Yeterlilik Kodu | TR0030014466 | |
Yeterlilik Adı | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | OndokuzMayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.omu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı olmaksızın öğretmen yetiştirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Yarıyıl içi çalışma uygulanmadığı takdirde başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları, resmi ve özel ilköğretim okullarında "sınıf öğretmeni" olarak görev yapmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014466
- Fen, matematik, sosyal alanlarla ilgili sınıf öğretmeni olmanın gerektirdiği yeterli genel kültür ve bilgi birikimine sahip olur.
- Pedagojik kavram ve ilkeleri mesleki ve günlük yaşamında kullanabilir.
- Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları takip edebilecek yeterliğe sahip olur.
- Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili kullanabilir, öğrencileriyle ve çevresiyle sağlıklı iletişim kurabilir.
- İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
- Bilimsel süreç basamaklarını öğrenme-öğretme süreçlerinde kullanarak, mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip araştırmacı öğretmen rolünü gerçekleştirebilir.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme-öğretme süreçlerinde etkin bir şekilde kullanabilir.
- Çağdaş öğretim ilke, strateji, yöntem ve tekniklerini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini bilir ve öğrenme-öğretme süreçlerinde uygulayabilir.
- Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor nitelikleri ölçebilecek ölçme araçlarının özelliklerini bilir ve bu nitelikleri süreç ve ürün boyutuyla ölçecek araç ve yöntemleri geliştirebilir ve uygulayabilir.
- Demokrasiye inanır, hukuk ve insan hakları ile evrensel değerlere karşı duyarlı olur.
- Çevreye, insana, topluma, sanatsal faaliyetlere ve spora önem veren, topluma faydalı, araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş öğrenciler yetiştirebilir.
Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Yarıyıl içi çalışma uygulanmadığı takdirde başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Program mezunları, resmi ve özel ilköğretim okullarında "sınıf öğretmeni" olarak görev yapmaktadır.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014466 | |
Qualification Title | Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Awarding Body | Ondokuz Mayıs University | |
Awarding Body Contact | Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun | |
Awarding Body Url | https://www.omu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training without subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each course is assessed via a midterm exam(%40), and a final end-of-term exam(%60). The marking is made out of 100. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS). | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of this program employe as a "Primary Teacher" in the state and private primary schools. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014466
- Possesses proper knowledge in science, math, and social fields related to the students' developmental levels.
- Use pedagogical concepts and elements in his/her Professional and Daily life.
- Has proficiency in following national and international literature in his/her field Possesses skills in proper, correct, and effective use of Turkish language and acquires healthy communication skills with students.
- Knows developmental characteristics and learning styles of students at the elementary education level and, based on the acquired information, makes effective planning and application.
- Fulfills teacher-researcher role through applying scientific thinking processes and steps in the processes of teaching and learning with a sense of Professional and scientific ethics.
- Acquire sufficient skills in using Information and Communications Technology for educational purposes in learning and teaching process.
- Knows contemporary teaching, different assessment and evalution strategies, methods, and techniques and applies them in the processes of teaching and learning.
- Knows the characteristics of the measurement tools that can measure cognitive, affective, and psychomotor properties and develops tools and methods that can measure these properties with procedural and outcome dimensions.
- Believe in democracy, is sensitive to law, and human rights as well as the national and universal cultural features sensitive towards society, environment, human beings, art and sport activities around them and educate young ones who support life long learning and are beneficial to society, critical and explorers.
Each course is assessed via a midterm exam(%40), and a final end-of-term exam(%60). The marking is made out of 100.
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
The graduates of this program employe as a "Primary Teacher" in the state and private primary schools.
The document is valid continuously.