler KPSS sınavına girerek çoğunlukla Milli Eğitim Bakanlığı okullarında veya özel okullarda istihdam edilirler.
Sınav Yönetmeliği, Ölçme ve Değerlendirme Bu programda sınavlar ve değerlendirmeler “Trakya Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" esas alınarak yapılmaktadır. Üniversitemiz lisans programlarında öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde yaptıkları çalışmaların (ödev, proje, sunumlar, saha çalışmaları, stajlar gibi) ve ara sınavların dışında bir final sınavı yapılır. Dönem başında öğretim elemanları değerlendirme sistemlerini ve bunlara ilişkin oranları öğrencilere açıklarlar. Ara sınav ve final sınavları senato tarafından belirlenen tarihlerde yapılır ve sınav programları 15 gün öncesinde öğrencilere ilan edilir.
100 Puan üzerinden değeri Harfli notu Katsayı
90-100 AA 4.00
80-89 BA 3.50
70-79 BB 3.00
65-69 CB 2.50
60-64 CC 2.00
50-59 DD 1.50
30-49 FD 1.00
0-29 FF 0.00
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 01.05.2024 / Bitiş: 01.05.2027
Detaylı bilgiye Akreditasyon kurumunun https://www.epdad.org.tr / adresindeki web sitesinden ulaşabilirsiniz.
Programa başlamak için, ÖSYM tarafından yapılan merkezi lisans Sınavları YKS ile belirlenen sınavda EA bölümünden yani eşit ağırlık puan türüyle alım yapılmaktadır.
Mezunlar Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında Sınıf Öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025910 | |
Qualification Title | Bachelor's Diploma in Primary Education | |
Awarding Body | Trakya University | |
Awarding Body Contact | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Awarding Body Url | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO O8 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of this program is to teach students to be teachers with detailed study and to help them to gain expert knowledge about classroom teacher education by instructing a general perspective about classroom teacher education and pedagogic education. To educate primary teachers living according to M. Kemal’s principles and reforms, applying pedagogic education in classroom, teaching only basic concepts instead of only information, planning on earning to student’s attitude, skills and value. To educate idealist classroom teachers who adopted a modern education approach, well-qualified, self-sacrificing, maker and imaginative. Primary teachers have information and skills to be a teacher. | |
Learning Environments | Learning takes place through formal, open, or distance education. Additionally, practical training is conducted within schools under the Ministry of National Education. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | All students who graduate from the program are entitled to teach in primary schools. Some students can work as academic staff at universities. Value out of 100 Points Letter grade Coefficient 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB 2.50 60-64 CC 2.00 50-59 DD 1.50 30-49 FD 1.00 0-29 FF 0.00
| |
Quality Assurance | Quality Assurance to monitor the quality of higher education programs; Start: 01.05.2024 / End: 01.05.2027 You can access detailed information on the accreditation agency's website at https://www.epdad.org.tr /. | |
Access Requirements | To start the program, admission is made from the EA department, who has passed the exam determined by the central undergraduate exams YKS held by ÖSYM. | |
Conditions for Success | Attending the courses offered to them throughout the academic years they are registered, being deemed successful according to the relative evaluation system and completing the required 150 credits (240 ECTS) in order to pass the courses, and having a general academic grade point average of at least 2.00/4.00, A candidate who is not FF or DZ has the right to graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work as Primary Teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education, universities and private educational institutions. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030025910
ISCO O8
ISCO O8
The aim of this program is to teach students to be teachers with detailed study and to help them to gain expert knowledge about classroom teacher education by instructing a general perspective about classroom teacher education and pedagogic education. To educate primary teachers living according to M. Kemal’s principles and reforms, applying pedagogic education in classroom, teaching only basic concepts instead of only information, planning on earning to student’s attitude, skills and value. To educate idealist classroom teachers who adopted a modern education approach, well-qualified, self-sacrificing, maker and imaginative. Primary teachers have information and skills to be a teacher.
Learning takes place through formal, open, or distance education. Additionally, practical training is conducted within schools under the Ministry of National Education.
- Can use Turkish in accordance with its rules.
- Has the ability to communicate effectively with students.
- Has pedagogical knowledge about the teaching profession and field, has knowledge about teaching programs, teaching strategies, methods and techniques, and measurement and evaluation.
- Discusses methods related to the production of scientific knowledge.
- Has knowledge about the development, learning characteristics and difficulties of students at the primary school level. Can make effective planning and implementation in accordance with these characteristics.
- Recognizes national and international cultures.
- Has knowledge about the basic learning areas and achievements of the primary school program.
- Establishes relevant concepts and relationships between concepts based on the competencies gained in the field of classroom teaching.
- Has sufficient knowledge about the structure and historical development of the national and international education system.
- Realizes problems related to his/her field and can produce solutions to these problems.
- Applies the most appropriate teaching strategies, methods and techniques by taking into account the development characteristics of students, individual differences, characteristics and achievements of the subject area.
- Develops materials appropriate to the student's situation and achievements.
- Recognizes himself/herself as an individual, uses his/her creative and strong aspects and develops his/her weak aspects.
- Takes responsibility in individual and group work and effectively completes the task taken. Can make his/her own self-assessment. Takes responsibility individually and as a team member to solve the problems encountered in practice.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
All students who graduate from the program are entitled to teach in primary schools. Some students can work as academic staff at universities.
Students who successfully complete this program are awarded a Primary Teaching undergraduate diploma. This department is subject to the 240 ECTS credit first stage degree system in the field of Primary Teaching in higher education.
This program is a program that provides undergraduate education.
The Primary Teaching program is a four-year program that trains primary school teachers.
This program accepts high school graduates. In the fourth grade, they participate in teaching practice work for two semesters where they put the theoretical knowledge they learned into practice.
Graduates take the KPSS exam and are mostly employed in schools of the Ministry of National Education or private schools.
Exam Regulations, Measurement and Evaluation In this program, exams and evaluations are based on the "Trakya University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulations". In our university's undergraduate programs, a final exam is held in addition to the work done by the students (such as homework, projects, presentations, fieldwork, internships) and midterm exams in order to evaluate their success. At the beginning of the semester, faculty members explain the evaluation systems and the rates related to these to the students. Midterm and final exams are held on the dates determined by the senate and the exam programs are announced to the students 15 days in advance.
Value out of 100 Points Letter grade Coefficient
90-100 AA 4.00
80-89 BA 3.50
70-79 BB 3.00
65-69 CB 2.50
60-64 CC 2.00
50-59 DD 1.50
30-49 FD 1.00
0-29 FF 0.00
Quality Assurance to monitor the quality of higher education programs;
Council of Higher Education is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by Council of Higher Education, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by Council of Higher Education.
The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by Council of Higher Education. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by Council of Higher Education. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the THEQC legislation.
Accreditation Agency Name; Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs
Start: 01.05.2024 / End: 01.05.2027
You can access detailed information on the accreditation agency's website at https://www.epdad.org.tr /.
To start the program, admission is made from the EA department, who has passed the exam determined by the central undergraduate exams YKS held by ÖSYM.
Graduates can work as Primary Teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education, universities and private educational institutions.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.