Yeterlilik Kodu

TR0030221086

Yeterlilik Adı
Matematik Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Bilgi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.bilgi.edu.tr/tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Program, öğrencileri amaçlarına uygun alanlarda geliştirmek için fırsatlar sağlar, öğrencilere matematik PhD. programı için gerekli altyapıyı kazandırır ve oğrencilere direkt olarak doktora programlarına başvurmalarını sağlamak için bazı özel matematik konularını öğretmeyi hedefler.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Anahtar Öğrenme Çıktıları;

Programdan mezun olanlar;

  • Cebir ve analiz başta olmak üzere temel matematik konularında sağlam bir kuramsal altyapıya ve bu altyapının doğa bilimleri ve mühendislik gibi alanlardaki uygulamalarına dair bilgi sahibi olma.
  • Matematik bilgisini ileri düzeydeki kuramsal çalışmalarda ya da uygulamaya yönelik projelerde kullanabilme.
  • Matematikteki güncel yayınları ve gelişmeleri izleyebilme.
  • İleri düzeyde ve güncel bilgileri kullanarak ilgilendiği alanda problemler belirleyebilme ve çözüme yönelik gerekli irdeleme ve bilimsel araştırmayı yapabilme.
  • Kuramsal ya da uygulamaya yönelik problemlerde amaca uygun bir model ve yaklaşım belirleyip çözüm geliştirebilme.
  • Bağımsız bir şekilde ileri düzey matematiksel araştırma yapabilme.
  • Matematikle veya farklı disiplinlerle ilişkili ekip çalışmalarında rol ve sorumluluk alabilme, planlama yapabilme ve zamanı verimli kullanabilme.

Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

Programdan mezun olanlar;

  • Öğrendiği matematiksel bilgiyi geliştirebilmek için sorular ortaya atabilme ya da alternatif yaklaşımlar arayabilme.
  • Uğraştığı problemler için kurduğu modelleri ve geliştirdiği yaklaşımlar güncel gelişmeler veya yeni bilgiler ışığında yeniden değerlendirip ve geliştirebilme.
  • Kendisine gerekli olan matematiksel bilgiyi belirleyebilme, öğrenebilme ve yaşam boyu sürekli yeni bilgi edinerek kendini geliştirebilme.
  • Yaptığı araştırmalarda aynı veya ilgili alanlarda çalışan uzmanlarla iletişim kurabilme, bilgi alış-verişinde bulunabilme.
  • Yaptığı çalışmaların sonuçlarını yayın, konferans sunumu gibi yollarla ilgili kişi ya da kurumlara ulaştırabilme.
  • Yürüttüğü tüm çalışmalarda etik değerlere bağlı kalma; sosyal, kültürel, sağlık ve çevre ile ilgili konularda bu etik çerçevesinde toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme.
  • Matematik bilgisini, ortaöğretim öğrencilerine erişebilecek düzeyde ve zengin içerikli matematik dersleri hazırlamada kullanabilme.
  • İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde meslektaşlarıyla yazılı ve sözlü iletişim aracı olarak etkin şekilde kullanabilme ve yayınları izleyebilme.
  • Matematiksel yayın ve hesaplamalarda gereken bilgisayar yazılımlarını kullanabilme.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

BAŞARI NOTU   KATSAYI

A            4,00

A-           3,70

B+          3,30

B            3,00

B-           2,70

C+          2,30

F            0,00

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Lisans diploması
  • Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı
  • İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
  • Giriş mülakatından geçerli not almış olmak
Başarma ŞartlarıÖğrencinin 90 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla 4.00 üzerinden en az 2.80 olması şartı aranmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programın amacı öğrencileri soyut matematik alanında iyi bir araştırmacı olarak yetiştirmektir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030221086


Yeterlilik Adı
Matematik Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Bilgi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Program, öğrencileri amaçlarına uygun alanlarda geliştirmek için fırsatlar sağlar, öğrencilere matematik PhD. programı için gerekli altyapıyı kazandırır ve oğrencilere direkt olarak doktora programlarına başvurmalarını sağlamak için bazı özel matematik konularını öğretmeyi hedefler.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Anahtar Öğrenme Çıktıları;

Programdan mezun olanlar;

  • Cebir ve analiz başta olmak üzere temel matematik konularında sağlam bir kuramsal altyapıya ve bu altyapının doğa bilimleri ve mühendislik gibi alanlardaki uygulamalarına dair bilgi sahibi olma.
  • Matematik bilgisini ileri düzeydeki kuramsal çalışmalarda ya da uygulamaya yönelik projelerde kullanabilme.
  • Matematikteki güncel yayınları ve gelişmeleri izleyebilme.
  • İleri düzeyde ve güncel bilgileri kullanarak ilgilendiği alanda problemler belirleyebilme ve çözüme yönelik gerekli irdeleme ve bilimsel araştırmayı yapabilme.
  • Kuramsal ya da uygulamaya yönelik problemlerde amaca uygun bir model ve yaklaşım belirleyip çözüm geliştirebilme.
  • Bağımsız bir şekilde ileri düzey matematiksel araştırma yapabilme.
  • Matematikle veya farklı disiplinlerle ilişkili ekip çalışmalarında rol ve sorumluluk alabilme, planlama yapabilme ve zamanı verimli kullanabilme.

Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

Programdan mezun olanlar;

  • Öğrendiği matematiksel bilgiyi geliştirebilmek için sorular ortaya atabilme ya da alternatif yaklaşımlar arayabilme.
  • Uğraştığı problemler için kurduğu modelleri ve geliştirdiği yaklaşımlar güncel gelişmeler veya yeni bilgiler ışığında yeniden değerlendirip ve geliştirebilme.
  • Kendisine gerekli olan matematiksel bilgiyi belirleyebilme, öğrenebilme ve yaşam boyu sürekli yeni bilgi edinerek kendini geliştirebilme.
  • Yaptığı araştırmalarda aynı veya ilgili alanlarda çalışan uzmanlarla iletişim kurabilme, bilgi alış-verişinde bulunabilme.
  • Yaptığı çalışmaların sonuçlarını yayın, konferans sunumu gibi yollarla ilgili kişi ya da kurumlara ulaştırabilme.
  • Yürüttüğü tüm çalışmalarda etik değerlere bağlı kalma; sosyal, kültürel, sağlık ve çevre ile ilgili konularda bu etik çerçevesinde toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme.
  • Matematik bilgisini, ortaöğretim öğrencilerine erişebilecek düzeyde ve zengin içerikli matematik dersleri hazırlamada kullanabilme.
  • İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde meslektaşlarıyla yazılı ve sözlü iletişim aracı olarak etkin şekilde kullanabilme ve yayınları izleyebilme.
  • Matematiksel yayın ve hesaplamalarda gereken bilgisayar yazılımlarını kullanabilme.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

BAŞARI NOTU   KATSAYI

A            4,00

A-           3,70

B+          3,30

B            3,00

B-           2,70

C+          2,30

F            0,00


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Lisans diploması
  • Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı
  • İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
  • Giriş mülakatından geçerli not almış olmak

Başarma Şartları
Öğrencinin 90 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla 4.00 üzerinden en az 2.80 olması şartı aranmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programın amacı öğrencileri soyut matematik alanında iyi bir araştırmacı olarak yetiştirmektir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030221086

Qualification Title
Master's Diploma in Mathematics (with thesis) with Thesis
Awarding BodyIstanbul Bilgi University
Awarding Body Contacthttps://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/
Awarding Body Urlhttps://www.bilgi.edu.tr/en/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. To have a solid theoretical basis in algebra, analysis and other fundamental fields in mathematics and knowing about the applications of the theory in natural sciences and engineering.
  2. To have the ability to use mathematical knowledge in advanced theoretical research or applied projects.
  3. To be able to follow recent publications and developments in mathematics.
  4. To have the ability to identify new problems in the area of interest and to do the necessary scientific analysis and research towards a solution.
  5. To be able to create a suitable model and approach for attacking theoretical or applied problems and being able to develop a solution.
  6. To have the ability to do independent mathematical research.
  7. To be able to take part and responsibility in joint work in mathematics or related fields, to use the time efficiently and do the necessary planning.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. To be able to pose questions or search alternative approaches regarding the mathematical knowledge acquired.
  2. To be able to reconsider and improve the model and approach developed for a problem, with the help of recent developments or new information.
  3. To have the ability to identify and learn the mathematical knowledge needed and improving oneself by constantly learning throughout life.
  4. To have the ability to communicate and exchange knowledge with other experts in the same or related area of research.
  5. To be able to announce research results to related people or institutions using publications or conference talks.
  6. To conform to ethical rules in all parts of work and acting with a sense of social responsibility regarding social, cultural, environmental and health concerns.
  7. To have the ability to use the mathematical knowledge to deliver mathematics lectures at a suitable level and with rich content to secondary education students.
  8. To be able to use B1 level English effectively to make written and oral communication with colleagues and to follow the publications.
  9. To be able to use the necessary computer software in mathematical publications or computations.

 

Key Competencies-
Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
F 0.00
Quality Assurance-
Access Requirements

(1) First cycle (Bachelor's degree) (2) National centralized Graduate Education Entrance Examination (3) Certificate of Istanbul Bilgi University English Language Exam (BILET) or acceptable score of TOEFL or similar internationally recognised exams (4) Satisfactory score on the admission interview

Conditions for SuccessA student is required to complete 90 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.80/4.00 with no failing grades.
Progression Paths (Relationship Type)

The major aim of the program is to prepare our students as a good researcher in pure mathematics.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030221086


Qualification Title
Master's Diploma in Mathematics (with thesis) with Thesis

Awarding Body
Istanbul Bilgi University

Awarding Body Contact
https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. To have a solid theoretical basis in algebra, analysis and other fundamental fields in mathematics and knowing about the applications of the theory in natural sciences and engineering.
  2. To have the ability to use mathematical knowledge in advanced theoretical research or applied projects.
  3. To be able to follow recent publications and developments in mathematics.
  4. To have the ability to identify new problems in the area of interest and to do the necessary scientific analysis and research towards a solution.
  5. To be able to create a suitable model and approach for attacking theoretical or applied problems and being able to develop a solution.
  6. To have the ability to do independent mathematical research.
  7. To be able to take part and responsibility in joint work in mathematics or related fields, to use the time efficiently and do the necessary planning.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. To be able to pose questions or search alternative approaches regarding the mathematical knowledge acquired.
  2. To be able to reconsider and improve the model and approach developed for a problem, with the help of recent developments or new information.
  3. To have the ability to identify and learn the mathematical knowledge needed and improving oneself by constantly learning throughout life.
  4. To have the ability to communicate and exchange knowledge with other experts in the same or related area of research.
  5. To be able to announce research results to related people or institutions using publications or conference talks.
  6. To conform to ethical rules in all parts of work and acting with a sense of social responsibility regarding social, cultural, environmental and health concerns.
  7. To have the ability to use the mathematical knowledge to deliver mathematics lectures at a suitable level and with rich content to secondary education students.
  8. To be able to use B1 level English effectively to make written and oral communication with colleagues and to follow the publications.
  9. To be able to use the necessary computer software in mathematical publications or computations.

 


Key Competencies
-

Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
F 0.00

Quality Assurance
-

Access Requirements

(1) First cycle (Bachelor's degree) (2) National centralized Graduate Education Entrance Examination (3) Certificate of Istanbul Bilgi University English Language Exam (BILET) or acceptable score of TOEFL or similar internationally recognised exams (4) Satisfactory score on the admission interview


Conditions for Success
A student is required to complete 90 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.80/4.00 with no failing grades.

Progression Paths (Relationship Type)

The major aim of the program is to prepare our students as a good researcher in pure mathematics.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address