Yeterlilik Kodu | TR0030025989 | |
Yeterlilik Adı | Makine Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Trakya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mekanik ve metal ticareti | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
İSCO-08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi (İKMEP), beşinci seviye meslek standartlarına dayalı, iş gücü piyasası, meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdama yönelik öğretim programlarının geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda; sanayileşmiş ülkelerde, imalat sektörü için geniş bir istihdam olanağı sağlayan Makine ve Metal Teknolojileri Bölümü altında yer alan Makine Programı, sektörün ihtiyaçları da dikkate alınarak geliştirilmiştir. Bilindiği gibi makine, imalat sanayi içinde özel bir öneme sahiptir. Gelişmiş ülkelerde makine yapım sanayinin üretim ve katma değer payının giderek artması, bu ülkelere kayda değer bir sermaye birikimi ve yüksek gelir sağlamaktadır. Makine yapım sanayinin Avrupa Birliğinin en önemli sektörü ve Birlik ekonomisinin temel direği olduğu ifade edilmektedir. Ekonominin rekabet gücü, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de makine yapım sanayiinin gelişmesine paralel olarak artmıştır. Makine imalat sanayiinin yeniden düzenlenmesi ve yapılandırılması, ulusal üretimin canlandırılması, ihracatın özendirilmesi ve teknolojik ilerlemenin sağlanması açısından büyük önem arz etmektedir.İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi (İKMEP), beşinci seviye meslek standartlarına dayalı, iş gücü piyasası, meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdama yönelik öğretim programlarının geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda; sanayileşmiş ülkelerde, imalat sektörü için geniş bir istihdam olanağı sağlayan Makine ve Metal Teknolojileri Bölümü altında yer alan Makine Programı, sektörün ihtiyaçları da dikkate alınarak geliştirilmiştir. Bilindiği gibi makine, imalat sanayi içinde özel bir öneme sahiptir. Gelişmiş ülkelerde makine yapım sanayinin üretim ve katma değer payının giderek artması, bu ülkelere kayda değer bir sermaye birikimi ve yüksek gelir sağlamaktadır. Makine yapım sanayinin Avrupa Birliğinin en önemli sektörü ve Birlik ekonomisinin temel direği olduğu ifade edilmektedir. Ekonominin rekabet gücü, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de makine yapım sanayiinin gelişmesine paralel olarak artmıştır. Makine imalat sanayiinin yeniden düzenlenmesi ve yapılandırılması, ulusal üretimin canlandırılması, ihracatın özendirilmesi ve teknolojik ilerlemenin sağlanması açısından büyük önem arz etmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Derslik / Amfi ortamları Mesleki/İş yeri uygulama Laboratuvarlar/atölye Çevrimiçi yöntemler | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
Bilgisayarda paket programlar kullanarak, kurallara uygun makine resimleri çizer, | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
Kültürel farkındalık yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için uygulama, proje, ödev, iş yeri uygulaması, rapor gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Her bir eğitim-öğretim dönemi içinde 1 ara sınav ve dönem sonlarında 1 final sınavı ve 1 bütünleme sınavı yapılmaktadır. Ara sınavın % 30'u, final sınavının ise % 70'i alınarak elde edilen ham başarı puanı Trakya Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim, Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğinde belirlendiği şekilde hesaplanarak öğrencinin harfli başarı notu oluşturulmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Türkiye'deki meslek yüksekokullarının farklı programlarını akredite edebilen MEDEK derneğinin akreditasyon şartları sağlanarak programın kalitesi güvence altına alınmıştır.
MEDEK (Mesleki Eğitim ve Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş: 01.01.2025 / 31.12.2026 | |
Giriş Şartı | YKS'nin ilgili türde belirlenen YGS’den TYT puanını alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Toplam 120 AKTS kredilik ders alarak mezun olunmaktadır. Ayrıca mezun olabilmek için 11 AKTS (15 hafta) iş yeri stajı koşulu da vardır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Makine Programından mezun olanlar, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavına girerek Mühendislik Fakültelerinin ve Teknoloji Fakültelerinin ilgili bölümlerinin lisans programlarına geçiş yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025989
İSCO-08
İSCO-08
İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi (İKMEP), beşinci seviye meslek standartlarına dayalı, iş gücü piyasası, meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdama yönelik öğretim programlarının geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda; sanayileşmiş ülkelerde, imalat sektörü için geniş bir istihdam olanağı sağlayan Makine ve Metal Teknolojileri Bölümü altında yer alan Makine Programı, sektörün ihtiyaçları da dikkate alınarak geliştirilmiştir. Bilindiği gibi makine, imalat sanayi içinde özel bir öneme sahiptir. Gelişmiş ülkelerde makine yapım sanayinin üretim ve katma değer payının giderek artması, bu ülkelere kayda değer bir sermaye birikimi ve yüksek gelir sağlamaktadır. Makine yapım sanayinin Avrupa Birliğinin en önemli sektörü ve Birlik ekonomisinin temel direği olduğu ifade edilmektedir. Ekonominin rekabet gücü, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de makine yapım sanayiinin gelişmesine paralel olarak artmıştır. Makine imalat sanayiinin yeniden düzenlenmesi ve yapılandırılması, ulusal üretimin canlandırılması, ihracatın özendirilmesi ve teknolojik ilerlemenin sağlanması açısından büyük önem arz etmektedir.İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi (İKMEP), beşinci seviye meslek standartlarına dayalı, iş gücü piyasası, meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdama yönelik öğretim programlarının geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda; sanayileşmiş ülkelerde, imalat sektörü için geniş bir istihdam olanağı sağlayan Makine ve Metal Teknolojileri Bölümü altında yer alan Makine Programı, sektörün ihtiyaçları da dikkate alınarak geliştirilmiştir. Bilindiği gibi makine, imalat sanayi içinde özel bir öneme sahiptir. Gelişmiş ülkelerde makine yapım sanayinin üretim ve katma değer payının giderek artması, bu ülkelere kayda değer bir sermaye birikimi ve yüksek gelir sağlamaktadır. Makine yapım sanayinin Avrupa Birliğinin en önemli sektörü ve Birlik ekonomisinin temel direği olduğu ifade edilmektedir. Ekonominin rekabet gücü, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de makine yapım sanayiinin gelişmesine paralel olarak artmıştır. Makine imalat sanayiinin yeniden düzenlenmesi ve yapılandırılması, ulusal üretimin canlandırılması, ihracatın özendirilmesi ve teknolojik ilerlemenin sağlanması açısından büyük önem arz etmektedir.
Derslik / Amfi ortamları
Mesleki/İş yeri uygulama
Laboratuvarlar/atölye
Çevrimiçi yöntemler
- Pratik deneyim, iş planlaması yapabilme, yönetsel beceriler, karar verir,
- Stratejik düşünebilme, yazılı iletişim, mesleki etik, girişimcilik ve analitik
- Sektöre yönelik tasarım ve proje üretebilme, yürütme ve yönetir.
- Üniversite ve sektör tarafından hedeflenen vizyonun ortağı olur.
- Malzemeyi tanıma, gerekli ısıl işlem yöntemlerine karar verme ve imalat için uygun malzemeyi seçer,
Bilgisayarda paket programlar kullanarak, kurallara uygun makine resimleri çizer,
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Temel Makine ve Malzeme Bilgisi Yetkinliği
- Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim Yetkinliği
- Endüstriyel Makinelerin Bakım ve Onarım Yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital Yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
Kültürel farkındalık yetkinliği
Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için uygulama, proje, ödev, iş yeri uygulaması, rapor gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır.
Her bir eğitim-öğretim dönemi içinde 1 ara sınav ve dönem sonlarında 1 final sınavı ve 1 bütünleme sınavı yapılmaktadır. Ara sınavın % 30'u, final sınavının ise % 70'i alınarak elde edilen ham başarı puanı Trakya Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim, Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğinde belirlendiği şekilde hesaplanarak öğrencinin harfli başarı notu oluşturulmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve
nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türkiye'deki meslek yüksekokullarının farklı programlarını akredite edebilen MEDEK derneğinin akreditasyon şartları sağlanarak programın kalitesi güvence altına alınmıştır.
MEDEK (Mesleki Eğitim ve Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş: 01.01.2025 / 31.12.2026
YKS'nin ilgili türde belirlenen YGS’den TYT puanını alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir.
Makine Programından mezun olanlar, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavına girerek Mühendislik Fakültelerinin ve Teknoloji Fakültelerinin ilgili bölümlerinin lisans programlarına geçiş yapabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
- Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği (31514 Sayı No’lu Yönetmelik)
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025989 | |
Qualification Title | Mechanics Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Trakya University | |
Awarding Body Contact | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Awarding Body Url | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Mechanics and metal trades | |
National Occupation Classification |
İSCO-08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | IKMEP, project of improving human sources by vocational training, aims developing education programs related to employing in the vocational schools and vocational collages. Machinery program, under the department of Machine and Metal Technologies, was developed for the needs of this sector. Machines have a special importance in the manufacturing industry. In the developing countrieas, machine manufacturing industry is the main power of European Union and Union Economy. The competition power of the economy was improved parallelly in our country with the producting of the machine manufacturing. So, reorganizing and reconstruction of the machine manufacturing industry are very important for the technological development and exportation. | |
Learning Environments | Classroom / Lecture hall environments Professional practice (healthcare institutions) Laboratories Online methods | |
Description |
To draw machines schemes and pictures suitable to principles by using computer programs. | |
Key Competencies | Has the following key competencies at a pre-advanced level: - Basic Machine and Material Knowledge Competence - Computer Aided Design and Manufacturing Competence - Maintenance and Repair Competence of Industrial Machinery - Mathematical competence and competence in science, technology and engineering - Digital Competence - Personal, social and learning to learn competence - Citizenship competence - Entrepreneurship competence - Cultural awareness competence | |
Further Info | Various measurement and evaluation methods such as practical, application, project, homework, workplace application, report are used for the evaluation of education and training. In each academic period, 1 midterm and 1 final exam are applied. the raw achievement scores obtained by taking 30% of midterm exam, %70 of final exam scores, are calculated as letter grade by Trakya University Directive Principles of Relative Assessment Method. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans. 2.Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in line with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK. 3.Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a associate degree. 4.Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. It is accredited by MEDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education). Accreditation Period: 01 January 2025 / 31 December 2026 | |
Access Requirements | Students who receive a TYT score from the relevant type of YKS and are placed by ÖSYM are accepted. | |
Conditions for Success | Students graduate by taking a total of 120 ECTS credits. In addition, in order to graduate 11 ECTS (15 weeks) are also provided workplace internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduated from Machinery associate degree programme, by entering to Examination for Vertical Transfer of OSYM (DGS), can transfer to Engineering and technology degree programmes. | |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030025989
İSCO-08
İSCO-08
IKMEP, project of improving human sources by vocational training, aims developing education programs related to employing in the vocational schools and vocational collages. Machinery program, under the department of Machine and Metal Technologies, was developed for the needs of this sector. Machines have a special importance in the manufacturing industry. In the developing countrieas, machine manufacturing industry is the main power of European Union and Union Economy. The competition power of the economy was improved parallelly in our country with the producting of the machine manufacturing. So, reorganizing and reconstruction of the machine manufacturing industry are very important for the technological development and exportation.
Classroom / Lecture hall environments
Professional practice (healthcare institutions)
Laboratories
Online methods
- Practical experience, building a labor plan, managing, making decision.
- Thinking strategically, written communucatıon, vocational ethics, enmterprising and analytical.
- Producing and managing the projects for the sector,
- Sharing the aims and the targets marked by the universities and the sector.
- To know the materials, decide the methods, and chose the suitable materials for the manufacturing
To draw machines schemes and pictures suitable to principles by using computer programs.
Has the following key competencies at a pre-advanced level:
- Basic Machine and Material Knowledge Competence
- Computer Aided Design and Manufacturing Competence
- Maintenance and Repair Competence of Industrial Machinery
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital Competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness competence
Various measurement and evaluation methods such as practical, application, project, homework, workplace application, report are used for the evaluation of education and training.
In each academic period, 1 midterm and 1 final exam are applied. the raw achievement scores obtained by taking 30% of midterm exam, %70 of final exam scores, are calculated as letter grade by Trakya University Directive Principles of Relative Assessment Method.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
2.Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in line with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.
3.Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a associate degree.
4.Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
It is accredited by MEDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education). Accreditation Period: 01 January 2025 / 31 December 2026
Students who receive a TYT score from the relevant type of YKS and are placed by ÖSYM are accepted.
Students who graduated from Machinery associate degree programme, by entering to Examination for Vertical Transfer of OSYM (DGS), can transfer to Engineering and technology degree programmes.
- Higher Education Law No. 2547
- Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
- Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
- Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
- Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
- Framework Regulation on Practical Training in Higher Education (Regulation No. 31514)
The qualification is valid at all times.