Yeterlilik Kodu

TR0030013230

Yeterlilik Adı
Matematik Lisans Diploması
Sorumlu KurumGiresun Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGiresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun
Sorumlu Kurum URLhttp://www.giresun.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları oluşturabilme, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilmeli ve öğretim araç-gereç ve kaynaklarından yararlanabilmelidir.
  • Bireyin sosyalleşmesine katkıda bulunacak demokratik ortamlar ve öğrenme yaşantıları düzenleyebilmelidir.
  • Öğrencilerin matematiksel gelişimlerini farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak değerlendirebilmelidir.
  • Öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilme ve takım çalışması yapabilme, alanında yayınlanan çalışmaları takip edebilmek için dili etkin bir şekilde kullanabilmelidir.
  • Güçlü matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olmalıdır.
  • Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olma ve alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkin kullanabilmelidir.
  • Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilme, farklı disiplinlerdeki problemlerin matematiksel modellerini kurabilmelidir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gereğinden hareketle bireysel ve mesleki gelişimini dinamik bir sürece dönüştürebilmelidir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - Türkiye Cumhuriyeti Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversite giriş sınavından yeterli puanı almış olmak.

Başarma ŞartlarıKayıt yenileme sırasında, öğrencilerin müfredat derslerini almaları gerekir. Kayıt için, eğer varsa, o dersin önkoşulu durumundaki derslerden başarılı olmak şarttır. Matematik alanında lisans derecesi elde edebilmek için (Matematikçi unvanı kazanmak için) öğrencilerin 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik bölümü mezunları kamu ve özel sektörde meslekleri ile ilgili pek çok alanda istihdam edilmektedir. Bunun yanı sıra pek çok mezun eğitim kurumlarında öğretmen olarak görev yapmaktadır. Mezunlarımız, uygun koşulların sağlanması durumunda, bir özel kuruluş ya da devlet okullarında matematik öğretmeni olarak çalışabilirler. Buna ek olarak, aynı zamanda bankacılık ve bilgisayar sektöründe çeşitli pozisyonlarda olabilir. Bazı kamu veya özel kuruluşlarda araştırmacı, planlamacı veya muhasebeci olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013230


Yeterlilik Adı
Matematik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Giresun Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları oluşturabilme, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilmeli ve öğretim araç-gereç ve kaynaklarından yararlanabilmelidir.
  • Bireyin sosyalleşmesine katkıda bulunacak demokratik ortamlar ve öğrenme yaşantıları düzenleyebilmelidir.
  • Öğrencilerin matematiksel gelişimlerini farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak değerlendirebilmelidir.
  • Öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilme ve takım çalışması yapabilme, alanında yayınlanan çalışmaları takip edebilmek için dili etkin bir şekilde kullanabilmelidir.
  • Güçlü matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olmalıdır.
  • Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olma ve alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkin kullanabilmelidir.
  • Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilme, farklı disiplinlerdeki problemlerin matematiksel modellerini kurabilmelidir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gereğinden hareketle bireysel ve mesleki gelişimini dinamik bir sürece dönüştürebilmelidir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - Türkiye Cumhuriyeti Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversite giriş sınavından yeterli puanı almış olmak.


Başarma Şartları
Kayıt yenileme sırasında, öğrencilerin müfredat derslerini almaları gerekir. Kayıt için, eğer varsa, o dersin önkoşulu durumundaki derslerden başarılı olmak şarttır. Matematik alanında lisans derecesi elde edebilmek için (Matematikçi unvanı kazanmak için) öğrencilerin 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik bölümü mezunları kamu ve özel sektörde meslekleri ile ilgili pek çok alanda istihdam edilmektedir. Bunun yanı sıra pek çok mezun eğitim kurumlarında öğretmen olarak görev yapmaktadır. Mezunlarımız, uygun koşulların sağlanması durumunda, bir özel kuruluş ya da devlet okullarında matematik öğretmeni olarak çalışabilirler. Buna ek olarak, aynı zamanda bankacılık ve bilgisayar sektöründe çeşitli pozisyonlarda olabilir. Bazı kamu veya özel kuruluşlarda araştırmacı, planlamacı veya muhasebeci olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013230

Qualification Title
Awarding BodyGiresun University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.giresun.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Prepare suitable learning environment in order to develop learning and teaching process, benefitting teaching tools and using different methods and techniques. Organize democratic learning experiences and situations which will help students socialize. Evaluate students' mathematical development by using different measurement and assessment techniques. Have good relations with students and their colleagues and making group working, using language effectively in order to follow the studies of that subject. Have the skills of strong mathematical communication, problem solving, brainstorming and making connections. Keep the enough knowledge and using the knowledge effectively during learning and teaching process. Connect mathematics with other disciplines and making mathematical models of problems from other disciplines. Convert individual and professional development to an active work depending on the importance of life long learning.

Key Competencies-
Further Info

The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate and the Department of Mathematics is bound by these regulations. Each course is assessed via a midterm exam, a second mid-term exam composed of quizzes, homeworks and assignments, and an final exam. Final exam are required to obtain at least 60 points. If a student has received as a letter grade (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC), he is considered successful from a course.

Quality Assurance-
Access Requirements

1 - High school diploma. 2 - To be received enough points from the university entrance exam which is made by Republic of Turkey Measurement, Selection and Placement Center (SSPC).

Conditions for SuccessDuring the enroll renewal, students must enroll in courses from the curriculum. For the enroll in a course, (if there exist) the courses that are prior condition for it must be passed successfully. To be able to secure the bachelor's degree in the field of Mathematics (and thus title of Mathematicians) the students are required to have achieved a cumulative gross point average of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates get jobs in a variety of state and private sectors, besides serving as teachers in the secondary education programs. Our graduates, if providing the appropriate conditions, can work as a mathematics teacher in a private corporation or government schools. In addition, they can also have various positions in the banking and computer sector. And they can work as a the researcher, planner or accountant in some public or private organizations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013230


Qualification Title

Awarding Body
Giresun University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Prepare suitable learning environment in order to develop learning and teaching process, benefitting teaching tools and using different methods and techniques. Organize democratic learning experiences and situations which will help students socialize. Evaluate students' mathematical development by using different measurement and assessment techniques. Have good relations with students and their colleagues and making group working, using language effectively in order to follow the studies of that subject. Have the skills of strong mathematical communication, problem solving, brainstorming and making connections. Keep the enough knowledge and using the knowledge effectively during learning and teaching process. Connect mathematics with other disciplines and making mathematical models of problems from other disciplines. Convert individual and professional development to an active work depending on the importance of life long learning.


Key Competencies
-

Further Info

The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate and the Department of Mathematics is bound by these regulations. Each course is assessed via a midterm exam, a second mid-term exam composed of quizzes, homeworks and assignments, and an final exam. Final exam are required to obtain at least 60 points. If a student has received as a letter grade (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC), he is considered successful from a course.


Quality Assurance
-

Access Requirements

1 - High school diploma. 2 - To be received enough points from the university entrance exam which is made by Republic of Turkey Measurement, Selection and Placement Center (SSPC).


Conditions for Success
During the enroll renewal, students must enroll in courses from the curriculum. For the enroll in a course, (if there exist) the courses that are prior condition for it must be passed successfully. To be able to secure the bachelor's degree in the field of Mathematics (and thus title of Mathematicians) the students are required to have achieved a cumulative gross point average of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates get jobs in a variety of state and private sectors, besides serving as teachers in the secondary education programs. Our graduates, if providing the appropriate conditions, can work as a mathematics teacher in a private corporation or government schools. In addition, they can also have various positions in the banking and computer sector. And they can work as a the researcher, planner or accountant in some public or private organizations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address