Yeterlilik Kodu | TR0030033589 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Amaç: Matematik Eğitimi Alanında teoriye ve/veya uygulamaya yönelik konularda uzmanlaşmış, dünyadaki tüm yenilikleri takip edebilen, gerek kişilik gerek mesleki alanda çok yönlü düşünüp karar verebilen mesleki yeterliliğe sahip eğitimciler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | En az 8 ders ve seminer dâhil olmak üzere, derslerden en az 60 AKTS kredi,En az 30, en fazla 60 AKTS kredi değerinde, tez ve tez çalışması ile ilgili faaliyetler. ALES’ten en az 80, ÜDS’den en az 65 veya eşdeğeri sınavlardan en az bunların karşılıkları notları alan, AGNO’su 4.00 üzerinden en az 3.00 olan, birinci yarıyıl sonuna kadar tez konusu ve tez planı/projesi enstitüce kabul edilen öğrenciler, tezli yüksek lisans için istenen diğer koşulları da sağlamaları şartıyla üçüncü yarıyıl sonunda 90 AKTS tamamlayarak mezun olabilirler. TOPLAM AKTS KREDİSİ= 1.5 Yıl x 60 AKTS = 90 TOPLAM AKTS KREDİSİ= 2 Yıl x 60 AKTS = 120 | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, yabancı dil notu, lisans ve yüksek lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir. | |
Başarma Şartları | En az 8 ders ve seminer dâhil olmak üzere, derslerden en az 60 AKTS kredi,En az 30, en fazla 60 AKTS kredi değerinde, tez ve tez çalışması ile ilgili faaliyetler. ALES’ten en az 80, ÜDS’den en az 65 veya eşdeğeri sınavlardan en az bunların karşılıkları notları alan, AGNO’su 4.00 üzerinden en az 3.00 olan, birinci yarıyıl sonuna kadar tez konusu ve tez planı/projesi enstitüce kabul edilen öğrenciler, tezli yüksek lisans için istenen diğer koşulları da sağlamaları şartıyla üçüncü yarıyıl sonunda 90 AKTS tamamlayarak mezun olabilirler. TOPLAM AKTS KREDİSİ= 1.5 Yıl x 60 AKTS = 90 TOPLAM AKTS KREDİSİ= 2 Yıl x 60 AKTS = 120 | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Matematik eğitimi yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler, eğitim kurumlarında öğretmen olmanın yanı sıra, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çeşitli departmanlarda görev alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033589
Amaç: Matematik Eğitimi Alanında teoriye ve/veya uygulamaya yönelik konularda uzmanlaşmış, dünyadaki tüm yenilikleri takip edebilen, gerek kişilik gerek mesleki alanda çok yönlü düşünüp karar verebilen mesleki yeterliliğe sahip eğitimciler yetiştirmektir.
- Temel matematik konu ve kavram bilgisine sahip olur.
- Matematik konu ve kavramlarının etkin öğretilmesinde öğrenciyi aktif tutacak öğretimsel yöntem, teknik ve stratejilerin teorik temelleri konusunda bilgi sahibi olur.
- Öğrencileri değerlendirme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur.
- Bilimsel araştırma yöntemleri ve araştırma etiği konularında bilgi sahibi olur.
- .İlköğretim düzeyi Matematik dersi kapsamında öğrencilerin seviyesine bağlı olarak onları aktif tutacak öğretimsel materyaller tasarlar ve mevcut materyalleri duruma uyarlar.
- Matematik alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve çağın gereklerine ayak uydurabilme amacıyla bilimsel okur-yazarlık becerisine sahip olur.
- Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
- Matematik eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, istatistiksel analizlerin yapılması, yorumlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme ve denetleme yeterliliğine sahip olur.
- Matematik eğitimi alanında sahip olduğu bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler-arası çalışmalarda uygular.
En az 8 ders ve seminer dâhil olmak üzere, derslerden en az 60 AKTS kredi,En az 30, en fazla 60 AKTS kredi değerinde, tez ve tez çalışması ile ilgili faaliyetler. ALES’ten en az 80, ÜDS’den en az 65 veya eşdeğeri sınavlardan en az bunların karşılıkları notları alan, AGNO’su 4.00 üzerinden en az 3.00 olan, birinci yarıyıl sonuna kadar tez konusu ve tez planı/projesi enstitüce kabul edilen öğrenciler, tezli yüksek lisans için istenen diğer koşulları da sağlamaları şartıyla üçüncü yarıyıl sonunda 90 AKTS tamamlayarak mezun olabilirler. TOPLAM AKTS KREDİSİ= 1.5 Yıl x 60 AKTS = 90 TOPLAM AKTS KREDİSİ= 2 Yıl x 60 AKTS = 120
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, yabancı dil notu, lisans ve yüksek lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir.
Matematik eğitimi yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler, eğitim kurumlarında öğretmen olmanın yanı sıra, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çeşitli departmanlarda görev alabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033589 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |